CILI KASI TARUK! KP1M DATANG BANTU TAPI DR AFIF DOK LOQLAQ PASAIPA?

*KP1M Datang Bantu: Dr Afif Dok Loqlaq Pasaipa*

Perangai sawan babi pemimpin PKR nampaknya dah sampai ke tahap inifiniti. Apabila Pulau Pinang dilanda musibah, asal ada pemimpin BN datang dikatanya mempolitikkan bencana yang melanda.

Tak reti langsung nak muhasabah diri dengan apa yang melanda sebaliknya terus-menerus menyerang apa sahaja usaha individu yang berkait dengan BN.

Kelab Putera 1Malaysia (KP1M) datang tolong hulur bantuan ada pula mulut-mulut sumbang nak pertikai. Adun Seberang Jaya, Dr. Afif Bin Bahardin, otak hang letak tang mana.

Ada NGO nak tolong kau pertikai, banyak sangat sumbangan kau pada mangsa banjir sampai pertikai usaha KP1M.

Punya beribu NGO atau pertubuhan di Malaysia ni, KP1M jugak nak pertikai. Siapa yang main isi politik dekat sini. 

Nak cari dana untuk membantu rakyat bukan kerja ahli politik je. Nampak sangat hang tak buat kerja cari dana bantu rakyat kawasan hang. Sekarang hang nak pertikai bagaimana KP1M dapat dana.

Perangai hang ni umpamanya, hang sedekah pada pengemis lepas tu pengemis tu tanya hang mana dapat duit sampai boleh sedekah kat dia.

Ada logik ka? Orang dah bantu buat amal jariah, boleh pulak dia pertikai. Kalau tak kepimpinan Pulau Pinang boleh urus sendiri musubah yang melanda, tak ada KP1M dok datang tolong.

Hang Dr Afif, tak dapat nak tolong, ucap terima kasih tak boleh kaa. Guan Eng cina kapiooo pon ada pandai sikit ucap terima kasih sama KP1M.

Persoalan mengapa JKM tak dapat sediakan bantuan awai-awai. Sebabnya hang kena cermin diri sendiri dulu Dr Afif ooi. Ada ka hang semak apa Pejabat Daerah SPT punya pengurusan masa banjir. Kalau Dr Afif pemimpin bijak bistari, hang patutnya ‘improvekan’ dulu aspek pengurusan bencana di Pulau Pinang. Baru hang ada muka sikit nak pertikai orang lain nak tolong.

3 hari selepas banjir, PM datang ke Pulau Pinang dan hari Khamis Kelab Putera 1Malaysia datang ke Pulau Pinang. Dan apa yang penting, masa PM sama Guan Eng turun ziarah mangsa banjir, hang ada mana??

Awat tak turun tolong sekali. Kata jangan politikkan bencana alam. Cakap tak serupa bikin la pemimpin PKR ni. Macam ni kaaa pemimpin rakyat. Buat malu jaa.

Soalan hang kata disaat Kerajaan Pusat tidak menyalurkan bantuan, tetapi Kelab Putera 1Malaysia boleh bawak treler dan mengambil alih tugas Jabatan/Agensi Kerajaan Persekutuan? 

Bukankah masa PM lawat mangsa banjir, ada dia umumkan 13 projek jangka panjang bagi mengatasi masalah banjir di negeri Pulau Pinang dengan anggaran kos sebanyak RM1 bilion. 

Dan masa bila pula KP1M ambil alih tugas agensi kerajaan persekutuan. JPAM dan Rela semua bukankah dari awai dah bantu. Itu belum masuk  PDRM dan ATM lagi. 

Apa punyai pertikaian la hang ni Dr Afif.

KP1M, dalam semua misi bantuan dia memang macam itu je lah diorang ‘pack’ bahan bantuan. Bantuan di Malaysia ka, di luar Negara seperti di Myanmar, Filipina dan banyak lagi lah. Tak kisah lah muka sapa dia nak tampal. Nasib bukan muka hang.

Nasihat untuk Dr Afif, belajar-belajar muhasabah diri. Orang datang bantu, terima seadanya dan bersyukur. Bukan pertikai bantuan ada muka Najib.

1 Response to "CILI KASI TARUK! KP1M DATANG BANTU TAPI DR AFIF DOK LOQLAQ PASAIPA?"

  1. PUKIMAK PARPUKARI!!BILA KO NK MAMPOS SETAN! KALAU JUMPA KO AKU RAMAS2 TELOQ KO LAHANAT! SERONOK MKN 2 KOLAM HANAT!!!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!