CILI KASI TARUK! EZAM LAKNATULLAH ADALAH BAPAK KEPADA SEGALA PERASUAH!

Aku tak tau nak panggil apa lagi kat EZAM laknatullah ni, selain dari suka copy style Anwar cakap, aku tak nampak apa pun kauliti dalam diri dia, tapi yang pasti sesiapa yang mengenali lahanat ni, mereka pasti akan perasan atu perkara, orang keliling dia melayan dia seperti seorang DEWA, aku tak tau apa mandram dia pakai tapi yang pasti orang keliling dia protect dia samai boleh bermusuh dengan sesiapa sahaja yang kecam Ezam.

Macam tu la Ezam brainwash anjing-anjing kurap belaan dia, aku masih ingat lagi, ada seorang hamba Allah yang sangat bijak tapi dia terpedaya dengan kelicikan Ezam sampai dia jadi budak suruhan bodoh yang tak berakal. Kesian dia, sampai ke sudah dia tak kemana. Ramai bebudak atau anjing kurap belaan Ezam ni yang begitu setia kepada dia tapi tak dapat apa pun.

Yang pasti dia sendiri memang kaya gila, rumah dia kat Shah Alam yang dia duduk sekarang ni tanyalah siapa yang bagi tanah tu kat dia? Masa Anwar Abraham jadi TPM dulu, bukan tamah kat Shah Alam malah tanah kat kelana Jaya pun dia dapat juga. Pendek kata manusia yang siang malam kata dan tuduh orang lain rasuah ni adalah merupakan bapak kepada segala PERASUAH.

Sebelum nak cerita hal rasuah, aku nak cerita tentang kesetiaan Ezam terhadap bos-bos dia sebelum ini, yalah sebelum nak cerita lebih lanjut tentang biawak aka katak ni, kita kena tengok background dia dulu kan? Mula-mula makhluk ni bersama Anwar Ibrahim, bila tak nampak hasil dia tikam Anwar dan Wan Azizah kemudian binatang ni join Pak Lah pulak. Masuk UMNO, kemudia Pak Lah pun dia belasah.

Selepas beberapa tahun dan tambah isteri lagi, hidup mula merempat. Datuk Najib bagi pula kerja di MOF. Kerja apa pun tak buat. Akhirnya kerja dia tulis buku. Tubuh NGO Hisbah pula untuk kutip dana. Difahamkan ada mendapat dana yang begitu besar dari MOF yang diluluskan oleh bekas menteri kewangan. Dapat gelaran Datuk. Apa kerja dia buat kat MOF tu? Besar bukan main pangkat dia tapi apa hasilnya?

Bila dah dapat apa yang dia nak. Keluar MOF bersama kad minyak kerajaan. Bangsatlah wehhhh. Kad minyak balun. Dah berhenti kerja tapi masih pakai minyak kerajaan. Bila diminta bayar balik dikatanya tiada kerja dan tiada wang.  Nak bercakap pasal integriti ke ? Khaikkk ptuihhhh .... Ezam ni jenis spesis babi yang tak pernah puashati, dah dilantik jadi Senator pun dia tak cukup, dia nak lebih lagi. Tak tau la apa lagi binatang ni nak.
Kemudian dia decide nak TIKAM PM pulak.

Dia lompat join parti Tun Mahathir, tak sampai berapa bulan je pun dia buat hal lagi dan terbaru bangsat ni tikam Tun Mahathir dan Muhyiddin pulak dan setubuhkan parti baru pulak. Aku tak tau Ezam ni ada maruah atau pun tidak, dia fikir dengan laungan Anti Rasuah dia dan buat Parti Anti Rasuah maka dia boleh jadi sesuci embun pagi?

Sepertimana Rahimi bertanya, kita pun nak tanya, mana Ezam dapat duit untuk buat rumah banglo mewah kat Shah Alam yang dia tu sekarang? Selain Anwar masa dalam PKR dia sapu duit berjuta dan perkara ini boleh disahkan oleh bekas team mate dia iaitu Lokman Adam yang kini mejadi ornag kuat JASA. Tanyalah Lokman Adam siapa Ezam ni, dia boleh cerita A to Z tentang kebabian Ezam ni.

Semasa bersama Wan Azizah dia dapat manipulasi wang-wang yang dikutip bersama PKR. Dapat bina banglo di Shah Alam. Sewaktu dalam tahanan ISA di Kamunting, ahli keluarga tahanan lain seksa menderita masalah kewangan. Manakala ahli keluarga Ezam setiap minggu melawat binatang bernama ezam siap boleh bawa katalog bahan-bahan dan barang-barang untuk siapkan banglonya di Shah Alam yang sedang dibina masa tu.

Tubuh NGO Hisbah bunyi macam sampah ni, dia lantik diri sendiri jadi Pengerusi lepas u adik iparnya jadi Bendahari. Yang bestnya duit depa dua kawal, jenis Ezam ni tubuh NGO atau parti hanya untuk kutip wang untuk diri sendiri je.

Lagi kuat dia kata dia anti RASUAH sebenarnya lagi kuat dia meNANTI RASUAH. Dia sapu duit dari peruntukan yang diberi kepada NGO untuk diri sendiri dan mari kita tanya apakah kebaikan NGO dia telah buat? Can somebody tell me apa kebaikan NGO yang dikendalikan oleh Ezam selain dari mesin buat duit untuk dia sendiri? Takde kan? Sebab dia memang jenis manusia pukimak yang suka buat kecoh aar segala kejahatan dia buat bleh tertutup.

Ini mastery skill dia belajar dari sifu dia Anwar sendiri, sebab itu mereka ni serupa sahaja cuma Ezam tak main bontot la (yeke? aku tak tau tak pernah dengar la pulak kan?) SO dia akan menjerit kata satu dunia RASUAH pada hakikatnya dia sendiri kaki sakau duit yang sangat besar. Aku tau dia dapat sumber dari mana, aku tak mau dedah sekarang ni. Aku nak tengok reaksi si katak ni.

Sesiapa yang nak berkerjasama dengan dia harus hati-hati sebab dia ni biawak yang boleh tukar kaler anytime, telah terbukti berkali-kali lahanat ini menipu dan benda paling kalakar sekali apabila dia saman PM dan ramai lagi dengan nilai berbeliyun-beliyun! Podaaah Ezam, kau lebih hina dari BABI la Ezam. Aku geli tengok muka kau dan tak sabar rasanya nak ludah muka kau wahai Ezam Laknatullah!

KAU ADALAH BAPAK KEPADA SEGALA PERASUAH SYAITAN! 

5 Responses to "CILI KASI TARUK! EZAM LAKNATULLAH ADALAH BAPAK KEPADA SEGALA PERASUAH!"

  1. Lokman dan ezam nii bijak pk..sini makan sana pun makan..diorang peduli hapa dgn parti janji poket penuh..korang nk saling berbunuhan pun xpe janji poket tebal..samalah dgn JASA tuu..entah apa jasa pun xtau..tun faisal mangkok hayun nii pun bijak..😹😹😿😿😸😸

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah sini makan sana pun makan .. makan tak baca bismillah ni .. syaitan makan bersama

      Delete
  2. name je islam ... tapi rasuah keliling pinggang ... rasuah haram di sisi islam ... andai kata benda nieh trus diselidik dgn lebih dlm lagi ... confirm melingkup dalam penjara... x lame pon lakonan kau tu ... sekejap je ... bersyukur allah tutup aib kau buad sementara waktu nieh .. itu pon x reti bersyukur ... allah boleh tarik dgn sekelip mata je kekayaan kau tu ... ape guna simpan org yg mcam nieh ... buad malu negara jee.... rasuah keliling pinggang ... cuba laa tenung ape yg kau dah buad ... jgn laa mmbabi buta guna duit org ... tu bukan duit kau ... Allah maha esa ... Allah maha mengetahui ... Allah maha segala2nye ... cube pikir elok2 psal benda nieh ... btul ke ape yg kau buad selama nieh....

    ReplyDelete
  3. senang senang je kau dapat hasil dari rahsua.. sampai bila kau boleh tahan.. siap boleh tubuhkan parti sendiri.. kemain kau.. ke kau guna ilmu hitam.. woooo cukup cukup la dengan rahsua yang kau buat nie guna ilmu pulak.. tak takut neraga ke ezam woii.. haha tahu lah kau nk cepat kaya sampai sangup tikam boss boss kau sendiri.. tapii orang kata.. sepandai pandai tupai melompat kelak jatuh ke tanah jugak.. sehebat mana pun kau,, kau tunggu je masa bila semua akan ludah kat muka kau yang bertopeng kan syaitan tu..

    ReplyDelete
  4. Anak haram nie mmg sial die mcm babi gila yg blh lompat2 dari satu tempat ke satu tempat hanya utk kesenangan sendiri..babi mcm nie patutnye buang dari negara jer

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!