PANAS BERAPI! KENAPA DAP SAKIT HATI SANGAT DENGAN PROGRAM PERMATA NI?

Hurmmm, pada mulanya aku malas nak ulas isuni sebab aku geli tengok wakil rakyat DAP ni, bodh beul adun Damansara Utara ni, mula-mula dulu dia soong pa yang DS Rosmah buat kemudian bila dia kena balun dalam DAP, terus dia pusing dan kata Permata tak bagus. Typical paria punya politician la si Yeo Bee Yin ni.

Sebelum aku nak belasah si Yeo ni, aku nak cerita sikit pengalaman aku menghadiri Smeinar Hentikan Jenaayah Seksual terhadap kanak-kanak. Program ini adalah hasil idea terbaik DS Rosmah yang mepunyai sifat keibuan yang sangat mendalam. Because she cares about the kids, dia memang macam tu, tetapi biasalah pembangkang siang malam tuduh DSRosmah sebagai watak jahat.

Aku sempat la bawak beberapa kawan aku ke seminar Hentikan Jenayah Seksual terhadap kanak-kanak tu dan mereka semua terkejut dengan kesungguhan DS Rosmah dalam mengatasi masalah ini. Bagi aku seminar seperti ini sangat baik dan bagus untuk masayarakat kita. Kita selalu terlepas pandang akan isu Jenayah Seksual terhadap kanak-kanak.

Kita ingat semuanya baik hinggalah kita dikejutkan dengan berita seorang lelaki Mat Salleh bernama Richard Huckel yang melakukan penderaan seksual terhadap kanak-kanak di Malaysia. tiada siapa pun sedar hingga ianya menjadi satu isu antarabangsa. Bukankah ianya baik bila ada orang mengambil berat tentang isu ini? Ke puak pembangkang ni memang suka tengok anak-anak dibiar dan didera secara seksual?

Sekarang aku nak cerita balik tentang isu Permata dan Rosmah serta halul DAP yang sangat ebal adanya. Tahukah anda betapa bagusnya program Permata ni? Berapa ramai anak-anak Permata yang sudah berjaya? Tanyalah sesiapa sahaja yang menghantar anak mereka ke sekolah Permata, aku pasti jawapan mereka bahawa program itu sangat berjaya.

Aku sendiri biasa melihat kehebatan anak-anak Permata ini baik dari segi lakonan, tarian mahupun pembelajaran. Ianya satu program yang sangat baik dan disebabkan itulah DAP sangat marah dan mahu terus memburuk-burukkan DS Rosmah. Maka mereka menggunakan ADUN dari Selangor yang pernah satu masa dulu puji program Permata tersebut.

Apakah kita rakyat Malaysia tidak mahu melihat anak-anak kita berjaya? Apakah kita sanggup ditipu oleh politician yang busuk hati? Hanya kerana program ini dinaungi oleh isteri Perdana Menteri? Bukankah ianya sesuatu yang baik bilamana isteri PM sangat prihatin dan mahu melihat anak-anak kita berjaya? Itulah sifat keibuan yang sangat murni yang ada dalam diri DS Rosmah.

Mungkin koranag fikir aku tulis ni sebab nak membodek, sesiapa yang kenal aku, bukan mudah aku nak puji sesiapa melainkan orang itu memaang jujur dalam apa yang dibuatnya dan aku nampak kejujuran tersebut dalam diri DS Rosmah apabila beliau amat prihatin dan sentasa mahu anak-anak kita smeua berjaya. Bukankah kita pun mahu melihat anak-anak berjaya?

Jadi sebagai rakyat Malaysia kita kena pastikan dalam PRU akan datang orang SEPERTI YEO ni tidak lagi memenangi mana-mana kerusi yang ditandigi olehnya. Dan kita smeua kena support DS Rosmah dalam beliau menjayakan program Permata. Come on la, benda baik kita kena sokong ok. Dan hentikanlah ceriita-cerita dongeng yang mengatakan dia sapu projek untuk shopping semua. Dah naik menyampah dengan cerita bodoh macam tu.

Rosmah hanyalah isteri kepada Perdana Menteri dan aku nak bagitau korang satu benda, jadilah manusia yang berakal dan hentikanlah serangan tidak masuk akal terhadap beliau. marilah ita sokong DS Rosmah yang amat kasihkan anak-anak Malaysia semua tanpa mengira apa kaum mahupun agama mereka. Permata memberi peluang kepada semua.

5 Responses to "PANAS BERAPI! KENAPA DAP SAKIT HATI SANGAT DENGAN PROGRAM PERMATA NI?"

  1. Baguslah azeez rahim ni, duit byk pelir pun besar

    ReplyDelete
  2. Dia bini politician. Thats why. Better kalau bagi ke keluarga diraja yg xda interest dlm parti menerajui permata tu. Sekrg ni seolah2 dia gunakan program tu sebagai ransom. Kalau laki dia gagal program tu juga akan gagal dan kanak2 tu akan jadi anak gajah putih. Next pemerintah akan jd looser. Becoz its only a program. Boleh switch on off.

    ReplyDelete
  3. lagi2 duit rakyat...lagi2 duit rakyat... berapa kupang hang dok hulok kat kerajaan,,?buangkan lah perangai buruk sangka tu...!

    ReplyDelete
  4. http://www.havenishell.blogspot.my/

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!