TERKINI! MINYAK NAIK, RINGGIT SEMAKIN KUKUH! #RespectMyPM

Harga runcit petrol RON95 dan RON97 masing-masing akan meningkat sebanyak 10 sen seliter berkuat kuasa tengah malam ini.

Ini bermakna harga baru RON95 akan menjadi RM1.70 seliter manakala RON97 akan dijual pada harga RM2.05 seliter.

Bagi diesel, ia akan menyaksikan peningkatan sebanyak 20 sen menjadi RM1.55.Peningkatan itu selaras dengan pemulihan harga minyak mentah dunia selepas ia mencecah paras terendah pada bulan Februari.

Harga minyak mentah Brent berlegar sekitar AS$30 setong pada bulan lalu dan mencatatkan harga AS$38.30 setong pada masa berita ini disiarkan.

Ia pernah jatuh kepada AS$26.10 setong pada bulan Februari.

Sumber: Mkini

PK: Bila ambil berita oramg kita kena kasi kredit la. Kalau tak ianya akan jadi plagiat. Jangan curi haail lerja orang tau. Anyway, USD nampaknya sudah makin menurun dan RM makin meningkat. Last sekali yang aku tau semalam pada harga 3.88. Minyak pun naik sikit. Ala sikit je lagipun minyak dunia pun naik kan?

Diharap ekonomi pun bertambah baik lepas ni. Kita doakan yang baik-baik umtuk negara kita ok.

3 Responses to "TERKINI! MINYAK NAIK, RINGGIT SEMAKIN KUKUH! #RespectMyPM"

  1. BERSATU MENENTANG MAHA PEROMPAK NEGARA! BOIKOT PETRONAS, PROTON, KERAJAAN DAN UMNO NAJIB!

    ReplyDelete
  2. Dey thambeee mana lu sekolah itu ekonomi........vundek va! Serupa najib la lu...bodoh!

    ReplyDelete
  3. Cuba parpukari ulas kenapa RM masih tak laku di luar negara? Saya mengalami masalah ini bila ingin menukar RM ke Indon Rupiah di negara jiran sewaktu berada di sana minggu lepas.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!