NASI KANDAQ PENANG PANAS! ANAK MAMI MUNIRAH LATHEEF NAIK ANGIN SEBAB ADA ORANG KATA DIA BERANAKKAN HARAM!?

Ini cerita panas aku ambil dari Facebook Salim Iskandar. Aku nak share sebab cerita ni panas beb. Salah satu contoh apabila pengamal media difitnah dan cara-cara nak mengatasinya. Bacalah..

Tadi ada seorang wanita yang menggunakan akaun Luz Clarita atau nama sebenar dia Munirah Latheef ada buat laporan polis tentang saya, saya terkejut kenapa dia buat report polis pada persoalan yang saya tanyakan abang dia iaitu Muhsin Latheef gang muka Buku Pulau Pinang. Sejak beberapa hari lalu, kumpulan fakers menyebarkan cerita mengenai adik Muhsin ni dengan bermacam tuduhan, maka saya sebagai pengamal media merasa bertanggungjawab untuk selesaikan masalah ini, semalam semasa saya sedang berbalas hujah dengan Jalil a/l Aboo Backer, maka dalam posting tersebut, abang beliau iaitu Muhsin telah komen, saya offer dia untuk menghantar krew Perak Today untuk selesaikan masalah ini.

Malangnya setelah saya tanya beberapa soalan dengan niat untuk membantu, akhirnya adik Muhsin iaitu Munirah telah salah anggap dan dia telah membuat satu laporan polis. Selepas membuat laporan polis tersebut, dia juga buat video yang menyerang, memaki serta menghina saya, seolah-olah saya menganiaya seorang ibu tunggal. Padahal niat saya hanyalah untuk membantu. Sekiranya Munirah merasakan pertanyaan saya itu satu penghinaan maka dengan ini memohon maaf kepada Munirah, bukan niat saya untuk memfitnah tapi ingin mencari kebenaran untuk kebaikan diri Munirah sendiri.

Saya ingin nsaihatkan kepada semua pengamal media, sekiranya jiwa anda tak kental dan lemah tolong jauhi media sosial, saya biasa kena maki, diedit gambar, dihina macam takde maruah, malah pernah ada sampai 14 blog hanya membuat cerita palsu tentang diri saya yang saya kira amat mengaibkan. Mereka kaitkan saya dengan satu blog gila apa nama tah ada kari-kari la. Malahan bukan setakat saya saja, gambar anak-anak saya juga telah difitnah dan disebarkan merata dengan begitu teruk sekali. Tetapi sebagai pengamal media yang dah lama berkecimpung dalam bidang ini, ini adalah perkara biasa tak perlu nak lompat sekiranya diri kita ini suci dan bersih.

Saya bagi contoh PM dan isteri difitnah, diedit gambar, dipanggil dengan panggilan yang begitu jijik sekali tetapi mereka berdua tetap cool, nak tau kenapa? Sebab mereka tahu sebagai pemimpin ini adaah sebahagian dari asam-garamnya. Jadi nasihat saya sekali lagi kalau jiwa tak kuat dok rumah, cukup time pi surau dan buat amalan banyak2 serta jauhi fitnah dan adu domba. Jangan join mana2 muka buku muka tosei ka. Ok?

Tolong saya dapatkan maklumat tentang Fakers lahanat ni semua, saya pun nak track down mereka, sekiranya sesiapa ada info tentang fakers ini, tolong inbox saya sebab nampaknya pihak sedang mengambil kesempatan untuk melaga-lagakan kita dan sekiranya ada kawan yang emo dan menuduh saya bukan2 maka saya tidak akan teragak-agak untuk ambil tindakan undang-undang.

Akhir sekali si Munirah marah saya, tapi saya hormat dia sebab dia berani pergi report polis dan tampil buat video, tak macam seorang lagi gadis yang dituduh dengan pelbagai skandal oleh kumpulan FAKERS, tetapi beliau tidak berani dan menghilangkan diri. Jadi timbul persoalan dibenak kita, apakah tuduhan itu semua betul? Kita mesti berani kerana benar. Kalau tak buat dan itu semua tuduhan palsu jangan salahkan pihak agensi kerajaan sebab tak buat kerja, sebab tak akan la polis, SKMM nak melayan cerita skandal(pinjam ayat Hawarie Md Khalid takde masa nak layan cerita burit) ni semua kan? Tak faham pi main losyen. Meaowwwwww

PK: Aku pelik la depa ni, kes macam ni pun mau layan ke jilake? Korang ni nak pertahan parti ke nak pertahan puki ni? Apasal cerita dalam kain semua terkeluar ke public ni? Apakah persatuan-persatuan sekarang suka guna pakai orang yang suka buat skandal bagai? Blog ini pernah dedah banyak skandal pemimpin pakatan dulu. Sedih tengok penyokong yang so called PM sejak kebelakangan ni dok sibuk nak pertahan BURIT orang je. Bodoh ke apa korang ni? Kalau korang nak baca, sila KLIK PAGE SINI

Boleh fokus pada isu DAP tak lahanat? Apalah cerita-cerita sebegini akan buatkan korang makin hebat? Dan lagi satu AKmar Hisham Mokhles ni bila nak dikeluarkan dari PMO? Selagi dia ada sana, maka macam ni la caca marba jadinya. Gang MyKMU sibuk nak pertahan BURIT orang je kerjanya. Tetiba teringat kisah-kisah Anwar dulu...PKR sibuk pertahan bos mereka sampai terlupa nak buat kerja. Dejavu!

Sesiapa ada info tentang Persatuan Muka Buku Pulau Pinang dan salahlaku yang telah mereka lakukan, sila kongsi dengan aku. banyak cerita tak baik aku dengar tentang persatuan syok sendiri ni. Email aku ke 1housepk@gmail.com

0 Response to "NASI KANDAQ PENANG PANAS! ANAK MAMI MUNIRAH LATHEEF NAIK ANGIN SEBAB ADA ORANG KATA DIA BERANAKKAN HARAM!?"

Post a Comment

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!