PANAS BERAPI! NOTA KHAS BUAT ANAK MB BARU KEDAH!


Nasihat PK pada anak MB Kedah yang baru. Macam ni dik. Politik ni memang kotor, kata nista, hinaan dan tohmahan adalah salah satu makanan harian ahli politik. Adik kena jiwa kuat. Anak2 PM, MB dan CM lain pun hadapi perkara sama. Tak caya tanya la mereka.

So kalau adik jadi anak pemimpin maka adik kena terima asam garam politik. Adik kena kuat dan jiwa mesti kental. Telinga mau tebal dan jangan ada taman dalam hati. Ini jalan yang dipilih bapa anda. Penuh keseronokan dan kesakitan.

Tengok PM kita, hari2 dibelasah dari kuar dan dalam, ahli kekuarga dia pun dikecam tapi PM tetap gagah dan anak2 PM dah mangli dengan kehidupan seperti ini. Mereka tak tulis surat dan cuba cari cheap publicity ok.

Mereka menghadapinya dengan tabah dan ini menjadikan mereka kuat dan tabah. Ini asam garam hidup pemimpin. Memang tak boleh lari punya. So grow up an stop nagging ok. Peace 

Ikhlas

ParpuKari

16 Responses to "PANAS BERAPI! NOTA KHAS BUAT ANAK MB BARU KEDAH!"

  1. Anak MB Ketua Bahagian UMNO Kedah kena banyak belajar dan perlu mempunyai ilmu tinggi dalam sepak terajang politik yang berteraskan cash is king.

    Sebab itu semasa belajar,jangan mudah lena dalam kelas atau bilik kuliah. Kalau sakit, pi berubat.

    Belajar dari Sahid Hamdi, ilmu tinggi, dia jumpa dengan penderma yang sudah mati

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pecahh perut aku ketawaaa...kah..kahh ..kahhhh

      Delete
  2. Kah kah kah lawak

    ReplyDelete
  3. Dapat jawatan gan menjatuhkan org, mesti la kena taji. Sama ngan PM banyak scandel lagilah teruk kena?

    ReplyDelete
  4. Ganti MB muda dengan MB tua, ganti MB yang ada Master dengan SRP, yang tak tidur dengan yang suka tidur. Itulah kelebehan parti Umnopig yang boleh dapat banyak derma. Syabas!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ha ha ha cacai dapigs dah marah hah ha h ha

      Delete
  5. ADIK KENA TERIMALA YANG BAPA ADIK TU MUKA TAK MALU...INGAT ORANG KEDAH SUKA KA...HUJUNG JARI MUKHRIZ PUN TAK ADA

    ReplyDelete
  6. Belajarlah dan teladanilah sikap anak-anak Tun M mantan PM.....mereka-meraka tidak bersuara sumbang seperti anak MB baru ni, kerana mereka-mereka faham sepak terajang lakonan orang parti politik......apa yang natizen tak kata kepada Mantan PM Tun M......

    ReplyDelete
  7. Kalau dia sendiri yang buat sidang akhbar tak percaya MB, bawa geng ahli parlimen (bukan DUN) untuk jatuhkan MB sedia ada. Lepas tu dia pula yang jadi MB. Apa punya keji punya perangai. Kat persekutuan, Presiden UMNO buang jawatan timbalan presiden, kat Kedah timbalan pengerusi buang jawatan MB dari pengerusi. Apa punya bodoh. Jadi, anak MB dayus ni nak orang puji abah dia ke? Adakah sifat terpuji dalam diri abah dia tu? Kalau harini pun buat usul Undi tak percaya, Abah dia layakkah jadi MB?

    ReplyDelete
  8. Biarlah orang nak kata apa. Janji tugas yang ditakdirkan Allah dijalan dengan tanggung jawab. Biarlah orang lain kata. Allah mengetahui.

    ReplyDelete
  9. Komen 4.10pm seperti habis sekolah darjah enam. Bahasa betul seperti student limkomunis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yg tak betul komen dia tu, bro. Aku baca ok aje.

      Delete
  10. satu je aku nak bagitau...MB kedah skang ni adalah satu2nya MB yg ada tambah gelaran...iaitu MBGK (menteri besar gila kuasa)

    azhar

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu lah hakikat yg sebenar-benar nya. Maanusia2 gila kuasa. Tunggu aje lah PRU 14. Tersungkur...

      Delete
  11. Tambah nasihat
    Main pun mau kuat
    Minum pun mau kuat
    Kelentong pun mau kuat
    Kalu tidak camne nak jadi anak pemerintah.
    Bapa borek anak rintik

    ReplyDelete
  12. Satu jer parpu..aku yang dah berpuluh tahun dan undi tak pernah bagi pembangkang..kali ni bila pru pangkah lainlaa nampaknya selagi ... tu ada.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!