KONGSI FACAI! APA CERITA NI? KERETA TPM MANA NI?

Makin cantik pulak TPM kita ni kan? Ish, korang nak tau tak sejak dari semalam kan, TPM kita difitnah dengan satu fitnah yang mewah bertaraf Audi tau, haaa aku nak share ngan korang semua. Diberitakan oleh para Facebookers Hakim Negara bahawa gambar bawah ni adalah kereta rasmi TPM.

Facebooker ternama negara, Encik Mohd Faisal pula telah berkata ini mungkin gambar lama dan milik bekas TPM. Kemudian penyokong Zahid pulak berkata ini adalah kereta dari Tuanku Sultan Johor dan mereka akan tukar plate ikut siapa tetamu mereka.

Sekarang ni kan, mana yang benar dan palsu pun susah nak kata jilake. Seperti biasa aku harap ini semua fitnah jahat DAP untuk jatuhkan kerajaan Melayu Islam.

14 Responses to "KONGSI FACAI! APA CERITA NI? KERETA TPM MANA NI?"

  1. malaun2 sekalian....sila buat homework ye.
    bila gambar itu di ambil? siapa pemilik kereta sebenar?
    beli dari siapa dan untuk siapa?
    jangan main hentam kromo...siasat dan kemuka kan bukti ye mangkuk

    ReplyDelete
  2. Puak baghal jer yang tangkap menda ni jadi isue... apa ke jadah Zahid nak turun Johor naik kereta. belum ada menteri buat gitu eh... dah tentulah da naik flight.. Zahid bukan President amarika mana2 pergi pun KENDERAAN beliau akan naik kapalterbang sama². Kalau dah gitu...maknanya sahlah KENDERAAN tu milik kerajaan Johor.... apa punya baghal.... takkan lah tak boleh Johor nak bagi penghormatan Kepada menteri datang melawat....isayman takat nak tukar plat jadi TPM pun depa nak kecoh... kasi kredit sikitlah weiiiiiii Kepada menteri.. Orng JHR tinggi adat Dan adap nya......

    ReplyDelete
  3. Puak baghal jer yang tangkap menda ni jadi isue... apa ke jadah Zahid nak turun Johor naik kereta. belum ada menteri buat gitu eh... dah tentulah da naik flight.. Zahid bukan President amarika mana2 pergi pun KENDERAAN beliau akan naik kapalterbang sama². Kalau dah gitu...maknanya sahlah KENDERAAN tu milik kerajaan Johor.... apa punya baghal.... takkan lah tak boleh Johor nak bagi penghormatan Kepada menteri datang melawat....isayman takat nak tukar plat jadi TPM pun depa nak kecoh... kasi kredit sikitlah weiiiiiii Kepada menteri.. Orng JHR tinggi adat Dan adap nya......

    ReplyDelete
  4. brown vibrator says: wooaaa wa caya lu PK. Lu punya artikel pasal MyEG butul2 kasik wa sedey; lu banyak terer la PK.. ini cilita keleta TPM saya ingat mao kasik jato TPM wooo, manyiak jahat lagi dingki punya olang; tak bley tengok olang sinang; Audi terer maa, lu tengok TPM sindili ta mao naek itu Ploton pedane; lagi dia manyiak wang punya olang; lia punyia jam latus libu punyia halaga, ini Audi tala sampai satu juta apa hat... haiya

    ReplyDelete
  5. Kera jaan dah nak bangkrap! Pasal tu nak naikkan kompaun trafik! jahat dan kejam sungguh kera jaan babi nasional nie! ptuih!

    ReplyDelete
  6. Sila buat laporan polis. Siasat untuk tanayyun/usul periksa. SKMM ambil tindakan terhadap pembuat fitnah. Dakwa dan hukum sekeras2nya bagi pembuat fitnah yang aktivitinya lebih teruk dari membunuh orang (mensabotaj kemakmuran rakyat marhaen dan ekonomi negara)

    ReplyDelete
  7. Parpukari,
    ZH naikkan kadar levi & kemudian bagi alasan nak kurangkan kebergantungan terhadap pekerja asing..gila punya statement sbb dalam masa yg sama, sblm dia announce nak bwk masuk 1.5 juta lagi pekerja bangla lg, macai2 dia dah sibuk cari kontraktor kelas A yg hanya nak gunakan nama sykt utk bwk masuk bangla & boleh dapat paling kurang rm400 bagi setiap pekerja yg didaftarkan. Entah brape macai ni dpt bg setiap bangla. Ada yg dah jd jutawan. Myeg pulak skrg ni dah dkt seminggu lbh tak boleh nak renew permit pekerja asing sbb byk persatuan (pengilang/pembinaan) yg komplen. Itu pun setelah najib suruh tangguhkan dulu..klu tak, tentu diorang tak hiraukan langsung. Cukup rakus diorang belasah duit berkaitan pekerja asing. Majikan terhimpit, pekerja asing dahlah berlambak tanpa permit..urusan kutip levi pulak boleh diserahkan kpd sykt swasta. Baru ni pegi china berkaitan e-visa. Kroni punya company yg dpt. Imigresen lps ni dtg ofis takde keje, goyang kaki tunggu gaji masuk. Makin gila KDN di bawah menteri cucuk botox ni. Bg yg tak tau & dgr khabar angin, tentu diorang tuding najib & rosmah punya keje...tp hantu raya sbnrnya..hanya tuhan yg tau.

    ReplyDelete
  8. Parpukari,
    Zahid hamidi naikkan kadar levi & kemudian bagi alasan nak kurangkan kebergantungan terhadap pekerja asing..gila punya statement sbb dalam masa yg sama, sblm dia announce nak bwk masuk 1.5 juta lagi pekerja bangla lg, macai2 dia dah sibuk cari kontraktor kelas A yg hanya nak gunakan nama sykt utk bwk masuk bangla & boleh dapat paling kurang rm400 bagi setiap pekerja yg didaftarkan. Entah brape macai ni dpt bg setiap bangla. Ada yg dah jd jutawan. Myeg pulak skrg ni dah dkt seminggu lbh tak boleh nak renew permit pekerja asing sbb byk persatuan (pengilang/pembinaan) yg komplen. Itu pun setelah najib suruh tangguhkan dulu..klu tak, tentu diorang tak hiraukan langsung. Cukup rakus diorang belasah duit berkaitan pekerja asing. Majikan terhimpit, pekerja asing dahlah berlambak tanpa permit..urusan kutip levi pulak boleh diserahkan kpd sykt swasta. Baru ni pegi china berkaitan e-visa. Kroni punya company yg dpt. Imigresen lps ni dtg ofis takde keje, goyang kaki tunggu gaji masuk. Makin gila KDN di bawah menteri cucuk botox ni. Bg yg tak tau & dgr khabar angin, tentu diorang tuding najib & rosmah punya keje...tp hantu raya sbnrnya..tuhan je yg tau.

    ReplyDelete
  9. 1.5 juta bangladesh dibawa masuk atas permintaan industri?? Zahid hamidi...jangan merapu! Tolong bagi bukti majikan kt malaysia mintak sampai berjuta bangla..nk campak kt mana bangla2 ni?? Kau nak isi kantung penyokong2 kau, ckp aje la. Apa pasal bangla? Bkn nepal ke, vietnam ke, myanmar ke...sebab bwk masuk bangla paling menguntungkan. Paling lumayan. Kau jgn nk bagi alasan bangla rajin...khakkk ptuihhh. Jual manusia lg untung dr jual unta

    ReplyDelete
  10. Lantak ler dia nak pakai apa...dengki ker apa????

    ReplyDelete
  11. Apabila menteri kening terangkat gagal menjawab kenapa levi pekerja asing naik terlalu tinggi, disertai pula dgn bantahan dari pelbagai sektor..secara tiba2 kpdnkk pulak sibuk2 nak buat operasi terhadap restoran mamak. Kahkahkah....menteri oh menteri..kuat mkn kau ye. Bila plan tak jadi, kau ugut nak buat operasi. Kahkahkah

    ReplyDelete
  12. Zahid cakap majikan yang mintak sampai 1.5 juta bangla...kahkahkah. Boleh spesifik bangladesh tu. Kelakar..Ni kalau ada ahli parlimen pembangkang yg berani mintak secara detail majikan & jumlah pekerja yg diorang nak dlm sidang parlimen...mau terkincit pegawai KDN nak sediakan. 1.5 juta tu melampau namanya datuk seri...agak2 la nak cari fund pun.

    ReplyDelete
  13. Rata2 persoalkan kenapa sampai 1.5 juta bangladesh nak dibawa masuk, menteri bangang pulak cabar belia buat kerja 3d. Lain ditanya lain dijawab. Industri tak perlukan sampai 1.5 juta bangladesh la menteri oii..kau tu nak cedok duit cakap aje la

    ReplyDelete
  14. Parpu..jujur aku cakap..menteri menteri umno sekarang dah tak bijak... cakap dulu baru fikir..keluar kenyataan dulu baru fikir..itupun bila orang lain dah tegur...apa citer ni...sains politik ilekk...malas nak berfikir.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!