CILI KASI TARUK! MINYAK SUDAH TURUN, KASI TURUN HARGA BARANG DAN JANGAN SALAHKAN TUHAN PULAK!

Alhamdulillah! Harga minyak di petrol pam sudah turun banyak sekali dari bulan Disember tahun lepas. malah harga petrol sekarang ni dah sama dengan harga tahun 2007! Banyak turun tu beb, so aku nak mintak peniaga semua yang menaikkan harga barang keperluan harian dengan alasan minyak naik dulu, supaya diturunkan semula ke harga asal dulu!

Sama jugak dengan pengangkutan awam, dulu mereka menjerit dan mintak dinaikkan segala macam tambang dan harga penghantaran barang juga wajib diturunkan semula. Sebab minyak DIESEL sekarang ni lebih murah dari mineral water 500ml la. Ini adalah hakikat bukan tipu. SPAD? Main losyen ke? Buat kerja dan pastikan mereka ni menurunkan semula harga mereka boleh tak?

Apa? Tak boleh? Sebab menurut pengikut satu mazhab ni, aku tak sebut la fahaman apa cuma aku pelik bilamana mereka ni telah menggunakan hadis nabi untuk meembodek kerajaan. Ya, mereka mengatakan SEMUA KENAIKAN HARGA BARANG ADALAH KETENTUAN ALLAH. Mereka quote hadis nabi untuk menyedapkan hati para pemimpin yang mereka puja!

Demi menjaga maruah sebab dia ni pun sahabat aku, maka aku tak tulis atau dedah siapa tuan punya badan yang meenulis ini. Dia quote hadis Nabi tanpa rujukan dari Imam mana, mungkin niat beliau baik tetapi bila kau petik tanpa hadis sepenuhnya, nampak macam dia ni cuba persenda Nabi Muhammad SAW.

Kenapa aku cakap macam tu? Sebab sebagai penulis tepi jalan dan bukan bertaraf yang boleh merawat orang sakit ni dan kebanyakan rakyat biasa akan nampak yang dia ni mempergunakan ayat Nabi sekerat untuk membodek pemimpin yang beliau pertahan. Aku menyokong PM tetapi aku tak perlu nak kerat hadis ikut suka aku untuk membuatkan orang makin mmbenci ok.

Kita tahu orang yang berpegang pada fahaman ini selalunya akan nampak macam mereka ni amat menyayangi Nabi Muhammad tetapi hakikatnya kita tahu mereka ni tidak menghormati nabi pun sebab mereka terlampau puja yang empunya fahaman tersebut. Taqiyah yang digunapakai Syiah, golongan ini juga mngguna pakai bila perlu.

So aku nak nasihatkan pada pakar-pakar yang selalu suka memperlekeh orang lain dengan menunjukkan kebijaksanaan yang terlampau ni, hati-hatilah kerana dalam keseronokan untuk mmpertahan dan menjadi kaki bodek ni kadang-kadang mungkin anda terlpas pandang akan perkara ini. Bukan niat aku tulis ni nak cari pasal tetapi sebagai sahabat aku masih tidak sebut nama dan tegur dengan cara baik.

Nak bagitau sahabat aku ni, jangan salahkan Allah mahupun Nabi kerana kenaikan barang ini, aku tau ada sahabat aku yang lain selalu cerita tentang kapitalis market yang suka mengejar keuntungan dari penderitaan orang lain. Ya memang benar, ianya wujud. Disinilah gunanya kelebihan kalimah GST yang amat dibenci dan ditakuti rakyat Malaysia.

Kenapa kerajaan melaksanakan GST? Aku terangkan dengan cara mudah tanpa perlu buat cerita complicated macam sorang mamat bebal yang bakar bendera dan dapat dato tu! Mudah saja, selain dari membantu kerajaan mendapat hasil. Sistm GST ini juga akan boleh buatkan kerajaan tahu berapa harga kos barangan yang dijual kepada orang ramai.

Dari kilang ke pengedar lepas tu peruncit dan pelanggan. Setiap peringkat mmbayar GST, cuma bezanya dari pengilang ke peruncit semua boleh claim semula GST mereka, hanya pengguna seperti kita tidak boleh claim GST semula. Ini semua orang tahu kan?

So, benda mudah beb, jangan la salahkan Allah dan nabi Muhammad SAW tetapi kena kerja kuat sikit la untuk pantau benda-benda ini semua. Dari Jabatan Kastam dan KPDNKK semua kena pantau harga barang ni, jangan salahkan tuhan pulak pasal kenaikan beb. Jangan sebab nak membodek agama pun mahu jual! Ini aku tak setuju.

Aku bukan agamawan mahupun maulana tuan. Tapi kita sama-sama kena cari jalan agar kita boleh mengawal CINA-CINA DAP ni dari menghancurkan kerajaan dengan kenaikan menggila tak masuk akal sekarang ni. Tengok game MATA SEPET ni, mula dia kata minyak naik barang naik, pastu kena GST barang naik, minyak turun dia kata USD mahal. Sekarang Ringgiit sudah mula stabil mereka salahkan Najib sebab nak bayar hutang 1MDB.

So kita akan ditipu oleh puak harami ni sampai bila-bila sebab mereka memang tak mahu kerajaan melayu Islam untuk terus berkuasa. Mereka mahu meranapkan kita tapi jangan la kita salahkan Tuhan dan Nabi pulak beb. kalau tak tau nak jawab baik diam je dari merosakkan akidah ok

HAPUSKAN SEKOLAH VERNAKULAR DAN TURUNKAN HARGA BARANG!

2 Responses to "CILI KASI TARUK! MINYAK SUDAH TURUN, KASI TURUN HARGA BARANG DAN JANGAN SALAHKAN TUHAN PULAK!"

  1. tapi kos lain ada yg naek......baek punya

    ReplyDelete
  2. wahai parpu..

    jangan jadi munafik hari ni..pegang kepada pa yang ko pernah sebut sebelum ni..k

    PANAS! INI BUKTINYA MUKHRIZ MAHATHIR ADALAH PEJUANG MELAYU YANG SEJATI - AHLI UMNO WAJIB BACA


    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!