PANAS BERAPI! APA BENARKAH PM DAN ISTERI MAKAN DAGING PALING MAHAL DALAM DUNIA?

Sejak beberapa hari lepas dilaman media sosial kecoh dengan satu bil atau order untuk daging paling mahal didunia iaitu Matsusaka Wagyu. Punya la kecoh beb. Macam-macam perkataan kita dengar keluar dari mulut pemakar segera FB. Dikata rakyat sedang kesusahan dan makan pun tak cukup tapi PM dok makan daging paling mahal dalam dunia.

Apa yang aku pelik ialah, kedai Me'nate dan owner kedai tersebut sendiri telah menafikan pasal benda ni, tapi masih ramai ada yang kutuk dan hina PM serta kedai makan tersebut. Takut la kalau ditengok segala komen yang keluar walau penafian telah dibuat.


Human Nature kan, bila benda negatif maka ramai yang memviralkan. Walau pemilik Me Nate dah menafikan masih lagi ada yang tak mau percaya. Aku pun dah tak tau nak buat apa dah, Lantak korang la kalau korang tak nak percaya cuma aku risau ianya akan merosakkan nama baik Me Nate dan paling penting sekali orang melayu yang nak berniaga dengan betul untuk mencari rezeki.

Pada mulanya aku tak nak pun cerita pasal benda ni sebab dalam zaman teknologi sekarang ni, semua benda boleh buat apa lagi resit bodoh macam yang tersiar tu. Sedangkan Whatsapp pun boleh dibuat yang palsu sampai nampak real la, inikan pulak resit bodoh je.

Aku pun cuba siasat pasal Me'Nate ni, aku dapati owner dia iaitu Mustaffa Othman adalah merupakan seorang tukang masak yang sangat hebat. Beliau pernah berkerja di Istana Buckingham dan memasak untuk Queen Elizbeth beb. Ini bukan calang-calang orang ni. Dan dia sudah ada empat cawangan di KL sekarang ni.

Jadi ada puak yang tidak selesa dengan kehadiran beliau. Aku secara senyap-senyap dah pergi makan steak dia. Sumpah aku tak tipu Wagyu dia memang terbaik dalam Malaysia, malah Tony Romas pun tak sesedap Wagyu dia. harganya memang mahal tapi puashati beb sebab sedap gila.


Jadi aku nampak kehadiran dia especially seorang usahawan Melayu dan mempunyai resipi daging terbaik dunia maka akan menjadi ancaman kepada pengusaha kedai western yang lain. Aku tau ini bukan kerja orang melayu untuk kenakan dia tapi ini kerja satu kaum yang tak boleh tengok kaum melayu menjadi senang dan berjaya.

Cuma apa yang aku amat terkilan hanya satu sahaja, bangsa kita begitu amat sangat inginkan melihat kejatuhan bangsa sendiri, asal orang melayu meniaga sahaja mesti ada yang nak menjatuhkan, AKu pun ada jugak kritik peniaga melayu tapi bukan niat untuk menjatuhkan cuma aku nak mereka berubah dan menjadi yang lebih baik.

Nak tau cerita, dari siasatan aku juga aku dapati owner Me nate ni pernah dilamar oleh sebuah syarikat bukan melayu. Aku yakin ini adalah kerja-kerja jahat competitor beliau kerana tidak mahu membekalkan daging beliau pada mereka, pernah satu masa dan banyak kali juga Steak house bukan milik Bumiputra datang untuk membuat usahasama dgn Pak Mus atau Mustaffa Othman ini tetapi beliau menolak dengan cara baik.

Tapi biasalah kan kaum pemakan babi ni, mana nak tengok orang melayu jadi hebat dan senang kan? Aku yakin ini adalah kerja jahat mereka dan kita pun sama ambil bahagian untuk sebar benda palsu.

Korang tau tak apa implikasi fitnah jahat ini pada Me'nate? Kita semua tahu mereka memang ada daging yang paling mahal didunia dan dengan fitnah sebegini akan membuatkan orang lain yang mampu membeli daging mahal ni, contohnya businessman yang kaya nak pergi pun takut sebab apa yang dia makan nanti resitnya akan terpapar di media sosial. 

So apa akan berlaku? Semua businessman dan orang yang berkemampuan yang mahu makan daging mahal bersama keluarga akan rasa takut untuk ke restoran Me Nate! Korang sedar tak setiap penyebaran korang share akan fitnah ini akan membunuh perniagaan dia? Kenapa kita suka sangat nak membunuh sesama sendiri ni?

Ini bukan pasal PM dan isteri makan daging mahal tapi aku nampak ini cubaan puak pemuja DAP dalam menjatuhkan pernniagaan orang melayu dengan menggunakan nama PM dan isteri, Hina sungguh perbuatan ini. Serius aku takleh terima.

Apa perlu kita buat sekarang? Kita bantu pemilik Me Nate ini dengan menyebarkan cerita sebenar dan stop share benda tak betul macam ni. Marilah kita bantu sesama kita, kalau tidak kerana melayu maka bantulah diatas semangat sesama Islam. Hentikan kegilaan ini.

Jenis aku ni mudah saja, yang mana baik untuk negara dan rakyat aku sokong, yang mana memudaratkan aku bantah dan lawan habis-habisan. Tolong aku dengan sebarkan akan kebenaran ini. Marilah kita sama-sama bantu pengusaha melayu kita.

Dan nak lagi best bawak family korang semua dan pergi makan kat kedai Me'Nate tu. Korang rasa sendiri nikmat daging terbaik Wagyu tu. Tolong viralkan artikel ini. Thank you.

10 Responses to "PANAS BERAPI! APA BENARKAH PM DAN ISTERI MAKAN DAGING PALING MAHAL DALAM DUNIA? "

  1. MINTAK ME NATE SAMAN SAPE YANG BUAT FITNAH. NAJIB PUN SAMAN JUGAK PUAK PEMBUAT FITNAH NI. BIAR DIA ORANG TERKINCIT DALAM SELUAR. YANG PALING PUKIMAK DIA ORANG NI..SAMPAI AKU PUN BERPRASANGKA BURUK. SIAL ANAK HARAM BUAT FITNAH SAMPAI ORANG LAIN DAPAT TEMPIAS DOSA....

    ReplyDelete
  2. insya allah puak kafirun laknatullah dan semua melayu pemuja puak ini dan yg dengki sgt dengan usahawan melayu islam ini akan hangus di bakar api neraka suatu masa nanti....sementara itu mari lah kita semua bersatu defense perniagaan umat islam di seluruh bumi jawi ini.....allahuakbar...

    ReplyDelete

  3. Ooo.. Ada cerita disebalik cerita lah nie. Zaman makin canggih semua benda boleh diputarbelitkan dan dijadikan fakta walaupun ianya tak benar. Aku mula2 baca pasal ni terkejut beruk gak. Gilalah, bil makan mencecah sampai 19K. Takkan la PM kita tu boros sampai macam tu sekali. Kalaulah org yg tak berfikir panjang dah lama diorang percaya bulat2 perkara ni...

    ReplyDelete
  4. Bro parpu. Buat liputan psl tabung haji ni, nk tahu kesahihannya.

    http://syedsoutsidethebox.blogspot.my/2016/01/tan-sri-zeti-bank-negara-silence-is.html?m=1

    ReplyDelete
  5. komen blogger lebih merujuk kepada usaha membunuh pengusaha steak house tersebut. tapi komen aku, tujuan fitnah tu adalah untuk makan keliling. pakmus dan pakjib kalau boleh nak dihancurkan sekali jalan. bisnes pakmus tentu akan terjejas kerana harga makanannya, gila babi mahal beb. sementara pada zaman kemelesetan ekonomi begini, pakjib dan isteri sekali lantak sampai dekat rm20000. amacam beb, nampak tak permainan haram jadah ni, sebiji batu boleh bunuh 2 ekor burung...

    ReplyDelete
  6. Aku bukan nak kata siapa betul atau salah... tapi tengok sentimen.

    Kenapa bila kaitkan Najib dan Rosmah dengan pembelanjaan mewah... ramai orang segera percaya...kenapa?

    Cuba kaitkan belanja mewah dengan Tuan Haji Hadi... agak2 rakyat percaya tak? Kenapa?

    Sebabnya mudah sebab Najib dan Rosmah memang semua rakyat tahu suka bermewah. Rakyat benci orang yang suka menunjuk. Kemudian suruh Rakyat berjimat cermat. Poooooorah!!!!.

    Letak le apa2 pon bila kaitkan kemewahan dan keborosan dengan Najib dan Rosmah.... rakyat akan percaya sebab memang cara hidup mereka ni macam tu. Macam mana nak jadi pemimpin mcm tu kalau nadi rakyat pon tak tahu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahnya byk berita yg najib rosmah bermewah tu tak betul, fitnah aje...
      Rasanya yg bermewah pembangkang. Tgk la akaun azmin, dynasti lim, kroni2 deme...even pemimpin pas pun, banglo, kereta mewah biasa je...cuma mrk bkn tak tau nak bermewah benda yang lain tapi jakun...

      Delete
  7. Parpu boleh ulas psl link blog bawah? Ni betul2 efek terhadap melayu Islam

    http://syedsoutsidethebox.blogspot.my/2016/01/i-say-ts-zeti-here-is-your-letter-dah.html?m=1

    ReplyDelete
  8. Tak hbs2 dok fitnah pm dan bininya sedangkan owner senduri dah menafikannya kebapa bak kecoh lagi, nampak sgt ada pihak yg buat kerja jahat ni utk jatuhkan pm kita....

    ReplyDelete
  9. dua kali lima...lima kali dua...sama jer...last last masuk angin keluar asap..orang orang macam kita la...depa makan sedap..hangpa?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!