TERKINI! SIGNAL PENYATUAN UMNO DAN PAS?


ALUMNI Al-Azhar Malaysia harap multaqa anjurannya di KL dihadiri PM dan DS Haji Hadi sekarang dapat rintis jalan kearah perpaduan PAS dan UMNO

DS HADI pada ucapan di multaqa tema 'perpaduan ummah merentasi ideoloji' antara lain harap negara2 Islam rantau ni tak jadi macam negara2 Arab.

PM berucap kata kabilah (UMNO) pimpinannya dan kabilah Haji Hadi (PAS) harus berpegang pada ayat Al_Quran yang mewajibkan sesama Islam bersatu-Agendanews

PK: Macam ni aku suka! Penyatuan oleh pimpinan. Yang pengikut jenis tak suka boleh berambus masuk parti PAN.

19 Responses to "TERKINI! SIGNAL PENYATUAN UMNO DAN PAS?"

  1. Pukimak parpukari! Bagi pemakan dedak mcm kau mmg suka,dulu bkn main kutuk pas tapi sekarang minta nyawa pula! Terima lh hakikatnya yg umno makin nazak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari dulu lagi ...... tahun 2008 kata UMNO nazak tapi bila PRU tahun 2013.........parti nazak menang jugak!
      Jadi, pembangkang lagi nazak dari nazak!!!

      Delete
    2. Kenapa kau bebal nk mampos? Taun 2013 mmglah bn menang tapi majoriti nya makin teruk! Dulu letak tunggul pun bn mng tapi hari ini? Pemimpin angkuh dn sombong akn ditolak rakyat!

      Delete
    3. Negara ini sangat beruntung kerana majoriti penduduknya yang berbangsa Melayu adalah berugama Islam. NGO pro pembangkang serta parti politik yg dibelakang mereka tahu bahawa kekuatan sebenar Kerajaan ini adalah roh Islam yang ada di negara ini. Tidak hairanlah kenapa orang seperti Ambiga serta Bar Councilnya dan pemimpin parti pembangkang sudah lama bersusah payah untuk mempromosi dan memberi sokongan kepada kumpulan NGO "Islam" yang liberal supaya mudah mereka untuk meminda akta berkaitan dgn perundangan Islam sekiranya pembangkang berkuasa.


      Mereka sudah lama memberi isyarat bahawa musuh utama yang perlu ditangani secara serius adalah ajaran islam itu sendiri. Kenapa tidak? Sedar kah kita bahawa walaupun Rasulullah SAW sudah lebih 1400 tahun wafat tetapi ajaran Islam melalui Hadis Baginda dan Al Quranul Karim sentiasa hidup dan releven sepanjang zaman sebagai rujukan untuk semua manusia, baik yang sudah Islam mahu pun yang belum lagi berugama Islam. Sesuai dengan saranan Baginda Rasulullah SAW sekiranya berlaku perbalahan hendaklah kedua-dua belah pihak yang bertelagah kembali kepada sunnah baginda dan kalamullah.


      Tidak kah permuafakatan permulaan di antara UMNO/ PAS adalah dicetuskan atas kesedaran bahawa kepentingan untuk akur serta taat kepada sunnah nabi dan Al Quran yang melarang keras bahkan mengancam sesiapa sahaja yang memutuskan hubungan silaturahim melebihi kepentingan perbezaan politik mereka? Contohnya ada didalam surah Muhammad ayat 22 dan 23 yang bermaksud: “Maka apakah kiranya, jika kamu sekalian berkuasa, kamu akan membuat kerosakan di muka bumi dan memutuskan hubungan silaturahim? Mereka itulah orang yang dilaknat Allah dan dipekakkan telinga mereka dan dibutakan penglihatan mereka”.


      Sebaliknya ALLAh telah mengingatkan kita lagi didalam firman-Nya pada surah an-Nisa ayat 1 iaitu: “Dan bertakwalah kamu kepada Allah yang kamu selalu meminta dengan nama-Nya dan peliharalah hubungan silaturahim”.


      Tidak kah mereka sepatutnya berasa gerun dengan ancaman begini daripada ALLAH sendiri? Subhanallah !!!


      Tidak sedar kah kita sedar bahawa ini adalah sesuatu nilai yg sangat hebat yang tidak pernah ada pada "ugama" lain didunia ini, sebab itulah ALLAH berfirman " Ugama disisi ALLAH hanyalah Islam". Umat Melayu didalam PAS tentu masih ingat dengan slogan pilihanraya mereka yang berbunyi “Undi PAS Masuk Syurga” sebelum ini. Ayuhlah kita abaikan slogan itu dengan pendekatan yang lebih baik dan sejahtera dengan slogan yang berbunyi “ Memutuskan Silaturahim Haram Masuk Syurga”. Percayalah bahawa tidak akan ada “ulama” pro pembangkang mahu pun ulama didalam PAS (yang masih taksub dgn fahaman lama mereka) akan mampu untuk menafikan slogan yang kedua itu sebab mereka sememangnya tahu dan sedar bahawa bahawa mereka kelak akan berdepan dengan Pencipta sekiranya mereka berani mempertikaikan serta menafikan maksud slogan itu kelak. Subhanallah. ALLAH HU AKBAR, ALLAH HU AKBAR, ALLAH HU AKBAR

      Delete
    4. sekali obama sergah, najib dah terkencing dalam seluar! itu ke pejuang bugis islam yang berani? kah! kah! kah! bila lagi nak sign tppa? cepat-cepat sikit ye sebab kami dah tak sabar nak sambut tuan kami yang baru iaitu obama! kah! kah! kah!

      Delete
  2. Hanjing belaan DAPigs menyalak dah....hanjing yg makan tahik babi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. insya allah bro...perkara baik jika diizin allah pasti berjaya. mereka yang kurang iman jer menolak.
      kita doakan ajer manusia jenis itu diampunkan allah.

      Delete
    2. BOLEH BERGABUNG TAPI KENALAH GANTI PRESIDENT UMNO DULU DIAKA DAH NGAKU DIA TELAN 2.6 BILL takkan orang pas caya duit tu duit derma kot,,,KALAU UMNO PAS MENANG PILIHANRAYA DEPAN NI SIAPA NAK JADI PM,,,takkan tuan guru nak jadi timbalan,,,,jangan nnanti jadi ts muhiddin plak....lepas tu pecah balik....umno jugak yang untung sebab ada uncle sam/bapak kapitaliis mesti dia oraAG SOKONG NAJIB.....PAS JUGAK YANG TRKONO,,,KONO....KONO...JADILAH PAS YANG BODOH SENTASA,,,

      Delete
    3. anjing umno menyalak dan menggigit ekor sendiri! kah! kah! kah! bodoh macal sial! kah! kah! kah!

      Delete
  3. Harap pihak Admin tolong perhatikn, mana2 komen yang suka memaki2 dan mencarut2 tak payahlah disiarkan...memalukan saja seolah2 orang tak siuman dan langsung tiada harga diri.....!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaulah orang yang tak siuman tu. Babi sundal jalang anjing hitam dan kurap keparat haram jadah. Janis satu sen tak guna buat perabis beras saja. Aku jumpa kau mesti aku ludah. Kalau aku jumpa kubur engkau aku mesti kencing atas kubur kau!!

      Delete
    2. Hai terasa ker 12.22. Kesian kamu ni dan kesian la lebih lagi terhadap ibubapa mu.

      Delete
  4. duit rm2.6bilion tu mana ye? hadi dapat share tak? kah! kah! kah! kah! harta anak yatim pun korang rembat ye! puih! babi pun tak sehina anada sekalian! hadi dah bersekongkokol dengan pemakan harta anak yatim. mestilah kemudian hadi, najib, rosmah serta babi sekali akan masuk neraka jahanam! kah! kah! kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. mulut rosmah, najib dan hadi akan disumbat dengan puki babi kemudian dibakar dengan api yang panas sekali dalam neraka jahanam! kah! kah! kah!

      Delete
    2. neraka tentunya penuh dengan semua menteri bangsat najib! kah! kah! kah! kami pula akan terus-menerus kencing atas kubur bangsat-bangsat nie! kah! kah! kah! kah! kubur mak dan bapak najib pun akan kami kencingkan sekali! kah! kah! kah! kah!

      Delete
    3. Hantu dan setan RBa DAP memang ramai disini dan tak susah untuk mengenal pasti species mereka ini. Kita cuma perlu amati hujah mereka yang berbau seperti longkang dan langsung tidak takut dgn ancaman ALLAH akibat kegagalan untuk berpegang teguh dgn tali ALLAH terutama ttg bab hubungan silaturrahim. Sikap mereka jika tuan-tuan turuti cuma akan mengakibatkan perpecahan sesama kita yang berbangsa Melayu dan berugama Islam. Keadaan inilah yang memang dimahukan sangat-sangat oleh orang DAP seperti Guan Eng dan Kit Siang. Ingatlah bahawa ALLAH telah mengancam sesiapa sahaja yang memutuskan silaturahim dengan mengharamkan bau syurga itu sendiri. Kalau dahulu PAS mengunakan slogan "Undi PAS Masuk Syurga" maka kali ini kita ingin untuk mengingatkan kepada semua bahawa “Memutuskan Silaturahim Haram Masuk Syurga”.

      Justeru itu pada hakikatnya kita ada dua pilihan samada untuk akur pada arahan Rasulullah SAW dan Allah subhanahuwata’ala atau pun akur kepada kehendak macai pembangkang yang terdiri daripada penyokong DAP dan serpihan PAS didalam PAN dan PKR. Perlu diingat PRU14 kali ini adalah pertembungan diantara UMNO dan DAP sebab walaupun pembangkang mungkin akan meletak seorang pemimpin Melayu sebagai Perdana menteri sekiranya mereka dapat menawan Putrajaya, DAP sebagai tauke besar tetap akan mengawal secara remote setiap keputusan yang bakal keluar daripada mulut pemimpin Melayu itu kelak. Inikah yang kita mahukan sangat-sangat tuan-tuan?

      Delete
  5. haram jadah serta bangsat sekali najib dan hadi! memang puak syaitan bertopengkan manusia!

    ReplyDelete
  6. kalaulah perang tercetus antara china dan amerika, siapa yang akan mati dulu?

    ReplyDelete
  7. Khaas kepada Anon 12.22 AM...Kau ingat kau saja boleh buat macam tu? kau ingat dunia ni kau yang berkuasa? kata orang tua2 Anjing yang menyalak kuat itu adalah spesis anjing kurap yang tak akan menggigit....orang pun sama spesis macam tu jugak...bawa2lah muhasabah diri...jangan fikir ludah kita..ludah orang pun ada...ada Faham?!!!!!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!