CILI KASI TARUK! AKHIRNYA DATO SERI SALLEH NFC LEPAS BEBAS DARI SEMUA TUDUHAN!


KUALA LUMPUR - Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur sebentar tadi melepas dan membebaskan Pengerusi Eksekutif National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFCorp), Datuk Seri Dr Mohamad Salleh Ismail daripada semua pertuduhan yang dihadapi termasuk pecah amanah membabitkan RM49.7 juta.

Hakim Norsharidah Awang membuat keputusan itu selepas membenarkan permohonan Peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah yang mewakili Salleh yang mengemukakan representasi kepada Jabatan Peguam Negara September lepas.

Dalam permohonan itu, Muhammad Shafee memohon supaya jabatan peguam negara menarik balik semua pertuduhan yang dihadapi Salleh berdasarkan Seksyen 254 Kanun Tatacata Jenayah.

PK: Alhamdulillah setelah sekian lama akhirnya selesai jugak kes ini. Aku sangat gembira dengan keputusan ini dan selepas ini jangan la UMNO dikaitkan dengan lembu atau apa saja sebabapa yang dibuat dulu oleh Dato Salleh adalah benda yang betul. Cuma diatas keadaan dan masalah serta serangan pembangkang bertalu-talu membuatkan perniagaan ini rosak.

Tahniah Dato Seri Sharizat Jalil. Ini adalah kemenangan untuk anda kerana anda tidak bersalah dalam hal NFC.!

17 Responses to "CILI KASI TARUK! AKHIRNYA DATO SERI SALLEH NFC LEPAS BEBAS DARI SEMUA TUDUHAN!"

  1. PEMBANGKANG MALAYSIA AKA PAKATAN REMBAT DUBUR AKA PAKATAN HARAM JADAH SEMUANYA LEMBU!!!

    ReplyDelete
  2. Kalau Melibatkan Permainan Politik apa yang di belakang lebih penting dari apa yang di depan. Depan nampak hanya whistle blower tapi belakang mungkin ada udang menyorok.

    Contohnya isu vape, di depan ia dikaitkan dengan akta itu dan ini, tetapi di belakang tidak mungkinkah ianya timbul kerana vaporiser meletakkan monopoli nikotin kering dikedudukan telur di hujung tanduk

    Sama macam isu YaPeim, di depan nampak macam isu integriti, di belakang entah-entah kerana institusi ini berjaya menempatkan diri dalam sektor pajakgadaian yang secara tradisinya dimonopoli oleh satu puak saja.

    ReplyDelete
  3. Memang siallah! Undang 2 dunia boleh terlepas! Tunggulh balasan dsana nnti, dah terang2 berlakunya penyelewengan tapi undang2 boleh dbeli bak kata najib cash is king!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa masalah kau kakbebal..dengki ke orang yang tak bersalah di bebaskan..kan ni kerja2 jahat puak2 pembangkang..suku-sakat kau lago hina dgn fitnah2 bohong..

      Delete
    2. Wei pukimak! Kenapa kau bebal nk mampos!! Dah terang2 slh satu syarikat tu milik ank dia, takkn dia tk tahu?? Duit rakyat lebur, penyamun lepas! Mmg bangsat!

      Delete
    3. hidup UMNO. Kita sebagai rakyat malaysia memang ditakdirkan untuk bagi ahli umno hidup senang lenang. Kami sebagai rakyat malaysia sudah berikrar untuk membantu keluarga2 orang umno yang memang dah kaya. Biarlah diorang gune duit tu untuk kepentingan rakyat.

      Delete
    4. bila keputusan mahkamah memihak kepada orang kerajaan , maka orang pembangkang mulalah kata ini tdk adil , ini lakonan , ini permainan umno ..
      tapi bila keputusan mahkamah memihak pada pembangkang , mereka bertepuk tangan , kata mahkamah adil , mahkamah telus , benar dan sah ..

      apa punya manusia laknat begini ..

      Delete
  4. Maka KAKBEDEBAH yang tak pernah tahu hujung pangkal tu mulalah kembali Perangai Azalinya menghambur maki hamun , carut marut hingga sanggup menjaja barang celah kangkang Maknya....;..!!!
    Sakit sangat hatinya kerana Mahkamah tak mau dengar cakapnya....
    Sah..seminggu tidor tak lelap!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo ke ape orang UMNO ni, duit tu bukan ratus ribu ye. 49 juta tau tak. Lembu nye langsung ntah ke mana. Tinggal tuan lembu je yg lepas. untung belum ape2 lagi dah beli mende2 lain.

      Delete
    2. ni lagi sekor bodoh yang terlampau , tahu menyalak sahaja macam serigala lapar tak tahu hujung pangkal berita, simpan sikit bodoh kamu tu jangan bagi orang ramai tengok , bikin malu keturunan

      Delete
  5. Lepas ni jangan risau lau ada orang umno ke kaum kerabat die ke ada salah laku lagi memang xsampai ke mana la. mesti lepas punye la rugi je orang yang bocorkan maklumat. hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. kebenaran terbukti dalam mahkamah , bukan sebulan dua bicara, peguam hebat pendakwa angkat tangan mengaku kalah hujah dan fakta,

      biasalah, kalau keputusan mahakamh tak memihak pada pembangkang maka macam2 la tuduhan dan fitnah mereka, tanda tak mampu menerima kenyataan ...

      Delete
  6. yey abah lembu da lepas...pasnih nk pusing duit ap lak lgi ye..buat projek kambin kot...hahahahaha mampos la malaysia x lama lg klu benda cmnih pon org pejam mata....

    ReplyDelete
  7. Lain padang lain belalang. tak semestinya apa yang padang sana nampak sebagai satu kesalahan makanya padang kat sini nampak sebagai satu kesalahan dan begitu juga sebaliknya.

    Padang yang di sana mungkin beranggapan sesiapa saja boleh dijadikan kawan termasuk jurucakap lanun asalkan ianya menguntungkan. Padang satu lagi mungkin beranggapan jurucakap lanun bukanlah kawan yang menguntungkan.

    Ini jelas menunjukkan pandangan berbeza antara dua padang adalah perkara biasa. Setiap padang akan mempertahankan pandangan masing-masing namun pandangan masing-masing hanya terpakai dalam ruang lingkup sendiri saja.

    ReplyDelete
  8. Wei parpukari lahanat! Media dlarang hadiri perhimpunan umno nanti! Apa ini? Kenapa najib takut sangat? Kata 3juta ahli sokong dia? Ni adalah perhimpunan paling tk demokratik dlm umno! Presiden nya penakut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biasalah jika dah komunis tu komunislah. Semua orang salah diorang saja yang betul. Projek Kambing Jamnapari macam mana pula. Projek Bapak Ayam, Ibu Ayam dan Anak Ayam. Bukit Bintang, Jalan Alor, Pucong, Ceras, PJ, Kajang pasti tak rugikan.

      Pedulilah dia nak buat macam mana dia yang berhutang, dia yang tanggung dia juga yang bayar tak sangkut bayaran kenapa hangpa pula nak geli.

      Jaga lubang belakang hangpa jangan kena sondol dengan Lembu Telur Satu yang suka bergurau ala-ala bapok sudahlah.

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!