PANAS BERAPI! NOTIS KHAS UNTUK MENTERI DALAM NEGERI, IMIGRESEN, MENTERI SUMBER MANUSIA DAN PEGUAM NEGARA TENTANG PENDATANG HARAM! SEBARKAN

Apa cerita ni Zahid Hamidi? Aku ada pelik sikit pasal la dengan apa yang sedang terjadi sekarang ni. Bukan apa aku difahamkan yang MYEG telah mendapat kontrak dari Imigresen untuk halalkan pendatang asing Bagladesh yang tinggal sini tanpa permit.

Khabarnya LO atau Surat Niat sudah dikeluarkan kepada syarikat berkenaan untuk menghalalkan pendatang haram ni semua. Amboi lain macam ni beb.

Sekarang ni aku nak tanya pada pihak berkuasa yang bertanggungjawab, tahukah anda ada dekat 1 juta bangla yang takde apa-apa atau KOSONG kat Malaysia ni? Maksud aku depa ni samada takde passport atau permit kerja, mereka adalah pendatang haram.

So kalau macam ni gayanya, disebabkan sesetengah syarikat nak buat untung maka semua pendatang yang dah lama cari makan kat sini akan jadi halal macam tu je? Kalau kita galakkan macam ni, esok lagi ramai yang masuk dengan alasan buat apa nak buang duit banyak, masuk cara haram dulu nanti dapat offer untuk jadi halal dengan kos yang lebih murah?


Ini soal keselamatan negara tau bukan benda main-main ni. Takkan kita nak halalkan mereka macam tu aje? Kan ke baik pihak imigresen tangkap mereka ni dan hantar mereka balik? Apakah dengan menghalalkan pendatang ini akan dapat menjimatkan kos pengantaran pulang? Baikkah perkara begini untuk negara demi untuk menjimatkan sedikit wang, betul ke jimat?

Aku nak Tanya sama AG, Menteri Sumber Manusia dan Imigresen, apakah dengan cara ini akan dapat atasi masalah pendatang haram? Bukankah lebih baik sekiranya adakan operasi dan tangkap mereka ni semua dan hantar mereka pulang, kemudian ambik yang baru dari sana yang berdaftar dan masuk dengan cara yang betul.

Aku tak faham dan aku tak nampak apa kebaikan yang ada dengan megadakan program menghalalkan pendatang ni? Ini bukan caranya, apa saja alsaan yang korang bagi bukan ini caranya. Langkah macam ni nampak macam nak menguntungkan sesetengah pihak je. Betul tak?

Aku harap kerajaan tidak benarkan program ini berjalan dan lebih baik ambik pekerja asing BANGLA yang baru dari negera mereka, sebab yang baru ini nanti kita tahu berapa yang masuk dan bukan macam sekarang dimana kita tak tau berapa jumlah mereka yang sebenar.

Bukan apa la, Kalau korang perasan, dari Bandaraya KL dan mana-mana Bandar sekitar tempat korang duduk, korang keluar belah malam dan korang boleh tengok lebih ramai bangla dan pendatang asing yang lain bertebaran, kadang-kadang kita rasa macam ada kat Negara luar beb.

Aku percaya kalau kita periksa kebanyakan mereka ni kosong dan tidak ada dokumen. Bukan saja bangla malah bangsa lain pun banyak, Myanmar, Indon dan spesis yang aku tak pernah tengok pun ramai sekarang ni. Takkan nak kasi semua halal macam tu aje kot? Serius wei ada jenis muka mereka macam nak bunuh orang, aku sendiri pun tak tau negara apakah asal mereka ini.

Lagi satu aku dengar program ni akan membuatkan para BANGLAWAN semua memilih siapa akan jadi tauke mereka semua, amboi manjanya mereka ni kan? Istimewa sungguh layanan nak diberi. Aku harap sangat menteri Dalam negeri Dato Seri Zahid Hamidi, Menteri Sumber Manusia dan bersama sama Peguam Negara dan Imigresen akan menghentikan kerja gila ini dan aku mintak semua rakyat Malaysia agar mendesak kerajaan agar jangan diteruskan program MENGHALALKAN PEKERJA BANGLA YG DAH ADA DIMALAYSIA NI..

Hantar Semua PENDATANG HARAM ini Pulang, jangan buat kerja bodoh macam ni.

Kalau korang setuju permintaan aku ni sila share dan sebarkan.

27 Responses to "PANAS BERAPI! NOTIS KHAS UNTUK MENTERI DALAM NEGERI, IMIGRESEN, MENTERI SUMBER MANUSIA DAN PEGUAM NEGARA TENTANG PENDATANG HARAM! SEBARKAN"

  1. Kalau buat mcm nie lagi byk lah bangla kt malaysia nanti sekarang nie pun aku dah x lalu nk tgk warga asing bayangkn Kalau ade cara nk halal kn dgn senang lg byk lah..sampai satu tahap nanti kt sendiri pun x akan tahu ini negara kt atau bangla

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

      Delete
  2. ape ke bodoh nye nk buat mcm nie patutnye kutip semua bangla haram hantar blik ke negara asal diaorg pastu baru lah ambik yg lain dgn cara btl..

    ReplyDelete
  3. Cibai btllah sekarang ni pun dah bertimbun2 bangla kat negara lagi nak bagi kesenangan pada mereka mmg aku pyn tak setuju urk menghalalkan bangla yg dah lama masuk secara haram ni....

    ReplyDelete
  4. Bahaya tu kita sendiri pun tak tahu berapa ramai bangla yg ada kat malaysia nie, kalau diberi kelonggaran mcm ni maka banyak lagilah bangla akan msk ke malaysia secara haram sebab mudah sgt prosedurnya....

    ReplyDelete
  5. Skrg pun bangla dah penuh merata2 dgn cara ni akan lbh membahayakan keselamatan kita di negara sendiri, silap hari bulan esok kita plak yg kena kelyar dari negara sendiri...

    ReplyDelete
  6. Saya UMNO, saya boleh buat apa yang saya suka

    Kamu tetap menyokong saya

    Zahid Hamidi

    ReplyDelete
  7. Baik bangla dari pelancung cina yg datang tak balik balik khabarnya ribuan, bangla dok tanah melayu dua tiga bulan dah pandai cakap melayu dan islam pulak tu ada yg kononnya rakyat malaysia tapi tak tahu berbahasa kebangsaan.

    ReplyDelete
  8. apa nak heran le semua tu.
    dulu pendatang haram dari bukit bukau yg diseludup british bukan saja diberi tempat mencari makan tapi dgn penuh rasa kasih sayang org Melayu beri mrk taraf kerakyatan sepenuhnya.
    skrg cinabukit ni dah terang-terang nak halau org Melayu dari negara ni ....
    skrg nak bising apa nye? biarkanlah kalau menteri nak bagi bangla ni kerakyatan ke ...
    rakyat Malaysia dah mcm bubur asyura ....

    ReplyDelete
  9. Aku cadangkan permit kerja asing dibatalkan secara berkala. Tahun ini batalkan permit Bangla dan jalankan operasi pembersihan @ penghantaran pulang. Mana2 yg baki sudah pasti adalah PATI. Cekup dan hantar balik. Kos2 berkaitan hantar kt kedutaan. Buat secara tahunan bagi negara lain. Dlm masa 10 tahun, Malaysia pasti bebas PATI.

    ReplyDelete
  10. Saya sokong beri passport Malaysia dan IC biru kepada semua bangla ni. Beri status bumiputra, biar dia undi di PR14. Kita perlu lebih pendatang. Melayu tak perlu kerja camtu. Ambik commission je. Relek je.

    ReplyDelete
  11. Bukan bangla je..cina dr tabnaj besar china pon dah blambak lambak kt malaysia ni..

    ReplyDelete
  12. Aku hilang kata2.... sebab teramat benci, meluat dan menyampah dengan kerajaan pimpinan Najib ni... tambahan pula meletakan musuh umno (orang kuat Anwar) sebagai TPM... PRU 14 taulah ko .....

    ReplyDelete
  13. korang ni tau bising jer, yg penting umno sentiasa berkuasa. tak perlu korang komen hal2 yg takder bersangkut paut dgn korang.

    ReplyDelete
  14. Faham dahulu isu berita adalah berkenaan pendaftaran warga Bangla melalui MYEG, yang sebelum ni dimonopoli oleh Imigresen. Persoalan kebanjiran warga Bangla dan selain warga Bangla di bumi Malaysia sudah menjadi fenomena biasa. perkara ini adalah isu Asean. Negara Indonesia, Bangladesh, Filipina, Myanmar, Thailand, Vietnam gagal membendung rakyat mereka. Kalau dulu pendatang asing ini datang menyeludup masuk tanpa sebarang dokumen. Tapi kali ini mereka ada visa dan ada passport . Cuma pendatang ini mengeksploitasi visa dan passport yang dah tamat tempoh masa bagi mereka untuk berada dalam negara Mlaysia. Jadi masa lawatan sudah time-out tapi dia orang ni buat tak faham atau beri pelbagai alasan. Nak tangkap dan sumbat dalam pusat tahanan imigresen, kerajaan kena tanggung makan dan kos lain-lain. So inilah bumi Mlaysia yang menjadi pilhan warganegara asing mencari pekerjaan dan punca pendapatan sara hidup memandangkan dinegara sendiri kadar inflasi sudah berkurun tinggi dimana kerajaan dinegara mereka gagal untuk meneyediakan peluang pekerjaan untuk rakyat sendiri. Biarpun puak pendatang ni pernah ditipu wang mereka atau diperdagangkan oleh pihak ketiga , mereka masih juga tetap datang keMalaysia semata percaya disini adalah bumi harapan.

    ReplyDelete
  15. bagus juga bangla dibawa ramai2, anak melayu bolih jadi kuli bangla lani pon dah ada

    ReplyDelete
  16. Kita cakap pun tak guna, duit punya pasal semua boleh. bukan bangla saja, indonesia,pakistan, filipina, siam dan apa taah lagi masuk dalam negara kita kerana kita tamak duit. tambah pula kalau islam lagi senang boleh jadi bumiputra pula,La ni kan aku tak tau dah sapa melayu sebenar, mamak maidin pun melayu, riduan tee cina pun melayu, sudah, caca merba kita. di sabah dan sarawak lagi teruk.

    ReplyDelete
  17. hidup umno.....16 september turun padang.....kasi gegar sama cina

    ReplyDelete
  18. Ini semua ejen bangladesh punya kerjo ni bro. kalau ada nampak pakai kot atau berpakaian kemas ejenlah tu. tengok pun sudah tau punya mah. tangkap ejen-ejen bangla ni. disebabkan byk ejen bangla kuat menipu byk masalah kebanjiran warga bangla ni. Bukan itu saja pegawai berkaitan (orang dlm) buat "bisnes".

    Saya harap Kerajaan dapat mengimbangi pekerja asing ni. sekiranya syarikat BETUL2 mahu menggunakan pekerja asing bagi pada syarikat tersebut. dan sistem perlu diubah suai lebih efisyen dan kawal selia. Biar Tauke / Owner syarikat yang memohon tanpa memerlukan orang tengah. Orang tengah nilah tukang kipas. Contoh SSM, owner perlu pergi sendiri.

    Sekiranya ada sistem sebegini maka penggunaan pekerja asing ini dapat di kawal selia.

    UNDANG-UNDANG PERLU DIKETAT LAGI.

    TAK PERLU LAGI PENGGUNAAN ORANG TENGAH (MIDDLE MAN) BIAR DIRECT PADA KERAJAAN.

    TAPI CUBA KITA LIHAT MENGAPA PARTI PEMBANGKANG TIDAK USIK HAL NI.
    HAL2 MCM NILAH MEREKA PERLU POLITIKKAN BUKAN ITU SAJA MASALAH PENGANGKUTAN DAN LAIN-LAIN MASALAH.

    FIKIR-FIKIRKAN............................

    ReplyDelete
  19. Ini semua ejen bangladesh punya kerjo ni bro. kalau ada nampak pakai kot atau berpakaian kemas ejenlah tu. tengok pun sudah tau punya mah. tangkap ejen-ejen bangla ni. disebabkan byk ejen bangla kuat menipu byk masalah kebanjiran warga bangla ni. Bukan itu saja pegawai berkaitan (orang dlm) buat "bisnes".

    Saya harap Kerajaan dapat mengimbangi pekerja asing ni. sekiranya syarikat BETUL2 mahu menggunakan pekerja asing bagi pada syarikat tersebut. dan sistem perlu diubah suai lebih efisyen dan kawal selia. Biar Tauke / Owner syarikat yang memohon tanpa memerlukan orang tengah. Orang tengah nilah tukang kipas. Contoh SSM, owner perlu pergi sendiri.

    Sekiranya ada sistem sebegini maka penggunaan pekerja asing ini dapat di kawal selia.

    UNDANG-UNDANG PERLU DIKETAT LAGI.

    TAK PERLU LAGI PENGGUNAAN ORANG TENGAH (MIDDLE MAN) BIAR DIRECT PADA KERAJAAN.

    TAPI CUBA KITA LIHAT MENGAPA PARTI PEMBANGKANG TIDAK USIK HAL NI.
    HAL2 MCM NILAH MEREKA PERLU POLITIKKAN BUKAN ITU SAJA MASALAH PENGANGKUTAN DAN LAIN-LAIN MASALAH.

    FIKIR-FIKIRKAN............................

    ReplyDelete
  20. Lps ni bangla akan lg naik kepala lah..senang2 je msk negara kita buat hal..

    ReplyDelete
  21. Yang banggla ni pun satu......pergilah kat arab saudi, kuwait ke atau qatar, kut2 dapat DERMA. Dtg mesia buet apo, PM mesia pun harap DERMA nak menang PRU, kalau tidak bangsat habis melayu di dunia ni! mesia oh mesia, inilah akibat dr PM dan menteri2 yg juga pendatang........indon!

    ReplyDelete
  22. 1. Setiap Keputusan yang hendak dilaksanakan perlu lah dipandang dari segenap segi, biarlah keputusan tersebut susah nak dilaksanakan teapi ianya memberi Impak kepada banyak segi yang berpanjangan.

    2. Kebaikan dan Kebajikan Rakyat sendiri perlu diutamakan terlebeh dahulu sabelum kita melihat Kebajikan Rakyat asing kerana mereka mempunyai kerajaan sendiri yang sepatutnya mengambil berat hal Kebajikan Rakyat mereka.

    3. Lambakan kehadiran Rakyat asing - samaada Halal atau Haram - memberi kesan yang tidak baik kepqada Rakyat sendiri yang terpaksa menganggur kerana kerja2 telah diambil alih oleh Rakyat asing atas alasan Upah kerja dan kemahiran kerja.

    4. Betul...Upahkerja yang dibayar kepada Rakyat asing murah< tetapi pernahkah kita memikirkan kepada Kos2 lain yang terpaksa ditanggong oleh kerajaan untuk Rakyat asing ini?

    Sekian Untun Renungan.....

    ReplyDelete
  23. aku kerja bwh zahid. dr 2013 dh rancang. smua bangladeshi yg nk masuk msia wajib tau bemda basic mcm simple bm, negaraku, negeri2 dan ibu negeri, pm2 terdahulu. hak mengundi ni spr tgh sibuk uruskan. aku akan dedahkan dokumen bkaitan nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm ai dan ezam je kau ni. Ada 40 kotak rahsia gomen yg hendak d bentangkan. Jgn buat fitnah. Tahu hkm fitnah dlm islam.

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!