PANAS BERAPI! KISAH PAHIT MANIS PENGALAMAN AKU DI JAKEL MALL KUALA LUMPUR!







Ada cerita menarik aku nak kongsi dengan korang, bend ni terjadi kepada aku semalam. Aku nak tulis semalam tapi tak sempat so aku cerita sekarang la kat korang, pengalaman aku nak beli baju raya anak-annak aku kat jakel, menarik cerita ni dan takde kena mengena dengan politik ok.

Macam ni, anak-anak aku dah teruja dengan iklan baju melayu Upin dan Ipin dari Jakel, so aku pun sebagai bapak mithali bawaklah anak-anak aku ke Jakel untuk beli baju melayu Upin dan Ipin. So masa ada kat sana aku pun dilayan oleh seorang lelki berbangsa asing, aku tak pasti pakistan atau bangla, they all look the same la kan.

Tapi dari pemerhatian aku yang sangat lama sudah berkecimpung dalam customer service ni, aku nampak ada yang tak kena dengan cara layanan mahkluk asing ni, sorry bangsa asing ni terhadap aku dan anak-anak aku. Walau orang kata bulan ramadhan ni kita kena banyak bersabar, aku sebagai pakar dalam customer service menjadi berang dengan cara layanan mamat ni.

Apa lagi, aku naik angin dan aku mintak si bangla or pakistan ni tadi supaya memanggil manager dia, pada mulanya dia tak mau layan aku, tapi mujurlah ada seorang lagi staff melayu kat sana yang datang kat aku dan cuba menenangkan keadaan yang dah semain panas, staf melayu ni tadi kata kat aku, dia akan panggilkan manager.

Selan beberapa minit kemudian datang la seorang manager atau engurus berbangsa melayu dan tanyakan pada aku apa yang terjadi, maka selepas aku mencertakan senaario yang berlaku, manager tersebut telah menyuruh staffnya meminta maaf kat aku dan dia suruh staff tersebut supaya pergi ke pejabat. Aku tak tau apa terjadi lepas tu.

Tetapi apa yang aku nak cerita kat korang sekarang ni adalah kisah bagaimana pengurus melayu ini melayan aku, tak sangka sungguh aku dengan pengurus ni, dari marah aku dah mula sejuk dan aku rasa cuku seronok dengan layanan yang diterima dan aku nampak pengurusan jakel memang pandai train pengurus mereka untuk hadapi situasi sebegini.

Ok la aku terus terang la ya, aku bukan marah sangat pun tapi aku sebagai pakar didalam bidang customer service aku rasa aku nak test dn tengok sejuh mana tahap proffesionalisme Jakel ni dan semalam terbukti mereka memng pro. Lepas tu apa lagi, kopak la duit aku sebab aku beli 3 pasang untuk setiap anak aku sebab pengurus tersebut boleh bagi diskaun yang sangat baik.

Staff yang tidak diketahui bangsa tadi, langsung tak boleh nak bincang dan aku memag tak boleh terima bangsa asing layan aku macam anjing, tapi takpe la, pengurus Jakel ni sangat baik orangnya dan aku cukup puashati dengan layanan yang aku dapat. Syukur Alhamdulillah, kini terbukti Jakel memang proffesional.

Cuma aku harap pengurusan Jakel member peluang lebihlagi kepada anak melayu untuk menjadi pengurus tinggi dan dapat melayan pelanggan dengan baik. Oh ya aku cerita insiden ni yang berlaku di Jakel Mall yang baru tu, ala dekat Masjid India tu la, bangunan gah yang baru dan serba canggih ni.

Terima kasih Jakel kerana mendengar aduan pelanggan dan membuat tindakan pantas. I like it a lot.  Benda baik aku kongsikan untuk kebaikan bersama tetapi kalau benda tak betul aku akan fight untuk pelanggan. We fight for our right!

12 Responses to "PANAS BERAPI! KISAH PAHIT MANIS PENGALAMAN AKU DI JAKEL MALL KUALA LUMPUR!"

  1. Bgs lah klu drg layan mcm tu...kita nk g pun tak sakit hati...ni klu pekerja dia layan kita mcm anjing lps tu manager nak backup tu mmg sakit hati....mmg aku tak g lg lah kedai mcm tu.....jakel profesional sbb tu lah blh maju sampai tahap mcm ni

    ReplyDelete
  2. Nk wat camne org melayu sendiri tak nak keje sebegitu.... Lagi rela duk umah men teloq susah laa hahaha

    ReplyDelete
  3. Bangsa asing nie takda peribudi macam bangsa kita itu yang membezakan kita dengan mereka.... Masuk kadang kambing jadi lah kambing takan jd kerbau plak kan?

    ReplyDelete
  4. Saya ada idea

    Ko pegi kenanga City... Tauke apek punyer... Mesti layan ko baik punyer....

    Apa lagi melayu mau?

    ReplyDelete
  5. Nak uat cmne lagi parpu majikan masing2 nak bayar murah jadi amik la bangla xdk pendidikan nie.... Tapi jarang la jmpe yg sebegini.... Aku gi loyat dorang bkan main ramah dan informative lagi dari bangsa kita sendiri

    ReplyDelete
  6. Jangan Risau Bro....Kerajaan akan angkut lagi 1.5 Juta Bangla Datang sini untuk kasi kamu lagi banyak Hard Time!

    ReplyDelete
  7. Baguslah engko ni parpu.

    ReplyDelete
  8. maaf kan aje makhluk asing tu ..dia pun bukan faham istilah sopan santun bangsa melayu..

    ReplyDelete
  9. fuyoo mahal la jugak sampin bebudak tu...

    ko pergi mydin lagi murah, barang jualan harga borong, pilihan banyak.

    Melayu patut bukak kedai jualan borong barang dijual kuantiti banyak, rega murah, stok habis laku pun boleh jadi kaya raya.

    ReplyDelete
  10. Aku rasa nak dekat 10 kali kau ulang kau pakar dlm bidang customer service. Lawak pulak rasanya. Macam kt dunia ni bab customer kau lah paling pailang. Aku harap kau ada at least phD sebab cara cakap tu mendongak ke langit sangat. Customer service je pun. Bukan kau pakar jantung ke pakar otak ke pakar urat saraf ke 😂😂😂😂

    ReplyDelete
  11. Aku rasa nak dekat 10 kali kau ulang kau pakar dlm bidang customer service. Lawak pulak rasanya. Macam kt dunia ni bab customer kau lah paling pailang. Aku harap kau ada at least phD sebab cara cakap tu mendongak ke langit sangat. Customer service je pun. Bukan kau pakar jantung ke pakar otak ke pakar urat saraf ke 😂😂😂😂

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!