PANAS BERAPI! KESIAN DS ROSMAH, BAB DIPAKAIKAN KASUT PUN NAK JADI ISU?



Wah tak sangka ini pun boleh jadi isu negara beb. Rosmah sedang dipakaikan kasut pun boleh jadi isu, korang tau tak pada umur 64 tahun Rosmah dengan ada masalah lutut dan badannya yang agak besar tu membuatkan dia susah nak pakai kasut, apa salahnya dia dipakaikan kasut beb?

Ini pun nak jadi isu ke? Cuba bayangkan mak kita ke, nenek kita ke atau makcik kita yanga da masalah lutut dan kita pakaikan kasut kepada dia dan benda tu pun menjadi isu besar? Patut ke? Ataua benda ni jadi isu sebab dia merupakan isteri kepada Perdana Menteri?

Apa nak jadi dengan rakyat Malaysia sekarang ni? Dimana adab kita? Kalau tak hormatkan dia sebagai isteri Perdana Menteri pun hormatkanlah dia sebagai seorang wanita yang berusia dan mempunyai masalah kesihatan. Kenapa perlu hina dia macam ni? Untuk apa? Aku cukup sedih la dengan perangai orang kita sekarang ni. 

Kena ingat tau, kita pun ada emak, nenek dan orang yang ada masalah lutut dan berbadan besar serta susah nak tunduk untuk pakai kasut. Jangan la kita menghina dan membuat andaian yang tidak baik. Esok-esok kena kat kita baru padan muka. Bulan Ramadhan ni, bertaubatlah.

11 Responses to "PANAS BERAPI! KESIAN DS ROSMAH, BAB DIPAKAIKAN KASUT PUN NAK JADI ISU?"

  1. “The worst of our faults is our interest in other people’s faults.

    Imam Ali bin Abi Talib

    ReplyDelete
  2. Haramjadah punya pembangkang mmg tgg je nk cr kesalahan rosmah..ala takat pakaikan kasut ni pun drg nk jdkan isu besar nampak sgt yg drg dah xde keja n x dpt nk cr kesalahan rosmah yg lain....bt bodoh je takyah layan drg ni semua

    ReplyDelete
  3. Rakyat malaysia senang sangat dibutakan dengan berita2 dan isu palsu2 yg dimanipulasikan oleh golongan yg dibayar utk menyerang peribadi najib dan rosmah di dalam alam siber dgn tujuan menjatuhkan mereka.. Walaupun golongan ini yg kononnya memperjuangkan kebenaran semata2, realitinya mereka seperti anjjng fan babi yg hanya dahagakan puki bagi mengisi perut masing2 dan sanggup melakukan apa sahaja bagi mendapatkan duit termasuklah menyerang PM fan keluarganya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sib baik tempat terbuka..depan pintu, kak bedah oi..
      kalu kat belakang, dlm toilet...sudah berak atau kencing, mesti diarahkan polis tu tolong cebokkan...

      Delete
  4. Kita lihat video tu dr dia pkai kasut MUNGKIN dia dh minta IZIN pd polis tu tlg pakaikan kasut sbb saiz badan dia yg besar...
    Hanya polis tu yg tahu crita sebenar....
    Video tu dirakam hanya separuh jln saja..

    ReplyDelete
  5. Kesian rosmah asik kene je,bulan ramadhan ni pun ramai syaitan2 sakit hati pd rosmah.....

    Bila gambar arwah nik aziz sedang pakai kasut jadi viral org marah plak.....jadi mari kita bersangka baik pd bln yg baik ni....

    ReplyDelete
  6. Hormat is earned, not demanded. The reaction to this iissue is a clear indication.

    ReplyDelete
  7. Kutuk la ds rosmah tu,banyak pahala korang dia dpt. Itupun kalau korang ada buat pahala le

    ReplyDelete
  8. Rosmah buat lah mcm mna tungganglah trbalik mcm mna pon tp bg pembangkang depa hny nmpk bnda yg negatif je..yg positif pn otomatik depa jdikn ngtif..kata org klu dh bnci tu mmg sume jdi xkena kn..mcm tulh sifat pembangkang durjana nie..

    ReplyDelete
  9. Tak usah dilayan puak2 Anjing Kurap dan Babi Tampong yang kerja mereka menghina orang sahaja... bersabar banyak2 diBulan Puasa ni DS Rosmah.

    ReplyDelete
  10. Aku pun kesian rosmah...orang tak faham dia tu boroi badan pun pendek mana boleh tunduk...sebab tu orang kena tolong pakaikan kasut

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!