PANAS BERAPI! INI BUKTI MAHATHIR ADALAH LANUN YANG KORUP!


Selepas tengok lukisan yang dibuat oleh para penasihat ni, maka aku dah yakin Mahathir memang lanun dan korup. Ya, ya aku percaya...

Sian kan kat aku ni? Bayangkan lepas aku tengok poster-poster tahap MY HUBBY BULLSHIT ni terus aku dah terpercaya akan poster ni. Wow! So powerful!?

Muahahahahaha

23 Responses to "PANAS BERAPI! INI BUKTI MAHATHIR ADALAH LANUN YANG KORUP!"

  1. Ape masalah diaorg nie...ingat dgn buat mcm nie blh buat org marah tun m ke?sbnrnye cara ni lg buat org benci kat najib

    ReplyDelete
  2. Kebodohan yg terlampau tu je yg mampu aku ckp...sbb nk tunjuk hebat sangup buat benda2 mcm nie...korg rasalah dgn lukis mcm nie ape org akn pikir...org akan salah kn najib lah bahalol bkn tun m...

    ReplyDelete
  3. Idola mika lagi korap ...... .. tak caya dah.

    ReplyDelete
  4. Juak-juak Najib ni dah gila gamaknya.

    Mereka tak mampu nak menjelaskan mengenai isu penyelewengan melibatkan Najib dan kuncu-kuncu, maka mereka melakukan penghinaan tak tentu hala kepada Tun Dr. Mahathir pula.

    Kalau Tun Dr. Mahathir jadi lanun, maka sudah tentu negara kita sekarang ini miskin papa kedana, mundur, tetapi atas usaha Tun Dr. Mahathir jugalah dan barisan kabinet beliau maka negara ini berjaya dibangunkan menjadi antara negara termaju di rantau Asia Tenggara dalam tempoh 22 tahun.

    Kalau sekadar buat lukisan menghina tak tentu hala, tak ada nilainya, hanya menyerlahkan golongan penyokong penyamun itu yang begitu rendah mungkin lebih rendah dari mentaliti keldai.

    Jawab isu ini:

    Modal penubuhan 1MDB hanyalah RM 1 juta.

    Tetapi,

    1MDB berhutang sebanyak RM 42 bilion, bersamaan 42,000 kali ganda dari modal asal.

    Malahan 1MDB perlu membayar faedah bank secara tahunan sekurang-kurangnya RM 2.4 bilion, bersamaan 2,400 kali ganda dari modal asal.

    Kalau ikut perkiraan bulan, sebulan 1MDB perlu bayar faedah bank berjumlah RM 200 juta bersamaan 200 kali ganda dari modal asal.

    Kalau ikut perkiraan minggu, seminggu 1MDB perlu bayar faedah bank berjumlah RM 50 juta bersamaan 50 kali ganda dari modal asal.

    Kalau ikut perkiraan hari, sehari 1MDB perlu bayar faedah bank berjumlah hampir RM 6.7 juta bersamaan 6.7 kali ganda dari modal asal.

    Jika 1MDB adalah sebuah syarikat yang teguh yang mempunyai dana yang begitu besar, tak kisahlah modal permulaan RM 1 juta nak hutang sampai 100 bilion kerana mungkin modal permulaan RM 1 juta, tapi dah ada dana keuntungan yang besar mencecah puluhan bilion setahun, tetapi 1MDB ini sudahlah modal permulaan hanyalah RM 1 juta, malahan aliran kewangan mereka sangat lemah, malahan pernah sampai ke peringkat 1MDB berhutang untuk membiayai pengurusan syarikat itu, fahami betul-betul, membiayai pengurusan, suatu yang sangat teruk, kerana jika berhutang untuk menjalan operasi syarikat seperti projek, pembangunan tak hairanlah sangat, tetapi berhutang untuk biaya pengurusan seperti sewa, bayaran gaji, kos pengurusan, itu adalah suatu yang sangat dahsyat, menunjukkan betapa lemahnya kedudukan kewangan 1MDB walaupun dicanangkan aset 1MDB ada sebanyak RM 51 bilion, tetapi apakah aset itu dapat digunakan untuk menyelesaikan masalah 1MDB ini?

    Sebenarnya kau ni Parpukari adalah sundal politik tahap haram jadah celaka bangsat, dah tak tau nak putar belit untuk bela bos kau yang penyamun tu, kau buat cerita macam celaka sebegini.

    Samada kau nak siarkan atau tidak komen aku ni terpulanglah, tetapi sedarlah tahap kau sekarang ni adalah sundal politik tahap haram jadah jenis pelacur tahap kandang khinzir sahajalah.

    Aku tak mau bersikap keras sebegini, tetapi kerana kesundalan pemikiran haram jadah kau ni menyebabkan aku tak dapat lagi nak ajar kau dengan bahasa yang elok, inilah bahasa yang sesuai untuk pemikiran sundal pelacur tahap najis manusia busuk seperti kau ni wahai Parpukari bodoh yang tak sedar diri.

    ReplyDelete
  5. Ni mesti keja kucing kurap bard! Oi parpukari bila nk open komen ni? Ko takut apa?

    ReplyDelete
  6. Hang pun terikut2 juga belasah Tun? Habihlah perjuangan hangpa.

    ReplyDelete
  7. Geng najib dah bankrup idea kut

    ReplyDelete
  8. Geng najib dah bankrup idea kut

    ReplyDelete
  9. Whoever wrote the article above needs physicriatic attention.

    ReplyDelete
  10. Memang Mahathir lanun dan gila kuasa. Makin hari makin tak tentu arah. Sanggup lakukan apa saja untuk menjatuhkan satu2nya PM yang beliau tak boleh "control".

    Proton amacam? MAS amacam? Ingat mahathir ni bagus sangat ke? Cuma masa zaman dictator mahathir, orang tak berani bersuara sebab dia akan humban masuk ISA.

    Sekarang, dia lah makhluk yang sedang lantang bersuara macam orang tua dah sewel. Menuduh orang dan tak menghormati PM. Agama Islam tak mengajar kita berkurang ajar tetapi oleh kerana mahathir yang berkurang ajar, tak salah kalau orang lain pun buat sama.

    Tolong masukkan orang tua sewel ni ke dalam Tanjung Rambutan!!! Dari negarawan kepada SAMPAH!

    Kekayaan anak2 dia tak payah dijawab ke? Kenapa? Sebab dia tu bagus sangat? ppptttuuuiiiihhh!!!

    ReplyDelete
  11. Parpu mabuk ketum ke ap nie

    ReplyDelete
  12. Kenapa nak kata tun m korup...jgn jadi batu api dan panaskn lg keadaan dgn buat lukisan2 dan benda2 yg x sepatutnye...

    ReplyDelete
  13. kat mana drg tampal poster ni...ni mesti misih2 yg tgh sakit hati kaw2 dgn dia pinya keja kan...lawak lah

    ReplyDelete
  14. Sabelum kita nak tunjukka keselekehan orang lain pandanglah diri kita betol2 dahulu, adakah kita cukup berseh?

    ReplyDelete
  15. Sapa2 yg ada telor tampillah dengan tuduhan2 anda dan besedialah dengan Fakta2 untu menjawab tuduhan anda kerana dengar2 khabar DS Najib sedang mempertimbangkan untuk mengemukakan saman.........
    Sama2ah kita lihat nanti sesipa yang berani, kerana setakat bercakap dibalek samaran tak guna .............?

    ReplyDelete
  16. Facebook pun benda2 najis dilemparkan kpd Najib..
    Penashiat2 3 4 orang pun dah dijemput Allah
    Negara pun dilanda musibah.
    Hisyamudin pun dah hampir terhempas Heli..

    Petanda malang banyak dah..

    Dah tak banyak penyokong dah.


    Sokong Kerajaan Junta ATM macam di Thai..

    Di Thai politician & penyangak ditangkap & dipenjarakan..

    Kilang2 Honda, Nissan, bisnes berjalan seperti biasa..

    ReplyDelete
  17. Apa yang hebat sangat. 22 tahun perintah mana sama 6 tahun. Tak hebatlah. Hangpa mau ingat macam mana dia pertahankan kedudukan dia selama itu.

    Jika zaman dia dah ada internet mampos dia kena jawab kutukkan rakyat setiap masa.

    Najib bagi ruang yang lebih untuk komen dalam media sosial bukan main lagi mahathir balun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen budak hingusan yang bahalol. Najib cuma 6 tahun tapi dah terlalu banyak perkara bodoh yang dibuatya. Macam-macam masalah dan musibah yang menimpa negara. Nilai matawang dah jatuh ke paras 3.80, tapi Najib masih bermimpi lagi.

      Delete
  18. Ni kerja geng dajjal..kemungkinan besar geng Anarki atau seerti dengannya. Matlamat utama nak mengambil kesempatan peluang melaga-lagakan dua kelompok manusia di Malaysia yang akhirnya supaya malaysia hancur dan bakal diserang oleh negara Islam lain mcm Syria, Iraq, Yaman. Kalau lah rasa nak buka puasa bawah runtuhan bangunan dan bunyi peluru terbang atas kepala..maka bersaksilah kita dengan fitnah seperti semburan grafik tersebut.....

    ReplyDelete
  19. Mahathir ada skandal seks ke? siapa yg melalak tu?

    ReplyDelete
  20. Hang dok tibai Tun M, tapi hang tak tau / tak nampak, adik DS Najib (DS Nazir) dok sindir2 DSNajib & isteri. DS Nazir pun x suka cara kepimpinan DS Najib.

    ReplyDelete
  21. Hang kutuk kutuk kutuk lah Tun M, tetapi percaya lah orang tahulah siapa kaca siapa intan.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!