CILI KASI TARUK! KENAPA MARA DISERANG? KENAPA CEO DAN CHAIRMAN MARA INC DIGANTUNG?

Sebelum nak cerita panjang aku nak tanya Anuar Musa sikit la, semalam lepas mesyuarat majlis dan beliau telah membuat pengumuman bahawa Pengerusi dan CEO Mara Inc direhatkan dari bertugas atau senang cerita mereka berdua kena ganung la.

Aku hairan kenapa begitu tergesa-gesa megambil keputusan sebegini, bukan nak menuduh atau ada benda lain, cuma nak tahu, bila buat keputusan tu pihak atasan sudah diberitahu atau tidak? Kalau tidak nak tanya mengapa?

Aku bukan apa, MARA ini adalah hak melayu, dan aku tengok sejak kebelakangan ini, DAP gigit MARA lain macam je dan aku takut kerana nak seronokkan pembangkang kita membuat keputusan yang silap, benda ni dah pernah berlaku dek kerna terlampau ghairah nak melayan DAP yang tak bersalah pun kelihatan bersalah.

Walau apa pun, aku suka cara Mara dan pengurusan mereka sangat serius dengan pertuduhan yang diemparkan dan mereka bersedia untuk beri kerjasama sepenuhnya, cuma aku nak tanya bab penggantunga ni je, is it legal? Jangan la saman aku sebab tanya soalan ni ok?

Lagi satu aku nak tegur TV3 kerana merek terlampau ghairah sangat main isu MARA ini dan mereka asyik mengulang berita tersebut dengan megatakan bahawa transaksi ini dilakukan oleh SHELL Companies atau syarikat yang terlindung disebalik nama lain. Apa itu Shell Companies, bukan minyak Shell tau tapi korang google dan baca sendiri ok, aku tak nak jadi macam kes Felda nak suap tanah free sampai 7 keturunan.

Kepada TV3 apakah anda pasti itu Shell Company? Adakah anda pasti, Hurmmm aku dah mula berminat pasal story MARA ini dan akan aku siasat beb, sebab ini hak Melayu dan kita mesti kena jaga hak melayu, sekiranya ada hanky panky tindakan mesti diambil tetapi kalau takde apa-apa tapi saja meletup makanya something is wrong somewhere....nantikan pendedahan seterusnya.

4 Responses to "CILI KASI TARUK! KENAPA MARA DISERANG? KENAPA CEO DAN CHAIRMAN MARA INC DIGANTUNG?"

  1. actually this is just allegations..belom sah pun....tuduhan...org tuduh dgn bersandarkan info yg kecil pon dh boleh tuduh...aku rasa dgn gantung tu bagus juga...gantung xsemestinya salah...better just like that..actually its MARA Inc. dulu KP Mara ada cakap..xnk guna nama mara utk annak syarikat atau mana2 entity syarikat taknak guna nama mara sb jadi mcmni...tp ada bangkangan....humm kan dah jadi mcm ni satu mara 16k staff dia terjejas kredibiliti..padahal yg dituduh hanya dari Mara Inc. ...

    ReplyDelete
  2. Memang Semua mereka tu jahat belaka.......Kerana nak siasat MARA Menteri Annuar Patut Resign!!

    ReplyDelete
  3. Benda blm comfirm lg kenapa nk gantung keja plak mcm tak logik lah...siasat lah btl2 dulu bila dah dibuktikan salah br lah ambik tindakkan ni mcm tak fair plak....klu org tu tak salah drg nk byr ganti rugi ke?

    ReplyDelete
  4. Nie tindakan bodoh.... Belom ape2 dah buang buat ape...nmpk sgt DAP tak senang hati dan mula buat macam2....yes aku pun nak buat tuduhan DAP buat hal dalam sabotage MARA

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!