BELACAN BERAPI! ACAPKALI BANGSA ASING MEMPERGUNAKAN MELAYU UNTUK MENGHANCURKAN MELAYU!

Ada juga yang bodoh dan tak faham apa yang kita perkatakan tentang Anuar Musa, ya aku nak cerita pasal Mara Inc balik, penggantungan dua peneraju utama adalah satu tindakan bodoh yang menyusahkan, aku tak payah nak explain lagi dan kawan-kawan aku yang lain pun dah panjang lebar explain. Klik SINI, SINI SINI dan SINI.

Rajin-rajin la membaca ya. Bukan apa kesian tengok ada yang bengap dan tak faham pasal isu ini.

 Rafizi dilaporkan MMO di SINI bercakap dengan Dato Ding yg telah menjual dua syarikat singapore yang mempunyai dua hartanah di Melborne.

Dah faham kenapa ada dua offshore company berpengkalan di Singapura? Betul tambahan selapis seperti dijelaskan Unspinners di SINI? Sedar diri tu bodoh tapi pura-pura pandai kan????

Konon Rafizi dapat bertemu dengan Dato Ding dan dia telah beritahu dia buat keuntungan RM51 juta bersamaan A$17 juta.

Tambahnya Dato Ding kata pembelian MARA adalah pada nilai yang berpatutan. MARA pun boleh buat keuntungan dari hartanah tersebut.

Dato Shafie Apdal mengesahkan dalam sidang akhbar untuk jelaskan hartanah pelaburan MARA Inc di Australia mendapat keuntungan yang sebanyak RM45 juta.

Katanya pembeluan pada 2012 dan 2013 adalah agak kurang dari nilai pasaran.

Baca MMO di SINI

Dato Ding buat duit. MARA Inc buat duut. Apa isunya Rafizi? Lain kali bila tiada isu jangan memekak nak masuk media.


Ini cerita mudah saja, takde apa yang tak kena dengan pembelian hartanah di Melbourne, cuma ada bangsa asing yang tak suka tengok syarikat melayu maju dan mereka akan mempergunakan kaum melayu juga untuk menghancurkan melayu yang lain. Sedih tapi nak buat macamana ada melayu bodoh ramai kat luar sana tu. Kan?


Kenapa Rafizi tak pernah nak sentuh tauke-tauke cina yang semakin kuat dan semakin banyak hartanah mereka di Kuala Lumpur? Sebab cina maa, takdak tauke melayu mau sponsor Rafizi untuk hentam bangsa lain maa. Lagipun seburuk mana pun perangai melayu bab nak merosakkan perniagaan kaum lain especially pemuja DAP ni memang mereka tak berani punya. Itulah hakikatnya.


Sekarang ni pun kita tengok melayu sama melayu dok bertelagah tak kira parti mana sekali pun. Nampak melayu semakin berpecah dan semakin menggila, aku pun tak tau dimana silapnya. Apa yang kita terlepas pandang sebenarnya? Paling tak boleh terima bila melayu diguna bangsa asing untuk bunuh Melayu!



15 Responses to "BELACAN BERAPI! ACAPKALI BANGSA ASING MEMPERGUNAKAN MELAYU UNTUK MENGHANCURKAN MELAYU! "

  1. Dari dulu lagi si Rapussy ni dok hentam bangsa sendiri kononnya dgn bertujuan untuk memulihkan dan membaiki imej bangsa melayu padahal niat dia tu dah melencong ke arah yg bertentangan. Kalau fakta yg didedahkan tu betul dan boleh menjatuhkan bangsa melayu itu lain cerita tapi setiap fakta yg ditimbulkan banyak mempunyai agenda yg tersendiri. Contohnya isu2 sebelum ni di mana dia merupakan seorang yg paling lantang dlm menyuarakan pandangan rakyat kononnya tapi bila di suap terus seperti anjing yg dapat tulang babi... Kepada bangsa melayu di luar sana, anda boleh nilai yg mana satu kaca dan permata. Jangan sampai satu hari nanti kita merana kerana pilihan yang dibuat hari ni

    ReplyDelete
  2. Kenapa Mahathir suruh Najib berundur ? Ada banyak sebab , tapi sebab yang paling utama ialah Najib beri muka kat orang cina . Mahathir ni ultra melayu . Cuba baca komen komen Dr Mahathir dan fahami lah apa yang tersirat .

    ReplyDelete
  3. Putrajaya beri amaran sebar berita palsu 1MDB boleh masuk penjara

    Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) hari ini memberi amaran keras terhadap mana-mana pihak didapati menyebarkan berita palsu mengenai siasatan yang sedang dijalankan ke atas syarikat sarat hutang 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

    Dalam posting di Facebook hari ini, SKMM berkata, adalah menjadi satu kesalahan berkongsi atau menyebarkan berita yang mengandungi maklumat palsu mengenai 1MDB mengikut Seksyen 211 atau 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

    "Orang ramai dinasihatkan supaya berhenti menyebarkan gambar yang diubahsuai, berita yang tidak sahih atau sebarang spekulasi mengenai siasatan ke atas 1MDB menerusi laman sosial termasuk aplikasi Whatsapp," kata SKMM di laman Facebook rasminya.

    "Jika didapati bersalah, hukumannya adalah denda tidak melebihi RM50,000 dan/atau tidak lebih satu tahun penjara.

    Amaran itu susulan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sedang disiasat kerana didakwa menerima dana berbilion ringgit milik negara yang disalurkan ke dalam akaun peribadinya.

    Dakwaan itu disiasat pasukan petugas khas terdiri daripada Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail, Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar, Pengerusi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Tan Sri Abu Kassim Mohamed dan Gabenor Bank Negara Tan Sri Zeti Akhtar Aziz.

    The Wall Street Journal (WSJ) pada 2 Julai lalu melaporkan, sejumlah dana AS$700 juta (RM2.67 bilion) diagihkan daripada agensi kerajaan, beberapa bank dan entiti dikaitkan dengan 1MDB sebelum dipindahkan ke akaun peribadi perdana menteri.

    Najib menafikan pengambilan dana itu adalah untuk kegunaan peribadi tetapi enggan mengulas lanjut mengenai pemindahan wang ke dalam akaun beliau. Beliau sebaliknya menyalahkan bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai dalang tuduhan terbaharu itu.

    Di sebalik penafian yang dilakukan Najib, rakyat Malaysia menggunakan media sosial untuk meluahkan kemarahan mereka terhadap perdana menteri itu.

    Ada yang menggunakan beberapa nama bintang terkemuka Hollywood, dengan mengubah wajah mereka untuk mengajuk Najib dan 1MDB dengan menindih gambar beliau pada kebanyakan poster filem berkenaan.

    Beberapa contoh filem itu adalah "Saving Private Funds", "Lord of the Ringgit -Fellowship of 1MDB", "Honey I Shrunk The Ringgit" dan "Forty-two Bilion Shades of Debt".

    Beberapa blog juga mengaitkan pembunuhan pengasas kumpulan Arab Malaysia Banking Hussain Ahmad Najadi pada 2013 dengan skandal 1MDB, kerana akaun milik Najib yang digunakan untuk memindahkan dana berada di AmBank, Kuala Lumpur.

    Polis menafikan kaitan dengan pembunuhan itu, sambil Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata kes berkenaan sudah ditutup dan pembunuhnya sudah ditangkap dan dihukum gantung sampai mati.

    Khalid berkata, pihaknya juga akan menyiasat mereka yang menyebarkan "pembohongan".

    Pemandu lori tunda Koong Swee Kwan dijatuhi hukuman mati kerana membunuh Najadi pada September tahun lepas. Dia juga dijatuhi hukuman penjara 18 tahun kerana cubaan membunuh isteri Najadi yang Cheong Mei Kuen. - TMI.copypaste celahgelegar.blogspot

    ReplyDelete
  4. Rafizi ni mmg dah tak blh paki dia dah dibeli oleh cina seratus peratus...dr dulu lg aku nampak dia ni saja je nk kena kan bangsa sendiri...org mcm ni ptt pancung kepala je

    ReplyDelete
  5. Melayu kaki rasuah.tak malu ke dgn bangsa asing

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa!! Kau ingat cina babi nih tak melantak rasuah. Kau buka buku dap lahanat..kau akan tahu..

      Delete
  6. Jawapan yang cukup senang adalah kerana ada Melayu yang kemarok DUIT DUIT...DUIT..tiada yang lain melainkan DUIT...selepas Duit........ BURIT

    ReplyDelete
  7. Sory to say , tp sejak bila plk melayu tu jd cerdik ? Kt tgk sejarah negara malaysia ni dh ckp , d sebbkn terdesak sngt nk merdeka mka dgn murah ht bg kerakyatan pd cina dan india , tu blh thn lg , di berinya plk peluang dua bangsa ni untuk turut sama berpolitik . Sekarang apa dh jadi bila kadok dh naik junujung . Aku lebih respek cara indonesia memerdekakan negara mereka walau terpksa bermandi darah . Tp hasilnya bahasa indonesia itu sendri begitu megah d tuturkn ileh semua bngsa d sana , politik hnya untuk orng indinesia ,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau respek kau boleh pindah tggl d sana. Kafir2 pon pakai songkok sampai tak tahu siapa muslim atau tidak. Baru kau tahu langit tinggi rendah.

      Delete
  8. Ala parpu ini bkn cerita baru. Bgsa asing mmg nak hapuskan melayu,dan islam dari muka bumi. Dan melayu,harbi apa bezanya....tak sedar diri mereka ni. Mereka bangsa2 asing ni sayang kpd melayu harbi dah dapat apa yg mereka idamkan kena terajang la

    ReplyDelete
  9. aku rasa si Rafizi ni kaya raya. sebab dia ni asyik kena saman je.

    ReplyDelete
  10. yang kuat mengutuk tu kalau kamu jadi PM kamu nak ke duduk dalam hutan tinggal kat pondok baca kitab hari hari? guna otak lah sikit.beb

    ReplyDelete
  11. sekarang rakyat Malaysia dah tak bodoh. semua dah tau siapa yang jahat. siapa yang busuk dajjal.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!