YAY! MINYAK PETROL NAIK LAGI!


Itu aje aku nak bagitau. Takpe kita redha je. Anggaplah ini semua suratan takdir.

14 Responses to "YAY! MINYAK PETROL NAIK LAGI!"

  1. Org nak raya..org nak balik kg raya..mmg tepat pd masanya naik minyak..mmg dgr sgt denyut nadi rakyat..syabas

    ReplyDelete
  2. Syukur harga parpu tak naik......,,

    ReplyDelete
  3. Harga minyak dunia tgh merudum mcm mna pulak harga petrol naik mencanak?
    gile la menteri semua nk menjahanam Najib.. Najib plak kekalkan menteri2 cap ayam.. elok lah tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harga minyak ikut nilai dollar la bro. Nilai ringgit jatuh atas sebab spekulasi. Bukan ke disebabkkan puak2 korang yng merosakkan imej negara sehingga jejas kepercayaan orang luar, kalau tak dah tentu harga ringgit pasti stabil

      Delete
  4. Di Asia tenggara ni negara yang paling murah petrol adalah Indonesia , Malaysia dan Brunei . Negara lain semua mahal belaka . Paling murah adalah Brunei . Kalau nak minyak murah boleh pindah ke Brunei .

    ReplyDelete
  5. Najib shariboo xnk tmbh lagi ka kos sara hidup...puas kau rosmah bole cat rambut

    ReplyDelete
  6. Dah tak tau nak kata apa lagi dengan kepimpinan kerajaan sekarang ini, rakyat masih mengharapkan agar Barisan Nasional berubah kepada yang lebih baik kerana rakyat masih sayangkan dan masih hendakkan Barisan Nasional menjadi parti pemerintah di negara ini.

    Tetapi dengan kepimpinan Barisan Nasional sekarang ini terutama kepimpinan UMNO, semua itu hanya tinggal harapan sahajalah.

    Sungguh pelik di mana harga petroleum yang tidak menentu dan makin merosot tetapi pihak kerajaan boleh pula naikkan harga petrol, memanglah dengar naik 10 sen, itu seliter, kalau guna 100 liter dah RM 10.00 bezanya, RM 10.00 boleh beli hampir 5 liter petrol dengan harga sebelum ini.

    Ini adalah salah satu sebab mengapa Najib dan kuncu-kuncunya perlu berundur atau jika tidak mahu berundur maka UMNO dan Barisan Nasional perlu memecat Najib kerana makin lama makin merosakkan parti, itu pun kalau ahli UMNO dan ahli parti gabungan Barisan Nasional sayangkan partilah, kalau semua hanya mengutamakan nafsu serakah Najib seolah-olah nafsu serakah Najib itu perkara paling penting di dunia ini dan dia dalam kehidupan para ahli UMNO dan para ahli parti gabungan Barisan Nasional, terpulanglah, kelak parti terbongkang jangan menangis tak berlagu pula.

    Jika Najib terus kekal jadi Presiden UMNO dan Pengerusi Barisan Nasional hingga PRU 14, ahli-ahli parti komponen Barisan Nasional terutama dari UMNO bolehlah rasa jadi pembangkang di negara ini. Kerana kepimpinan yang lemah, tidak bertanggungjawab, cuai, seleweng, penipuan yang diamalkan oleh Najib dan kuncu-kuncunya selama ini hanya merosakkan negara ini dan rakyat akan rasa tidak gembira dengan Barisan Nasional, maka dalam pilihanraya akan datang, rakyat akan mengundi parti lawan.

    Saya tidak menyangka bahawa Najib sanggup mengkhianat kepada parti sedemikian rupa, dia dapat jadi Perdana Menteri pun melalui parti UMNO, melalui Barisan Nasional juga, tetapi lihatlah balasan yang diberikannya kepada parti selepas dia berada di puncak kuasa.

    Penangguhan pemilihan UMNO yang diumumkan oleh Najib bukanlah untuk kepentingan parti, tetapi untuk terus melingkupkan negara ini, melahap apa sahaja yang ada dalam khazanah negara, kerana kalau Najib dan kuncu-kuncu tumbang dalam PRU 14 pun, mereka dah ada banyak harta yang disonglap semasa berkuasa, mereka boleh berambus ke luar negara, tinggalkah ahli-ahli parti yang terkontang kanting menjadi mangsa, tinggallah negara yang punah ranah hancur binasa,.

    Tun Dr. Mahathir dan veteran UMNO yang sayangkan parti seperti Tun Daim Zainuddin, Datuk Seri Sabaruddin Chik, Datuk Seri Affifuddin Omar, Tan Sri Sanusi Junid dan ramai lagi veteran parti telah mengingatkan berkali-kali bahawa jika nak pulihkan UMNO dan Barisan Nasional,maka punca kerosakkan iaitu Najib dan kuncu-kuncunya perlu ditumbangkan supaya UMNO dapat dibersihkan, serta parti komponen Barisan Nasional dapat diperkasa semula kerana ketika ini Najib tidak mempedulikan nasib parti komponen kerana dia sibuk nak kuatkan kuasa dalam parti dan menjadi Presiden parti hingga PRU 14 sambil menyonglap apa yang ada dengan kuasa yang ada.

    Selamatkan Malaysia, Tumbangkan Najib!
    Selamatkan Barisan Nasional, Tumbangkan Najib!
    Selamatkan UMNO, Tumbangkan Najib!

    Bertindaklah segera demi agama, bangsa, dan tanah air, kerana ketika ini UMNO dan Barisan Nasional dah jadi macam bubur, tapi bubur boleh makan lagi, boleh buat jadi sedap kalau diperbetulkan cara yang betul. Tapi bubur akan jadi tak berguna jika dah jadi abu, periuk dah jadi rentung, dapur pun rentung terbakar, apa satu pun dah tak berguna, bertindaklah segera ahli-ahli UMNO sekalian selagi kita punya masa untuk selamatkan parti kita. Bertindaklah segera wahai ahli-ahli parti komponen untuk menyelamatkan parti masing-masing dan menyelamatkan Barisan Nasional selagi masih punya masa untuk berbuat demikian, bila sudah terlewat, semuanya sudah tidak berguna. Sedarlah semua.

    Saya sebenarnya tak mahu nak gunakan perkataan yang agak kasar terhadap Najib, tetapi apakan daya, sudah tak ada bahasa lain untuk digunakan terhadapnya.

    ReplyDelete
  7. Contoh:
    Kalau sebulan guna 500 liter - dulu harga RM 2.05 = RM 1025
    Sekarang harga RM 2.15 = RM 1075. Extra RM 50 sebulan

    Kalau naik motor, mungkin guna minyak 50 liter ajer kot sebulan.
    Harga dulu RM 2.05 = RM 102.50
    Sekarang RM 2.15 = RM 107.50 Extra RM 5 ajer...

    So,naik motor lebih jimat,
    Naik kereta compact lebih jimat
    Siapa yg merokok tu, please stop smoking. You can save a lot of money...

    Untuk orang yang low income and medium income, tak terasa sangat sebab guna motor atau kete kecil. Tapi utk yg high income, sebab guna kete besar dan mungkin ada lebih satu kete. Orangmacam ni yang mungkin tersa. Tapi tak apa, sebab dia org banyak duit. Sepatutnya, tak perlu diberi subsidi.

    ReplyDelete
  8. Suratan Takdir!!! Najib tlg letak jwtn.kalo nak cover duit balik bkn cara ini..Bodoh.Di dunia harga minyak jatuh.Kita bkn top 10 pun pengekspot.Dah la Rm jatuh. AWAT BODOH SANGAT PUNASIHAT HANG..

    ReplyDelete
  9. Kita ditipu dan dirompak Najib Ah Gor

    Harga minyak dunia jatuh mengile... cuma harga minyak Malaysia naik 5%

    KERAJAAN DAH GILA KE APA?

    ReplyDelete
  10. 'suratan takdir'?1jun naik 10sen 1 julai naik 10sen... harga minyak dunia turun.kronik dah bn ni

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah..... Syukur Malaysia masih aman, kalau boleh naik sampai Rm5/L naik 10sen hingga 20sen tu celah gigi je.... hahahahah

    ReplyDelete
  12. Syukur Malaysia masih aman. Nape tak naikkan sampai 20-30 sen seliter? Malaysia bumi bertuah.

    I LOVE PM

    ReplyDelete
  13. petro,gst,cukai pintu,tol n etx.... dlm sejarah peradapan manusia kebanyakkan kerjaan tersungkur disebabkan cukai.... disungkurkan oleh rakyat sendiri.... celik sejarah takan buta pandang ke hadapan...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!