PAS OH PAS! MAKE UP YOUR MIND! KAT PENANG DAP DAH HALAU KORANG, KAT SELANGOR MASIH NAK MENJILAT?

 PERKHABARAN dari Penang, DAP sudah mintak PAS meletakkan semua jawatan dalam kerajaan chauvinist di Pulau Pinang, TETAPI....

DI SELANGOR, PAS masih nak terhegeh-hegeh dan masih nak menjilat DAP, Iskandar I thought you ada potensi jadi MB, tapi rule no 1 apabila seorang pemimpin suka PLAYSAFE, maka memang perlu dijauhi oleh rakyat sekalian. Ayat kau ni Iskandar buatkan aku jijik pada kau. Lagi baik Azmin stay jadi MB at least dia berani.

Pemimpin kena berani dan ada pendirian, kalau dah janis macam Iskandar ni, elok dijauhi. Diharap Tuanku Selangor take note, Iskandar is penakut dan takleh pakai. Baik kekalkan Azmin. Jijiknya aku dengan PAS Selangor ni.

 MANA MARUAH KAMU WAHAI PARTI PAS? KATA PARTI ISLAM BERANI? DENGAN UMNO BUKAN MAIN HADIS BAGAI KORANG KASI KELUAR? DENGAN DAP SUKA BERALAH? ISKANDAR NI MEMANG TAKDE MARUAH KE?

64 Responses to "PAS OH PAS! MAKE UP YOUR MIND! KAT PENANG DAP DAH HALAU KORANG, KAT SELANGOR MASIH NAK MENJILAT?"

  1. Aku pun tak paham PAS ni . Kata nak putus hubungan dengan DAP tapi masih nak bersama dalam Pakatan Rakyat . Kalau tak nak bersama DAP makna nya PAS kena la keluar dari Pakatan Rakyat .

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagi lah sekali sekala

      PAS BERZINA DENGAN DAP dalam mesyuarat exco bilik MB

      MUKTAMAR DAH TETAP PAS BERCERAI DGN DAP
      TAPI ISKANDAR SEMAK MASIH NAK PULUN FULUS DAP DAN KEWANGAN SELANGOR

      ULARMAK MENGAJAR AHLI YANG BERCERAI UNTUK DUDUK SEBUMBUNG DAN TERUSKAN ZINA

      INI FATWA BARU DARI PAS !!!

      Delete
    2. Sebenarnya ini yg di ucapkan..Tp dgn sopan.
      https://m.facebook.com/InfoGrafikMalaysia/photos/a.378832202267665.1073741828.378798015604417/543648979119319/?type=1&source=48&refid=17&_ft_=top_level_post_id.543648979119319&__tn__=E

      Delete
  2. PAS mesti macam ISIS BARU MELAYU SOKONG....MELAYU JANGAN JADI MACAM NAJIB BABI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Isis tu islam sesat yang menyerang sesama islam. Pernah tak isis ni serang yahudi atau bantu palestin? Ni lah dia Isis tu serupa PAS. Dalam senyap dia bersekutu dengan umno tapi sekududukan dengan PR dan hentam dari dalam. Hadi presiden ISIS meisa?

      Delete
    2. ISIS = Israeli Secret Intelligence Service sbb itu mereka x pernah serang Israel atau terlibat utk membantu mana-mana perjuangan rakyat Palestine.

      Delete
  3. HWC 3436, Puki Mak hang ada kutu BABI.

    ReplyDelete
  4. Pukimak parpukari!! Gara2 nothing to hide harga TELO naik mncanak!! Imej najib tercemar dmata rakyat! Kenapa bloger berbayar tk main isu ni? Wahai parpukari lahanat ko nk jilat pungkoq najib silakn!! Tapi rakyt bkn bodo utk menilai!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anjing pakatan menyalak la...

      Delete
  5. tawar menawar sedang berlangsung, selangor akan dapat MB baru atau MB recycle ... yg ada sedang cari talian hayat

    ReplyDelete
    Replies
    1. MB dari PAS paling lama 1 PRU aja. Contoh trengganu, Kedah dan Perak. Kelantan bn dah book. Tapi jsngan mimpi lah PAS dan Umno. Azmin akan bubar dewan besok. Biar SPR pening lagi dan Najib dan Hadi akan di malu kan. Dua dua presiden tak tahu tadbir

      Delete
  6. Aku hendak beli motor ni, nak ambil yamaha 125z, tapi kawan cakap yamaha 125z ni 2 stroke kuat mkn minyak, tapi moto 2 stroke ni laju dari 4 stroke, soalnya antara yamaha rxz dgn 125z mana lebih berbaloi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pulak nak beli tipun...mana lbh baik...Samsung, ASUS, Lenovo, OPPO... ?
      Kira semua tu harga lebih kurang...

      Delete
    2. Angkat rxz rim lidi. Kalau badan macam parpu ni senang senang boleh jahanam enjin motor. Mahal tak pa asal bergaya, bayorjeler

      Delete
    3. Engkau tunggu lah PR jadi kerajaan tahun hadapan ni minyak akan turun separuh, ptptn tak payah bayar, gst dan tol batal, engkau beli lagi motorka 2 biji.

      Delete
    4. Ha...ah PR jadi gomen semua turun. Malai2 semua d turunkan termasuk bunyi azan semua waktu. Padan muka korang.

      Delete
  7. Bila suruh keluar PR, puak tu kata kena diputuskan oleh muktamar kerana kerjasama itu diluluskan oleh muktamar, maka hanya muktamar yg boleh meluluskan supaya pembatalan kerjasama itu boleh terlaksana ... lepas muktamar dah lain cerita pulak ... apa sebenarnya yg dicari oleh PAS?? banyak sangat konar dan u turn??

    ReplyDelete
  8. Begitu halus permainan DAP..
    Lim guan eng suruh pas letak jawatan mcm Penang tu DAP punya padahal menang dulu atas tiket Pakatan Rakyat..
    kalau camni gaya DAP, terang lg bersuluh Pas kena kuar PR..masuk BN lg bagusss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila la keluar wahai Pas.....kalau setakat 1 kerusi buat perabih boreaih ja! Nak join ameno? Silakan Pas, kelantan bakal dapat kat ameno free! Org pertama yg akan dihududkan ialah hadi awang, kerana buat fitnah kemudian baru najib kerana melanun!

      Delete
    2. Anon 1:34 mwakili suara minoriti puak jebon prodap dlm pas. Klu dh jd tukang hangguk dap g join trus la dap, bleh sembang2 ngan diana n d geng...x yah jd hipokrit maa...

      Delete
  9. Ulama Pas dengan orang Islam berani tapi kena dengan orang kafir takut. Tengok Mat Sabu berani terus letak jawatan tak payah mesyuarat dan tak payah tunggu surat.
    Mat Sabu dah mula Ayoh mulakan langkah....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo x reti baca... mat sabu letak jwtan sbb akur arahan bos LGE ye.... bukan patuh TGHH... jgn pikir selapis je n dgn mudah dtipu dap

      Delete
    2. lebai hadi yg suruh putus.......sapa tak letak jawatan tak wala' dah!

      Hadi you turng

      Delete
  10. Pas tahu apa yg mereka buat,mengapa yg di luar Pas nak bising,baikilah diri kau orang dulu,selesaikan persengketaan Najib-Mahathir dulu sebelum nak komen pasal orang lain.Kau orang pun macam harazadah hasad dengki tak sudah,tamak haloba berebut kuasa dan harta,jatuh menjatuh ,fitnah memfitnah sesama sendiri,ada hati nak komen pasala orang lain.Sekurang-kurangnya Pas sudah berjaya membersihkan anasir liberal,dan perosak perjuangan asal Pas.Sekarang masa Pas mengatur langakah dgn penuh teratur dan tidak gopoh.Sedangkan kau orang masih blure tak tahu yg mana betul dan mana salah antara Mahathir dan Najib,Pas dah buat keputusan yg jelas.Ada nampak?.

    ReplyDelete
  11. Ada anom tulis, saya tokok tambah lagi bagi sodap..

    Mahathir Mamak, nama asal Iskandar Killai A/L Iskandar Ali Kutty, pon bukan nama asal, beranak di Koraila, India, sudah Nyanyok, Meroyan sebab IPP milik kroni dia semua dipaksa jual kepada 1MDB. Dulu dia yang rancang black-out seluruh negara untuk tubuhkan IPP. IPP menjual tenaga dengan harga yang tinggi kepada TNB. Tan Sri Ani Arope tidak bersetuju lalu letak jawatan. Kawan saya mendapat bonus 18 bulan semasa kerja dengan IPP. Bayangkan berapa keuntungan yang IPP dapat dengan mencekik darah rakyat. Bayangkan berapa Banyak KOMISEN untuk Madey, ANAK CUCU and the GANG berkoyan-koyan. 

    Lepas tu dia minta pulak RM2 billion untuk bailout Proton kunun2nya untuk R&D. DS Najib tak bersetuju. Sebagai Pengerusi Proton kalau Madey genius sangat pulihkanlah Proton. Dulu Proton maju sebab cukai import kereta tinggi. Macam tu lah cara dia nak tunjuk hebat. Nak tunjuk hebat tapi pelekeh rakyat. Lain dulu lain sekarang Madey, you are nothing but a loser hence, you also have to compete in order to win. Kenapa Perodua berjaya tapi tidak Proton. Maknanya Madey, kau otak lembap bukanlah pandai sangat.

    Tun Dollah letak jawatan, syarat menantu dia Khairy dapat status Menteri. DS Najib setuju selepas PRU13 dan Khairy kena tunjuk kewibawaan dan ketokohan utk jawatan. Kau Madey marah sangat dgn Khairy sbb anak Botak @ Pondan@Gay kau kalah dlm pemilihan UMNO. Madey, kau paksa DS Najib supaya Khairy tak diberi liputan dan peranan dlm apa2 pun jua rancangan kerajaan supaya politikal milage Khairy merosot. DS Najib bukan jenis main belakang macam kaulah Madey LANUN, cuma Khairy memang species Bodoh lagi tak sedar diri.

    Lagi syarat kau letak kat DS Najib supaya membantu anak kau siHaramjaddah Mirzan yg terbukti Bonggok, Lembap, suka Berjudi, kalah besar bila berjudi, berapa kali Kerajaan nak kena BAILOUT anak celaka kau Madey? Last kau paksa Mokhzani jual saham dlm SapuraKencana utk tanggung bayar hutang anak bodoh Mirzan. Kenapa tak suruh Mokhzani jual sekali saham kau dalam MAXIS?

    Apa citer kilang kondom beri pada Marina di SADHU, daerah Outram dlm perjalanan ke Hatyai? Hee hee banyak2 kilang KILANG KONDOM yg kau kasi makan kedarah anak bini cucu kau. Apa citer Bank kau dekat Guam yg lagi satu anak kau kat Jepun Mirinda jaga?

    PRU 14. Masa tu kerajaan sudah kaya kerana GST. Peniaga tidak boleh lari dari cukai lagi. Begitu juga Madey pun susah nak dapat komisyen (black money) lagi kerana ianya akan dapat dikesan dengan sistem GST yang lebih efficient. Wang-wang haram tidak boleh mengalir keluar dari negara lagi. Malaysia menjadi negara maju. Gaji kakitangan kerajaan dinaikkan 25%. Cukai korporat diturunkan untuk bersaing dengan negara lain bagi mendapatkan FDI (Foreign Direct Investment). Banyak peluang pekerjaan diwujudkan. Cukai pendapatan turun untuk bantu golongan pertengahan. BRIM naik dua kali ganda.

    Madey akan hapuskan BRIM. Dia tak kan bagi duit kat orang susah. Sudah tentu BN akan kalah kerana sebahagian besar penyokong kerajaan adalah penerima BRIM. Selain dari BRIM kerajaan juga ada banyak sediakan modal untuk orang yang mahu berniaga melalui TEKUN dsbg. Jadi soal lebih baik bagi joran dari bagi ikan tidak timbul. In fact Kerajaan bagi kedua-dua sekali. Sapa yang mahu berniaga boleh berniaga. Sapa yang mau makan gaji boleh makan gaji.

    Kesimpulannya BN akan menang pada PRU 14. Jangan termakan hasutan Mamak Celaka yang ingin merosakkan negara. Madey, kau nak bertanding ker dlm pemilihan UMNO atau kau Nak Anak Botak Mukhriz Gay Pondan jadi PM? Haram Orang UMNO mengundi utk Anak Botak kau yg tak ada pendirian..gagal mentadbir Kedah, gagal patuh pd Presiden, Perdana Menteri... Kalau Amerika paksa kau, kalau Mukhriz jadi Perdana Menteri waktu tu, apakah Mukhriz akan JUAL MALAYSIA, kerana nak selamatkan kau Madey Celaka?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ngkau cerita taik palat apa ni PUKIMAK!.Apa cerita Ah Jib bani pahlawan taik palat pundek ambik MC konon telur ada jerawat batu tak leh datang.

      PUKIMAK PUNYA NAJIB!


      PtuiiiiiHHHH...!!!

      Terima KaseeeeeYYYY....!!!!!

      Delete
    2. Ye lar.....najib sudah kena kasi dah. Telor dgn batang sekali beb. Mula2 gwa ingat xde telor je.......sekarang baru gwa tau batang pun tak de! Tapi oleh kerana dia lanun bugis, dia tetap lawan mahadey pakai buntut. Sikit hari kena tutuh dgn madey, dia upah sepool pula saman madey tutuh pungkok! Hamno porno buntut lah!

      Delete
    3. Kesian kat mat bugis.......bukan dia nak lari, dia uzur je......datang bulan. Kita tunggu minah kazakstan laki dia lawan madey pula!

      Delete
    4. Reentry bahalol kenapa redah macam orang buta
      Jawab ler cara ilmiah berdasarkan bukti dan fakta
      Yang engko tahu hanya melempar kata-kata nista
      Kalau tidak pun dakyah kelentong fitnah dan aota

      Delete
    5. Tak usah gebang lebat ler budak bahalol Reentry
      Kejora kejut sikit pun ko lintang pukang cabut lari
      Sanggup bubar dan tutup terus Blog.spot sendiri
      La nii mari tumpang berani dekat Blog Parpukari

      Delete
    6. Sapa tu kejora? Lanciau, ale utuh, ini soal keselamatan la, kata khalid bakor, kerana najib takde telor, madey teloq besaq.......mana adil, tak selamat najib kena tutuh da!

      Delete
  12. jangan kecoh2.....lepas pilihanraya ni.....lim guan eng masuk islam.....
    guan eng dah masuk islam ke? berapa kupang la yang muslimat sengal tu dapat. sanggup tipu. tipu sunat kot.....macai ikut jer.
    guan eng dah tukar nama jadi abu ke....jadi dolah ke.....tapi.....yang pasti nama joseph masih kekal bagi kaipah dap tu.
    senangnya nak tipu macai.....5 kupang pun dah cukup.....macam tengku abdul aziz kata.

    ReplyDelete
  13. Mahathir pun dari PKR jugak ker..........bahaloooll btul lah korang. Kita setuju BN lead the country but not Najib as PM.
    Cuba korang revise balik dari awal pemerintahan bapok Bugis ni. MECD di tamatkan, DEB hancus...semua hak melayu di hapuskan....
    Selama ni aku hanya dengar dari rakan-rakan DPMM yg Rosmah ni tak main juta-juta....Rosmah hanya main bilion-billion....sekarang aku katakan bhw apa yg aku dengar dulul adalah benar ttg Rosmah ni...

    Apalagi nak di harapkan Najib ni bagi memperkasakan orang Melayu. Kontraktor dari A ke F byk dh gulung tikar.. Konsultant Melayu bye-bye lama dah.

    Takyahlah kau nak cerita anak Mahathir kaya ker , jutawan ker, apa ke lancau ker....Diaorang buat tu selepas 22 tahun mahathir jadi PM. Najib ....TV indonesia cerita kemewahan hidup dia, TV thailand cerita pasal anak Najib......Masa Mahathir , ada tak TV asian dan asia cerita pasal kekayaan Mahathir.

    Ko tulis pjg2 pasal nak burukkan Tun M , tak dapek do ekau 1juta tu,,,,tak payahlah berangan. Kalu Najib terus degil , dan Pas keluar dari pakatan...Orang Melayu solid akan mengundi Pas.

    Cai-cai Najib....semakin banyak ko menulis semakin jelas bangang ko...x pyh berlagak cerdik....Puiiii

    ReplyDelete
  14. Tutuh madey tutuh, bugis mulut merah ni darai, kemut kuat beb!

    ReplyDelete
  15. Wak Seman setahun lebih mencari penawar
    Reentry pulak takut terkencing dalam seluar
    Kedua-dua bersembunyi tidak berani keluar
    Dii dalam gua gelap tak ubah bagai kelawar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reentry kat blog.spot dia udah ngaku kalah
      Tidak tahan dia nak berdebat atau berbalah
      Wak Seman Kaduk pulak udah cabut belah
      Gerun akan kelibat geng menantu Pak Lah

      Delete
    2. Reentry dan Seman Kaduk pencetus angkara
      Kedua mereka sering saja balik ke Singapura
      Bolehjadi mereka nii ejen zionis yang berpura
      Sengaja nak menggugat keselamatan negara

      Delete
    3. Apa? Keselamatan negara? Halahoi lemah sungguh negara mesia....org tua kerepot tu pun boleh mengancam negara? Apabila mat monggol tu kopem xde telor, ini lebih mengancam keselamat negara! Yahudi akan kata mat monggol piem mesia DARAI!

      Delete
  16. Gue senang sekalii Bapak Najib punya cara
    Emang nya dia paling cocok kepalai negara
    Reentry dan Wak Seman sengaja bikin lara
    Ini semua Bapak Mahathir punya gara-gara

    ReplyDelete
  17. Reentry goblok ditajaiin Mat Dey kepala penyamun
    Saban harii dia dilenyek-lenyek bagekan mentimun
    Akhirnya blog ditutup nggak tahan Kejora kerumun
    Kini si bajingan goblok ini terus buntu mengelamun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wak Seman Kadok tolol pula marahin banget sama Mas Khairy
      Si tua kutuk ini barengkali pamannya sama si bajingan Reentry
      Dulunya si tua sial ini coba tunjuk lagak sombong meninggi diri
      Sekalii gue kasii santet setahun tombang nggak mampu berdiri

      Delete
  18. Wak Seman dulu konon mau kejarin gue sampei lobang cacing
    Dirasain diri nya itu persis harimau walhal hanya seekor kucing
    Kini dia sudah rasain kesan santet gue yang tajam dan runcing
    Nampak kelibat gue aaja si tua kutuk ini lari terkencing-kencing

    ReplyDelete
  19. Pentadbiran Bapak Najib udah sempurna mahu diapa-apakan
    Gue semua saudara di sini rasaa sukurr gampang cari makan
    Apa-apaan aaja Reentry sial bikin repot perkara bukan-bukan
    Sama juga dengan si Seman tolol dia punya bapa kepenakan

    ReplyDelete
  20. Entah ke mana menghiilang budak Reentry dajal puaka
    Sama le juga dengan Wak Seman Kadok si tua bangka
    Dua-dua ekor ni sudah langsung tak lagi nampak muka
    Mungkiin sudah mamphos terbongkang menuju neraka

    ReplyDelete
  21. Negara Malaysia tetap menjadi tempat orang bertumpu
    Emangnya Bapak Najib nyata pinterr hebat dan mampu
    Syabbass gue mahu ucapkan samanya saudara Parpu
    Dia mau ngomongin yang bener bukan nya mengampu

    ReplyDelete
  22. apebende lah si Nyah Kejora ni menyalak...........Sudah-sudah lah Nyah...bawak bertobat

    ReplyDelete
  23. Mahadir telah bertemu buku dengan ruas !!!!

    ReplyDelete
  24. Ahlii Geng Kejora bukan ler orang yang sembarang
    Sentiasa jer disokong oleh mat Indon dari seberang
    Lembik lunyaii dibalun dan tibai Reentry memerang
    Wak Seman Kadok pulak lebih setahun mengerang

    ReplyDelete
  25. Blogger Parpu nyata bijak dan cekap dalam bertindak
    Apa yang diutarakan benar bukanlah yang tidak-tidak
    Sengaja disanggah si Reentry hingusan punya budak
    Ditambah pulak Seman Kaduk tua kutuk pekak badak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Reentry masih disini loh! Wak butuhi mat bugis sedangkan madey tutuhi mat monggol, apa sudah jadi sama bapak bapak pemimpin malaisia ini, serupa amporno gayanya dong! Saling butuhi dan membutuhi..........

      Delete
  26. Emangnya jahat sikap Reentry goblok budak dajal
    Dulu dia beregu dengan Seman Kaduk perut bujal
    Namun si setan itu udah parah Kejora tunjal-tunjal
    Wak Seman pula gue santet hampir menemui ajal

    ReplyDelete
  27. PBB pulak bukak lubang Najib jual aset negara.....PBB ni PKR kut atau Red Bean Army...Najib saman PBB lah kalu btul ko Bugis.........
    Wooiiiiii Pundek Parpu.......Jilat lah lagi Ajib gor aka Bapok Bugis ni....

    ReplyDelete
  28. Kenapa kau orang mengamuk sangat ni. Nampak sangat apa yang reentry komen pedas sekali! Terkena tepat pada batang hidung si tua kutuk.

    ReplyDelete
  29. Memang benar hujah yang dibawa saudara Parpukari
    Tapi cuba nak disangkal oleh budak jahanam Reentry
    Begiitu juga dengan si Seman tua kutuk tak sadar diri
    Namun melihat keliibat Kejora dua-dua dah cabut lari

    ReplyDelete
  30. Hujah apa ya Parpukari ini!.......hanya gulungan tamil yg pasti fahami! Mat bugis ngak dapat apa apain! Madey tetap membutuhi mat bugis untuk ditutuhi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei Anon 2.04 am tingkahmu itu persisnya orang gila
      Bapak Najib digodem dan Bapak Matdey turut disula
      Kelihatannya gaya bahasa lo juga agak keji dan cela
      Lo tunggu aaja dong lo bakal teriima santet gue pula

      Delete
  31. Wak Seman si tua kutuk Reentry punya bapak sedara
    Mereka adalah musuh kepada UMNO/BN dan negara
    Kena santet mat Indon setahun dalam azab sengsara
    Terus cabut lari sebab takut dengan bebayang Kejora

    ReplyDelete
  32. Anda ini ternyata bijak menangani isu tuan Parpukari
    Demii untuk negara tolak ke tepi kepentingan sendiri
    Bukan macam si bahalol biingai budak dajal Reentry
    Juga Seman Kadok nyanyuk tua kutuk tak sadar diri

    ReplyDelete
  33. Kejora tetap bersama Parpu menyokong perdana menteri
    Kita akan berganding bahu hapuskan puak berhaluan kiri
    Jangan diberi peluang langsung itu budak bahlol Reentry
    Pancung sekali dengan Seman Kaduk dia punya bapa tiri

    ReplyDelete
  34. Reentry dan Seman Kadok otak hampas macam sabut
    Mereka inii sengaja mahu buat UMNO/BN kelam kabut
    Namun Kejora berjaya tangkis jugak kasar atau lembut
    Kinii kedua ekor beruk kongkang itu sudah belah cabut

    ReplyDelete
  35. MEMALUKAN ......!!!

    Najib Razak @ Najis Nazak dah tinggal nyawa2 ikan back dugong lemas di atas daratan. Kisah pembongan, penyelewengan & tidak berani menghadapi kebenaran menjadi rajuk berita di dada akhbar seluruh dunia.
    Satu dunia kini tahu siapakah diri Najib sebenar. Bukan panglima gagah berani tspi gerun takut berdepan dgn negarawan lanjut usia. Nah.... Sebagai bukti sila baca laporan akhbar Bangkok Post negara Thailand bertajuk "Malaysia PM slammed for failing to face critics on scandal".

    KUALA LUMPUR - Malaysia's embattled prime minister provoked fierce criticism on Friday by not attending an event at which he was to defend himself over an escalating scandal threatening to engulf his administration.

    Malaysia's Prime Minister Najib Razak speaks during a press conference in Kuala Lumpur, on May 11, 2015
    Prime Minister Najib Razak had been expected to use the public forum to hit back at critics of a state-owned development company he launched that is reeling under billions of dollars of debt and accusations of fraud.

    But after 89-year-old former prime minister Mahathir Mohamad -- the chief voice pushing for Najib's ouster over the affair -- showed up to speak at the event, police ordered it shut down, citing unspecified "public order and national harmony" concerns.

    Political opponents and Malaysia's active social-media scene accused Najib of engineering the cancellation to avoid facing his main accuser in public.

    "He lost an opportunity to win over support for himself, to explain everything... that no money is missing," Mahathir was quoted saying by The Malaysian Insider news portal.

    Najib launched the company, 1Malaysia Development Bhd (1MDB), in 2009 and, as concurrent finance minister, is responsible for its operations.

    But it is reeling under an estimated $11 billion debt, which has weighed on the ringgit currency and sparked fears for the country's sovereign credit rating.

    Reports this year also have alleged that possibly billions of dollars have gone missing through mismanagement and murky overseas transactions.

    Najib and 1MDB have denied wrongdoing, saying the company is on solid footing.

    But both opposition and ruling party critics have accused 1MDB of providing incomplete and shifting explanations.

    Najib's office blamed his no-show on the security warning from his national police chief.

    But critics mocked that, noting that the event was held at Najib's own ruling-party headquarters.

    "Najib has only himself and the (police chief) to blame if even more Malaysians are now convinced that the prime minister has a lot to hide," said leading opposition parliamentarian Lim Kit Siang.

    In February, the New York Times published a lengthy expose detailing multi-million-dollar purchases of luxury US real estate by a close Najib family associate, financier Low Taek Jho, whom various reports also have linked to 1MDB's dealings.

    Low has denied involvement.

    Najib clung to power in 2013 polls, but lost the popular vote to an opposition that promised to end endemic corruption and oppression under the long-ruling Barisan Nasional (National Front) coalition.

    Mahathir, who governed with a tight fist from 1981 until his 2003 retirement, has said the coalition will suffer a historic loss of power unless Najib is replaced.

    Crony capitalism and abuse of democratic rights was rife under Mahathir, but he remains influential, and Malaysians have watched his anti-Najib campaign with fascination.

    Under pressure, Najib earlier this year ordered his auditor-general to examine 1MDB's books. Its report has not yet been released.

    Critics including Mahathir have called for criminal investigations, but little has been done by Najib's regime.

    Malaysia's central bank on Wednesday, however, said it had launched an investigation into whether 1MDB had broken any rules on offshore borrowing and investments.

    ReplyDelete
  36. By now it is confirmed yg Najib itu Kecut & Takut due to the fact that apabila Tun Mahathir hadhir dan ingin bersemuka dgn dia.... Dia lintang pukang melarikan diri.

    Memang benar sangat pantun lama mengatakan…

    Tangkap ikan haruan
    Dapat si ikan keli
    Kalau salah haluan
    Jumpa tuk guru belajarlah lagi.

    Kekuatan Hang Tuah terletak pada huruf ‘T’. Begitu juga kekuatan Tun Mahathir terletak pada huruf ‘M’. Selain itu, fadhilat huruf ‘M’ menonjolkan istilah berikut :-
    M – Mahathir
    M – Muhammad
    M – Muslim
    M – Melayu
    M – Malaysia

    Semua ciri-ciri ini cukup sinonim dgn keperibadian Mahathir Mohamad, seorang Muslim, perdana menteri Malaysia selama 22 tahun, pemimpin Melayu bertaraf dunia (world class leader).

    Tambahan pula UMNO itu begitu sinonim dgn Mahathir & Nalay, iaitu.......…

    United Malay National Organisation
    Under Mahathir No Oppostion

    Malang sekali nama Najib letak di mana ya…. ?? ? Najib pun apa ada….. ???

    ReplyDelete

  37. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete
  38. THEY (KAFIR INFIDEL) ARE THOSE WITH WHOM YOU MUSLIMIN(MALAYS) MADE A COVENANT,BUT THEY(KAFIR INFIDEL) BREAK THEIR COVENANT EVERY TIME AND THEY(KAFIR INFIDEL) DO NOT FEAR ALLAH SWT.S.AL ANFAL V.56 SO IF YOU GAIN THE MASTERY OVER THEM IN WAR,PUNISH THEM(KAFIR INFIDEL) SEVERELY IN ORDER TO DISPERSE THOSE WHO BEHIND THEM(KAFIR INFIDEL),SO THAT THEY(KAFIR. INFIDEL) MAY LEARN A LESSON(WISDOM.S.AL ANFAL V.57

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!