PANAS BERAPI! AKU TAK FAHAM APA MAKSUDNYA SETUJU TETAPI DENGAN SYARAT NI?


Jumaat lalu, DS Mohd Najib Tun Razak mengesa supaya mana-mana menteri yang tidak bersetuju dengan pendekatannya dalam isu 1MDB supaya meletakkan jawatan. DS Najib memberi kata dua tersebut di dalam mesyuarat kabinet selepas Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah membentangkan pelan hala tuju 1MDB kepada kabinet.

Hari ini pula, Menteri Pertahanan DS Hishammuddin Tun Hussien memberikan persetujuan bersyarat kepada desakan supaya mana-mana anggota kabinet yang tidak bersetuju dengan perdana menteri dalam isu 1MDB supaya meletak jawatan.

Melalui laman sosial Twitter, DS Hishammuddin berkata, 1MDB mesti menjalani proses rasionalisasi dan mana-mana pihak yang bertanggungjawab atas sebarang salah laku mesti diambil tindakan. Tidak cukup dengan itu, Hishammuddin berkata, proses rasionalisasi berkenaan mesti dilakukan secara telus.

Agak pelik tindakan populis dan selamat atau 'play safe' yang diambil oleh Naib Presiden UMNO ini. Selama ini tidak kedengaran sama sekali DS Hishamuddin membangkang atau membela Presiden UMNO di dalam isu 1MDB. Langkah memberikan syarat kepada ketua parti selepas diberikan kata dua dilihat sebagai kurang wajar dan tidak kena. Apatah lagi dengan tindakan beliau yang 'play safe' di dalam isu berkenaan selama ini.

CUCU TOK SELAMPIT yang menulis ini, aku harap sahabat baik aku tak salah faham. Aku cuma pelik, bila dah PM bagi kata dua, setuju atau boleh resign, kenapa masih nak palysafe? Macamana dengan anggota kabinet yang lain? Masih ada yang nak bersuara atau dah faham? Atau ada sayarat jugak? Kita nak tahu pendirian menteri-menteri lain.

Dari satu sudut lain menampakkan yang anggota kabinet yang letak syarat ni bukan sokong secara buta tuli. At Least Hisham berani menyatakan pendirian beliau walau nampak palysafe, yang lain terus tunduk tengok kasut pastu belakang masih nak kata tak puashati?

YOU JUMP I JUMP PUNYA SEMANGAT TAKDE DAH KE? Or nak tunggu dia jump dulu dan kalau line dah clear baru nak jump atau nak tengok dan kata "siapa suruh kau jump Jilake?" Makin lama makin pelik rasanya.

28 Responses to "PANAS BERAPI! AKU TAK FAHAM APA MAKSUDNYA SETUJU TETAPI DENGAN SYARAT NI?"

  1. Bodohnya. Orang lain yang terang-terangan buat salah tak mau letak jawatan. Suruh orang yang tak ada kena-mengena letak jawatan dulu. KALAU 1MDB NI TIDAK ADA MASALAH YANG DIBUAT OLEH NAJIB. KENAPA PERLU PULIHKAN 1MDB. 1MDB BUKAN SATU KEPUTUSAN YANG DIBUAT DALAM KABINET, TAPI HANYA KEPUTUSAN PM DAN LEMBAGA 1MDB.
    Menteri BN ni memang terlalu bodoh dan bergerak atas dasar emodi bukan akal fikiran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lh pasal, masa buat keputusan dulu tk bincang dgn kabinet!! Bila dh goyang baru cari kabinet! Sekarng ni sapa yg akn di kambing hitamkan? Jawap wahai parpukari pukimak!!

      Delete
    2. Mengucap kak bedah, mengucap, sabar banyak2.......bukan saja parpu tak paham, Dalam BN semua tak faham kata madey......apatah lagi mat maslan dan hasan malek, langsung blank, angguk2 setuju ja takut bik mamu laki pm serang!

      Delete

    3. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Sudah goyangkah parpukari!!

    ReplyDelete
  3. Ngko tak paya paham lar parpu..ngko ngan hisham satu kategori- BANGANG!,
    Janji tiap ujung bulan dapat gaji jadi macai penyapu sudah larrr...

    ReplyDelete
  4. Kabinet dipaksa jadi tukang sapu taik.
    Arul kondom joli dengan jo lo, pm najib punya sayang.
    Member yg sama2 berjuang nak bg menang parti pulak nak disembelih.
    Hancur. Pm dah hilang akal.

    ReplyDelete
  5. Inilah menteri perosak dalam BN. Yang buat taik kat 1MDB tu hanya Najib, apahal ko nak suruh orang lain bersubahat juga. Hishamudin, ko patut jadi tok mudim lah. Ko gerta budak yang belum bersunat bolehlah. Orang lain tak bodoh macam ko.Nazir Razak lagi bijak dari ko walaupun dia adik najib. YANG BENAR MESTI DISOKONG, YANG BATHIL JANGAN KITA BERSUBAHAT.

    ReplyDelete
  6. Kerana nk selamtkn 1mdb ,rakyt jadi mangsa!! Poket rkyt dikacau!! Baru bagi brim, tapi naikkn mnyak! Cukai itu, cukai ini!! Apakh kerajaan anggp rkyt bodo? Jawap ted manoff pukimak!!

    ReplyDelete
  7. Bila kenyang duk senyap2,bila mai dia punya lapaqqq habis satu kampung nak kena rompak.kurangkan sikit mkn kari kepala ikan agar tak mcm lembu kena cucuk hidung.bila pm jd menteri pasola pgng duit ini lah makan die..

    ReplyDelete
  8. Dah banyak kerajaan dok merompak rakyat tapi rasanya belum kenyang lagi. GST saja nak rompak RM20Billion setahun. PRU14 pastinya BN akan tumbang. Najib jangan dok berlagak pandai sangat. Hishamudin lagilah orang menyampah.

    ReplyDelete
  9. KPI Najib naik mencanak macam kote al-juburit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setahu aku najib mati pucuk.........sampai hari ni tak jawab soalan madey......

      Delete
    2. Liwat Tetap Liwat.

      Delete
    3. Apa? Mat monggol kena liwat lak? Itu hari mat monggol liwat sepool........satu dunia ketawa kerana sepool bawa KY utk pertahan diri! tak cukup dgn wanita monggol di liwatnya sekarang dia kena liwat dgn madey pula! KAH KAH KAH! Jawab najip jawap, siapa arah sirul.........

      Delete
  10. Najib harus berundur dan di gantikan dengan Lim Guan Eng . Baru Malaysia bole berdaya maju .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masakan LGE boleh ganti, org kuat Lanun bugis skrg ialah TGHH dan penasihat utama Ostat Halun deen......x main la jo lo' jolo', kasi tutuh terus.........

      Delete
    2. Saya dgn penuh keinsafan serta kesedaran selagi hayat dikandung badan mengharamkan diri saya serta keluarga menyokong maupun mengundi parti Persetubuhan Haram PAKATAN antara PAS, PKR & DAP yang jelas tidak berdaftar dgn sah di sisi undang2. Mereka berjimak bagai pasangan 3 lelaki berkongsi 1 isteri. Bagaimana mungkin kapal akan selamat berlayar dgn 3 nakhoda yg tak sehaluan.

      UMNO telah terbukti jasanya sejak sebelum merdeka hingga ke saat ini dalam membangun negara. UMNO adalah peneraju/kapten dalam pemerintahan negara. Kerencatan terjadi apabila kepimpinan diambil oleh pemimpin kuat tidur dan diganti oleh si dayus takut bini/yahudi/amerika/British/spork. Situasi akan tenang & pulih kembali selepas pemimpin UMNO dayus ini disingkirkan. Hidup UMNO...!!

      Delete
  11. Najib belajar menipu dari siapa kalau bukan......? dan akhirnya nanti dia akan duduk sekandang dengan........! aku kesian tengok menteri2 kita kena buli dek najib,..........jadilah jantan sebenar benar jantan, kata yang diatkuti hanya Allah.

    ReplyDelete
  12. inilah namanya politik.....kalau berdiri and walk out time tu itu bukan politik....dr mahathir is the best politician..cunning, manipulative, strategist and controlled but he do that for a sacred reason...sbb tue tak nampak "mangsa" cunnning tun m stab him back instead they willing to "die" for him ie ibrahim ali etc....anwar is not tun m mangsa, dia mangsa diri sendiri...

    at this era...hisham is the best politician i can see.....wait wait wait....wait wait wait...biar ikan makan cacing di pancing beberapa kali...wait wait wait let ikan think him stupid.....let the ikan happy and tell their big bosses org tue bg cacing percuma...wait wait wait...sampai masa rentap----->>>bye bye najib...

    so parpu menjawab soklan ko aku jawab...ini politik namanya bro.....kalau politik jaguh kampung lain...dia berkokok di halaman sendiri je pastu komen dan kritik orang lain kokok salah...ehem ehem..siapa tu yer??????????????????????????????????

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku nak tambah sbb aku pun pelik politician cam KJ boleh cakap dia anak jantan..ada prinsip...dalam politik mana ada istilah anak jantan dan prinsip...kalau ada setakat menanam tebu di bibir dan membodohkan pengikut yg memang bodoh....

      politic wikipedia...Politics (from Greek: πολιτικός politikos, definition "of, for, or relating to citizens") is the practice and theory of influencing other people. More narrowly, it refers to achieving and exercising positions of governance — organized control over a human community, particularly a state. --->>>NO MATTER WHAT HOW WHY JANTAN BETINA OR PRINSIP OR NO PRINSIP...

      KJ---kampung jaguh...

      Delete
    2. Sdra Mustaqim....
      Politik dalam bahasa mudah kita adalah.... mencari pengaruh bagi mendapat sokongan untuk mencapai sesuatu seperti pangkat, kedudukan, kuasa Dan sebagainya.

      Salam perjuangan.

      Delete
  13. Ketika Tun sarankan Najib undur...Audit dan PAC Najib jadikan sandaran dan play safe.

    Bila Muhyiddin minta pecat BOD 1MDB..tentulah Najib cukup terasa kerana dia sebahagian besar darinya dan seolah dia tidak pandai menguruskannya.

    Najib sendiri play safe bila minta yang tidak sebulu dengannya letak jawatan, kenapa tidak pecat sahaja sebab Najib sendiri sudah kenalpasti.

    PM pecst TPM bukan tiada contoh dalam politik Malaysia...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang didedahkan oleh Tun M, semuanya benar. Kalau Najib mempunyai sedikit otak, dah lama dia resign. Jawatan PM bukan hak milik bapak dia. Nak jadi boss, suruh orang lain pulak yang resign. Suruh semua menteri bersubahat buat kerja bodoh, nak betulkan 1MDB yang dah nak hancur pun. Tanah kerajaan pun disonglap kepada 1MDB. Duit hutang RM42Billion digunakan sesuka hati. Siap nak bermusuh dengan Tun M lagi hanya disebabkan Tun buka mulut. Siap ada pula orang gila offer RM1 Juta untuk dedahkan kepincangan Tun M. Najib adalah PM yang paling bengap dalam sejarah Malaysia.

      Delete
    2. Baca tajuk berita NST == > Malaysia Airlines ‘technically bankrupt’: Christoph Mueller
      Read More : http://www.nst.com.my/
      1MDB pun kalau bukan kerana tanah yang disonglap oleh PM kepada 1MDB, sudah "technically bankrupt". Buat apa baru sekarang minta semua menteri kabinet terpalit sekali pula. Waktu enjoy dulu, PM sorang saja yang buat semua keputusan.

      Delete
  14. Semua menteri2 tu ialah menteri sejak zaman Mahathir...termasuklah Nazri Aziz, Zaid Hamidi, Muhyideen dll...so Mahathir pun sama bodoh! Cuma Mat Maslan jer bawah Najib..haaa

    ReplyDelete
  15. Semua menteri2 tu ialah menteri sejak zaman Mahathir...termasuklah Nazri Aziz, Zaid Hamidi, Muhyideen dll...so Mahathir pun sama bodoh! Cuma Mat Maslan jer bawah Najib..haaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tun Mahathir bukan maksum. Sebagai insan pasti beliau pun buat khilaf. Tapi yg pasti beliau meninggalkan legasi yg akan dikenang zaman berzaman. Seperti Tembok China oleh Maharaja Shi Huang Ti & Taj Mahal oleh Shah Jehan... Tun Mahathir telah meletakkan M'sia terkenal di peta dunia, mengubah masa GMT negara, lebuhraya bertaraf dunia berlatar imej Islam, jambatan terpanjang Asia tenggara, KL & Petronas Twin Towers, Putrajaya, menyelamatkan penyembelihan kaum Muslim Bosnia oleh pihak Serbia, menaikkan taraf hidup/martabat kaum Melayu & Bumiputera, pendidikan & universiti2, industri berat & automotive, teknologi maklumat & pencelikan komputer dan bermacam-macam lagi.

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!