ZAM GILA ZAM KATA ZAM CAFE SUDAH MEROYAN NAK CARI GLAMER? YENNADEI ZAM?

Pertama sekali aku dah lama perhatikan si Zam Kata atau mamu kaki ampu zaman Pak Lah yang kuat tibai Tun M dulu ni. Dia ni pernah buat interview antarabangsa sambil meroyan sampai sebut pulis la pohlis la, punya la nak defend Pak Lah masa tu jilat habis sampai dia sendiri tak tau apa dia cakap.

Tiba-tiba bekas ketua penagarang Utusan ini menjadi pencinta perjuangan Tun Mahathir la pulak sekarang. Dia ni suka tulis ikut syok sendiri sama macam ada sorang blogger spin tahap dewata raya punya. Sudahlah Zam kata, aku meluat tengok hang ni, aku kenal kau siapa dan jenis macam kau ni yang suka ambil kesempatan.

Aku tau kau marah ngan Najib sebab kau tak dapat apapa pun kan? Biasa la Zam, manusia memang tak pernah kenyang kan? Tak apa la, tapi aku malu la mamu hari tu hang kata yakni ZAM KATA tak mau tulis pasal politik lagi, tapi itu la, kalau jumpa ulaq sama mamu, baik cium je ulaq tu. Apa ni mamu? Dajjai sungguh mamu menipu kita semua.

Aku tau mamu, Tun M pun tak berapa nak layan kau seba dia kenal siapa kau, so tak payah payah lau kan buat fitnah kata MKT nak suruh PM letak jawatan, pi la jaga Cafe kau yang sangat hebat tu. Tak perlu nak cerita pasal politik lagi, after all aku tau kau ni bukan cerdik mana pun. Wayang je lebih mamu oi.

Dok rumah jaga cucu naa, jangan jadi BATU API ok! Malu la...

Aku tetap support PM Najib Razak!

35 Responses to "ZAM GILA ZAM KATA ZAM CAFE SUDAH MEROYAN NAK CARI GLAMER? YENNADEI ZAM?"

  1. Pukimak ko parpukari!! Dlm keadaan mcm ni pn ko sempat bodek boss ko, sudah2lah jadi tong taik najib parpukari, zaman njib akn berakhir, selagi ada kesempatan ni ko jilat sampai licin parpukari pukimak!!

    ReplyDelete
  2. Dulu aku suka sangat dengan komen komen parpukari ni tapi semenjak kuat membodek Najib penyangak ni aku dah menjadi meluat dengan mamak parpu tak sedar diri ni - poooorah la lu dei mamak kari

    ReplyDelete
  3. pakatan menjatuhkan Najib kebanyakkannya dianggotai oleh golongan mamak kecuali aziz rahim,kenapa ahhhhh?

    ReplyDelete
  4. makin meluat tgk blog parpukari, cam taik daaa...ko kata zam x puas ati sbb x dpt apa2 dari najib...abih ko dpt lebih byk dari najib sampai ko membela bela dia bagai nak mampos camni? pigidah citt...

    ReplyDelete
  5. kalau parpu sokong Najib pun ,kau apesal ?..panas ke?....laalaalaa

    ReplyDelete
  6. Setahu aku Zam ni memang anti Tun M dari dulu lagi. Tapi, kenapa kali ni dia sendiri selari dengan Tun M. Hanya satu sebabnya, Najib memang terlalu jelas amat teruk dan telalu bodoh. Najib telah membuat serangan terbuka kepada Tun M. Satu tindakan desparado hanya semata-mata untuk kekal berkuasa. Ramai rakyat amat amat menyanjungi Tun M atas segala jasanya pada negara. Rasanya hayat najib sebagai PM sudah sampai ke penghujungnya. Kebodohannya makin hari makin menyerlah.

    ReplyDelete
  7. Kalau najib pandai, senang saja, tak perlu buat serangan peribadi pada Tun M. Cuma jelaskan apa yang diminta oleh Tun M. Sekarang bukan setakat Tun M, seluruh rakyat nak tahu kenapa teruk sangat 1MDB tu? Jangan setakat nak buat untung dari penjualan tanah yang terang-terangan diambil dari kerajaan tak jauh beza dengan amalan rasuah dan salahguna kuasa.

    ReplyDelete
  8. Tanah yang nilai berbillion diambil dari kerajaan tersangat murah. Lepas tu, buat keuntungan mudah untuk menjualkannya dengan nailai pasaran. Tak perlu orang yang pandai soal accounting untuk membuat kesimpulan bahawa ini adalah satu amalan yang sangat-sangat mencurigakan. Tak perlu panggil PAC untuk membuat audit, ianya hanya boleh berlaku dengan adanya amalan salah laku kuasa.

    ReplyDelete
  9. laa tunggu lah dulu keputusan audit negara atau pac selesai!!...pastu boleh hentam kalu tak betoi...awat gelojoh sangat...ade agenda ke?

    ReplyDelete
  10. Aku malas baca blog zam kata. Tulisan yang bodoh dan syiok sendiri.

    Parpukari, you're still the best. Berani kerana benar..Keep up the good work, demi bangsa dan agama kita! Bukannya komen mengikut rentak arus propoganda rba. Cina suruh hentam gst, Melayu semua hentam. Cina suruh hentam 1MDB, Melayu hentam. Cina suruh hentam Najib, Melayu hentam. Cina suruh hentam Tabung Haji, Melayu hentam.Tiba2 cina suruh sokong Mahathir dan benci Najib, Melayu ikut turut. Memang mudah bangsa ku diperkotak katikkan oleh geng2 kit siang, anak murid lee kuan yew.

    Parpukari, all the best to you!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yesss.... The Best Flip-Flop Blogger easily bought over by the Liberalists.

      Delete
  11. tulaa dalam hidup ni,janganlah sambung menyambung fitnah tak berkat .

    jgn ikut rba yang ampuh dosa pahala..kafir lahanat terkutuk.

    ReplyDelete
  12. Kalo da ngko support dan sayang dgn ah jib gor..itu ngko punye pasal!!..yg ngko sebok ape zam tulis dlm blog dia sendiri..APEHAL?!..dia punye suka larr..anyway..parpu cuba ngko rase denyut nadi ah jib gor..mcm da nak ke laut jer...huhuhuhu!

    ReplyDelete
  13. wow,wow,wow...boleh plak zam sebok bab Najib.tapi penyokong Najib tak boleh menyebok kat zam...ni dah lebeyy ni..tak cun lah ,tak adil... hari-hari tibai Najib,BOLEH PLAK dan bila penyokong Najib bersuara tak boleh HAREEM...UNDANG-UNDANG CELAH MANA NI??

    ReplyDelete
  14. Itu lah jadinya Parpukari blog yang retention money bulanan datang dari sumber tidak bersih (faham2 saja la dari mana). Pemikiran pun kacau....

    ReplyDelete
  15. mana kau tau..kau pun hati tak bersih..main tuduh-tuduh segala!!!

    ReplyDelete
  16. Kalo berani ambik tanggungjawab jadi PM, berani jugak la terima kritikan..zam bukan PM, tak paya la nak wow,wow,wow...x pe la cai, ikut aje la arahan bos ngko tu.. dia pun da tak lame...

    ReplyDelete
  17. Kalo da berani TELAN duit, berani la kena TIBAI..

    ReplyDelete
  18. igt ini psl 1mdb je ke? kitaorang tgk selama najib memimpin la bro, kita ada otak mata telinga nilai sndiri bagaimana najib memerintah, kita bukannya mcm puak2 pr, apa yg pemimpin mereka ckp di iyakan aje, kita nak pemimpin yg memimpin bukannya pemimpin yg dipimpin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib memerintah,,, bukan memimpin... tu yg punah,,,

      Delete
  19. Parpukari cukup-cukuplah jilat pungkoq Najib. "Berkatalah yang benar walau pahit" Kau ni dah sama mcam lain-lain blogger "bangang". Tak habis-habis Jilat Najib & Rosmah.

    Dulu masa zaman Paklah bukan main korang spin bagi Pak Lah jatuh. Memang muka tembok la korang ni. (blogger bangang). Kini sudah tiba Muhyiddin ambil alih. Klu muhyiddin x boleh tukar pulak orang lain. ada berani. X perlu jilat sangat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parpukari Sootha Viri ialah blogger prepaid....mcm tu lah depa ni..kikiki

      Delete
  20. Komen zam ara betulnya...sokong zam dan tun m...mohon najib letak jawatan demi kebaikan negara..

    ReplyDelete
  21. Najib kutip GST 15billion setahun dari rakyat. KLCC dibina dgn harga RM2.5B. Maksudnya Najib minta rakyat bayar extra 6 bijik KLCC setahun. Bagus sangat ke Najib. Merompak duit rakyat secara terang-terangan pun masih ramai yang buta hati.

    ReplyDelete
  22. Kalau PM sebelumnya boleh memerintah tanpa perlu meminta rakyat membayar lebih, kenapa zaman Najib, dia perlu minta rakyat bayar GST RM 15 Billion. Kalau Najib tidak mampu menguruskan negara dengan apa yang ada dan meminta bukan sikit tambahan yang perlu ditanggung rakyat. Masih layakkah dia jadi PM??? Senangnya kerja PM, tak cukup duit minta rakyat tanggungkan. Rakyat yang bodoh pun terima bulat-bulat.

    ReplyDelete
  23. Rakyat kena membayar GST RM15Billion setahun. Bayangkan Najib minta rakyat tanggung equivalent cost of pembinaan KLIA (RM8.5B) + PLUS(RM5.9B) + KLCC (RM4.3B) setiap tahun. Layakkah Najib menjadi PM? Kalau zaman Tun M, dia telah membinanya satu persatu tanpa minta rakyat tambah bebanan pun rakyat masih bising dan menuduhnya buat projek mega dan menghabiskan duit negara. Masa najib tak nampak apa kemajuan pun, tapi minta rakyat bayar extra RM15Billion setahun. Adakah rakyat nak kata dia bagus lagi??

    ReplyDelete
  24. Inilah puak bodoh sombong yang menyokong secara membuta tuli. 1MDB sudah siap gali lubang hutang sebanyak RM42B, lepas ni curah saja semua kesitu .

    ReplyDelete
  25. Harini TV3 buat lawak guna Tengku Aziz buat lawak satu Malaysia. Bodoh nak mampus. Punyalah nak backup Najib, senyap pasal kes 1MDB. Dok cerita pasal kes Mirzan. Kalau harini Mirzan minta Petronas jual balik MISC kepadanya, mahu terkencing Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengku Abdul Aziz tidak layak pegang jawatan sebagai Pengerusi Lembaga Penasihat Pencegahan Rasuah (LPPR). Kenyataannya di Buletin TV3 amat memalukan. Kenapa dia tidak berani memulakan siasatan terhadap Mirzan kalau benar dakwaannya, Dia lebih beromosi untuk menangkis tuduhan ke atas Najib, MISC suatu keuntungan kepada Petronas bukan sebaliknya. Sejak tahun pertama lagi, MISC telah memberi pulangan positif kepada Petronas. Tak perlu berdolak dalih lagi, satu tuduhan yang asas, kenapa 1MDB mendapat tanah murah dari kerajaan dan boleh dengan senang menjual kepada pihak lain dengan harga pasaran? Kalau tengku aziz mempunyai sedikit otak, kenapa dia tak jawab saja apa yang dibangkitkan oleh Tun M. Siap tuduh pula Tun M buat u-turn pula. Patut pun jenis manusia ni boleh bersekongkol dengan Lim Kit Siang.

      Delete
  26. M - Muhammad Saw
    M - Mahathir
    M - Muslim
    M - Mukmin
    M. - Melayu
    M - Malaysia

    N. - ...???? Or perhaps Najib is a Nut but Nuisance, Nonsense and Naive.

    ReplyDelete
  27. ALA PARPU...MALU2 KUCING...AKU TAHU KAU SOKONG TUN M, TAPI TERPAKSA BUAT CERITA SOKONG NAJIB SEBAB U BLOGGER PREPAID,,,NGAKU SAJA LE...

    ReplyDelete
  28. Allah SWT tidak pernah tidur....siapa menanam, dia akan menuai.

    ReplyDelete
  29. Cepat atau lambat....kebenaran akan terungkap, percayalah !!!

    ReplyDelete
  30. Tun M dilihat seolah2 seorang pengarah Wayang Opera yang cenderong untuk mematikan watak2 hero yg sabelumnya dia sendiri melanteknya, atau mencadang pelantekannya, bermula dari Musa Hitam, Ghafar Baba, Anuar, Pak Lah dan kini Najib (dlm proses) atau coming soon.
    Kenapa jadi begitu? aku melihat ini seolah2 ada satu ajenda saperti mana Filem Madu Tiga ada dailog drp Pak Ali kepada anaknya (Sarimah) "ADA MAKNA TU".
    Kalau betul begitu aku jangka Mahuddin juga tidak selamat, sama2lah kita lihat!!!!!.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!