TERKINI! BN MENANG DI ROMPIN DENGAN MAJORITI 8 RIBU!


Tu dia BN tetap pertahankan kerusi di Rompin. Walau majoriti kurang dari sebelum ini tetapi majoririt kurang sebab yang keluar cuma 64 peratus sahaja bukan macam PRU lepas dapat 80 peratus yang keluar mengundi.

Tahniah BN! 

24 Responses to "TERKINI! BN MENANG DI ROMPIN DENGAN MAJORITI 8 RIBU!"

  1. Jumlah undi PAS kekal sekitar 14 ribu lebih sama dgn pilihanraya sblmnya. Undi kepada BN turun dari 15 ribu sebelum ni kpd cuma 8 ribu lebih jer..perghhhh ni semua Najib punya pasal..grrr

    ReplyDelete
  2. Tok Batin BalingMay 5, 2015 at 10:44 PM

    Rompin BN menang dgn bergaya walaupun katanya mejoriti kurang daripada PRU dahulu, mungkin itu dipengaruhi oleh % keluar mengundi, apa pun BN akan berdepan dengan tugas berat untuk melaksanakan janji 2 yang ditabur semasa kempen dahulu.
    Biasalah cakiap senang nak laksana yg susak,saperti di Baling, semasa kempen BN janji kalau menang nak buat Hospital Pakar, bila dah menang jangan kata nak buat sebut pun dah tak pernah, wakil Parlimen Baling sebok dengan urusan luar negara yg sepatutnya dilakukan oleh orang lain kerana beliau sepatutnya berada dikawasannya untuk menunaikan tugas2 yg dijanjikan.........?
    Harap2 Rompin tak begitu....apa2 pun Tahniah untuk BN!!!!!.

    ReplyDelete
    Replies
    1. @ TOK BATIN BALING : SETUJU SANGAT2!! Takder butang LIKE la!!

      Delete
  3. Hahhaaa xblh terima kenyataan lg korang nie.. BN dh nk lingkup dh. sbb sapa?? Hg pikir la sendiri. Xyah bg alasan peratusan mengundi kurang la, klu sbb peratusan undi kurang knp undi pas statik je knp undi bn je trun???? Jwb skit nk dgr, xsbr nk tnggu 2 thun setgh lg nk kasi ajar skit yg masih di alam kayangan najib masih ad sokongan. Hahha 😂😂

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kira OK gak, walaupun dihimpit macam2 isu tetap juga menang. Ahlul dan wakil rakyat PAS pernah gak cakap walaupun kelebihan 1 undi, tetap menang. Korang dulu pun sama gak, tak boleh terima kenyataan. ingat lagi tak?

      Delete
    2. Hei species tak sedar diri. Kau ingat lebih dlm kepala hotak bodosss kau tuh pas tu barua dap. Dont think they will let you go if they win. Bodosss. Busuk hati hitam gelengam kpd bangsa sendiri. Melayu harbi kau ni.

      Delete
  4. Majoriti barang naik (bn) kurang sebab bangla mogok parpu naik harga dah!.....x keluar ngundi. Hairan la bila prk % keluar ngundi kurang, tapi kalau Pru ramai pulak. Munkin spr xsempat nak bagi ic sementara kot!

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS dan PKR adalah kafir.

      Delete
    2. UMNOPORNO je halal...

      Delete
    3. PASBURIT dan PGayR je halal

      Delete
  5. Mengapa majoriti BN kurang ? Berikut rumusan saya .


    1. Rakyat termakan Dr Mahathir mengkritik Najib .

    2. Rakyat protes GST

    3. Peratus keluar mengundi turun .


    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. 4. Dorang dah blk kl sbb nak mula kerja. Mana sempat voting. Tu le ramainya manusia dari kg bekerja d kl.

      Delete
  6. assalam. kalu nak menang pru 14...mintak pr bersatu lu, kalu x hancur Negara..satu puak nak hudud 2 lg tak nak hudud...belum berkuasa dah pening nak urus pr.. Bn kena cekap urus info fitnah utk elak kebencian jahat pr trhadap bn..rakyat ditipu oleh mereka. PAS paling takut bila UMNO kembali kpd ISLAM...ISLAM 4 ALL. PAS ikut sunah pd pakaian mereka tapi x pd lidah & hati mereka..susah utk bersyukur..PAS = Parti Anti Seislam. Apa dalil/ hujah agama PAS bersama DAP + PKR? Menang di atas kelemahan orang lain bukannya kekuatan Islam itu sendiri. ISLAM itu suci+putih jgn dikotorinya dgn minda cetek & hati dendam sesama seislam. tanah2 arab sudah bnyak hancur krn x satu hati..jgn biarkan ia berlaku di Negara kita...ummm..paling x pun hormat menghormati di atas perbezaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS tak akan dapat perintah Msia selagi islam itu islam cara PAS.

      Delete
  7. GST perancangan itu ada, penerangan keliru maka perlaksanaan pun celaru. Orang maam Mat Maslan dia fahamlah apa dia buat tapi rakyatasih keliru. Iklan terlalu akademik dan teknikal, tak sampai kepada golongan sasar.

    Ingat golongan sasar adalah majoriti yang boleh mamangkah kertas undi. Bagi mereka penerangan
    yang mereka mahu adalah yang mudah difahami.

    Contohnya. Harga garam sekilo RM1 sebelum GST.

    " Taukeh! kenapa garam sekarang sekilo RM1.06 sen ?"

    " GST maa!"

    " Lu mau kena saman kah?" " Garam mana kena cukai GST "

    Siap bagi alasan dan amaran terus. Nak terang berkenaan GST janganlah dok cerita di kedai kopi, di pejabat kah atau di jeti nelayan. Ia perlu pengambaran di lokasi.

    Jangan ingat nak cekau bisnes promosi dan ikllan sahaja tapi maksud tak sampai.

    Ada pikiaq kah. Tukar sahaja agensi iklan Pak Angguk!

    ReplyDelete
  8. ....sambung sikit lg..ummm..undi PAS pun x bertambah jgak..mcm lebih kurang je PRU13.

    ReplyDelete
  9. PAS = Puak Anti Syukur

    ReplyDelete
  10. UMNO tenyata menghampiri ajal.... Tunggu PRU14. Signal amat jelas dari Rompin.

    ReplyDelete
  11. Mungkin juga BN boleh lingkup apabila ada manusia2 saperti Anun 11.11PM, baca nak jawab ni % mengundi kurang kerana penyokong2 BN tak keluar mengundi sebab mereka dah yakin BN akan menang bergaya! mereeka tak mau malukan PAS, cukuplah sekadar mejoriti 8,000 sahaja , itu pun dah cukup banyak.
    Sorang lagi Anun 11.14 menuduh pasport benggala tak sempat buat, kesian ada lagi rakyat Malaysia yg maseh bodoh piang tentang peraturan mengundi, jangan buat tuduhan begitu kawan.....malu kat orang.... belajar2 lah jadi orang cerdik sikit.

    ReplyDelete
  12. Tak tau lah pulak siapa yg akan menghampiri ajal? PAS diuji apabila diberi perintah Kedah satu penggal shj dah bikin tak serupa cakap, akibatnya saperti yg saudara taulah.......itu kenyataan bukan ????

    ReplyDelete
  13. walaupun bn menang tp majority jauh berkurang. ini satu mesej jelas utk bn sbnrnya. jelas sekali gst, kos sara hidup tinggi dan 1mdb punca bn akan kalah dlm pru akan dtang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blk kl mula kerja. Harapkan wakil bn yg menang invent kerja d rompin tak payah org rompin dtg cari rezeki d tempat org. Boleh naikkan tempat sendiri.

      Delete
  14. undi pas kekal
    undi UMNO/BN makin kurang
    korang pikir2 le sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. makna nya undi DAP akan bertambah . Ada harapan kita akan dapat PM cina yang pertama .

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!