PANAS BERAPI! INI BUKTI RAFIZI ADALAH SEORANG PENIPU PALING BESAR!

PETALING JAYA: Tindakan Rafizi Ramli mengutip derma daripada orang ramai sebanyak RM10 seorang bagi menjayakan kempen “Tutup 1MDB” merupakan satu kesalahan.

Presiden Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP), Ramesh Rao mendakwa, perbuatan itu juga satu penipuan.

Katanya, Pusat Pemantauan dan Pendedahan Maklumat Kebangsaan (NOW) yang dikatakan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang diamanahkan untuk mengutip dana tersebut didaftarkan sebagai syarikat SDN BHD.

“Selepas membuat semakan saya mendapati NOW ini bukan sebuah pertubuhan tetapi ianya merupakan sebuah syarikat SDN BHD yang berdaftar di bawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) yang bernama NOW SDN BHD,” katanya ketika ditemui pemberita selepas membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Petaling Jaya pada Rabu.

Menurut Ramesh, tindakan syarikat tersebut beroperasi menggunakan nama NGO untuk mengutip wang daripada orang awam sebenarnya menyalahi undang-undang.

Sebagai syarikat SDN BHD, NOW tidak boleh sewenang-wenangnya melakukan tindakan itu.

Bekas ahli DAP itu berkata, semakan dengan Bank Negara Malaysia (BNM) mendapati NOW tidak mendapat kelulusan untuk menerima atau mengutip wang daripada orang awam.

Sehubungan itu, tindakan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) mengutip derma daripada orang awam menyalahi Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram 2001 (Anti Money Laundering Act 2001).

“Saya minta polis siasat penipuan Rafizi ini. Kalau permulaan dia sudah menipu, saya boleh katakan pembongkaran Rafizi sebelum ini berkaitan 1MDB adalah tipu dan tidak boleh dipercayai.

“Kalau betul nak berjuang untuk rakyat dia (Rafizi) tak boleh tipu macam ni, kamu dah menipu rakyat kamu masih nak bodohkan rakyat,” katanya.

Dia turut menggesa orang ramai supaya tidak terpengaruh dengan permainan yang dibuat Ahli Parlimen Pandan itu untuk memberi sokongan kepada kempen tersebut.

Rafizi menerusi NOW mahu mengambil tindakan undang-undang terhadap 1MDB dan memerlukan RM20,000 untuk memfailkan saman di mahkamah.

PK: Orang yang aling kuat hentam 1MDB dan semua orang melayu yang berniaga. Kuat melalak si pondan dari Pandan ni. Siang malam dia bercakap dan hentam sana sini. Dia fikir dia kebal dan boleh buat sesuka hati dia. Ambik kau, sekarang kau sudah kantoi menipu Lapiji. 

Syarikat kepunyaan Rafizi lebih teruk dari 1mdb. Langsung tak audit dari 2012. Sekurang kurangnya 1mdb perlu hadap jugak PAC. Ni syarikat Rafizi yang dok kutip derma raise fund sapa nak audit? Hebat Rafizi masa londeh 1mdb.

Tapi kan aku hairan dan pelik, kes BAFIA dia pun hingga kini senyap je. Nak tanya sikit la pihak berkuasa takut nak ambil tindakan kat dia ke? Ni dah terang lagi bersuluh dia menipu. Takkan macam ni pun boleh terlepas kot? Jangan la kita asyik nak cari salah kerajaan hinggakan apa saja kesalahan orang lain especially pembangkang kita buat-buat buta pulak kan?

I want to see some action taken against this bastard!

6 Responses to "PANAS BERAPI! INI BUKTI RAFIZI ADALAH SEORANG PENIPU PALING BESAR!"

  1. Tapi najib bohong parlimen kata duit 1 mdb ada sgapore tk bohong ke?? Bangang betul perak today n papukari sbb byk makan duit haram banyak sgt

    ReplyDelete
  2. Tak kira ahli politik kerajaan atau pembangkang. Kalau bohong tu kena ambik tindakan. Barulah adil.

    ReplyDelete
  3. Apa bezanya Najib dengan Rafizi ni? Dua-duanya penipu, kalau Rafizi buat kutipan derma secara haram, samalah dengan Najib yang membuat hutang 1MDB secara haram, tidak melalui Bank Negara, malahan hutang sampai 42,000 kali ganda dari modal dibenarkan.

    Malahan penipuan Najib yang sekarang ini dah jadi suspek jenayah kerana mengemukakan dokumen yang mengandungi maklumat palsu mengenai USD 1.103 bilion yang kononnya wang tunai yang disimpan di BSI Singapore Limited, sedangkan hakikatnya yang disimpan di bank tersebut hanyalah paper asset yang tak diketahui nilainya dan mungkin nilainya sangat rendah.

    Walaupun seluruh negara bising mengenai jawapan Najib kepada parlimen itu sebagai pembohongan, tetapi Najib menyalahkan orang yang mengkritik pula, tetapi akhirnya dia sendiri mengaku di parlimen bahawa yang disimpan di BSI Singapore Limited itu bukanlah wang tunai, tetapi 'aset', entah jadah apa aset pun tak tahulah. Kemudian Kementerian Kewangan sekali lagi, buat 'pembetulan' bukannya yang disimpan di BSI Singapore itu 'aset' tetapi 'unit' pula, entah unit jadah apa pun tak diterangkan.

    Sekarang ini, rakyat tak mempercayai Pakatan Rakyat, kerana mereka ini pun perosak, tetapi pada masa yang sama, orang mula mempertikaikan kerajaan kerana Najib dan kuncu-kuncu perosaknya itu.

    Imej Barisan Nasional tercemar kerana Najib dan kuncu-kuncunya, patutnya UMNO memecat Najib kerana telah mensabotaj parti dengan pebuatan buruknya yang menyebabkan UMNO dan Barisan Nasional menerima pandangan yang sangat buruk dalam sejarah UMNO dan Barisan Nasional.

    Buat apa lagi, Najib memang bersekongkol melingkupkan negara ini, kalau UMNO tak ambil tindakan, Barisan Nasional akan terjejas, ingat dengan menyokong Najib maka pemimpin UMNO boleh menang pilihanraya dengan bergayakan, tumbang dengan teruk adalah, malahan Barisan Nasional berhadapan menjadi pembangkang di Malaysia jika Najib terus menjadi Perdana Menteri.

    Sekarang ini UMNO perlu memecat Najib jika dia tak mahu meletak jawatan, malahan Barisan Nasional juga perlu membuat undi tidak percaya kepada Najib di Parlimen kerana dia terlibat dengan konspirasi menjahanamkan negara serta merompak harta negara melalui 1MDB.

    Sekarang ini bukti dah jelas, banyak, dan besepah-sepah, Najib sendiri tak mampu nak nafikan perkara itu tidak benar walaupun dia asyik menafikan dengan alasan itu dan ini yang tak beserta bukti kukuh.

    Ambillah tindakan segera sebelum Barisan Nasional menjadi mangsa hanya disebabkan oleh seorang individu pelingkup bernama Najib.

    Sedarlah semua.

    ReplyDelete
  4. fulusssssss parpu ooiii!!!!

    ReplyDelete
  5. Tu dia, Francaisor Burger King dikenakan denda RM 40,000.00 kerana gagal mengemukakan maklumat menerusi notis mengikut Seksyen 21(2), Akta Kawalan Harga dan Antipencatutan 2011. INi adalah berdasarkan artikel di dalam blog BNBBC yang diketuai oleh Shahrir Samad. Lihat ini: http://www.bnbbc.my/?p=48294

    Tapi Najib menipu dalam parlimen, mengemukakan maklumat palsu di dalam sidang parlimen, tidak diambil apa-apa tindakan, sebabnya Speaker Parlimen telah diumpan dengan perabot baharu, tandas baharu, dan ubah suai pejabat, Najib menipu ke, buat salah apa ke, tidak akan dikenakan apa-apa tindakan sebabnya Speaker Parlimen dah kena 'beli' dengan Najib.

    Malahan mengikut seksyen 128, Najib mengemukakan maklumat palsu kepada sidang parlimen, adalah dianggap menipu kerajaan, menipu rakyat Malaysia, patutnya Najib ditangkap dan disumbat ke lokap, dan disoal siasat oleh pihak polis, tetapi apa yang Ketua Polis Negara buat? Hanya membiarkan Najib ke hulu ke hilir, ke Jepun dan sebagainya tanpa apa-apa tindakan.

    Nanti bila Najib balik, Ketua Polis Negara dan Speaker Parlimen akan datang ke KLIA atau ke tempat di mana Najib turun kapal terbang bukannya untuk menegakkan undang-undang dengan mengambil tindakan terhadap suspek jenayah seperti Najib ini, tetapi mereka berdua akan mencium tangan dan menjadi pecacai setia kepada Najib pula.

    ReplyDelete
  6. Ha ha sebab pe najib xletak jwtn sbb dia kebal ada org2 yg sokong dia majoriti ketua bahagian sokong dia.. Xkira la sokong ikhlas ke tak.. Janji sokong... Ha ha 2 tiga isu bn xleh tepis... Lum setel 1 mdb kes shm felda plk muncul.. Lantik isa samad jg pngerusi felda jahanam felda skrg dh bwh rm2. Abis shm peneroka.. Aps bangang btl najib lantik isa sa ma d, tun razak ssh payah angkat peneroka spy dpt hidup selesa, alih2 lntik manusia yg mkn duit peneroka.. Xtau nk ckp tggu la pilihanraya.. Nmpk mcm peneroka akan swing... Mlainkn najib bg duit 40k satu pneroka... Tggu n lihat... Dlm umno tahu bising kt luar,, bila jmpa pm xreti nk sound...

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!