CILI KASI TARUK! KENAPA GUAN ENG TIDAK BENARKAN PELARIAN ROHINGYA DITEMPATKAN DI PULAU PINANG?

Klik imej untuk baca dengan lebih jelas
Baiklah selepas aku dah cerita pasal Guan Eng cabar Hadi tadi tentang nak berdebat dan dia nak ajar Hadi tentang Al Quran, kini Khalifah yang pernah dicintai oleh PAS suatu masa dulu nak ngelat dari bertanggunjawab dan sekaligus nak lepas tangan untuk membantu pelarian Rohingya.

Kenapa ni jadi macam ni father Joseph? EH Kalifa? Bukan ke ahli Parlimen DAP sendiri termasuk Zairil Khir melayu celup tu dok marahkan kerajaan kenapa tak bantu pelarian Rohingya? Nah, sekarang peluang sudah luas terbentang depan mata dan Menteri Dalam Negeri pun dah offer untuk tempatkan pelarian tersebut dalam negeri korang.

Tapi kenapa lu orang tolak pulak sekarang? Bukankah Penang lagi dekat dengan negara asala mereka dan mereka ni hanya akan ditempatkan sementara waktu sahaja brader. Bukankah Pakatan Rakyat melebihkan kebajikan? Melebihkan Human Rights? Kenapa dalam isu Rohingya ni korang tak mau tolong DAP? Apakah sebab mereka ini Islam?

Kita rakyat Malaysia nak tahu ni. Apa salahnya pelarian Rohingya ditempatkan di Pulau Pinang? Kenapa tak boleh? Why? Why?

8 Responses to "CILI KASI TARUK! KENAPA GUAN ENG TIDAK BENARKAN PELARIAN ROHINGYA DITEMPATKAN DI PULAU PINANG? "

  1. Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Orang kafir mana lah nak tolong orang islam roghiya yang hanyut tu.

    ReplyDelete
  3. Pada pendapat aku la , orang hanyut tu bukan orang Rohingya tapi sebaliknya orang Bangladesh yang ingin berhijrah ke Malaysia . Mereka ni banyak mendengar cerita tentang bagus nya Malaysia dari orang Bangla yang bekerja di sini .

    ReplyDelete
  4. Tuan p , tak boleh ke delete msg dua species indon yg asyik htr msg kepala hotak depa dlm msg box kamu nih...very annoying

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Jangan siarkan.

      Delete
  5. rezeki dah di atur biarkan mereka hidup layak

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!