PANAS BERAPI! INI BUKTINYA RAKYAT MALAYSIA ADA YANG SAKIT JIWA DAN ADA MASALAH MENTAL!

Rakyat.

# Mereka mahu mengajar kerajaan menguruskan ekonomi negara, tetapi mereka sendiri saban bulan gagal melunaskan bil-bil dan bayaran tertunggak di rumah.

# Mereka marahkan kerajaan mempunyai defisit yang tinggi, tetapi mereka sendiri berhutang sekeliling pinggang dan setiap bulan menambah pula hutang baru.

# Mereka menghina isteri pemimpin negara kerana tidak bertudung dan menutup aurat, tetapi mereka sendiri tidak pernah menegur adik atau anak perempuan atau sedara mara mereka yang memakai 'legging' sendat menampak alur punggung.

# Mereka menuduh pemimpin negara tidak mengamalkan Islam, tetapi solat mereka sendiri masih belum cukup lima waktunya.

# Mereka mengherdik kerajaan apabila kerajaan lambat menghulurkan bantuan kepada rakyat yang ditimpa musibah, tetapi mereka sendiri cukup bakhil untuk membantu orang lain.

# Mereka haramkan kerajaan mengenakan cukai terhadap rakyat, tetapi mereka sendiri mahu kerajaan menyalurkan pelbagai subsidi dan bantuan kepada mereka.

# Mereka mahu kerajaan bersikap telus, tetapi mereka sendiri tidak mahu mendengar penerangan yang disediakan malah menolaknya mentah-mentah.

# Mereka mahu kerajaan yang lebih baik, tetapi mereka sendiri hanya tahu mengherdik, menghina dan menfitnah kerajaan, malah hanya membisu apabila diminta memberi cadangan.

Mereka inilah rakyat kita, rakyat Malaysia.

Sungguh.

8 Responses to "PANAS BERAPI! INI BUKTINYA RAKYAT MALAYSIA ADA YANG SAKIT JIWA DAN ADA MASALAH MENTAL!"

  1. Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Terbaik? Sokong kerajaan zalim, terbaik? Hidup makin susah kerana harga barang2 makin naik, terbaik? Kadar jenayah makin tinggi, terbaik? Para menteri hidup kayaraya sampai tak berani isytihar harta, terbaik? Tiap2 kali pilihanraya nganga dgr janji lps tu nganga kena kencing, terbaik? Saham felda makin merudum, dulu org ckp jangan swastakan felda, terbaik? 45 billion duit negara ntah apa nasibnya, terbaik? Terbaik? Terbaik? Terbangang kot?

    ReplyDelete
  3. Bukan ker tagline PR menifesto bukan janji. Nape plak tbalikkn tuduh kerajaan? Blog pk ni bnyk nyamuk RBA.

    ReplyDelete
  4. Politik baharu namanya.Politik bahalol pun laku juga.Peliwat adalah pemimpin yang kuat menabur janji dan benih.Itulah gambaran gaya politik pembangkang yang sangat laris dan disenangi oleh GBS.Kerajaan akan sentiasa, dari kacamata mereka dilihat sebagai menipu,menindas dan zalim terhadap rakyat.Kerajaan adalah tidak menepati janji.Sebaliknya parti pembangkang adalah 'halal' memungkiri janji,kerana awal-awal lagi penyokong mereka sudah bersetuju bahawasanya MANIFESTO ITU BUKAN JANJI.Tidak ada politik begini di dunia,melainkan di sini.



    GBS=Golongan Bodoh Semulajadi.

    ReplyDelete
  5. Memang rakyat Malaysia bODOH sebab itu Singapura dah maju kehadapan, Malaysia masih meraba2. Benar apa yang dikatakan Tun Dr Mahathir bahwa "mendiang bekas Perdana Menteri Singapura melalui jalan yang lebih mudah dalam mentadbir negara berbanding dengan kerajaan Malaysia".
    Antara sebabnya adalah rakyat Singapura lebih bertamaddun dan lebih berdisplin berbanding dengan rakyat Malaysia. Rakyat Malaysia termasuk orang Islamnya belum lagi bertamaddun. Islam telah pun sampai sejak berzaman2 tapi sampai sekarang Islam hanya tinggal nama dan luaran saja. Semuanya shiok sendiri, menganggap diri pandai sangat.

    ReplyDelete
  6. Ramai juga orang bijak memilih untuk menetap di Malaysia.Sebenarnya golongan ini lebih bijak daripada rakyat Singapura yang terpaksa 'akur' dengan pemerintah agar pentadbiran negara lancar dan mudah.Orang bijak di Malaysia ini kebanyakkannya adalah penyokong MANIFESTO ITU BUKAN JANJI.Cita-cita mereka cuma satu.......iaitu Malaysia ini menjadi hak milik Bintang 3.

    ReplyDelete
  7. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!