JANGAN ASYIK LIHAT YANG BURUK TETAPI LIHATLAH KEBAIKAN JUGA!

Semalam aku tengok apa yang dibentangkan oleh PM Najib Razak tentang ETP dan GTP. Kalau nak aku harap korang boleh baca dan lihat apa yang telah diperkatakan oleh PM seperti dibawah INI,

1. Sekolah Berprestasi Tinggi Lahir Pelajar Berketrampilan :Najib

2.  Malaysia Capai 6 Peratus KDNK Atasi Anggaran Terdahulu

3.  Kerajaan Garis Lima Petunjuk Utama Pelaksanaan GTP dan ETP

4.  Perkhidmatan Pengangkutan Awam Dipertingkatkan :Najib

5.  Klinik 1Malaysia, Kedai Rakyat1Malaysia dan Tingkat Taraf Hidup Rakyat Intipati Laporan GTP, ETP 2014

Dalam banyak-banyak tu aku paling tertarik tentang PENGANGKUTAN AWAM. Especially MRT dan penambahan LRT di seluruh Lembah Kelang. Satu projek yang besat dan patutnya dah siap masa zaman PM sebelum ini tetapi tertangguh pasai apa aku pun tak tau. Mujurlah PM Najib Razak menjadikan perkara tersebut satu realiti.

Ok aku faham, kebanyakan rakyat tengah marah dengan kerajaan sebab GST dan perlaksanaan yang agak kelam kabut, ditambah pula dengan penerangan yang lebih menyakitkan dari pihak yang bertanggungjawab.  Tapi sabarlah semua benda baru nak implement mesti ada kelam kabut sikit kan dan aku harap ada beberapa Menteri bangkai ditukar selepas ini.

Ok berbalik pasal MRT ni, korang tau tak benda ni bila siap nanti betapa senang dan mudahnya untuk kita nanti? Sekarang memang la korang tak rasa sebab belum siap dan aku percaya ramai yang hati panas sebab banyak jalan ditutup dan dilakukan banyak lencongan tapi bila siap nanti. Tak payah bawak kereta kalau nak jalan-jalan sekitar Lembah Kelang wei.

Aku faham korang marah tapi bersabarlah sikit ok.

10 Responses to "JANGAN ASYIK LIHAT YANG BURUK TETAPI LIHATLAH KEBAIKAN JUGA!"

  1. Ialah semua okay kata PM..kos tinggi,brang naik, RM jatuh..beli jet..semua okay kan..kan..kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Yang buruk tu kalau tak dilihat bangkrap Yeop...! rakyat tak berasa senang pun walaupun najib bermegah dengan pencapaian diatas. Kedai 1 Malaysia barangnya bermutu ke ? Makanan rakyat naklah ditinggkat sama dengan pencapaian KDNK ..... baru boleh megah.

    ReplyDelete
  3. Atas kertas semua cantik bang. PR dulupun sebelum undi janji macam macam. Naik muak dah

    ReplyDelete
  4. Najib adalah seorang PM yang tak bagus langsung . Oleh itu saya seru semua rakyat Malaysia supaya menolak bantuan BR1M pada masa akan datang . Amacam ? Setuju ?

    ReplyDelete
  5. memang betul, ada yg baik & memang betul juga yg BURUK boleh bolih buat Msia BANKRUP!!! & BERHUTANG!!!...

    ReplyDelete
  6. Kalau dapat PM bodoh okay lagi, tapi kalau dah bodoh lagi sombongi, memang berat. Dia tak tahupun dia tengah buat kerja bodoh. Ramai lagi kat BN boleh jadi PM, tak payah nak cerdik sangat tapi tak adalah teruk macam ni.

    ReplyDelete
  7. Jangan la senang sangat tengok keburukan PM kesayangan kita ni. Banyak dah PM buat untuk rakyat malaysia ni. 1MDB untuk menjana wang rakyat. BR1M membantu rakyat jadi lagi miskin. Dah bg BR1M untuk orang miskin pastu kutip balik dari orang misikin n kaya ngan GST untuk bg balik BR1M. Kan Bagus usaha PM kita ni. Ingat PM lain nak bg duit camni ke. Dengan GST harga barang akan turun & dah 8000 barang dh trun harga sebelum 1 april tp selepas 1 april barang naik balik. itu bukanlah dalam kawalan kerajaan nak wat camne kan.

    ReplyDelete
  8. Berbeza dgn self-unreliable Ah Jib Ghor, TDM is indeed a special gift bestowed by the Almighty to Malays and Islam. He is not only a true statesman but also the global spokesman for 3rd world and Islamic countries that have guts to pin-point against the evil doings of Zionist Jews and American imperialism. I trust the plight of the country & rakyat would not taken place if he is still our PM. This grand old statesman is man of visions and incredibly brilliant. He gives me chills coming to the realization of his intellectual brilliance and wisdom without relying on foreign Talent Corpse/Mayat and roti Jala PEMANDUL and of course, puak songsang Melayu Liberals.

    Thus. Ah Jib Ghor is not a true Bugis but rather a weak-easily manipulated specie by Spore govt/Temasek Holdings picked at their Bugis Street backyard.
    Ex Son of Spura

    ReplyDelete
  9. To trouble shooting problem, find the root or cause. Likewise, who trigger the 1MDB, the murder of Altantunya committed by Sirul & Azila, disrespect towards Malays, Islam & the rulers due to abolishment of ISA and NEP, the hiring of expensive but destructive Foreign Talent Corpses/Zombies and those fruitless extravagant spendings of the country's wealth.
    If you desire command of respect, you don't buy them nor self-praise yourself as what was revealed few days ago in the mainstream media, notably tv3 and NST.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!