HANGAT SUNGGUH AIHH! AHMAD LEBAI SUDIN NI BODEK TAHAP MEGA KE, ATUR BENDA LAIN?

Disebabkan Mukhriz Mahathir kata hanya pada 24 April nanti, baru dia akan nyatakan pendirian UMNO Kedah dalam kemelut Tun Mahathir-Najib, maka dilihat sekarang sudah ada gerakan untuk mempromosikan dan mendesak agar Mukhriz meletak jawatan sebagai Menteri Besar.

Lebih menarik lagi, orang yang paling lantang dan paling ke hadapan dalam seruan tersebut adalah ADUN Bukit Lada yang juga merupakan Ketua UMNO Bahagian Pokok Sena yang pernah menghadapi tindakan penggantungan keahlian selama dua tahun kerana politik wang beberapa tahun dahulu.

Terbaru, 69 Cawangan UMNO dalam DUN Bukit Lada menyatakan sokongan penuh kepada Perdana Menteri dan ADUN Bukit Lada, Ahmad Lebai Sudin dalam satu sidang media di Pejabat ADUN Bukit Lada, Pokok Sena sekejap tadi.

Lebih menarik lagi apabila 60 Cawangan UMNO yang terdiri daripada Ketua-Ketua Cawangan, Pengerusi JKKK, Ketua Pemuda Cawangan, Ketua Wanita Cawangan dan Ketua Puteri Cawangan dari DUN Bukit Pinang dan DUN Derga turut sama hadir bersolidariti untuk Dato Seri Najib dan Ahmad Lebai Sudin.

DUN Bukit Lada dan DUN Bukit Pinang merupakan dua DUN yang terletak di dalam Parlimen Pokok Sena.

Tindakan Ahmad Lebai Sudin ini kelihatan sangat menarik apabila dia bertindak mengatasi Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Kedah iaitu Mukhriz Mahathir. Dia seperti dirasuk apabila Mukhriz mengambil masa yang agak lama untuk melafazkan taat setia kepada Najib.

Apakah tindakannya ini didorong oleh 'semangat' yang terlahir setelah wujud gerakan mendesak Mukhriz meletak jawatan sebagai Menteri Besar Kedah? Atau sebenarnya mempunyai niat lain yang terselindung?

Perkembangan seterusnya kita nantikan. Boleh tahan juga UMNO Kedah punya pergolakan kalau ikut maklumat yang aku dapat. Sekali lagi nama Najib dipergunakan untuk kepentingan peribadi seseorang dalam UMNO Kedah.

Ini betul-betul punya oportunis!

40 Responses to "HANGAT SUNGGUH AIHH! AHMAD LEBAI SUDIN NI BODEK TAHAP MEGA KE, ATUR BENDA LAIN?"

  1. Kalau Najib diam tandanya dia setuju dan memang angkara Najib sendiri sebab nak balas dendam kat Dr.M.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Ketua UMNO Bahagian Pokok Sena ialah YBhg Dato Said Ali bin Syed Rastan dan bukannya Mat Lebai Sudin dah x laku

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang kata memang betul. Lebai dah serabai !

      Delete
  3. tokey blog....mat sudin ahli biasa ja tak ada apa apa jawatan pun dalam bahagian pokok sena....utk makluman masa pemilihan yang lepas undi yang beliau dapat tak sampai suku pun

    ahli umno jati pokok sena

    ReplyDelete
  4. Ini kot jemuan belaan yang Najib katakan ada dalam UMNO.

    ReplyDelete
  5. KESIMPULANNYA ORANG MELAYU KENA SOKONG UMNO TAKIRALAH KETUA TERTINGGI UMNO ITU PEMBUNUH ATAU KUAT MAKAN RASUAH KERANA SEMUA YANG DILAKUKANNYA ADALAH UNTUK KEPENTINGAN ORANG MELAYU WALAUPUN MAIN BINI ORANG KAHKAHKAHKHAKAH....UMNO ITU SAJALAH KERAMAT YANG BOLEH MELINDUNGI MELAYU... JADI ORANG MELAYU KENA PERTAHANKAN KETUA UMNO WALAUPUN DIA SALAH.....ORANG MELAYU PERLU MENUTUP KEJAHATAN,KESALAHAN DAN KEMALUAN KOTE PEMIMPIN UMNO...KAHKAHKHAKAHKAHKAH....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kote Al-Juburit tu pulak hang yang tutup....dengan mulut hang ka?

      Delete
  6. Mat lebai sudin dah kena terajang lama. Dah jadi kain buruk. Dia bukan ketua bahagian lagi gok.

    ReplyDelete
  7. dIA INGAT DIA BOLEH JADI mb, BILA MUKHRIZ LETAK JAWATAN KOT....MAMAT INI MEMANG BERCITA-CITA NAK JADI mb...ORANG LAMALAH KATAKAN.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. anaQarbanaApril 16, 2015 at 11:03 PM

      umno bn dah celaru. cantikkk........

      Delete
  8. Apa kena mengena UMNO dengan kote pulak. Tak pasai-pasai dok peringat kami kepada Anwar kote bengkok laki Wan Jijah Presiden PKR.

    ReplyDelete
    Replies
    1. AnonymousApril 17, 2015 at 12:38 AM

      Hang teringat kote Anwar jolok jubuk hang. Hang pi report polis. Tanya pak penakan hang Saiful tokei Buntut Nasional macam mana nak buat report.

      Kote bengkok 4 cm dan 3 hari tak berak. Hang tau kote Anwar elok sangat. Hang kena 7 cm tak berap dan tak mandi hadas 10 hari. kah kah kah kah kah.....

      HIDUP MELAYU, HIDUP GST.. - takbir umno

      Delete
    2. Woi Anon bahalol 12.38 AM,

      Ko ingat Anwar tu pelakun filem blue?.........bangang.....Ko ingat nak main belakang itu senang?........Zaman masa kau sekolah dulu, hang ada tak curi curi tengok cerita blue? Kau ingat kote Anwar ade ke sebesar pelakun Mat Black sama Mat Saleh? Itu lah kau, bodoh tak boleh ditolong. Kau cuba sama bini ke awak kau, tengok suku inci pun masuk tak.......Macai bodoh.

      Delete
    3. hang hong hang hong.. pi mampos la korang

      Delete
  9. SOKONG AHMAD LEBAI SUDIN

    MUKHRIZ MESTI WAJAR LETAK JAWATAN..

    MUKHRIZ DAPAT JAWATAN FREE.. PAKAI SEBAB DESAKAN MAHAZALIM HARAMJADDAH MAHATHIR.

    MUKHRIZ ... KAU MEMANG ANAK PONDAN... TAK ADA KOTE..

    MALU LAH SEMUA KERANA BAPAK HARAMJADDAH KAU TUUU

    ReplyDelete
  10. UMNO BAKAL MAMPUS TAK LAMA LAGI...

    DAH ADA DUA TEAM BESAR SKRNG...

    TEAM NAJIB VS TEAM MAHATHIR...

    ReplyDelete
  11. Mukhriz Mahathir Kutty menang atas tiket UMNO yang diterajui oleh DS Najib, kalau tak seragam dengan BOSS, baik letak jawatan. Bertanding sebagai calon bebas, tengok botak itu boleh menang tak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakat nak bertanding jawatan presiden UMNO pun tak berani, tak payah nak bangga sangatlah. Tak masuk akal jawatan presiden tidak bertanding setiap kali pemilihan UMNO. Apa yang Najib dah lakukan selama 6 tahun ni?

      Delete
  12. Tgk muka pun tau , langsung xde gaya kepimpinan..

    ReplyDelete
  13. Muka macam gangster kampungan, ada hati nak gertak orang. Ni lah puak yang menjahanamkan UMNO. Bodek tak kena gaya boleh terkena diri sendiri nampak bodoh sangat.

    ReplyDelete
  14. Oii! malaun-malaun yang dok bela Anwar. Berapa banyak kaum kerabat Anwar taja hampa untuk bela dia. Jika Lebai Sudin muka macam gangster Anwar muka tak ubah macam Lanun.

    Kenapa takut nak uji DNA. Kenapa takut nak bersumpah. Kenapa takut nak jawab di mahkamah. Puak2 kilang kunyit macam hangpa saja yang dok kata dia baguih. Bukan apa dia ada anak janda. Tu pun kaki fitnah.

    Hangpa yang dok bela sangat Anwar pasai apa.

    Hairan no! hangpa yang dok bela Lebai Sudin pun bela Anwar sekali. Ada apa2 kah, hai lain macam nampak!

    ReplyDelete
  15. Kalau aku Datuk Seri Najib, aku buka fail fail lama Firaun Mamakthir. Orang diam, orang tua ni semakin lama semakin naik kepala. Fail fail Perwaja, MISC, PKFZ, Projek IC buka saja, baru dia tau tinggi rendah langit. Senang senang dia tuduh orang. Semakin tua, semakin kurang ajar betul.

    Dengan Tunku pun dia pernah kurang ajar. Musa Hitam, Anwar, Ku Li, Pak Lah, Najib semua tak betul, dia seorang je betul. Orang respek usia dia dah lanjut, dia nih tak habih habih buat onar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau ni memang bebal, samada memang bodoh atau memang terencat akal. Rasanya kau ni masih kanak-kanak sewaktu Tun M jadi PM. Atau mungkin kau ni dah jadi mereng bila bayangkan peliwat idola kau orang dah jadi adun sungai buloh.

      Delete
    2. Memang bodoh kalau nak banding Tun M dengan Musa Hitam, Anwar, Ku Li, Pak Lah, Najib. Bagai langit dengan bumi. Tun M dah bawa Malaysia jauh ke depan, Pak Lah & Najib bubuh gear under balik. Najib lagi banggang kena GST 6% pada rakyat macam negara kaya. Lepas tu matawang dah jatuh 20%. Kalau Najib ni ada otak sikit. tak kan dia biarkan rakyat hilang 26% kuasa membeli dalam masa tak sampai setahun. Bohong kalau ada rakyat golongan bawah & pertengahan tak terasa bila semua harga dah naik. Kesian lagi kepada pekebun kecil sawit & getah, harga komoditi dah jatuh hampir separuh. Semua ni dapat dibendung kalau kita ada PM yang tahu berfikir bukan setakat cakap macam tin kosong.

      Delete
    3. Kalau setakat PM macam Pak Lah & Najib, tak mungkin Malaysia mecapai negara maju pada 2020. Mungkin jadi mahal macam negara maju tapi bukan mempunyai pendapatan macam negara maju. Sebab tu bukan individu yang patut disokong, tapi tengoklah idea-idea yang dibuat. Tahun 1987, ramai yang mengutuk Tun M buat dayabumi. Hanya 10 tahun lepas tu, dayabumi dah tak heran, buat pula KLCC. Apakah KLCC merugikan? Buat PLUS pun kena kutuk, sekarang kalau tak ada PLUS apa jadi? Jambatan pulau pinang sampai tak cukup. Ini semua pernah menjadi modal untuk menghentam Tun M ketika tu. Petronas hanya company ciput sebelum 1990an, tapi kerana usaha Tun M memujuk third world country, keuntungan petronas hasil dari negara tersebut berlipat ganda. Bukan semua orang lain buat tak betul, tapi cara Tun M jauh ke depan. Dia tak sanggup nak melihat Malaysia berpatah balik duduk sama level dengan indonesia.

      Delete
    4. Kalau dapat yang bodoh tak kisah lagi tapi kalau dapat bodoh sombong memang berat lah. Contoh paling baik untuk puak bodoh sombong ni Ahmad Maslan. Komenlah apa saja pada Ahmad Maslan, dia sentiasa akan merasakan dialah yang paling pandai dan dia tahu apa yang dia lakukan. Bila orang komplen harga barang dah naik lepas GST, dituduhnya peniaga yang nak sabotaj ekonomi negara. Sebenarnya dia sendiri yang telah mensabotaj ekonomi negara. Dia akan menyebabkan inflasi negara naik secara mendadak serentak dengan kejatuhan nilai matawang. Tak tahu dimana mamat bodoh sombong ni belajar ekonomi sampai boleh dapat CGPA 3,85, Selagi Najib masih mempunyai balaci yang hanya mementingkan KPI masing-masing, akan lintang pukanglah strategi Najib untuk membawa Malaysia ke satu tahap yang lebih baik.

      Delete
  16. Mana 60.. 16 cawangan saja.. jangan dok kena tipu laa..

    ReplyDelete
  17. nampak gaya seguru dgn george bush : " Either you are on our side or on their side". ini political polarisation namanya...kalu dlm hal agamawan ; " samada kau sebelah ulama pas atau ulama umno"... ini religio-politik polarisation namanya...ini semua kesan politik pecah-belah yg diamalkan berdekad-dekad, turun temurun generasi ke generasi...yg pasti selagi golongan ulama pewaris nabi ditanggapi berpuak, berpolarisasi mengikut rentak politik, selagi itulah spesies melayu akan diserang oleh Virus EoT yg mengundang penularan penyakit phd.

    ReplyDelete
  18. AlFatihah untuk UMNO...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah nak berfatihah pada UMNO. UMNO ni memang ramai yang bodoh macam Mat Lebai Sudin. Tapi berfatihah kepada PKR yang sudah pastinya berkubur kerana orang no 1 confirm meliwat tapi lagak macam orang alim. Kepada PAS yang cuba buat hudud di negara yang bukan milik rakyat islam 100%. Dimana logiknya ada dua undang-undang berbeza kepada rakyat islam dan bukan islam. Kepada DAP yang sudah pasti anti Melayu dan anti Islam. Najim memang teruk lepas buang subsidi minyak dan GST. Rasanya PR lagi haprak.

      Delete
  19. WOW !!!
    This Is What You Really Want !!
    >>> CLICK HERE !!<<<

    ReplyDelete
  20. Mat Lebai Sudin muka pun macam penyamun tarbus.

    ReplyDelete
  21. Selidik habis-habis dulu siapa yang manipulasi GST kalau tak taukeh2 Cina DAP. Siapa yang awal2 sekali dok heboh harga akan naik bila GST diperkenalkan.

    Selama ni siapa yang KUAT pelari cukai jika bukan Cina DAP. Kita Melayu ni tak habis salahkan orang kita. Jika macam ni bukan sahaja UMNO, dengan Melayu-Melayu sekali gol.

    ReplyDelete
    Replies
    1. GST bukan dimanipulasi tapi hakikatnya rakyat Malaysia hilang 6% kuasa membeli. Dengan kejatuhan nilai ringgit, rakyat kehilangan lagi 20%. So, total dah 26% hilang kuasa membeli. Cuba bayangkan bagaimana kehidupan orang kampung yang bergantung kepada hasil kelapa sawit & getah. Harganya dah turun hampir separuh. Income turun 50%, expense naik 26%, baik lagi ke GST? Orang yang ada simple common sense akan faham, Dengan keadaan ekonomi Malaysia sekarang, GST belum sesuai untuk dilaksanakan.
      Rasanya golongan berpendapatan rendah lagi terasa kesan dari GST, kerana ramai lagi yang kais pagi makan pagi. Apakah sebabnya GST yang dirancang pada tahun 90an lagi tidak dapat dilaksanakan? Adakah PM sebelum ni bodoh tak boleh nak buat. Kerana PM sebelum ni, tahu dan faham kesannya pada rakyat.

      Delete
    2. Hanya puak bodoh saja boleh tertipu dengan kecerdikan Ahmad Maslan, maklumlah CGPA 3.85. Pandai secara teori saja tak cukup, kena tengok sistem secara keseluruhan. Jangan kerja nak membodek PM saja nak tunjuk KPI bagus, tak kira baik atau buruk. Last-last PM yang kena bertanggungjawab dengan punahsihat geng Ahmad Maslan.

      Delete
  22. Mat Sudin memang dah lama bercita-cita nak jadi Menteri Besar berzaman dah.
    Allah saja yang maha mengetahui.

    ReplyDelete
  23. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!