PANAS BERAPI! SEBELUM NAMA SPAD DITUKAR KEPADA PAD WANITA LEBIH BAIK SYED KODOMO LION ALBAR LETAK JAWATAN!

Tadi aku dapat berita mengatakan yang persatuan teksi PETEKMA tidak akan menyertai mogok teksi di KL, Aku macam terkejut pun ada sebab depa kata depa masih pada SPAD! Apa? Bermkana persatuan dan SPAD sudah kowtow la mau tetap kasi naik harga teksi semua.

Aku difahamkan SPAD ada jumpa dengan beberapa pengamal media minggu lepas sebelum kenaikan baru tersebut. Dalam peretemuan tersebut SPAD bagitau yang kebanyakan persatuan teksi sudah ugut tidak akan sokong kerajaan lagi sekiranya tiada kenaikan. Ini kira kes ugut kerajaan la ni.

Mereka siap bagi figure yang begitu banyak sekali, mereka dakwa dah 6 tahun tiada kenaikan, dah lama 23,000 ahli sabar. So mesti kena ada kenaikan. Jadi formula ugut mengugut ni dah mula menampakkan kesan bilamana SPAD yang diterajui Syed Kodomo Lion Hamid Albar ambil keputusan untuk menaikkan harga.

Mari kita cerita pasal pemandu teksi dulu. Korang biasa naik teksi KL? Korang kalau biasa main kat area KL, korang boleh tengok macamana attitude pemandu-pemandu teksi KL. Cara mereka bawak teksi dalam KL ni dah mac am gangster je, main masuk lane ikut suka, berhenti ikut kepala bapak mereka.

Pendek kata KL ni bapak mereka punya la. Namun bukan semua pemandu macam tu, tetapi majoritinya memang begitu. Kalau korang biasa dengan KL maka pastinya korang tau. Baiklah lagi satu hal yang aku percaya sesiapa yang pernah menggunakan perkhidmatan mereka ni akan hadapi situasi ini.

PEMANDU TEKSI KL SELALU MENJADI LOUDPSPEAKER PUAK PEMBANGKANG. Ini pengalaman aku sendiri, asal naik je teksi maka bermulaah ceramah murahan henta kerajaan dan ampu PAKATAN, mereka ini menjadi duta kecil untuk puak pembangkang semua, kutukan mereka terhadap kerajaan adalah sangat teruk.

Tapi macam aku kata tadi bukan semua pemandu teksi macam tu, ada jugak yang mencari makan dengan baik dan kalau ditanya orang yang baik-baik ni, mereka kayuh dan mencari rezeki yang halal dan mereka berjaya menjaga keluarga mereka. Yang demand lebih ni jenis gangster dan malas nak kayuh punya. Macam biasa attitude Malaysian, kerja mau kurang wang mau lebih!

So SPAD bodoh nak mampos, walau kita perlukan undi mereka, tetapi dengan kenaikan bodoh nak mampos ni, majoriti yang lain akan hilang, apabila kita mula kacau POKET ORANG, impaknya lebih besar, sebagai pemerintah kita takleh puaskan hati semua orang tetapi sebagai rakyat aku tak suka disusahkan untuk kesenangan orang lain.

Dari dulu lagi, baik kerajaan ke pembangkang ke asyik dok fikir pasal politik je, bukan nak dikir pasal rakyat kebanyakan ni, kerajaan asyik nak melayan pembangkang, yang pembangkang pulak tak habis-habis nak jaga `punai dia yang suka menikam belakang. Tolong la wahai PM dan kerajaan yang memerintah, buat satu-satu dulu, jangan kasi naik semua nanti hilang kuasa.

Mungkin akan ada orang tak suka artikel aku tulis ni, tapi aku menyampaikan hasrat hati rakyat Malaysia, tolong stop politicking dan cari jalan untuk ringankan harga barang yang semakin naik sekarang ni...Syed Hamid Kodomo Botak bebal nak mampos, please resign.

11 Responses to "PANAS BERAPI! SEBELUM NAMA SPAD DITUKAR KEPADA PAD WANITA LEBIH BAIK SYED KODOMO LION ALBAR LETAK JAWATAN!"

  1. Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Pemandu teksi menipu pelanggan tu perkara biasa . Berapa ramai yang tak mahu gunakan meter . Terima kasih aku ucapkan kepada kerajaan kerana sediakan bas percuma Go KL . Cuba tanya soalan ini . Mengapa pemandu teksi di Singapura tak berani tipu pelanggan ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pemandu teksi kat sini dah tak heran dgn aduan yg dibuat oleh pelanggan. Dah le burukkan imej negara. Kat mana2 buku information utk travellers, depa cerita kena hati2 dgn pemandu teksi Malaysia - kurang ajar, suka menipu. Apa yg SPAD buat? Mcm ni punya standard teksi driver kita, lps tu kerajaan ada hati plak nak layan demand depa. Lain lah perkhidmatan efisyen, jaga imej negara.

      Delete
  3. Bila si Kodomo Lion tu nak henti???? Udah2 lah tu duduk kat atas....dah lama sangat....boss lama dia Tun M pun dah lama turun.....

    ReplyDelete
  4. ini aku cukup setuju. rakyat dah mula menyampah sbb kebajikan dan kepentingan rakyat dah tak nampak dah. Kami boleh terima GST jika kerajaan pegang pada janji2 yg telah dibuat. Bila janji dimungkiri, maka kita akan kehilangan kepercayaan pada kerajaan. Sepatutnya kerajaan ambil tindakan pada agensi2 yg dgn sengaja mengambil tindakan yg memburukkan kerajaan. Dlm kes ini secara terang2an SPAD sabotaj kerajaan. Lagi mau simpan kah???

    ReplyDelete
  5. KERAJAAN DENGAR TAK RINTIHAN RAKYAT? ATAU KERAJAAN HANYA DENGAR APA KATA RAKYAT BILA HENDAKKAN UNDI MASA PRU?

    ReplyDelete
  6. Pengalaman saya d KL dgn Teksi2 di KL sangat keciwa. Kebanyakkan menjalankan Teksi semacam gangster. 1. meter tidak mau ikut. 2. mereka akan berkuasa di beberapa Taksi stand dan akan memaksa pemandu2 Taksi yg beratur disitu supaya jangan pake meter . Pemandu Teksi yg pake meter dihalau dari situ. Orang ramai akan dpaksa bayar melambung kalau disitu dan dihalau kalau nak pake meter. Inilah samseng nya pemandu2 Teksi KL. Ketua SPAD Hamid Albar tidak menjalankan kerja dgn sempurna, masalah pemandu d KL sungguh kronik dan jikalau beliau tidak nampak perbuatan ini berlaku di KL dan mahu menaikan charge Teksi, saya rasa dia selama ni hanya tahu duduk goyang kaki, sungguh mengecewakan. DSN gagal memilih orang yg berwibawa dan bertanggungjawap menjalankan tugas. pemandu2 TEKSI harus diberi pelajaran dan undang2 tegas harus di ambil dulu sebelum charge taksi dinaikan. Rakyat merungut Teksi menjadi samseng2 kurap dijalanan dan perkhidmatan macam taik. Lagi mahu naik charge. Kepala hoatk berdengung punya SPAD>

    ReplyDelete
  7. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete
  8. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete

  9. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!