PANAS BERAPI! APA GILA NAK LANJUT USIA PENCEN SAMPAI UMUR 62 TAHUN NI?

Aku tak mau cerita panjang, pendek je, gila ke nak sambung kerja kakitangan awam sampai ke umur 62 Tahun? Sekarang ni bila yang bersara sampai umur 58 ke 60 pun sudah menyebabkan ramai anak muda menganggur dan takde kerja. KLIK SINI

Dah le graduate kita sangat memilih kerja, peluang mereka nak jadi kakitangan awam pun tak dapat seba yang dah nak expired pun masih lagi berkerja, apa gila ni? Dah retire ada pencen buat la amal ibadat sikit untuk yang melayu tu dan untuk bukan melayu buat la apa yang patut.

Sudah sudah la tu nak lanjut tempoh kerja, elok retire umur 55, makin ramai anak muda yang menganggur sekarang ni. Berilah anak muda peluang!

Siapa setuju sila sebarkan artikel ini. Tq

3 Responses to "PANAS BERAPI! APA GILA NAK LANJUT USIA PENCEN SAMPAI UMUR 62 TAHUN NI?"

  1. Saya rasa memang patut usia pencen di lanjutkan hingga 62 tahun . Sudah banyak negara yang lanjutkan usia pencen sehingga 65 tahun terutama negara negara Eropah . Rasional nya melanjutkan usia pencen adalah kian ramai penduduk yang kahwin lewat dan anak mereka masih kecil lagi semasa mereka pencen . Bayangkan anak baru berumur 15 tahun padahal anda sudah pencen . Macam mana nak beri anak melanjutkan pelajaran kalau anda pencen muda . Melanjutkan pelajaran bukan nya murah .

    ReplyDelete
  2. Pencen 62 itu cuma pilihan sahaja. Dan rasanya x semua sektor kerajaan yg sesuai utk keja sehingga umur tersebut.

    ReplyDelete
  3. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















    Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!