PANAS BERAPI! APA BENARKAH KETUA PENGARAH BTN ADALAH PENCINTA ANWAR IBRAHIM?

Ini ada cerita yang terlampau panas! Aku terkejut baca dengan pendedahan yang dilakukan oleh blog Buletin Sengal, so aku nak share dengan korang kat blog aku ni:

Selama ini, cerita-cerita 'dalam kelambu' Biro Tata Negara, kurang didedahkan. Semuanya kerana kerahsiaan. Walaupun terdapat pertikaian terutama sekali membabitkan buku-buku penerbitan dan dicetak oleh Kamaruddin Jaafar, yang cukup dikenali sebagai ANJING ANWAR IBRAHIM yang menyeberang masuk ke dalam PAS dan menjadi Setiausaha Agung PAS pada tahun 1997, yang diupah oleh Raja Arif, Ketua Pengarah BTN.

Perlantikan semula Raja Arif Raja Ali sebagai Ketua Pengarah BTN, membuatkan gejolak di dalam BTN semakin menjadi umum. Pelbagai cerita-cerita tidak enak membabitkan Raja Arif sudah mula kedengaran dan permintaan serta desakan agar musuh dalam selimut bernama Raja Arif.

Baca e-mel yang dihantar oleh sebilangan pegawai-pegawai BTN yang sudah tidak sanggup lagi melihat bagaimana Raja Arif menjadi musang dalam selimut dan menusukkan jarum Anwar Ibrahim bagi tujuan menjahanamkan kerajaan dari dalam.

Utk Pertimbangan YB Timbalan Menteri JPM dan Perdana Menteri.

Kami para pegawai BTN berpandangan bhw Raja Arif sudah tidak perlu disambung bukan sebab peribadi tetapi utk tujuan terus mempertahankan kedaulatan negara dan kerajaan BN. ini adalah kerana;
 

1. Raja Arif sejak awal menjadi KP dgn tegas menyatakan secara terbuka bhw beliau tidak percaya bhw Anwar Ibrahim bersalah dgn jenayah liwat
 

2. Tidak membenarkan para pegawai dalam penerangan menyentuh ttg anwar ibrahim( sekali gus tidak membenarkan anwar disebut sbg musuh kjaan dan negara)
 

3. Membawa masuk sbg peg dan pengarah sama ada pinjaman atau PTD drpd rangkaian jemaah ABIM yg masih mempunyai kepercayaan politik sbg mana Raja Arif.
 

4. Membantu gerakan ABIM tanpa meminta persetujuan pengurusan( melulus bantuan kewangan)
 

5. Mencetak buku2 satu malaysia dan banyak buku2 lain yg akhirnya membazir di dalam simpanan BTN semata2 utk membantu kewangan sahabat2 ABIM beliau termasuk mencetaknya di percetakan milik IKD yg dikuasai oleh Kamarudin Jaafar ahli parlimen pas drpd Tumpat
 

6. Membiarkan penyelewengan secara berleluasa khususnya jika melibatkan kroni2 spt program jejak perpaduan atas nama kelab sahabat bina negara, projek membekal air meneral, kontraktor dikalangan pegawai sendiri dan yg paling terkini penyelewengan di dalam urusan ubah suai kem IM4U di Meru Klang yg melibatkan kos yg amat besar..
 

7. Raja Arif juga sbg KP gagal menyediakan modul latihan berkesan sbg mana yg sepatutnya dgn tuntutan semasa khususnya dalam menyediakan minda peserta agar bersama menyokong kjaan. sebaliknya modul kursus hanya melepas batuk ditangga dan di kritik hebat oleh bekas peserta dari segi pengisian dan kesan. Yg jelas ancaman gerakan anwar ibrahim tetap tidak dibenarkan bercakap kpd para peserta
 

8. Dari segi melantik konsultan utk trainning for trainner dlm melatih para pegawai. Semua konsultan dan para penceramah yg dibawa masuk semuanya adalah rangkaian anwar ibrahim bahkan tanpa rasa bersalah para penceramah ini memberi contoh2 kebaikan yg boleh di contohi drpd anwar ibrahim. dgn kata lain, proses doktrinisasi anwar dilakukan tanpa sedar
 

8. Memberi bantuan dan sokongan politik kpd bahagian2 UMNO secara terpilih shj. Bahagian UMNO yg di pimpin oleh kwn2 diberi pelbagai peruntukan spt yg berlaku kpd Bhg Kuala Nerus, sebalik tidak kepada bahagian2 tertentu termasuk Bhg Putrajaya
 

9. Dari segi menjawab isu semasa, tidak ada kesungguhan pun pada Raja Arif utk BTN mengambil tahu, mengumpul, menganalisa kemudian menjawab secara berkesan isu2 semasa. Beliau lebih banyak fokus membina popularit sendiri berbanding dgn stake holder yg sepatutnya
 

10. Membuat keputusan tidak menyertai mesyuarat penyelarasan agensi yg di ketuai oleh MKN kerana merasakan bhw dia lebih pandai dan tak perlu hadir ke mesyuarat agensi strategik sebaliknya hanya menghantar pegawai junior seakan2 memulau mesyuarat tersebut
 

11. Tidak mengurus dan menjaga kebajikan para pegawai sebaliknya bertindak mendera kepada para pegawai yg tidak satu jemaah menyebabkan ada pegawai yg lebih rela berhenti.
 

12. Ramai sahabat dan TP yg tidak lagi aktif dan bersama dalam gerakan BTN krn kecewa dgn modul dan kaedah perlaksanaan program yg dibuat di pertengahan minggu. Ini memberi kesan sokongan politik kpd kerajaan dari kalangan sahabat dan TP. dalam masa yg sama sahabat2 ABIM dibawa masuk abg TP dan sahabat tanpa latihan khusus. Mereka sbg pengendali program sudah pasti gerakan halus membersihkan anwar dibuat didlm program anjuran BTN

Kesimpulanya, BTN di bawah Raja Arif dilihat sudah gagal memainkan peranan selaras dgn matlamat kepimpinan yg mengharapkan melalui program latihan, seminar dan kursus, rakyat makin matang, faham situasi politik dan bertindak mempertahankan kerajaan khususnya di dalam PRU yg akan datang. Jika BTN terus dibiarkan tanpa pemulihan kepimpinan dan pengurusan serta meneruskan aktiviti yg sudah tidak berkesan mengikat rakyat dgn kerajaan, pastinya ia hanya akan menjadi sesuatu yg membazir dan sia2 shj.Perubahan ke arah yg lebih baik adalah dgn mengambil keputusan menukar kepimpinan yg sedia ada.


27 Responses to "PANAS BERAPI! APA BENARKAH KETUA PENGARAH BTN ADALAH PENCINTA ANWAR IBRAHIM?"

  1. BUAT APA SIMPAN BIAWAK......

    ReplyDelete
  2. Biawak=saiful...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Engkau, apa?

      Delete
    2. Dia 11.52=commodore. Lidah penohkan dgn kuman parasit

      Delete
    3. Kuman2 akan makan diri dan akhirnya mampossssss....

      Delete
    4. yeay..pencinta jubur saifol dah mai..yeay...

      Delete
  3. Hidup UMNOMEE...

    ReplyDelete
  4. KP BTN Tidak beramanah dan memiliki gaji yang haram untuk kaum keluarga...nauzubillah. Hukum menjatuhkan pemimpin yg berusaha kearah kebaikan adalah haram selamanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ckp benda yg tidak benar juga haram saudara :)

      Delete
  5. Musuh dalam selimut harus dicantas.

    ReplyDelete
  6. Lanyak orang yg melantik Raja Ari f le .....ahmad maslan, shahlan ismail, najib razak ....
    Kalau dapat singkirkan najib razak dan sahlan ismail, barulah dapat singkirkan raja arif. Nak harap razali muar ......simpan je lah mulut tu .....janji kekal TM.

    Kepada ahli-ahli UMNO ....bolehlah bangkitkan isu ini dalam mesyuarat cawangan masing-masing dan bolehlah buat usul supaya najib razak letak jawatan. Ada berani ........saya akan sentuh dalam ucapan penangguhan nanti dan serahkan ususl supaya najib razak letak jawatan. Harap-harap KC saya akan terima usul ini.

    ReplyDelete
  7. Siapa yang tahu macam mana dia di lantik, tolong share di sini. Mungkin dari itu akan nampak jalan nak nyahkan orang saperti ini dan elakkan berlaku lagi.

    ReplyDelete
  8. Kalau betul apa yang di sebut di email tu, memang yang bertanggung jawab melantik atau mengesyor Raja Arif di lantik tu tak semenggah (nak kata gila, tak jadi, sebab nak respek permintaan Parpu terbambang masa nak tulis komen tu - bagus Parpu buat gitu).

    Aku rasa Najib tak ada masa nak melibat diri dalam lantikan tuh. Apa kah Ketua Setiausaha Negara yang membuat nya. Dia bertanggung jawab bagi semua lantikan. Kalau kena arah dek politikus, lain lah.

    Tapi kalau politikus yang mengarah, memang tak bijak betul lah dia. (Sekali lagi nak sebut gila, tapi ingatkan apa Parpu kata).

    Kalau betul itu semua, aku setuju Najib di gantikan, kalau tak jahanam UMNO/BN di PRU14.



    ReplyDelete
  9. Pasma umno. Misi future gabungan pasma pas dan pasma umno.,dapat 30% melayu jadi le join dap. Mat sabu prime minister of malaysia.kau parpu mat sabu lantik jadi dutaa ke bangladesh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya yaa yaa. .HIDUP MAT SABUNNNN.. HIDUP MAT SABUNNNNNNN

      Delete
  10. 8:23 PM,

    Kau nak jadi apa? Nak jadi Duta ke Israel? Tak boleh, sebab Anwarul Al Juburi (pangkat Mat Sabu beri) dah masuk penjara, dia sorang saje yang nakkan perhubungan diplomatik dengan Zionis Israel.

    ReplyDelete
  11. ds najib suka glamour..dia tak kira siapa pun asal popular dan ramai pengikut semuanya dikutip supaya duduk bawah dia, dengan harapan supaya dia lah yg paling popular mengatasi populariti yang ada..kalau bukan ahli umno sebagai penghalang, mungkin anwar aljub pun najib kutip jd menteri kembali, asalkan kedudukan dia tetap selamat , popular di atas anwar sebagai PM..tetapi semua firasatnya meleset tak ada kesudahan kecuali meletak jawatan..

    ReplyDelete
  12. Ah Jib Gor resign semua kepala taik macam ni akan mudah diuruskan dan dihumbankan termasuk perot gendhot yang kuat mengipas macam parpupundek kari basi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh yeah? Kau nak ngata Parpu ye? Dia kawan baik aku tau? Aku suka apa dia kata hal politik di negara ini. Dia kasi nasihat pun masa kau nak nulis komen, jangan cakap tak bertanggung jawab.

      Kau tak setuju apa dia cakap, kau kasi hujah le. Siap dengan fakta dan punca maklumat. Kalau tak, kau akan aku tere bila cakap tak senonoh. Tengok tu, aku kata tere, bukan bahasa kasar pun. Kau pun tak tau makna nya aku agak.

      Delete
    2. Yang kau menggelupur apsal?Perut Gendhot rilek jer makan kas-kas ngkau pulak melebih.
      Ker ngkau machai gred rendah si parpupundek ni.

      ChaaaaiiiTTTT...!!!

      Delete
    3. Dulu sibuk suruh Pak Lah resign, skrg sibuk plak dgn Najib. lps tu bila Muhyidin naik, hangpa sibuk plak suruh dia resign. Baik suruh Lim Kit Siang aje lah jadi PM. Baru org mcm ko ni akan puas hati bila cina jadi PM. Sbb Anwar confirm dah tamat riwayat dia sbg politician

      Delete
  13. Bagus. Nampak nya kau dah dapat mesej aku.

    ReplyDelete
  14. Sapa yg lantik dia semula??? Sudah semestinya org dalam. So, ada org dlm UMNO yg masih sokong Anwar Ibrahim sebenarnya. Cari lahanat ini dan kuncu2 dia sekali, barulah parti UMNO akan bersih. Kalau tak, bkn takat BTN, semua akan mula membenci pemimpin UMno disebabkan lahanat2 ini yg cuba meracuni minda belia2 negara ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. umno tu isinya manusia.....mana ada bersih selagi isinya manusia....

      Delete
  15. Mmg ramai talam dua,muka dlm umno/bn. Atas talam nampak cantik bawah talam berkarat.

    ReplyDelete
  16. Kuat betul ukhuwah ABIM ni. Apa kata bubarkan aje kalau perjuangan itu berlandaskan Anwar Ibrahim. Mmg rosak aqidah mcm ni le.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!