ISU GST! JANGAN TAKUT, HASSAN MALEK KAN ADA!


GST dah nak mula dah, selain dari Ahmad Maslan and the team perasan dan syok sendiri aku rasa ramai masih confuse lagi tentang GST ni.

Aku tak nak buang masa untuk jelaskan apa itu GST sebab dah ada team yang so called expert kan? Buat apa aku nak sibuk? Lagi satu aku yakin dengan mantra Flying Kick. KENAPA NAK RISAU KAN HASSAN MALEK ADA!

Jadi kita redha je la apa saja mereka nak chelarhe lepas 1 april nanti kerana apa? KENAPA NAK RISAU KAN HASSAN MALEK ADA!

So korang semua tak payah la nak buat rusah semua. Jangan la hancurkan negara yang cukup indah dan aman makmur ni. Kerajaan kan dah janji dan siap ada buku katanya lagipun KENAPA NAK RISAU KAN HASSAN MALEK ADA!

Bagi aku Menteri terbaik dalam dunia adalah HASSAN MALEK. Susah nak cari menteri hebat macam dia. Jadi kenapa korang nak risau HASSAN MALEK kan ada? Why you want to fear when HASSAN MALEK is here?

So just seat back and relax dan kita semua enjoy GST tu beb. Jangan risau aku kata sebab
KENAPA NAK RISAU KAN HASSAN MALEK ADA!

Selamat menikmati GST! Yihaaaa! Lagi satu korang kena ingat tau Kaum DAP dah mula kempen kata baik beli barang sekarang sebab GST nanti harga naik mahal tapi jangan takut HASSAN MALEK ada maa....

14 Responses to "ISU GST! JANGAN TAKUT, HASSAN MALEK KAN ADA!"

  1. ada aku kisah tang gst dan apa kerajaan dapat. apa yang aku kisah ialah apa yang aku dapat. biar la orang kata, jangan tanya apa kerajaan buat untuk kita, tapi tanya apa yang kita buat untuk negara. yang jadi kerajaan, mereka yang nak jadi. siap melobi dan menonjolkan diri lagi untuk jadi kerajaan. lepas 1 april ni, aku kena bayar cukai selama ini aku tak nampak pun aku bayar cukai kecuali cukai pendapatan. mereka kata cukai ni untuk elak cukai berganda. dulu cukai aku tak bayar pun, barang murah. sekarang cukai aku akan bayar, barang naik harga. insuran naik harga, ajinomoto naik harga, kicap naik harga, sardin naik harga. apasal mereka kata nak elak cukai berganda. mana barang yang turun, tak ada pulak yang buat viral. parking pun naik juga. dulu pi makan kat kfc, mcd, hotel, restoran mewah jer yang kena 10 + 6, tempat lain tak kena pun. sekarang, pi beli barang kat kedai runcit kecil depan rumah pun dah kena gst. hari tu, menteri cgpa 3.85 kata, petani jangan lupa kenakan caj 2 - 3 % kepada pemborong untuk kurangkan beban. lepas ni, petani tu kena pulak bayar gst untuk keperluan lain dia pulak. ambil 3 keluar 6. so, ni cakap belum gst, lepas gst, kita dengar apa kata orang ramai kat kedai kopi tak ada bintang. jangan pi dengar kat cafe hotel atau sturbak. semua benda baik belaka kat situ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Aku xkisah sgt pasal kne byr gst. Hidup mmg xleh lari dari cukai. Yang buat aku jd xberkenan tu.. . bila tgk pembelanjaan xberhemah oleh krajaan.

    ReplyDelete
  3. Kebodohan pihak kerajaan makin menjadi-jadi. Harap lagap saja lebih tapi tak lebih dari bodoh sombong. Terutamanya Ahmad Maslan yang bangga sangat dengan CGPA 3.8 dia. Basic ekonomi pun tak tahu, cakap besar saja. Simple common sense. Nilai ringgit dah jatuh gila-gila, dah lebih 20%, tapi tak buat apa-apa pun. Tambah lagi GST 6% dah 26%. Kalau purchasing power dah berkurangan lebih dari seperempat, rasanya ekonomi malaysia akan terus malap untuk beberapa tahun mendatang. Aku bukan dari pembangkang, tapi kebodohan mereka dah sampai ke tahap yang tak boleh diterima akal lagi. Rasanya yang dok sokong kerajaan pun, ramainya kerana mengenangkan jasa Tun M. Tapi, kalau cakap Tun M pun dah tak dengar langsung, memang dah beratlah tu. Kita tunggu dan lihat saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa jasa besor n khebatan ko plak kpd negara?

      Delete
  4. Dap lim guan eng khalifah omar kata hj hadi penipu,xde maruah dan pengkianat hahaha.....apa kata macai pas duk senyap atau redho je(dah ketentuan allah lim guan eng nk ckp gitu) hahahaha

    Pemimpin nombor 1 pas dianjing2kan oleh Dap hahaha...
    Malu gua beb rasa mcm xde harga diri..takDir!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. A'ahkan. Tak ramai ahli pas yg bersuara mempertahankan hj hadi. Kenapa???

      Delete
    2. TGHH itu ULAR DLM SEMAK

      Delete
  5. Pas merayu2 agar dap teruskn pcintaan dgn pas. Pas dh mcm gila talak. Wow...tahap pas dah melutut kat kafirun demi survival politik duniawi... dh tbyang klu PR menang...aku jd menteri pertanian ko jd menteri wang kwn ko dpt menteri tanah...tiba2 jd mcm ni...tu yg meroyan.. Rakyat baca pjuangn pas x nk tegakkn Islam tp semata2 nk tegakkn batang tengkolok masing2.....muahaha...
    pas mcm anak dara yg terus mk bcinta wp bofren bencikn pak dia sdr...pemimpin2 pas mmg dh derhaka dgn pak sdr....muahaha...Tuhan dh dedahkn satu psayu kbusukn pmimpin2 n pnyokomg pas yg x jujur

    ReplyDelete
  6. Asik gst,gst,gst.bosan dh.yg pembangkang lagi bosan,dgn fitnah gstnya,dgan pakcik dpl yg tk tau apa2 sekali terbabit dgn fitnah diorang.
    pada aku kena gst dgn tukar kerajaan negeri selangor lbih kurang sama je.
    tukar kerajan sama.tak tukar pun sama.mcm gst kena gst sama.tk kena pun sama.tkde perubahan.yg terasa jerung2 peniaga atau pemumpin je sbb dh tj bleh elak cukai dan dapat tander dari kroni.
    itu sajaaaa.

    ReplyDelete
  7. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete
  8. Hasan malek dah habaq awai2 dah dia tak cukup pegawai dan anggota.So rakyat kena complaint. Dgn perkataan lain, rakyat kena boikot. Aku dah cukup fed up dah dgn perkataan boikot ni. Kalau hasan malek takde telor nak buat ambil tindakan, baik ko letak jawatan. Aku menyampah tgk muka ko.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hassan malek muka kelabu asap..bonggok bin tolol

      Delete
  9. Mungkin rakyat akan lupa GST masa PRU 14. Tapi kalau kerajaan terus lupa akan kesengsaraan rakyat atau kesengsaraan ini berterusan, kita akan lihat Najib melakar sejarah Malaysia. Anak bekas PM yg menjadi PM lps tu menjahanamkan parti dgn memberi kuasa pd pembangkang utk pertama kalinya mentadbir negara ini. Sendiri mau ingat lah. Bkn salah Hasan Malek atau sapa2

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!