CILI KASI TARUK! SURAT TERBUKA KHAS BUAT AZMIN ALI DA MB SELANGOR - SILA SAMPAIKAN!

Wahai Azmin Ali, sejak kau jadi MB Selangor aku tak pernah kacau kau, memang aku tak pernah usik kau sebab aku nak tengok macamana kau tadbir Selangor ni. Dah lama aku perati je perangai kau Min, aku tau kau nak jadi Ketua Pembangkang sebab tu sejak kebelakangan ni kau suka buat stunt luarbiasa.

Mula masa kau batalkan KIDEX, aku sangat panas hati sebab adalah bodoh bila kau bertindak untuk batalkan projek yang mempunyai kebaikan untuk rakyat. Kau cuba fikir Azmin, kalau 30 tahun dulu Tun M dengar cakap Kit Sial supaya tidak membina Lebuhraya Plus, kau rasa macamana keadaan kita sekarang ni?

Sebab itu dia pemimpin terbaik atau legend, kau ni Azmin, dok kata kat orang semua yang kau tu anak angkat Tun M tapi sikit pun kau takde kualiti dia, malah aku rasa kau ni tak layak jadi habuk kat kaki dia pun, sebab kau lebih pentingkan benda yang kau ada kepentingan dan bukan benda yang penting untuk rakyat.

Datum Jelatek kau tak nak usik malah kau nak defend habis-habisan walau orang yang tinggal dikawasan tu sangat marah dengan keputusan kau tu. Kenapa bab pembangunan Kondo mahal kau kata baik untuk rakyat? Mampu ke orang melayu seperti aku ni membeli kondo-kondo mewah tu?

Bab highway kau tak nak sebab kau kata rakyat tak mau, kenapa cakap rakyat kat Jelatek kau tak mau dengar tapi rakyat kat kawasan lain kau dengar? Itu bukan double standard ke Min? Aku cakap ikhlas hati ni Min. Apa bezanya? Bukan ke sediakan jalan atau lebuhraya adalah perkara yang baik?

Tup-tup kau batalkan pulak Projek Langat 2 yang telah dimeterai perjanjiannya oleh bekas Menteri Besar Selangor yang terdahulu. Apa ni Min? Kau dah gila ke? Bukan ke projek air tu adalah satu benda yang baik untuk rakyat negeri Selangor yang rata-ratanya sakit otak sebab pilih kerajaan bebal macam korang ni?

Kau tak kesian ke kat Rakyat Selangor yang pilih korang sampai dapat majoriti 2/3 ni? Ke kau memang tak heran dan kau nak mereka menderita sebab pilih Pakatan kat Selangor ni? Bila datang musim kemarau nanti dan air kering kat semua empangan kau nak korek air kat mana Min? Sg Buloh ke?

Bukan semua benda kena buat untuk politik Min, siapalah aku nak nasihatkan kau kan Min? Mak sendiri punya cakap pun kau tak dengar siapa la kami ni kan? Rakyat yang cuma bagi undi pada kau 5 tahun sekali kan? Buat apa nak dengar luahan kita kan? Kau mesti akan bagi alasan luarbiasa dan yang tak masuk akal punya kan? Dan sudah tentunya penyokong kau akan menyokong kau kan?

Ada kau fikir pasal rakyat? Seteruk-teruk Khalid Ibrahim tadbir Selangor dulu pun dah belajar dair kekeringan yang melanda Selangor dulu dan dia pun memeterai perjanjian Langat 2 tu, tapi kau sebab nak jadi Ketua Pembangkang punya pasal kau sanggup buat macam ni kan?

Jangan risau Azmin sebab Guan Eng si tokong dari DAP tu dah kata mereka nak Nurul Izaah si janda meroyan tu menggantikan bapa dia dalam Parlimen, bukan kau tak tau dia semalam meroyan dan menjerit-jerit macam dah lama tak dapat dalam Parlimen kan? So Azmin, aku nasihatkan kau baik kau fikir kebaikan untuk rakyat Selangor bukan diri sendiri je.

Kau dah mula buat silap Azmin, lepas ni kau akan buat silap yang lebih banyak lagi dan sudahnya kau akan jadi MB paling hina dalam sejarah negeri Selangor kalau kau tak bijak nak handle situasi sekarang. Ingat ! Kau kena utamakan rakyat. Niat aku baik walau bunyinya agak kasar, aku nak kau berubah Azmin dan utamakan rakyat Selangor.

Luahan Ikhlas,
PK

12 Responses to "CILI KASI TARUK! SURAT TERBUKA KHAS BUAT AZMIN ALI DA MB SELANGOR - SILA SAMPAIKAN! "

  1. seronok aku dengar azmin batalkan projeknair ni sbb ini akn memberikan peluang kepada para pengundi untuk melihat jasa.baik pkr dkm mentadbir selangor.
    baru padan muka org yg pangkah pukitan rakyat. takbir.. takbir

    ReplyDelete
  2. aku rasa surat ni juga patut di edit, digantikan nama azmin ke nama najib, dan dihantar juga satu salinan pada najib.
    Perkara yang hamper sama - rakyat sudah mula bimbang dengan tindakkan najib!
    dua individu ini boleh menjurus kepada gelaran-Kepala Kerajaan Paling Hina. digelar oleh anak cucu kemudian hari.
    Aku menulis ini bukan kerana atas menyokong mana mana parti. Aku hanya individu yang melihat dari jauh, menilai dan memberikan undi pada setiap PRU/PRK.
    Azmin dan najib kelihatan membawa malang, malang apabila diketawakan oleh bangsa CINA BANGSAT!

    ReplyDelete
  3. Selagi Anwar masih penasihat, what good can you expect??

    ReplyDelete
  4. Cina DAP Melayu PKR memang cari peluang nak jatuhkan Najib. Kau nak melatah sama kenapa. Adakah kau nak kata Raja Liwat lebih mulia dan bagus dari Najib.

    Apa kebaikan yang Raja Liwat dah buat untuk rakyat dan negara ini. Pekara hebat yang dilakukan oleh Raja Liwat ialah:-

    1. Meliwat otak rakyat seperti kau.
    2. Meliwat negara di belakang kau.

    Kau ingat dengan membunuh karektor pemimpin UMNO macam meliwat jubur Guang Eng.

    Aku amat setuju dengan kau AZMIN memang manusia BANGSAT.

    ReplyDelete
  5. Dulu Azmin bagi bini dia Shamsida kepada Anwar untuk berzina. Sekarang nak jual siapa pula

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jual mak kau la harami!

      Delete
  6. MB bongok sebenarnya nak balas dendam Kat rakyat selangor yg tdk sokong masa perhimpunan kita lawan dulu.Nanti kaw yg takde air mesti kaw majoriti melayu spt shah slam,damansara.Kawasan majoriti cina spt kepong tak pernah putus air. Bongok
    .

    ReplyDelete
  7. YB Assmin hanya tahu aiskrim je. Muka pu n dah jadi cingkarong macam Jubor Nuar

    ReplyDelete
  8. nuar babi sudah ke dalam. Buat apa lagi nak bimbangkan dia?? yang harus kita bimbang ialah azmin (dalam isu ini) dan najib (yang kelihatan sama gerak gerinya).
    Tak kesahlah kalau korang nak sangkutkan pulak isu yang aku utarakan itu dengan karektor pemimpin umno bagai. Bagi aku dalam umno tu tak semua bagus, manusia maksum. Sesiapa saja dalam politik berkemungkinan melakukan keburukkan. Apa lagi politik pembangkang. Isunya disini, korang kena terima kenyataan, sebilangan besar rakyat telah mula bimbang dan meluat dengan tindakan najib. Samalah dengan si azmin bengong tu yang Nampak semakin flip-flop mentadbir Selangor.
    Apakah kita nak tunggu kita semua jahanam dulu baru nak turunkan najib dan kemudian berusaha pecah kepala nak dapatkan semula imuniti, kuasa, kemudahan dan segalanya milik kita sekarang? Soal Selangor itu, lantak koranglah orang Selangor. Kalau jahanam Selangor, Malaysia mungkin masih berdiri tegak. Tapi kalau tampuk perintah Malaysia yang jahanam?? apa reaksi korang?.
    Pandanglah jauh kedepan, jangan ditutup mata hatimu hanya kerana pengikut kuat sesebuah parti. Jadilah orang yang berpendirian baik. Cina sekarang diam diam menggunakan melayu untuk jahanamkan melayu tapi melayu sekarang pantang ditegur! Melentinglah dia apalagi kalau teguran itu tak menyelebelahi melayu.
    Buatlah sesuatu. Kata Tun ada benarnya. Ada pembangkang pun bagus juga (asal tidak membangkang bodoh piang) guna supaya pemimpin kita tak tidor lena dikerusi empuk. (walaupun kini nyata ramai menteri tidor makan gaji buta).
    Tanyalah orang lama dalam umno..najib ni bagaimana. Betul atau tidak kalau saya katakana najib sudah tidak relevan lagi dikerusi PM?
    Bukan bermaksud saya kondemkan umno. Saya ahli umno tak aktif. Saya sayangkan umnolah maka mohon supaya najib diberi tarbiyah dengan menurunkan beliau dari kerusi itu.
    Mohon jangan sentap wahai pembaca.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya amat setuju dengan apa yang Tuan maklumkan....makin lama...makin layu orang melayu....Saya juga ahli umno yang sayangkan umno...

      Delete
  9. Aku peduli apa kalau Azmin nak batalkan projek Langat 2 . Aku bukan nya tinggal di Selangor . Padan muka orang Selangor .

    ReplyDelete
  10. Jualan awal tahun khas rakyat selangor , tong tong cat matex 18 ltr untuk di jual. Bersedia la sebelum habis air. Tempat di sogo olih pemimpin pr.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!