UCAPAN BERAPI MANTAN KETUA HAKIM NEGARA YANG MESTI DIBACA SEMUA!

SHAH ALAM: Mantan Ketua Hakim Negara, Tun Abdul Hamid Mohamad menyifatkan kerajaan telah melakukan kesilapan besar kerana terlalu menjaga hati bangsa lain.

Beliau menjelaskan, tindakan kerajaan Barisan Nasional menghapuskan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang bertujuan mengambil hati bangsa lain terbukti sia-sia kerana tidak diendah.

Malah tambahnya, bangsa lain sedar kelemahan orang Melayu apabila berpecah-belah akan dengan mudah diperalatkan.

“Lagi banyak kita bagi, dia (bangsa lain) akan anggap kita memberi kerana kita lemah. Bahkan, lagi lemah kita, maka lagi banyak yang mereka akan ambil. Bukan itu sahaja, mereka juga tidak akan mengucapkan terima kasih,” katanya yang menjadi panel Seminar Akta Hasutan Keselamatan Dalam Negeri di Universiti Teknologi Mara (UiTM) di sini.

“Kerajaan silap, apabila ada tuntutan, kerajaan hendak ambil hati mereka, dengan cara memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dengan harapan mereka akan datang balik,” ujarnya yang juga merupakan panel Seminar Akta Hasutan Keselamatan Negara di UITM Shah Alam.

Katanya, beliau sendiri pernah bersuara kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib TunRazak bahawa bangsa lain tidak pernah menyokong, dan tidak akan menyokong kerajaan.

“Lagi banyak kita bagi, dia (bangsa lain) akan anggap kita memberi kerana kita lemah. Bahkan, lagi lemah kita, maka lagi banyak yang mereka akan ambil. Bukan itu sahaja, mereka juga tidak akan mengucapkan terima kasih,” ujarnya.

Namun sebaliknya, pemimpin Melayu lupa siapa yang menyokong mereka sehingga, ”Disebabkan tidak mengambil hati orang Melayu, maka orang Melayu tidak akan datang lagi dan akan pergi.”

Katanya, bangsa lain akan menuntut apa sahaja yang boleh dari orang Melayu sebab tambah Tun Abdul Hamid, “Kita orang Melayu ni, kita rasa berdosa kalau kita ada lebih sikit dari orang lain. Walhal, yang lebih pun orang kita. Namun, kita bagi orang lain, tetapi orang itu tidak ucap terima kasih.”

Bercakap kepada kira-kira 200 orang peserta seminar, beliau turut melontarkan pertanyaan, negara
manakah adanya bangsa yang sanggup berkongsi kuasa dengan orang lain.

“Tunjukkan pada saya, satu bangsa di dalam dunia ini yang sanggup berkongsi kuasa dengan orang lain. Pernahkan mereka (bangsa lain) fikir perasaan kita, bila mereka minta hak kita,” katanya.

PK; Sumber mana aku tak pasti sebab ini  dapat dari whatsapp. Tapi kita fikirkan apa yang diperkatakan oleh beliau dan marilah kita sama-sama muhasabah diri ok

17 Responses to "UCAPAN BERAPI MANTAN KETUA HAKIM NEGARA YANG MESTI DIBACA SEMUA!"

  1. Nak buat macam mana ... dah Najib beri muka kat orang cina . Yang mengundi UMNO selama ini adalah orang melayu . Jangan pulak besok orang melayu naik Fedup dan sokong PAS . Rasanya kalau ada pemimpin PAS yang keras dan tegas pro melayu , makin ramai melayu sokong PAS termasuk aku sekali .

    ReplyDelete
    Replies
    1. betui!!! saya setuju dgn apa yang di ucapkan olih Tun Abdul Hamid

      Delete
    2. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  2. Aku akan menyokong parti yang BERANI mewakili Bangsa Melayu dan BERANI menuntut dan mempertahankan hak2 Bangsa Melayu. Aku masih menyokong UMNO hanya kerana kebencian terhadap parti rasis celaka DAP dan parti bodoh keluarga anwar, PKR.

    Melayu dah terlalu lembut dan bila berdepan dengan puak2 celaka seperti DAP, kita tak boleh berlembut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
    2. Ibu Hayati,
      Tolong tanya Mbah Kaboireng bila tarikh Najib akan letak jawatan?
      Moga2 nombor tarikh itu tembus ke dalam kepala Najib.

      Delete
  3. Kalau bangsa lain memerintah Melayu akan hanya menjadi Ketua Kantor di Pej Agama Islam, TH bahagian Haji, Zakat, Makamah Syariah dan berkenaan agama sahaja. Itu pun atas mengikut perintah.

    ReplyDelete
  4. Klu dpt pm dan kerajaan lembik beginilah jdnya..yg ada semua nak d hapuskan..

    ReplyDelete
  5. Kah! Kah! Kah! Bagilah balik kat British perintah! Melayu macam celaka nie mana boleh perintah? Kah! Kah! Kah! Tau guna kekerasan dan paksaan sahaja! Kah! Kah! Kah! Kerajaan zaman batu! Kah! Kah! Kah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abdul Hamid yang haram jadah! Melayu yang paling celaka sekali dalam dunia! Aku mesti kencing atas kubur dia bila dia mampos!

      Delete
    2. Ye dulu masa British perintah nak sangat merdeka nak bela bangsa Melayu. Bila dah merdeka dapat kuasa takot pulak nak memerintah. Najib memang tak de kualiti jadi pm. Dia kena resign sekarang sebelum terlambat. Bila nasi dah jadi bubor tak guna menyesal

      Delete
  6. Orang tua yang dah terencat akal! Kasihan!

    ReplyDelete
  7. Anom 1241 barua DAP hang ni jenis kote kulup tak potong penuh dengan nagis babi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaki bontot memang macam tu! Asyik tau cerita bontot sahaja!

      Delete
  8. PAS=UMNO=PKR=Penjilat Tegar Ekstremis Komunis Cina Cina Celaka.

    Pemimpin Melayu semua sial nak mampos. Sebok nak jadi chairman dan appointed director di syarikat Cina di BSKL, semua harta benda Melayu korang jual untuk diri sendiri. BANGSAT.

    Anwar babi celaka adalah yang paling celaka sekali.

    ReplyDelete
  9. Ah job gor boleh ikut tun kuat tidur... Hancus. Cabaran UNTUK AH JOB GOR Ada berani kembali Kan ISA

    ReplyDelete
  10. Hakim yang adili kes main bontot ! Kah! Kah! Kah! Low class! Kertas kerja dia semuanya boleh dibuat toilet paper! Kah! Kah! Ketua Hakim Malaysia hanya layak jadi pengadil kes bontot rupanya! Kah! Kah! Kah!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!