PANAS! MENTERI DIUGUT BUNUH DAN PM SOKONG KENYATAAN ISMAIL SABRI!

Wah! Puak DAP HARAMJADAH dah mula jadi kurang ajar. Ini kerja RBA ni. Mereka buat ugutan nak bunuh menteri pulak dah. Dah melampau mereka ni.

Diharap pihak berkuasa memcari petualang bangsat ini dan menghukum mereka. Cuma aku ada rasa susah sikit sebab AG tak minat nak dakwa puak DAP ni. Kalau melayu semalam lagi dah kena angkut kan?

Nasib! Nasib! Kita duduk dinegara sendiri tapi rasa macam pendatang pun ada kan?

Apa pun kami tetap menyokong Ismail Sabri. Dan PM pun telah kelurkan kenyataan seperti berikut:

PM keluar kenyataan 5 perenggan isu DS Ismail Sabri.Kabinet tadi dimaklum ia bertujuan tegur peniaga yg tak turun harga walaupun minyak turun.

TEGURAN yang dibuat ditujukan pada semua peniaga dan bukan dari kaum tertentu.Beliau juga cadang pengguna guna kuasa paksa peniaga turun harga.

KABINET minta peniaga tanggongjawab tentu harga sejajar minyak turun.Kata PM pertelingkahan yg boleh bawa polarisasi kaum tak patut dipanjang. Agendanews

Ini mesej jelas apa yang PM kata memang betul. Kenyataan menteri hanya untuk peniaga dan pemborong yang selalu mengambil kesempatan dan majoriti mereka adalah kaum Cina DAP.

28 Responses to "PANAS! MENTERI DIUGUT BUNUH DAN PM SOKONG KENYATAAN ISMAIL SABRI!"

  1. action is louder than talk.....cina hantar anak sekolah cina, melayu anta anak sekolah kebangsaan siapa rasis??????cina beli barangan dari cina sahaja melayu tak kisah semua bengkel kedai dia masuk sapa rasis??????jawapan dia Melayu yang rasis sbb perkataan itu telah melekat dengan melayu oleh permainan physchology dan liberal gol tertentu.....atas sebab ini saya menuntut Malaysia tukar nama pada ChinAsia atau IndiAsia supaya mereka2 puas hati.....kaannnn...........orang melayu pun ramai liberal skang nie so ada diorang kisah....dah kena penampor jepun baru nak insaf podaaaahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  2. cari semua tu..cincang tipis-tipis

    ReplyDelete
    Replies
    1. lepas tu bagi mkn kat babi kat Selangor tu

      Delete
  3. PDRM bila nak bertindak? Harap2 orang2 yang KURANG AJAR dan BIADAP dan SAMSENG di atas akan diambil tindakan. Time to get tough. Learn from Singapore. PUNISH the criminals who threaten to kill a Minister!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buatlah laporan. Takat sembang kat sini, bila nak PDRM ambil tindakan????

      Delete
  4. Pukimak babi tu semua patut jangan diberi kevebasan seperti yg diorang dapat skang ni... Mula2 berani bersuara dlm fb lepas ni apa plak yg diorang berani buat????

    ReplyDelete
  5. Kalau ko berani, cina celaka, ko sentuh lah ismail sabri. Ko ttgk apa akan jadi. Nak tau tinggi ke rendah langit ni. Korang tak tau darah melayu ni mcm mana. Walaupun berlainan ideologi, darah menyirap kalau ko sentuh anak melayu. Buatlah cina, aku bkn potong, aku penggal trus

    ReplyDelete
  6. Ckp dlm ni bergegar
    Pki Anon jer
    Ceh. !!
    Lets walk d d talk..

    Mat Umno Pendang

    ReplyDelete
    Replies
    1. weh mat pendang, ko letak lah nama penuh, ic no dan no hp.
      Let's walk the talk

      Delete
    2. Woi mat umno pendang, klu takat acah je nenek aku pun boleh

      Delete
  7. SOLIDARITI untuk Datuk Seri Ismail Sabri.
    arjuna waspada
    changkat lobak.

    ReplyDelete
  8. KITA SEMUA MESTI SOKONG ISMAIL SABRI !

    Bila semakin melampau dalam semua tindakan, mestikah kita benarkan keadaan menjadi semakin kalut ? Sayangi lah Tanahair Kita dan pupuk sedikit ketegasan berbicara mendidik dan mematuhi apa termaktub.

    Malaysia bukan untuk bangsa cina untuk berkungfu dan mendominasi dengan sokongan ekstremis dari luar yang semakin berani mencabar cara keterlaluan. Harga mereka mesti di turunkan. Patuhi tanda harga sebenar.

    ReplyDelete
  9. Cina berani bercakap sebab MCA dan DAP akan fight gila2 uuntuk kaum depa. Depa tau peniaga yg dok kaut untung gila2 ni pun bangsa depa. Depa tak kisah pun sbb duit tu masuk kat kantung sendiri. Ini adalah budaya bangsa yahudi.
    Walaupun Ismail Sabri tu bercakap utk kebaikan rakyat berbilang kaum, depa tak peduli. Yg depa peduli adalah bangsa cina telah diusik. So, melayu2 di luar, bukalah mata. Kalau kita bersatu, sapa pun tak berani nak mempersoalkan hak2 melayu

    ReplyDelete
  10. SOLIDARITI untuk Datuk Seri Ismail Sabri.
    arjuna waspada
    changkat lobak.

    ReplyDelete
  11. Nokharom kan cino2 tu.Dia ingat bapak dia banyaaak sangat bayar cukai sampai boleh bayar gaji kakitangan awam,menteri semua.Ekonomi cina bergantung kepada kuasa beli Melayu.Kalau Melayu tak beli kedai cina,cina2 semua masih duduk dalam tongkanglah(standby nak balik tongsan).

    ReplyDelete
  12. Masa Najib tarik subsudi minyak ada menteri yang tercengang2 bila wartawan tanya. Mereka kata tidak bincang dalam mesyuarat kabinet pun. Yang tahu minyak mahu naik hanya Najib dan Menteri Malek Hassan sahaja. Adakah keputusan tarik subsidi minyak mereka berdua punya perancangan. Adakah mereka berdua mahu mengujudkan peluang kepada peniaga cina untuk naikkan harga barang atas alasan kenaikan harga minyak. Nampaknya macam itu lah. Sekarang para peniaga cina sudah boleh bergembira, tidak mengapa rakyat dikampong2 menderita, mereka berkorban untuk cina. TETAPI KAMU PENIAGA CINA MESTI UNDI UMNO ... Kalau undi DAP juga memang kamu munafik.

    Persoalan mahakacau. ADAKAH CINA MASIH MAHUKAN UMNO SEDANGKAN DAP ADA. Cina tidak sama melayu. Melayu sangat setia kawan ... cina ada lah kawan melayu dunia akhirat.

    MCA dan Gerakan adalah dianggap sahabat dunia akhirat oleh Umno . DAP dianggap sahabat dunia akhirat oleh Pas.

    ReplyDelete
  13. Kalau dah sebut 'cina', and you dah zero-in on a particular ethnic, tak racis namanya? Ismail sabri dah buat silap, ngaku je lah. Kalau nak buat blanket statement takyah l nsk sebut2 kaum apa pun, atau kedai brand apa pun, keep it general la. Call a spade, a spade la. Gentleman la, zahirkan sifat muslim- klau buat silap minta maaf la. We have to be better persons than they are. We have to take the high moral ground. Bayangkan klau statement tu kluar dari mulut dia org n tukar ' boikot peniaga cina' dgn ' boikot peniaga melayu', ape agak nya akan terjadi????

    ReplyDelete
    Replies
    1. AnonymousFebruary 4, 2015 at 8:59 PM,

      Tak perlu apologetik sangatlah! Terlalu rendah diri malu nak mengaku hakikat. Kartel yang menentukan harga barangan di pasaran adalah bangsa CINA. Titik.

      Delete
  14. Saya ni Melayu beragama Islam.
    Saya nak beri pandangan peribadi tanpa sentimen atau prejudis.
    DS Ismail Sabri dah buat silap. Sbg seorang menteri dia tak patut buat kenyataan yg agak "childish" itu.Lebih2 lagi bila kenyataan itu dibuat secara terbuka spt dlm facebook itu. Seeloknya, dia boleh luahkan rasa tidak puas hatinya itu di parlimen.
    Sebaiknya dia sebut begini:

    "KITA PENGGUNA2 BOLEH GUNA KUASA BELI YG ADA PADA KITA UNTUK MENEKAN/MENGAJAR PEMBORONG2 ATAU PENGEDAR2 YG SESUKA HATI MENAIKKAN HARGA BARANGAN KEPERLUAN DENGAN MEMBOIKOT BARANGAN MEREKA".

    dengan tanpa merujuk/menyebut bangsa pengguna/pembekal.

    DS Ismail Sabri mungkin agak lantang tetapi tidak matang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. AnonymousFebruary 4, 2015 at 11:05 PM

      Apahal melayu ni apologetik sangat ? Sikit2 rasa bersalah ? Tak ada pendirian atau rendah diri ?

      Ini perkara BENAR. Memang cina yang kawal harga barangan di pasaran dan memang benar melayu masih bengong dok makan benda HARAM di restoran yang tak halal. Nasib baik ada menteri berani suarakan. Dah disuarakan tak dapat sokongan pula! Apahal dengan melayu Islam semua ni ?????

      Delete
  15. Betul bro,kat kg gua barang runcit kedai cina lagi Murah Dari kedai melayu,so nak boikot kedai coma dan bye lebih kekedai melayu!!Biol kepala!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni lemah. Barang kedai melayu lbh mahal sbb beli dr pemborong cina. Pemborong cina sengaja jual lbh mahal kpd peruncit melayu supaya kedai melayu selama2nya x boleh mnyaingi kedai cinadap. Ini yg nk dperangi oleh ds ismail...memerangi manipulasi pemborong cinadap.. Cth: pemborong cina beli kt nelayan melayu ikan kembung rm1 sekilo tp pemborong ni jual kt penjual runcit ikan melayu harga rm6 sekilo. Tp jual kt pjual runcit cina rm4 sekilo. Melayu cam kau jgn la inferior tlebih...nt sntiasa djajah n dketawakn

      Delete
    2. Aku sokong AnonymousFebruary 5, 2015 at 6:19 PM!

      AnonymousFebruary 5, 2015 at 2:29 PM memang LEMAH! Iman yelek!

      Murah setakat 10sen, 20sen tu tak payahlah berkira sangat.

      Kalau semua bumiputera boikot beli kat peruncit melayu tentu pemborong cina terpaksa jual dekat peniaga bumiputera. Kalau pemborong cina naik harga, peniaga boleh saja boikot. Kau ingat tak mati ke diaorang kalau buat macam ni? Buat seminggu pun dah cukup untuk ajar sebab kesannya dahsyat!

      Delete
    3. ** PEMBETULAN: Kalau semua bumiputera boikot beli kat peruncit cina tentu pemborong cina terpaksa jual dekat peniaga bumiputera.

      Delete
  16. Aku cadangkan kita boikot ayam, sayur, semua supermarket satu minggu, tak mati kan? kalau tak turun juga sambung lagi satu minggu, camna

    ReplyDelete
  17. semua ngo anti barang naik mulakan gerakan dan pencerahan kepada rakyat bila kita boleh boikot satu minggu sebagai percubaan.

    ReplyDelete
  18. Ada komentar yang menuduh Ismail Sabri tidak matang tetapi lantang, satu komen yang cukup bodoh dan terlalu bodoh.
    Tolong lah jadi Melayu sejati!

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!