MAKIN PANAS! ZAHID HAMIDI PUN SOKONG KENYATAAN ISMAIL SABRI!

Alhamdulillah makin ramai yang menyokong dengan kenyataan Ismail Sabri ini termasuk la Menteri Dalam Negeri, dato Seri Zahid Hamidi. Aku sangat suka dengan kenyataan Menteri Dalam Negeri ni. Ini baru semangat SETIAKAWAN. After all we all are i teh same team dan takde apaa salah pun dengan kenyataan Ismail Sabri kan?

Khairy pun ada keluaran kenyataan yang sama. Walau Ketua Pemuda tidak menyokong Ismail Sabri secara direct dia tetap bersetuju dengan saranan Ismail Sabri. Sudah tiba masanya kita kena ajar pemborong dana peniaga berbangsa DAP ni.

Sampai bila la kita nak kena tipu dengan KKK ni? Ayuh kaum bumiputera semua bangkit dan tunjukkan kuasa pembelianmu! Boikot barangan Cina DAP dan Buy DAP Chinese Last. Buy Malay First.

Aku harap PPIM (Persatuan Pengguna Islam Malaysia) boleh sediakan list barangan atau jenama bumiputera supaya kita bboleh ajar pemborong dn peniaga DAP yang melampau. Sebenarnya orang Cina yang raisonal dan orang India juga patut buat benda yang sama sebab bila harga turun semua bangsa dapat menikmatinya kan?

Ingat ya! Ini bukan isu RACIST tapi ini adalah diseabkan PEMBORONG DAN PENIAGA BANGSA CINA DAP yang suka menyusahkan rakyat Malaysia. MCA adalah pengkhianat dan benda ini terbukti kerana hingga takat ini banyak laporan polis yang parti bangsat ini telah buat.

AKU BENCI MCA!

28 Responses to "MAKIN PANAS! ZAHID HAMIDI PUN SOKONG KENYATAAN ISMAIL SABRI! "

  1. Tak guna kalau kita cakap aje nak boikot tapi tak buat . Aku semenjak dari dulu lagi boikot peniaga yang naik kan harga sesuka hati , tak kira laa kalau peniaga itu melayu ke , cina ke atau india . Dari pengalaman aku , kedai runcit india memang mahal harga barang nya .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peniaga india mmg mahal diorang jual barang tapi yg paling aku x leh terima adalah alasan yg diorang bagi kata peniaga cina yg sengaja menaikkan harga barang sesuka hati dan itu menjadi punca harga barang naik secara mendadak..

      Delete
    2. Kalau kita buat ramai2, boleh aje boikot. Cth masa kita boikot brg2 yahudi zionist. Mmg depa dpt kesan walaupun sekejap. Kalau tak dpt pulangan dlm 1-2 minggu, mmg ada kesan. Jom boikot peniaga Cina tamak haloba

      Delete
    3. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
    4. mintak moderator delete message promosi judi diatas oleh orang indonesia ini

      Delete
  2. sekarang ini kita ada banyak super market yg boleh kita kunjungi dan buat bandingan harga kalau ianya terlalu mahal jgn beli di kedai tersebut dan boikot segera dan beritahu kawan2 dan saudara mara supaya tdk membeli di kedai itu.

    ReplyDelete
  3. dah tiba masanya kita sebagai pengguna kena bertindak bijak dan sentiasa peka dgn harga barangan supaya tertipu dgn penjual yg tamak nakkan untung yg banyak.

    ReplyDelete
  4. aku yakin jika semua menteri menyokong tindakan ismail sabri ini tentu akan berlaku perubahan yg besar tentang harga barangan runcit. dulu peniaga bagi alasan harga barang naik sebab harga petrol dah naik tapi kenapa sekarang bila harga petrol turun harga barang tidak di turunkan semula, kan dah nampak peniaga ni semua terutama cina kafir asyik nak kaut untung aje memanjang tanpa fikirkan org lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana semangat setiakawan sesama UMNO???Kalau MCA boleh tunjuk setia cina pada DAP, mana melayu yg lain???

      Delete
  5. ini bukan isu racist tapi ini adalah diseabkan pemborong dan peniaga bangsa cina dap yang suka menyusahkan rakyat malaysia. so jgn plak macai2 pembangkang nak spin cerita pasal isu ini dan cuba salahkan kenyataan ismail sabri dahlah...

    ReplyDelete
  6. Aku sokong sangat menteri yg berani tampil ke depan kalau isu2 mcm ni . X ramai sebenarnya menteri yg mempunyai dua bijik teloq yg boleh dipakai berbanding dgn menteri yg hanya menjaga teloq demi kepentingan diri sendiri... Isu ni dari dulu lagi patut dibangkitkan sebab puak2 pukimak ni mmg sengajabmenvari alasan utk menakikkan harga barang sesuka hati puki mak dia je.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalu lagu tu, elok le kak bedah pi jentik teloq ah jib gor tu sekali ...

      Delete
  7. Jom sama2 sokong ismail sabri yg berani menetang puak x basuh bontot dan puki.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepala butoh bawah belalai kulup tu pun tak basuh juga kak bedah. Taik palat penoh bersempai kat kawasan takok ...

      Delete
    2. Kak Bedah... wajah mu cantik... tetapi kenapa bahasa mu agak kasar... terdiam saya seketika..... maaf kalau saya tersalah tegur..

      Delete
  8. Ah Jib Gor memang bodoh. MCA dan DAP adalah perisa air karbonat dari syarikat yang sama cuma nama lain-lain macam Coca-cola dengan pepsi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg,benar. Thumbs up..

      Delete
  9. Mak datuk punya playsafe k.j punya statement.....berzumba punya pasal lupa terus apa parti yang awak berteduh....puih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kj alih perhatian spy rakyat turut salahkn glc melayu. Kj tetap ketagih mnyembah undi cina mcm pkr n pas. Mgkin kj menang kt rembau hasil undi cina. Klu kj bgitu syangkn cina kj kena btanding kt seremban plak. Kasih syg antara kj n cina perlukn bukti. Kj dh buktikn syg kpd cina dgn jelas. Tp cina lum buktikn syg kt kj. Adakh cinta kj kpd cina cinta sejati tanpa hrp apa2 balasan...?

      Delete
  10. SOLIDARITI untuk Datuk Seri Ismail Sabri.
    arjuna waspada
    changkat lobak.

    ReplyDelete
  11. Yang benda penting seperti letrik, minyak masak, beras, tepong, gula, tambang bas, LRT dll semua ni bila nak turun?

    Retorik lebih jer pandai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab itu tuhan ala suluh pengakuan aku janji solat dan baya la gst. Mudah kan tak perlu ketum pkr tak perlu nik aziz R tak perlu dap takut mati lapar. Ufo aku mahu jadi superman aku mahu free energy oyoo yoo aku ni macam cerita katun pulak

      Delete
  12. Tak ada guna kalau melayu marah-marah peniaga cina, sbb PM sendiri yang bagi green light kepada peniaga untuk "rompak" duit melayu (yang rata-rata makan gaji) dengan slogan NEGARA Berpendapatan Tinggi (tapi taraf hidup yang semakin menurun dan nilai matawang jadi rendah).

    Yang betulnya suruh la PM baiki balik ekonomi dan inflasi yang semakin meninggi, wang simpanan kaum melayu semakin menyusut di "rompak" melalui urusan jual beli untuk mengkayakan peniaga-peniaga.

    walhualam

    ReplyDelete
  13. Rhetorik Negara Berpendapatan Tinggi - merosakan ekonomi malaysia sedia ada.

    Lebih baik mintak PM carikan slogan dan rhetorik politik yang lebih cerdik & matang lagi. Contohnya ; Negara bertaraf hidup yang tinggi - ( secara otomatik akan naikan pendapatan jadi tinggi).

    Rakyat Indonesia pun berpendapatan lebih tinggi dari malaysia dengan gaji beribu-ribu (rupiah) sehari. Tapi nilai matangwang Indonesia rendah.

    Mahukah Malaysia berpendapatan tinggi dan bangga dengan bilangan angka saja??? sedangkan sekarang beli segelas teh tarik kena bayar RM 2 berbanding RM 1 pada 2-3 tahun ygn lepas????

    ReplyDelete
  14. orang melayu kita patut merasa malu tak ramai kuasai perniagaan runcit dan servis.

    Yang paling sedih ada yang terikut-ikut dgn harga kedai cina letak harga mahal. Contohnya, Kalau ada melayu yg bukak workshop pun terikut-ikut nak kenakan caj servis mahal sama macam harga workshop cina, sedangkan servis kualiti dan alat perkakas tak setanding dengan wokshop cina.

    Bila dipaksa persatuan wokshop cina setempat naikkan harga servis, yang tuanpunya melayu pun ikut sama naik harga. Pelanggan melayu takkan tunggu cari wokshop melayu lagi bila harga dah mahal, tentu la lari pegi ke wokshop cina bila harga servis dah sama mahal atau lebih mahal lagi.
    Akhirnya yang untung juga wokshop kedai cina....

    Tuan punya wokshop melayu kena pikir macam mana nak lawan wokshop cina! tentu la kena bagi harga servis yang murah dan patut serta kualiti lebih dari wokshop cina, baru boleh menang. Tapi kalau terikut sama ikut kata persatuan wokshop cina naikkan harga, akhirnya yang dapat pelanggan ramai tentulah wokshop cina. Bila pelanggan melayu lari ke wokshop cina la lama-lama wokshop melayu bungkus. Last sekali wokshop cina tak ada langsung saingan. Melayu tak sedar cara strategi wokshop cina sekarang.

    Kalau dulu-dulu ada sebuah kedai runcit cina dan melayu berniaga sebelah-sebelah, kedai runcit cina akan jual murah sampai kedai melayu lingkup. Kemudian kedai cina akan jual mahal semula lepas tak ada saingan lagi.
    Patutnya kedai dan wokshop melayu buat startegi macam nie.
    Kalau ikut harga mahal semacam kedai cina & wokshop cina, alamat lingkup jugak la kedai melayu dan wokshop melayu. Ada brani?

    Facebook & Alibaba pun langsung tak kena kan bayaran utk register sebagai pengguna, tapi boleh kaya raya jadi bilionaire.

    ReplyDelete
  15. #WeAreAllIsmailSabri

    ReplyDelete
  16. Kita dah nampak menteri mana yg berani bersuara, yg mana akan menyokong sahabat di masa susah. Yg mana dok play safe, hantar main jauh2. Syabas kpd Zahid hamidi krn tunjuk setiakawan pada Ismail Sabri. Syabas kpd Ismail sabri kerana dah tunjuk belang peniaga Cina. Depa suka cari alasan utk naikkan harga brg. Lps GST nanti, lagi depa akan naikkan harga.. Lps tu salahkan kerajaan. Pembangkang bkn apa lagi, time ni lah baru buat kempen turun harga brg. Perasan tak depa senyap aje skrg ni???

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!