KETUM MELIWAT! KERAMAT LUARBIASA DI PENJARA SUNGAI BULOH!

Sejak dari semalam bermacam cerita tahyul tersebar dek kerna pemergian seorang insan bernama Nik Aziz. Aku takde masalah dengan Nik Aziz sebagai manusia dia seorang yang baik tetapi bukanlah seperti yang dipuja sesetengah pihak. For me he is just another politician.

Dia majukan negeri Kelantan punya hebat sampai hari ini rakyat Kelantan minum air kuning, bila banjir tak tau nak buat apa dan rakyat negeri dia terpaksa merantau serata ceruk untuk mencari rezeki. Itulah kehebatan dan karamah Nik Aziz.

Jadi bila dah banyak sangat cerita pasal keramat ni, aku terjumpa satu gambar yang lebih hebat dari Kg Dato Keramat! Awan berbentuk muka si peliwat yang masih dipuja oleh penyokongnya kelihatan di SG Buloh! Boleh gitu?

Tolong jangan sesatkan diri anda. They are just politician. Period.

43 Responses to "KETUM MELIWAT! KERAMAT LUARBIASA DI PENJARA SUNGAI BULOH!"

  1. Nik Aziz hanya manusia bisa sahaja...jgn beratkan amalan yg dibawa dengan bermacam bidaah... Kematiannya tiada bezanya dengan manusia biasa...jadi berhati2lah jgn sampai satu ketika ade keburukkannya terbongkar, anda akan kecewa

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya. dia hanya manusia biasa. yg tak lepas dari salah dan silap, nabi muhammad rasulullah wafat pada hari isnin. perlu diingat kematian sentiasa berlaku tiap2 hari jika ajal menjemput. berpada2 lah jangan sampai rosak iman

      Delete
    2. Rasanya kematian NA pada hari Jumaat juga merupakan ujian kepada para pengikut taksubnya.Bagi saya NA hanya maknusia biasa dan profesion utama beliau adalah ahli politk yg taksub berpolitik.

      Delete
  2. Kpd macai-macai PAS, nak taksub pon jgn sampai tahap bau kentut nik aziz pon korang kata wangi mcm kasturi. Kahkahkahkah......

    ReplyDelete
  3. Tiada apa sumbangan beliau (TGNA) dalam pembangunan modal insan..nothing..nothing..beri satu kejayaan dan sumbangan beliau terhadap islam..nothing..kalau HUDUD berjaya di Kelantan aku orang pertama menangis kepemergian beliau..nothing..zero..apa yang harus aku ceritakan pada keturunan ku tentang ulama politik ni..nothing..kalau Mahathir dengan Proton nya..Najib dengan BRIM nya...Nik Aziz dengan..? kurang kurang Tun Dollah dengan Islam Hadari nya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sumbangan terbesar Nik Aziz adalah memecah belah kan orang melayu . Itu kira sumbangan jugak tuu .

      Delete
  4. Tak lama lagi kita akan dengar cerita Anwar sakit di penjara dan perlukan rawatan pakar di luar negara . Skrip drama Anwar semua dalam poket aku .Kalau korang tak percaya korang tengok laa nanti .

    ReplyDelete
  5. Orang melayu mudah tertipu dgn karekter ala-ala keagamaan. Kita kagum dgn seseorang kerana sumbangannya pada masyarakat. Kita semua patut kaji sejauh manakah sumbangan nik aziz pada pembangunan negeri kelantan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengaruh keagamaan lebih kuat dari sumbangan politik. Walau pun bercampor politik, gelaran Tok Guru itu ada pengaruh.

      Guru yg ajar silap kalau manusia tak sedar itu silap, manusia akan sembah.

      Mcm saibaba, arqam dll.

      Klau semata2 sumbangan duit dan jasa shj blm cukup untuk disembah.
      Tegok LKY punya bini, berapa orang aja yg berarak jika tolak askar yg dibayar gaji untuk patuh berbanding Nik Aziz.

      Delete
  6. Ufo, semua orang mati akan mengetahuinya. Burung gagak nampak ufo sebabtu dia tau ada orang nak meninggal aarkk arkk burung bunyi ada ufo landing atas rumah nak ambil roh orang mati. Ada pengalaman orang cerita , orang yang nak perrgi nampak di hospital macammana tembus siling nampak ufo kat atas orang lain tak nampak dia serang je nampak. Aapamacam parpu menarik tak cerita aku ki ki ki..

    ReplyDelete
  7. Roh naik ufo.jasad dalam kubur dimakan cacing. Roh dan ufo naik ke langit masuk lubang cacing you tube kat langit.melawat heel dan haven, aku cerita katun parpu jangan caya kii kii kii...

    ReplyDelete
  8. Lepas 7 hari tanam, apa kata pentaksub nik aziz korek balik kubur beliau. Saja nk tengok reput ke tidak dimakan ulat. Kalo betul nik aziz ni ade karomahnye.

    ReplyDelete
  9. Dulu kat langit putrajaya selalu nampak awan setompok bergerak. Ufo round round atas langit putrajaya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha...ada ternampak muka negro obama dlm ufo tuh...

      Delete
  10. Kalau TGNA tiada dlm PAS mungkin PAS dah lama memerintah negara ni. Tp adakah masa tu ia memberikan kebaikan kepada semua? Wallahualam. Saya berlapang dada, pimpinan TGNA telah membawa kebaikan kepada semua khususnya kepada PAS sendiri dan saya percaya dlm PAS banyak kotornya dan TGNA telah membimbing org2 didlm PAS sebaik mungkin. Akhir2 ini pun kita dah dpt lihat kekotoran dlm pas mula menjelma. Sama2 kita berdoa supaya jika ditakdirkan PAS berkuasa biarlah ianya dikalangan yang terbaik utk agama bangsa & negara.

    ReplyDelete
  11. Di atas ada mother ufo......bila daun kita gugur. Ada dua eko alien naik daun ufo kecik jemput roh..... aku cerita katun parpu kau jangan caya ki ki ki

    ReplyDelete
  12. org dah meninggal jgn di keji apa bagai... buat tambah dosa kering ja kita yg hidup nie nak minta maap x leh dah... bukan taksub ... tapi itu kenyataan Allah bagi kat hambaNYA pengakhiran yg husnul khatimah... meninggal pada hari mlm jumaat.ramai org solat jenazah..sayang dia...(rajin2kan diri hadir ke kuliah/kelas agama ye) .kita nie ntah bila esok lusa or dok tgh type keyboard ni Allah cabut nyawa apa nak kata?! dah cukup ke bekalan kita nak bw jumpa DIA? Akhir kita elokkah? Ramai ka org nak solat ke kita sedeqah fatihah ke kita . .. jgn sombong menongkat langit bila kita nie x tau lagi mcm mana cerita.! al fatihah buat TG dan Hasbullah...MATI itu pasti dan keduanya dah pun bertemu dgn alam BARZAKH ...(Yg kita dok dengaq selama ni dlm kuliah... tapi x tgk lagi ... ). INSHA ALLAH satu hari kita jumpa nanti ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sejarah mana-mana individu boleh di nilai utk di jadikan pengajaran,Khalifah 4 pun tidak terkecuali.Walaubagaiman pun elok kalau kita tidak menghukum,dan setiap penilaian keputusan terakhir di serahkan kepada Allah,fikiran maknusia ada hadnya tapi misti juga di gunakan tidak perlu mengikut arus membuta tuli.

      Delete
  13. Dua eko alian bertanya nak kemana, nak ke pokok mother alian. Ooiio tak boleh, apapasal tak boleh tanya roh, enkau punya roh tak bulat, macam asap ubat nyamuk mesti kasi bulat macam buih sabun baru boleh. Macamana mahu jadi bulat tanya roh,Enkau kena solat dan bayar gst menuju kejayaan.kita akan hantar roh makan kari parpu ke buruj Leo. Di sana kau akan jumpa ketum 7 gadoh la kau kat sana bayar hutang, nasib kau la parpu aku tak tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen ini message untuk ketum dan anak beranak biar dia pikir.

      Delete
  14. Blogger bodoh..patut najib kata bangang

    ReplyDelete
  15. PR sebati seurat nadi ngan caci maki.

    ReplyDelete
  16. BANYAK YANG MENULIS INI AKU RASA DEPA NI MAK BAPAK DEPA DARI KETURUNAN AIR MANI BABI UTAN KOT KAKAKKAKKKA

    ReplyDelete
  17. Parti Islam memberi kesedaran agama.Komitmen yang besar ke arah landasan syariah.Maka lahirlah idea2 syariah yang bersesuaian dgn dunia moden. Tanpa parti Islam,ianya tidak akan berlaku.Ini yg di namakan persaingan yg sihat utk masa hadapan umat islam malaysia. Andai parti bertemakan sekular di kiri dan kanan.Di mana, kita hendak mengenal syiar islam yg lebih meluas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahnya tak ikut cara nabi. Politik Nabi berfikir mcm mana cara untuk menyelamatkan seluruh umatnya dari azab Allah dan masuk ke dlm syurga. Ini tidak. Menyesat dan memecahbelahkan umat dgn fatwa yg mengikut hawa nafsu politik.

      Delete
    2. Tapi cara politik mereka yg tidak konsisten menjadikan semuanya makin bercelaru.Kesedaran syariah tidak mantap melalui politik kepartian,apatah lagi politk dibawah sistem demokrasi. secara dakwah lebih afdhal kerana inilah cara Nabi.

      Delete
  18. betul azhar..kalo langsung xde pembangkang pn,x elok gak..mgkin boleh tsasar..aku penyokong umno.tp xde la taksub..baiknye ada counter part is kalo ada sumbody nk wat mende salah,ada pihak cube tnjolkan.means always under cntrol for both side.ce pikirkan,kalo pembangkang xbuat phmpunan poyo desak pasal ptptn,jgn harap la nk dpt diskaun ujrah tu..walaupn sket,ade gak la..tu pn rmai yg liat nk byr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada banyak lagi ufo nak hantar orang nak datang duk malaysia, bayarla sikit sikt janji bayar

      Delete
  19. Hentikanlah membanding2 dan menilai2 jasa. Kutuk mengutuk menambahkan parah pada luka. Melayu telah lama sakit...sakit pada hati dan jiwa. Dikala bangsa Cina & India semakin maju dan menguasai pelbagai bidang, ekonomi dan politik mereka semakin menguasai, kita masih kuno dengan hasad dengki dan memecah belahkan sesama Melayu. Marilah kia bangsa Melayu bertaut kembali sebagai saudara seagama, terimalah saudara kita seadanya walau berbeza fahaman politik. Pemimpin politik bukan Tuhan yang boleh disembah samada UMNO atau PAS. Yang penting adalah nasib dan masa depan anak cucu kita di bumi yang makin luas dikuasai oleh bangsa asing ini. Demi Allah, saya menyeru supaya kita semua kembali bersaudara dan menjalin silaturrahim.

    Ikhlas drpd: PAK HITAM

    ReplyDelete
  20. Kepada mereka yg Sgt taksub kepda arwah tgna...sewajarnya anda semua bersyukur segala kesilapan yg dilakukan oleh arwah tidal diperlihatkan azab bye ..ditutup rapi oleh Yg Berkuasa...walaupn saya xberkenan dgn cara tgna tp tidak LA rasa perlu mengeji mengutuk...berfikiran positif LA dgn ape yg berlaku...xperlu taksub dgn ape yg berlaku..

    ReplyDelete
  21. nik najis ni masa hidup sangat benci orang umno bahkan pernah mengkafirkan orang umno
    oleh sebab itu, aku sbg orang umno tulen tetap membenci dia sampai ke mati
    tak ingin aku nak sedekah fatehah

    ReplyDelete
    Replies
    1. TGNA TAK RUGI APA2 PUN KALAU DIBENCI ORANG ASALKAN HIDUP DAN MATINYE MENDAPAT REDHA ALLAH...
      KEPADA YG BENCI TGNA TU DIMANA TEMPAT ANDA?ADAKAH DENGAN HARAPAN MENDAPAT REDHA UMNO TU CUKUP?

      Delete
    2. anon.. 7:55pm...
      mana kau tahu dia dapat redha Allah. .??..ape buktinya.. apakah sebab dia dlm ICU terlalu lama..ataupun itu bukti keredhaan Allah

      Delete
    3. rasulullah gering selama 10 hari sebelum wafat.......fikir2kanlah

      Delete
    4. Rasulullah gering dalam keadaan sedar dan mampu bersolat lima waktu , walaupun uzur.... fikr2kanlah

      yang penting Rasulullah meninggalkan ummat Islam yang bersatu padu ... tetapi TGNA meninggalkan PAS dan PASMA ...fikir2kanlah

      Delete
    5. nabi ayub diuji Allah dengan penyakit.....fikir2kanlah....

      Delete
    6. Ha ha akhirnya ,, Nabi Ayub berjaya dgn ujian dan kembali kpd Allah ... tetapi pendoa pecah perut dan mengkafirkan umat Islam niii dah mohon maaf keer dan sempat bertaubat ??????? fikir2kan lah

      Delete
  22. Kelantan dilanda banjir besarrr, subhanallah....arwah TGNA sempat menyaksikannya..
    Allah memberi kesempatan pada arwah TGNA sebelum meninggal dunia...cuba pikir kenapa
    Allah tunjukkan ini semua dinegeri yang dikatakan Serambi Makkah...cuba pikir pikirkan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. banjir besar dan banjir kilat pernah berlaku beberapa kali kota mekah......fikir2kan lah...

      Delete
    2. Minta Pencerahan .. dizaman Rasulullah dan Para sahabat ade banjir besar keerr... fikir2kanlah...

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!