CILI KASI TARUK! KENAPA TAK NAK TOLONG PENGUSAHA MELAYU WEI?

Aku kesian tengok orang melayu bila nak meniaga je macam-macam hal menimpa mereka, aku tengok blogger Cilipadi main isu pasal seorang pengusaha gold trading berbangsa melayu yang menghadapi kesusahan. Tengok video kat atas tu.

Kalau betul la korang ni nak tolong melayu dan serius nak ajar peniaga pelampau dari keturunan DAP, maka korang kena buktikan dengan membantu brader ni, kesian dia. Aku nampak dia ikhlas hati nak mintak tolong tu, lagipun kalau dia conman dia sudah lari beb.

Aku ni pakar kenal conman. Dia ni bukan, sebab dia gentleman dan janji nak bayar balik. So kenapa nak kecoh lebih-lebih? Bagi la dia peluang haramios.

23 Responses to "CILI KASI TARUK! KENAPA TAK NAK TOLONG PENGUSAHA MELAYU WEI?"

  1. Apa nak peduli? PM sendiri tak pedulikan Melayu dan siap sembah cina lagi dgn tukar nama Ah Jib Gor Bin Tun Razak.Kesian peniaga melayu.Terpaksa merempat di bumi sendiri akibat Najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abih tu apa plak peranan pas n pkr yg jg ahli parlimen? X kan dpt gaji semata2 nk jual air liur kritik mjahanam bukan nk mbina negara n bangsa n agama

      Delete
    2. Lihatlah dua orang diatas ni.Ini adalah contoh dua orang "MELAYU" yang bergaduh sesama sendiri semata2 mempertahankan politik masing2. masing2 xmau beralah. masing2 nak menang dengan cara menelanjangkan kawan masing2. tak pernah salahkan diri sendiri.

      Delete
    3. Anon 2:29 ko kekal dgn zero idea, tp blagak nk jd juri awam la plak

      Delete
    4. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  2. Ye la! Siap sambut taipusam lagi.......ape nak peduli! Lain la kalau brader tu ahli mic......memang cepat la dapat bantuan. Dlm hamno species parpu kari je yg prihatin dgn ahli yg sepisis! Bakar lilin murtad, minum todi tak......kih kih kih!

    ReplyDelete
  3. Melayu bodohkan org melayu

    ReplyDelete
  4. UMNO boleh bergembira dengan Anwar sudah dipenjara! Ucapan setinggi-tinggi tahniah untuk kerja tak berfaedah itu! Tapi ingat pembalasan tentunya akan tiba sedikit masa lagi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu...pembalasan dunia anuar dah terima..pembalasan akhirat tah macam mana pula..

      Delete
  5. Kami pengganas IS akan menghapuskan UMNO bersama Kerajaan Malaysia yang bodoh ini! Kami akan letupkan semuanya sekali!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekali dgn hang

      Delete
    2. Kerajaan melayu yg ada ko x pernah rasa bsyukur kpdNya..
      Ko automatik bleh jd IS slps negara djajah n djarah oleh amerika. Pjajah akan mrogol saudara perempuan ko, rumah ko drampas, dhalau merempat dlm khemah, yg lelaki kena seksa pastu bunuh. Mesti masa tu ko bangga jd IS

      Delete
  6. Bagi penjajah asing masuk semula dan perintah! Kalau dulu British, cubalah Perancis! Melayu mana boleh perintah bangsa sendiri! 50 tahun semuanya dah lintang pukang! Kalau Perancis tak sesuai cubalah Amerika!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan bagi kat mamak keling macam parpukari nie sudahlah! Hitam legam serta berbau! Ptuih! Masih spesis keling bau kari keparat! Buat perabis beras sahaja! Tau makan dan cerita main belakang pulak nanti!

      Delete
    2. kalau betul penjajah mana pun yg datang cuba nak jajah. engkolah yang pertama skali aku carik dan sembelih. pengkhianat Negara celaka! pelacur pun lagi bermaruah dari kamu!

      jentayu

      Delete
    3. Sbb campur tngn oleh amerika la negara iraq, libya, syria aman damai n rakyat sejahtera skrg nie

      'Aku yg bodoh'

      Delete
    4. Melayu memang tak boleh perintah! Tau main belakang sahaja! Kah! Kah! Kah! Cibai!

      Delete
  7. Melayu sendiri yg bodoh bunih melayu...tgk nnt cina layan drg mcm mana bila melayu jatuh nnt...waahi melayu2 murtad bukak lah mata anda sedar lah bahawa cina hanya moergunakan kamu utk kepentingan drg sendiri

    ReplyDelete
  8. kalau cina laji ja melayu bangsat nie sokong dan bagi peluang tapi kena bangsa dorang sendiri..macam2 dorang akan buat nak jatuh kan...jenis bangsa macam nie layang bagi peluang dekat cina lahanat menguasai ekonomi kita

    ReplyDelete
  9. Gerakan desakan turunkn harga bmula terhdp pmborong yg dkuasai cinadap...cinadap bls blk dgn tuduhan rasis. Pastu cinadap mnyerang dgn divert isu kpd perniagaan melayu..dmulakn desakn turun hrga elektrik oleh tnb diikuti perniagaan pengangkutn awam. Cinadap telah mmanipulasi KJ utk mmulakn gerakn divert ini....ini yg dpt dbaca oleh rakyat. Lps tnb turunkn tarif elektrik, adakh harga barang turun wahai KJ?
    Kenapa bila harga minyak turun, xde impak lgsung kpd harga rumah?

    ReplyDelete
  10. Hakim pun manusia...
    Dia akan memihak kpd yg mana masyuuk lebih...
    Dia pun tau takut kena letup...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Peguambela pun manusia...
      Dia akan memihak kpd yang mana bayar lebih
      Dia pun tau takut kena LIWAT...

      Delete
  11. Di kalangan cina, dia dikenali sebagai Ah Jib Gor. Di kalangan melayu, dia dikenali sebagai Poo Kee Mak.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!