AL FATIHAH! NIK AZIZ TELAH KEMBALI KE RAHMATULLAH


AL-FATIHAH...Musyridul Am PAS Datuk Nik Aziz meninggal dunia 9.40 malam kira2 sejam selepas dibawa pulang ke rumah dari hospital.

SEJURUS terima berita kematian Datuk Nik Aziz,PM yg sedang berucap di satu majlis di KL berhenti berucap.Minta hadirin sama2 baca Al-Fatihah -Agendanews

PK: Takziah aku ucapkan kepada keluarga Haji Nik Aziz. 

57 Responses to "AL FATIHAH! NIK AZIZ TELAH KEMBALI KE RAHMATULLAH"

  1. Walau pun aku penyokong kuat UMNO tapi .... aku ucapkan takziah kepada keluarga beliau dan juga seluruh penyokong PAS .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  2. Aku benci Nik Aziz sebagai ahli politik tapi aku sangat hormat pada beliau sebagai seorang ulama' agama. Semoga ingatan kita kepada beliau hanyalah yg baik-baik belaka. Kita pon apa kurangnye.
    Al-Fatihah.

    ReplyDelete
  3. Peluang utk aljuburi keluar amik angin di luar penjara dgn menziarahi pusara nik aziz.

    ReplyDelete
  4. AL FATIHAH. AKU MEMANG PALING BENCI KT ARWAH NI. NAK KOMEN APA YE?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org tu tuhan anugerah dia meninggal malam jumaat antara byk2 malam..nmpk mcamana tuhan syg dia. Ko pulak benci dah kenapa

      Delete
    2. Ko benci lantak ko la..ko mati nnti ada org kisah?

      Delete
    3. Anon 11.32 PM
      Fadilat tentang meninggal pada malam atau hari Jumaat adalah hadis da'if:-

      Merit of dying on Friday or the night of Friday? :

      ❝The death on Friday or Monday is not a virtue… that when a man is rewarded for anything, it has in it fadheela or by an action that he does".

      http://aburayyaan.tumblr.com/post/108946230666/merit-of-dying-of-friday

      Delete
    4. Tgna dah bertemu penciptaNya....dalam keadaan ilmu yg x dapat kita tandingi kehebatannya....awak yg sdg menunggy dipannggil Tuhan bila2 masa asyik mencari dosa apa yg hedak dibawa sbgai bekalan keNERAKA

      Delete
  5. Aku ucap kan alfatihah juga......tetapi kehilangan hasbullah awang lebih dirasai kerana dia meninggalkan semangat dan kecintaan perpaduan bangsa dan agamanya.....yg pasti hasbullah wira yang tak didendang....alfatihah

    ReplyDelete
    Replies
    1. benar...al-fatihah buat allahyarham hasbullah awang. banyak jasanya pada negara terutamanya dalam penyiaran sukan...

      Delete
  6. In'nalil'lahiwainnailahirajouun. Alfatihah untuk arwah.

    ReplyDelete
  7. kalau najib pun boleh sedekahkan al fatihah apa lagi ayuh kita sebagai org islam sedekahkan al fatihah pada arwah nik aziz....

    ReplyDelete
  8. Yang memecah belah orang melayu dah kedalam, yang menentang perpaduan melayu telah tiada, kini masanya orang melayu kena bersatu semula, dan terus mengekalkan kuasa memerintah dan politik. Dah penat dengan kerenah ini. Fatihah untuk na

    ReplyDelete
  9. Yg selalu dikutuk..dihina tu la yg akan mendoakan kita kelak..walau najib x sempurna tapi dia x meliwat..semoga roh tok guru pas ni ditempatkan di kalangan org beriman..

    ReplyDelete
  10. Walaupun matinya Tuan Guru pada malam Jumaat itu ada fadilatnya, nanti akan ada cerita cerita yang tak tentu sumber keluar dari mulut pentaksub Allahyarham berkenaan 'keramat'...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni mmg hati busuk.Jgn bersangka buruk sesama umat.ko ni org Islam ke?Aku penyokong BN jg tapi dosa dan fitnah tak perlu kita ikut rentak pembangkang.

      Delete
    2. dah jadi dah pun. bukan fitnah lagi. aku pun dapat wassap kaitkan banjir dgn nik Aziz meninggal. konon2 langit menangis sbb masa nik Aziz dah meninggal dah dekat manakala bumi pulak sanggup terima air sebanyak2nya. gila betul taksub penyokong pas ni. yang penting kita sedekah al fatihah dan semoga beliau dimasukkan ke syurga. amin.

      jentayu

      Delete
    3. Al Fatihah.
      Banyak betul pemuja TGNA.
      Di RTM pun tak kurang ramainya.

      Delete
    4. Rtm tu dah sesak dgn org kel...sana tak da kerja datang sampai ke negeri org cari kerja. Lepas tu buat onar..innalilla waiina ilaihi rojiun.

      Delete
  11. harap2 lps ni xde la keluar cerita tahyul yg dijaja penyokong Pas pasal malam jumaat yg dikaitkan dengan arwah tok guru

    ReplyDelete
  12. orang Islam kalau membenci perlakuan buruk ketika hidup shj..bila dah meninggal, semuanya perlu di maafkan.

    Serahkan kpd Allah taala.

    Yg PELIKNYA PASMA membenci bekas menteri BESAR KEDAH..ang dah meninggal.
    Mengutuk mcm SYAITAN..nauzubillah..Semua mereka dah dirasuk SYAITAN atau mmg SETAN

    ReplyDelete
  13. Arwah sangat mempercayai orangnya, tapi orang ini yang kuat kencing kepada arwah.....tahukah siapa yang kuat kencing, fikir sendiri, fatihah untuk tgna

    ReplyDelete
  14. Al-fatihah...semoga melayu dapat bersatu hendakNya. Amin.

    ReplyDelete
  15. Mat sabu lagi selangkah lagi.tgna banyak fpikir ketum

    ReplyDelete
  16. Sebagai org islam aku menghormati dan ucap takziah pd keluarganya..walaupun aku tak berkenan dgn apa yg dilakukannya semasa hayatnya ada..apa boleh buat aku hanya manusia..biarlah Allah menentukan apakah pengakhiran insan bernama Nik Aziz Nik Mat.Pada manusia yg taksub biarlah mereka dgn ketaksuban mereka..

    ReplyDelete
  17. Matttttttttttt saassaaa saasssss .bu ...

    ReplyDelete
  18. ambik berat...kita semua menuju ke twmpat yg sama nanti...cepat atau lambat aje...mudahan kita dpt yg husnul khatimah lah ..amin....

    "Umur ialah anugerah Allah SWT kepada kita. Ia hanyalah merupakan bekas yang boleh diisi sama ada dengan pahala atau dosa. Orang yang beriman akan sangat bimbang mengisi bekas umur ini dengan dosa kerana takut kesannya pada hidup. Sebagaimana orang kita kalau ingin meracun lalang, dibancuh racun di dalam baldi. Baldi itu sebelum diguna semula untuk tujuan lain akan dibasuh sebersih-bersihnya kerana bimbang kesan buruk racun jika tidak dibersihkan. Maka sebagaimana kita basuh baldi yang berisi racun bimbang kesan buruknya, demikian bekas umur kita wajib dibasuh dengan amalan soleh jika pernah diisi dengan dosa..." - petikan kuliah Tok Guru semasa menafsirkan Surah Al-Asr- Daripada Facebook Nik Abdul Aziz Nik Mat, 10 Januari 2015.

    ReplyDelete
  19. parpu

    kau sempat tak minta ampun pd allahyarham nik aziz.. sepanjang hidup dia, kau memaki hamun dia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yalor.... yg bnyk mencaci dia sempat ka minta maap?...ini tanda husnul khatimah....ramaainya org solat jenazah kedia...ribuan...yg kita nie tak tau lagi mcm mana pengakhiran hidup kita...ada ka ramai ka sembahyangkan kita .... ya allah .....ambik iktibar sama2 ....

      Delete
    2. Yalor.... yg bnyk mencaci dia sempat ka minta maap?...ini tanda husnul khatimah....ramaainya org solat jenazah kedia...ribuan...yg kita nie tak tau lagi mcm mana pengakhiran hidup kita...ada ka ramai ka sembahyangkan kita .... ya allah .....ambik iktibar sama2 ....

      Delete
    3. Aaaa aaaaaaa nuunuuunarrrr toottttoottt at blurrr..pus

      Delete
    4. Paspussy....meowwww

      Delete
    5. "yg bnyk mencaci dia sempat ka minta maap?"
      Banyak juga orang yang dia caci......sempat kah dia minta maaf?

      Delete
  20. Nik Aziz dah pun mati dan Anwar dah masuk dalam penjara jadi sekarang masa terbaik untuk orang melayu bersatu .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha...ah paspussy rajin buat u-turn..boleh percaya ke?

      Delete
    2. Bukan ......masa yg terbaik utk melayu lebih hancur krna diperintah perosak bangsa dan agama.....najib

      Delete
    3. 'HAMBA NYA', ngko tak dapat BR1M ke tahun ni?

      Delete
  21. X tau nk ckp apa. Dh mati mati la. Org lain mati gak xde kecoh.

    ReplyDelete
  22. ngaper komen2 kali nie tak der yg sebut nik najis?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab kita menghormati si mati..dah meninggal dah..sekarang nasib manusia bernama Nik Aziz Nik Mat ditangan tuhan.Apa yg dibuat semasa hayatnya kini atas ketentuan yg Maha Esa..aku walaupun tidak berkenan dgn apa yg dibuat semasa hayatnya, tetapi atas dasar sesama islam, aku takkan ucapkan bagus dah mampus, ko dan sebagainya..sebaliknya aku ucap takziah..semoga berjaya di dunia baqa yg kekal itu..aku harap penyokong pas,pkr dap pun berbuat sama apabila sampai masa Tun kelak.bila ada kematian, aku berseru takkira apa penyokong parti sekalipun, , tolong letakkan seketika politik ke tepi dan beri penghormatan kepada si mati..hati yg suka simpan dendam kesumat maknanya hati dah mati( tiada, cahaya dah ).. Apa yg kita buat mencerminkan siapa diri kita sendiri sebenarnya..dan jika ibadat kita tak boleh melembutkan hati kita..masyaallah..tuhan sahaja yg tahu..

      Delete
  23. Dah mampus binatang puaka Celaka kapir. Mudah2an Shaitan yang dia seru itu sangatlah membantu bangkai ini dalam kubur. Mati malam jumaat Pasal tarik salur bantuan. Hari Jumaat konon

    ReplyDelete
    Replies
    1. Subhanallah kau laknatilah penulis yg mulut celupar ini...amin

      Delete
    2. Subhanallah kau laknatilah penulis yg mulut celupar ini...amin

      Delete
    3. Ado jogok menate beghok jawab. Guna akal elok2. Perhati tindak tanduk N.ajis selama ni. Minta petunjuk Allah seiklasnya. N.ajis lah pemecah persatuan ummah.

      Delete
  24. Ajal maut semua di tangan Allah...cara dan bagaimana kita menemui ajal tiada siapa yang tahu..hanya Allah..jadi tak payah nak menghina orang yang dh meninggal...tgna aziz meninggal dgn cara mcm mana pn itu habuan dia kt dunia ni...kita punya turn blm tahu lagi mcm mana...free2 je dapat dosa mengutuk dan mengaibkan orang dah meninggal..ape yg allahyarham buat kt dunia semasa hayat dia hidup..baik salah ke betul siapa kita nak menghukum...itu antara dia dgn Allah...Allah maha mengetahui...rahmat Allah tu luas dn tak de tolak banding...tak kira sape pn kita kalau...semua atas kehendak Allah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ikut ko la mamat nak bodek tuhan. Tuhan tak makan dek ampu.

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!