SERAHKAN KEMBALI PULAU PINANG KEPADA KEDAH!

Cina pute melayu celup ni nak mintak kuasa autonomi! Aku dan sahabat2 aku nak mintak supaya perjanjian lama orang putih menipu dulu dibatalkan dan sekaligus kasi Penang sama Kedah balik.

Jambatan pun dah nama sultan Kedah maka sangat sesuai Penang diselamatkan dari durjana DAP lahanat ni. 

24 Responses to "SERAHKAN KEMBALI PULAU PINANG KEPADA KEDAH!"

  1. Bersepah melayu akan pertahankan permintaan cina berlagak melayu ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MasyaAllah, takkanlah hingga kini tak tahu asal usul si mangkuk hayun ini. TAPI isunya bukan soal siapa atau bangsa atau kaum mana yang mendesak mendapat otonomi untuk Penang. Yang perlu ditentang ialah terhadap cadangan durjana itu. That is the real issue !!!

      Jika dengan mendesak kerajaan negeri KEDAH DARULAMAN untuk mengambil balik Pulau Pinang melalui cara betul, ia dapat menyelesai kemelut yang cuba dibawa oleh si bedebah itu, maka teruskanlah ! Cari pakar-pakar perundangan yang hebat , prepare your case well. Rujuk kepada Persatuan Sejarah Negeri Kedah yang mampu memberi maklumat dan 'insight' yang lebih tepat dalam hal ini.

      Delete
  2. Padan muka orang kedah layan la lagi nik aziz rafizi mari kita ketawa ramai ramai.parpu lu pundek

    ReplyDelete
  3. mcm budak2 la parpu ni...politik senget...

    ReplyDelete
  4. Melayu celup? Takde setitik pun darah Melayu mengalir dalam badan christopher lim ni, CINA TULEN!!!!!!

    ReplyDelete
  5. Melayu celup pun dah macam itu yg dia hendak,kalau dia tak ada nama Melayu pun lagi lah dahsyatnya,mungkin dia nak jadi raja kat PP.

    ReplyDelete
  6. Melayu celup buat perangai,Melayu tak celup sokong membabi-buta khasnya orang PAS dan PKR.

    ReplyDelete
  7. Kedah bukan saja hilang pulau, dia hilang seberang perai, perlis dan setul. kalau Kedah dapat balik penang, cinabeng sana tentu melimpah ke Kedah. sekarang pun ramai beli rumah di Kedah.

    ReplyDelete
  8. Minta sikit pun hasil negeri tak boleh!!! Semua masuk kocek UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah ready nak jawab kat padang masyar?

      Delete
  9. Dengan keeling jadi melayu macan geng mamak pandikutty pun dibatalkan.......macam kau salim kau jadi keeling balik...nak tak??

    ReplyDelete
    Replies
    1. pi la belajar perlembagaan! bukak artikel dalam tu mengenai syarat2 diiktiraf sebagai melayu. baru la sesuai nak ulas!

      Delete
  10. nak penang bawah kuasa Kedah balik....lagi baik otak kau taruk kat buntut.....campur kerusi pakatan rakyat penang dan Kedah,kerajaan Kedah umno pimpinan anak madey kutty mampuih. makan ubi...

    ReplyDelete
  11. Orang china SENANG NAK BODOHKAN orang MELAYU.
    MELAYU BODOH KAH. ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha...ah melayu dan mamak d perbiyolkan oleh komunispigs dan melayu komunispigs seperti d atas...

      Delete
  12. Kerajaan Negeri Kedah mempunyai locus standi terhadap status Pulau Pinang jik status sedia ada di kaji semula.Kedudukan locus standi di baca serentak bilamana jika ada rancangan untuk mengubah status kedudukan sediada Pulau Pinang dan nilai sejarah adalah satu elemen yang wajib di ambil kira.

    ReplyDelete
  13. Ngko nak mintak dari siapa parpundeik, dari Najib, dari Agong? Benda2 tak manasabah mcm nie tak payah tulis ler thambi...mengabih masa jer...

    ReplyDelete
  14. Cukai Tanah bayr di Kedah bukan diPenang habis cerita.

    ReplyDelete
  15. Pulau Pinang kembali di bawah kuasa kesultanan Kedah boleh dilaksanakan kerana penjajah dah tak ada. Kalau Perlis yang ekonominya tak dapat dipertingkatkan disebabkan kawasan yang kecil nak kembali kepada Kedah pun ok saja. Begitu juga dengan Pattani.

    Pada saya, sepatutnya negeri2 yang majoritinya melayu yang menjadi pengundi BN/kerajaan sekarang sepatutnya dimajukan dengan bersungguh2.

    ------------------
    Tuan Parpukari, minta tolong bersihkan komen2 daripada RBA. Mereka suka melaga2kan kaum mamak dengan melayu. Biasanya akan ada perkataan2 seperti mamakutty, pandikutty dsbnya. Ini RBA. Lagi satu mereka suka perlekeh2kan melayu dan mempersendakan UMNO. Contoh ada di atas. Harap sekat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iban benci mamakkutty kelingJanuary 4, 2015 at 3:06 AM

      hoi pak kaduk!! kau ingat RBA saja yang tahu pakai perkataan mamak etc?? kita pun benci mahathir dan umno terutama perkasa Ibrahim ali...mamak memang mamak memperbodohkan orang asal macam kita...nasib baik Sarawak tak ada umnonok

      Delete
    2. Termasuk komen diatas ini.

      Delete
    3. Mamak dengan Melayu telah menjalin persaudaraan sejak berzaman. Perkahwinan sesama mereka telah lama terjalin, malah bahasa dan budaya mereka juga telah melalui evolusi yang kemas dan pasti (contohnya Boria). Di dalam cerita2 P Ramlee juga terserlah hubungan intim intim ini (contohnya Ibu Mertuaku di mana P Ramlee di beri tumpang duduk dan dibela oleh keluarga Mamak). Siapa boleh sangkal Ahmad Nispu dan ramai lagi pelakon dan penyanyi2 berketunan Mamak. Masakan mereka juga telah mempengaruhi masakan Melayu terutama di kawasan2 Utara. Mereka telah bangkit di Singapura mempertahankan Maria Mansor (Nadia Hertog) yang telah diKeristiankan pada tahun 1950. Malah bahasa mereka amat unik iaitu Bahasa Melayu loghat utara tetapi lentuk dan laras bahasa yang unik. Banyak lagi contoh2 yang boleh diambil. Kajian2 akadamik juga banyak tentang kaum India Muslim ini. Saya adalah Bugis sejati dan bukan berdarah Mamak. Tetapi, sebagai anak Nusantara Melayo-Polenesia, saya terima mereka sebagai sebahagian dari kita kerana faktor2 tersebut. Awas perangkap Dapings dan Melayu2 yang bersekongkol dengan mereka. Kapir Harbi adalhah musuh utama kita, bukannya Mamak yang jelas Muslim dan telah sebati dengan masyarakat Melayu.

      Delete
  16. PAS dan PKR adalah kafir.Kononnya bangsa Melayu dan keturunan-keturunan tak main,yang utama adalah isle.Jika itu bagai dikata,kenapa menghina keturunan mamak dan memuliakan raja jambe kamu tu?Sebenarnya orang yang berkata Melayu tidak,isle sahaja ni adalah Melayu pun bukan,Islam pun bukan.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!