PANAS SIAL! PENYOKONG DAP KALAU BAB NAK ROMPAK DUIT KERAJAAN MEMANG LAJU!


Pemburu BR1M bermata sepet, sanggup beratur dipejabat UMNO tanpa malu walau 95% org cina tidak mengundi BN.

Inilah hakikat yang berlaku. Korang tengok mereka ni. Kalau bab nak sapu harta kerajaan mereka la paling laju. Bila tengok mereka buat macam ni. Aku teringat masa PRU13 hari tu. Kaum DAP ni sudah beratur seawal 7 pagi untuk jatuhkan kerajaan Bumiputra. Lupakah korang?

Aku tak lupa lagi dan bagi la barapa banyak duit dan jamu la berapa ekor kerbau pendek pun kat depa ni. Depa akan sapu semua tapi undi tetap pada DAP.! Racistkah aku kerana menceritakan yang benar?

Mereka ni memang dah tak mau sokong BN. Bagi apa saja mereka sapu hatta bendera BN pun mereka sapu tapi undi tetap pada DAP! So jangan la layan depa ni lebih-lebih sangat. Buang masa je. Siasat betul-betul apa mereka ni layak terima BR1M ke?

Kepada pemimpin-pemimpin semua jagalah mereka yang menyokong kamu dan jauhi la mereka yang menipu kamu. Aku akan terus ingatkan korang tentang penipuan anjing-anjing DAP ni. 


33 Responses to "PANAS SIAL! PENYOKONG DAP KALAU BAB NAK ROMPAK DUIT KERAJAAN MEMANG LAJU!"

  1. Apa lah kamu Bro.

    Itu BRIM wang kerajaan bagi kepada rayat. Salah kah kalau orang cina beratur mahu ambil BRIM ? Kalau tidak mahu orang cina ambil BRIM buat lah notis BRIM HANYA UNTUK MELAYU & BUMIPUTRA SAHAJA. Saya percaya orang cina pun tidak lapar itu BRIM. Tidak beri BRIM pun orang cina tidak heran pun.

    Taykar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm ASNB juga..dorang kata Melayu tak tau amanah..tapi yg berator panjang semua puak2 ni..

      Biasanya babi yg mcm ni hidupnya akan menderita..duit itu jadi SIAL pasal lu kituk Melayu..
      Duit laba yg diambil tersebut akan dirompak Negro yg menyamar orang putih & Along, pelacor cina.

      Delete
    2. HAHAAHA..TAK LAPAR...tapi beratur yang paling ramai ialah si SEPET ni. Heran, kalau ikut peratus penduduk pon, tak logik, ramai sangat dia orang ni beratur panjang. Aku nk pi bayar income tax pon susah nak lalu celah dia orang. Orang nak lalu pon, bukan nak bagi jalan laluan. Dah la busuk, maklum la tak mandi pagi.Nak kejar brim la katakan. Teykar do not talk shit la.

      Delete
    3. Tikai ni komunis tapi sudah jatoh cinta dgn org melayu dgn menganyang kita cara komunis...backstabbers...

      Delete
  2. isunya bukan pasal duit rakyat tak duit rakyat.. isunya ialah brim inisiatif kerajaan BN,, kalau nak inisiatif yang dijanjikan bagilah undi.. kalau tak bagi maknanya tak percaya kepada inisiatif tu atau segala benda lagi yang ada dalam manifesto.. berapa banyak inisiatif kerajaan yang depa pangkah tu telah dijalankan??? pangkah tak mau tapi inisiatif mau ?? belahlah tay kar..

    satu lagi.. mr parpu tolong kasi tulis sama isu prima yang dengar katanya berlumba lumba puak DAPigs ni register manakala orang-orang lain sangat kuranglah jumlahnya yang mendaftar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. BN ke hantu ke, majoriti 52% tak pangkah BN.......! Duit negara........bukan duit rosmak, tolol cai cai BN ni.

      Delete
    2. memang bukan duit Rosmah ..TAPI DUIT BETTY CHEW,, nanti habis luit, guan enng manyak malah maaa , x bole shopping luar negala... ha ha

      Delete
  3. Gua tak salahkan puak sepet nie. Gua salahkan kerajaan kenapa mahu beri duit "free" kepada semua orang. Tak kan kerajaan tidak tahu yang majority puak sepet ni berniaga dan kaya-kaya. Tetapi kerana tidak submit income tax maka mereka boleh declare mereka ni layak mendapat duit "free" kerajaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BR1M satu kebodohan kewangan a.k.a najib maslan. Apa yang boleh dibuat masa depan ialah dgn convert jadi amanah saham yg hanya boleh dikeluar atas sebab kesihatan.

      Contoh : jika ditahan di wad selama lebih sebulan.

      Siasat juga penerima BR1M, jika terbukti ada wang banyak denda keras 10x bayaran balik mesti dikenakan.

      Mencontohi Negara China dalam menjaga Malaysia. Itu sahaja cara yg betul bg mengawal manusia buas.

      Delete
  4. Siapa kasi angkat cinabeng,
    - siap tukar nama hanyu piyin Ah Jib Gor
    - siap pakai baju cinabeng waktu Gong Xi
    - makan besar
    - panggil Psy party happy happy lagi
    - paling kuat lulus peruntukan SJKC dll walaupun tiada keperluan didalam perlembagaan

    Tanya sama itu Najib......

    lagi satu sama itu Taik-kar, cinabeng tidak heran???? Lu gila ke apa atau sudah gila? Rumah terbuka Hari Raya boleh TAPAU lagi buat muka selamba retak empat belas angkat makan bawak balik.....tak heran????

    Dasar cinabeng! Sama tu Guan Tak-Ada Ong anak Lim Si-Sial sekarang cukup punya tibai wang-harta negeri sebab dah nak bayangan ' It Won't Last ' !

    ReplyDelete
  5. Setuju dengan anon 7:55. Kerajaan kena check betul-betul ni cinabeng semua layak kah terima BR1M. Nampak muka banyak duit je sebab selalu kata depa paling banyak bayar cukai. Ptuiiii.

    ReplyDelete
  6. Penerima brim kaum cina kebanyakan memiliki aset tanah pertanian yg luas.

    ReplyDelete
  7. Bengong betul geng parpu ni........Dap pun bayar cukai beb........diorang ade tanah besar pun diorang beli dgn ketua cawangan hamno la! Diorang tak rompak beb, lu tanya JKKK kalau tak caya! Kes tanah ni di johor ribu ribu hektar cina singapore and cina komunis beli boleh beb, hamno kata OK.......ini parpu mau kencing sama org melayu je! Ptui ptui jenis mendaliar ni ular lagi baik la!

    ReplyDelete
  8. Tolong belitau Ah Jib Gor, luit BR1M jangan kasi sama itu olang kaya tapi memakai pakeyan selekeh maciam olang miskin!

    Ah Jib Gor, lu selalu kena tipu! Tipu luit banyak sikali.

    Cadangan aku ialah kembali kepada status quo. Beri pada yang benar2 memerlukan. Ini cina semua kaya-raya pun dapat BR1M. Mereka saja pakai macam orang miskin tapi mereka memang sebenar2nya KAYA!

    Harap Ah Jib tak membazir lagi. LHDN boleh mula periksa cina2 penipu semua ni, termasuk Taykar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haya! Itu ajib Gor ka? Sikalang sudah jadi Gollila, pakai baju pun ada manyak bulu wow, belang belang maaaa! Siapa cakap cina kaya........ini mesti laim lui-kui -nudin bilang Wow........lanciuoo selupa la jam utusek, hali hali kong cina kui.....tionia ma!

      Delete
    2. haya cina rba lu sula takut aaa? siap2 aaa...cau cibai kaninabo wa ta ni pa lo.. ni mama cau cibai lancau cibai..

      Delete
  9. Data pemilikan tanah perlu di istihar semasa permohonan brim kerana ada penerima brim memiliki tanah yg luas terutama kaum cina.

    ReplyDelete
  10. PAS=UMNO=PKR=Penjilat Tegar Cina Cina KApir Ekstremus DAP/MCA/GERAKAN

    PEMIMPIN BANGSAT
    MELAYU MEREMPAT
    ISLAM TERJERAT

    Korang semua sama je, udah udah la jilat cina cina tuh.

    ReplyDelete
  11. Papukari ni bangang betul duit tu bukan umno punya, duit taxpayer apa ingt org cina xbyr tax ke astro, kredit card caj n bla2 . Artikel bangang, cr la isu yg buat org melayu or lain2 bangsa suka kt umno.. Blogger wall sempit papukari hangit

    ReplyDelete
  12. Saya tidak pernah isi borang BRIM , tolong sikit ya. Cina kaya tidak akan buang masa berjam-jam beratur hanya kerana mahu dapat 300.00. ... serupa minta derma horror. Pergi berniaga dalam tempoh itu boleh masuk ribu2 tau. Yang sanggup beratur itu macam punya lama untuk dapat 300 hanya melayu dan cina miskin sahaja.

    Taykar

    ReplyDelete
  13. Sebab tu mahathir dah kata Br1m ni satu kesilapan.

    ReplyDelete
  14. Memang bodoh kasi cinabeng Dapigs yang rata rata 90% undi Pakatan HaramJadah pada PRU 13. Tapi kalau big mama dan Hamnogok bagi duit kasi cina bangsat Taik Ho Low memang bijak. Derma sikit kasi Taik Ho Low joli gan Paris Holton. Sekurang kurang Taik Ho Low dapat ramas "nehneh" Paris Holton. cinabeng Dapigs terima kasih, air liur pun tak bagi.

    ReplyDelete
  15. Dalam celik mereka ditipu.
    Nak salahkan siapa?
    Orang nak bagi mereka ambillah.

    ReplyDelete
  16. Hallo macai

    Ohhh cina jangan beri BRIM , melayu saja beri BRIM. Kepala hotak awak. Apa awak ingat cina tak bayar tax kah ? Apa awak ingat melayu saja bayar tax kah ? Apa awak ingat melayu saja undi BN dalam PRU13 dulu ? Saya mau kasi ingat Umno , kalau cina tidak sokong BN , jangan ingat Najib boleh jadi PM tau. Umno menang lawan Pas kerana cina sokong calon Umno , kalau cina sokong Pas apa macam. Lu fikir lah ....

    Konon BN hampir kalah PRU13 kerana Tsunami Cina , itu tuduhan semata-mata.

    Taykar

    ReplyDelete
    Replies
    1. cina bagi BN menang ???? biar betul! undi cina bagi pada DAP 100%.

      kenapa bila bab duit cina hatta yang kaya pun terhegeh2 nak ?

      untuk pengetahuan taykar, orang beratur duit BR1M beberapa minit saja. yang jadi berjam-jam tu sebab ada yang tak tahu isi borang sebab tak tahu baca bahasa kebangsaan! tu yang isi borang salah. satu lagi sebab tak nak bagi akaun bank takut LHDN periksa! kebanyakannya adalah cina!

      Delete
    2. Sebenarnya .... Memang lah bila BN lwn DAP, orang cina undi DAP sebab kami mahu DAP jadi barisan pembangkang yang kuat , bukan maksud kami mahu DAP ganti Umno. Seropa juga bila BN lwn PKR , kami undi PKR kerana sebab yang sama.

      Tetapi kamu tidak tahu bila Umno lwn Pas kami undi Umno kerana kami tidak mahu jika Pas menang mereka tidak peduli negara maju atau mundur , ekonomi negara bagamana ... penting sangat bagi mereka Hudud sahaja seropa kalau tidak ada Hudud negara tidak maju dan ekonomi tidak berkembang.

      Kamu boleh lihat sekarang hubungan Pas dengan DAP & PKR bagaimana. Pas is alone , and hopefully PASMA will replace Pas in PR for a better achievement in the coming PRU14.

      DAPerson

      Delete
    3. Jgn perasan la dapigs pigs person. Mmg korang cakap lain buat,lain. Baling batu sembunyi tangan buat2 tak tau konon innocent. Penipu besar.

      Delete
    4. DAPPerson undi UMNO ? bangang tahap gila ni! tak payah pusinglah rba oi! semua orang tahu cina nak berkuasa di negara ni sebab tu bersatu-padu sokong DAP. cina sokong PAS pun sebab tahu DAP berkuasa dalam pakatan pembangkang. Apa ingat kami bodoh sangatkah ?

      Lepas dah bolot semua kekayaan. ini duit BR1M pun terhegeh-hegeh nak ? tak tau malu ka ?

      Delete
  17. Percayalah... kalau pemimpin UMNO tak memperkasakan semua penyokongnya setianya ( ahli umno ) mulai sekarang, tenggoklah pilihanraya ke 14 nanti.

    Orang UMNO tak tahu, apa faedah ekonomi yang boleh di perolehi dari kesetiaannya kepada UMNO.

    Apa bezanya jika undi PAS ?.

    ReplyDelete
  18. BR1M = Bantuan Rakyat 1 Malaysia, bukannya bantuan khas untuk orang Melayu atau bantuan khas untuk pengundi BN. Ianya bantuan utk rakyat Malaysia yg berpendapatan rendah, tak kira ler bangsa apa, ugama apa atau aliran politik mana...
    Kenapa ler Parpundek Keling Boyot ni begitu cetek dan dangkal akal fikiran, mcm budak2...kecik2 tak nak mampus...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kenapa tak pergi amik gambar kat Kelantan? Ramai orang2 rakyat Melayu di sana yg tak undi BN tetapi beratur dan berebut nak amik BR1M mcm gambar kat atas tu!!!
      Sudah lah Keling Boncit mabuk ...tak habis2 bingai bahalol ...

      Delete
    2. ramai melayu tak undi BN ambil duit BR1M tapi melayu TAK berduit bukan cina DAP kaya menipu jadi miskin sebab nak duit BR1M, itu bezanya....kata bangsa paling banyak bayar cukai tapi kebulur duit BR1M apa cerita ?

      Delete
  19. Allah apalah salahnya .... ada lagi budaya racist kat Malaysia ni? dah ketinggalan zaman la woi!! macam budak2..bergaduh pasal bangsa...kita semua 1 yang bezakan kita cuma akal bodoh atau tidak, hati busuk ke tidak..darah semua sama beb...buanglah budaya mengapi2kan bangsa ajak bergaduh..ada baik komen pasal orang atas yang makin hari makin kaya ...rakyat makin tertekan hidup..barang semua mahal..aku melayu..aku tak kisah melayu ke cina ke india..aku kisah ke Malaysianya duit yang makin lama makin surut..aku kisah ke..pergi beli barang dapur rm100 dapat sikit je..ish ..lagi mahu gaduh bangsa..cait!!!

    Benda yang patut korang perdebat korang biarkan..benda sama-sama orang bawah nak cari makan korang bising..depan2 kita pulak yang kena pergi negara orang cari makan sebab kat Malaysia ni dah takde kerja..kalau ada pun dah diambil oleh orang Myanmar, Bangladesh dll... pergi klcc, time cuti..macam dekat jakarta kan> pergi pulak dekat
    petaling streetnya area..macam dhaka dah...Malaysia ada problem..kita kena kerjasama la semua bangsa..bukan gaduh sesama sendiri ..

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!