PANAS! PERANAN KEMENTERIAN PERTANIAN DAN BANJIR BESAR - ADAKAH ANDA PUASHATI?

 Bukan nak promo untuk pemilihan UMNO, sebab pemilihan lambat lagi, bukan nak promo dia sebab dia nak jadi pemimpin besar UMNO mahupun BN tapi aku menulis kat sini atas apa yang aku nampak sepanjang tragedi BANJIR besar yang berlaku di negara kita ini.

Aku perhatikan dari mula banjir lagi Ismail Sabri telah mengarahakan semua agensi dibawah seliaan beliau untuk membantu mangsa banjir diseluruh negara, harus diingat kebanyakkan dari beras hingga ke sayur-sayuran berada di bawah kuasa Kementerian Pertanian, sebagai Menteri beliau telah menjalankan tanggungjawab beliau dengan baik sekali.

Bolehkah kita menafikan segala sumbangan yang diberikan oleh Kementerian Pertanian melalui penyeliaan Ismail Sabri ni? Pakatan punya panas hati dengan semua agensi dibawah kemneterian pertanian hingga mereka membuat fitnah dengan photoshop gambar asal kepada muka menteri semata-mata untuk malukan menteri yang siang malam bertungkus lumus untuk bantu rakyat? Manusia jenis apa pakatan ni? Fitnah adalah makanan harian macai pakatan.
 Lepas tu korang tengok, dia pastikan semua barangan keerluan harian untuk dimasak dijamin diberi pada harga murah! Aku kalau nak cerita apa yang Ismail Sabri dah buat untuk Kemeterian Pertanian ni memang banyak beb. Tak perlu la kau nak kisahkan kat sini sebab korang pun dah tahu kan bagaimana dia memotong orang tengah supaya harga ikan, sayur-sayuran iodak mahal?

Dan lagi satu kualiti Ismail Sabri yang sangat aku gemari acapkali beliau akan mejawab sendiri apa saja persoalan yang timbul di laman media sosial Facebook! Aku sangat kagum dengan mneteri ni sebab dia jawab sendiri tau tak pakai orang lain pun. Bila dia ada masa dia akan masuk dan jawab persoalan yang timbul dan dia ni juga satu-satunya menteri yang sangat berani sekarang ni.

Apakah korang tahu banyak kartel-kartel makanan yang sakit hati dengan Ismail Sabri? Dia tak kira beb, dia sound dan ambil tindakan mengikut lunas undang-undang. Ramai puak DAP bengang dengan dia. Kita sepatutnya sebagai rakyat Malaysia menyokong Ismail Sabri supaya tindakan dapat diambil terhadap kartel-kartel yang tidak bertanggungjawab ini.

Semoga Allah terus melindungi Dato Seri Ismail Sabri! Well done sir, kalau la semua Pak Menteri macam Ismail Sabri ni, gerenti orang akan hormat pada kerajaan punya. Kepada puak pakatan, malulah sikit dengan menteri yang tidak pernah putus asa membantu rakyat yang menghadapi bencana banjir ini.

6 Responses to "PANAS! PERANAN KEMENTERIAN PERTANIAN DAN BANJIR BESAR - ADAKAH ANDA PUASHATI?"

  1. Habislah korang semua! Pengganas di Paris ada kaitan dengan Malaysia! Kah! Kah! Kah! Buatlah kerja bangang korang lagi! MALAYSIA AKAN DILABELKAN SEBAGAI NEGARA PENGGANAS! SINGAPURA, INDONESIA DAN AUSTRALIA AKAN MEMBANTAI MALAYSIA SAMPAI HANCUR! TERHAPUSLAH KETUANAN MELAYU DAN UMNO! KAH! KAH! KAH! GWA MEMANG SUKA! OH YEA! BAKARLAH KITAB INJIL SERTA GEREJA DAN RUMAH-RUMAH BERHALA LAIN! KAH! KAH! KAH! GWA MAU TENGOK APA JADI!!! KAH! KAH! KAH! CUBALAH MAIN GOLF DENGAN OBAMA LAGI! KAH! KAH! KAH!

    ReplyDelete
    Replies
    1. molo punya olang, Indonesia tu bukan negara pengganaske,bukan kah pegebom berani mati membunoh beratus-ratus orang di Bali dulu?.

      Delete
    2. Memang sah bangang kau ni, tak kiralah apa kaum kau.
      Kau ingat permainan politik dunia sebodoh politik kau ke.

      Delete
  2. Angka Ramalan, Jitu Dan Akurat SGP/HKG 2d 3d 4d yang bisa anda menangkan silahkan anda hub <eyang woro manggolo di 082-391-772-208 Atau angka yang di berikan eyang benar2 jebol langsung 6D tak saya sangka saya menang 250 jt sudah 3 kali putaran berturut-turut saya menang sudah banyak yang lain tapi tidak ada bukti hanya eyang lha yang bisa membuktikan angka nya eyang saya sangat berterimah kasih eyang.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!