CILI BERKUNYIT KASI TARUK! MINYAK SUDAH TURUN MURAH, BILA HARGA BARANG MAU TURUN? KPDNKK SILA JAWAB

R
MINYAK DIESEL DAN PETROL terus turun. Ini kali memang dah murah dan Rafizi Gay jambu please la jangan nak ambik kredit. Kau tu betulkan perjuangan kau dulu nak minyak turun untuk rakyat atau nak pertahan operator stesyen minyak ok!

Korang ingat lagi minyak naik sikit je mula-mula zaman Pak Lah dulu terus harga barang naik sama dengan kenaikan minyak, pastu Dollah buat gila naik 78 sen, barangan menggila naik. Rakyat bising marah, gaji yang dulu boleh hidup selesa kini sudah jadi kurang nilainya.

Pastu PM Najib masuk dan perkenalkan minyak baru RON95, maka keadaan mula terkawal tapi garga barangan terus naik walau minyak tak naik. Semacam ada satu gerakan dari anak-anak luar nikah yang mahu merosakkan negara. Barang terus naik dan BN disalahkan.

Penghujung tahun lepas ron95 pun naik maka mengamuk la seluruh puak dan macai Pakatan hingga termakan la semua rakyat Malaysia yang mengatakan kenapa perlu minyak naik sedangkan minyak dunia sedang turun, kemudia blog ini mencadangkan supaya subsidi ditarik balik dan biar kita semua bayar minyak ikut harga pasaran.

Alhamdulillah PM dengar dan kita pun sekarang sedang menggunakan minyak tanpa belas ihsan ataupun sibsidi dari kerajaan. Kita sedang bayar haraga pasaran dan masih murah dan terus murah. Ini penjelasan aku secara ringkas, sebab cerita minyak ni susah nak lupa kan? Setiap kali naik kita sakit sebab rantaian akibat kenaikan minyak tu.

Soalan utama aku sekarang ni. Minyak dah turun gila sekarang ni. Murah beb, apasal barangan keperluan tak turun? Dimana silapnya? KPDNKK? Pihak berkuasa? Korang tidur ke? nanti kerajaan akan disalahkan lagi sebab korang ni tak boleh nak kacau peniaga-peniaga yang mendapat laba yang besar dikala ini.

Kita tahu peniaga kat Malaysia ni kebanyakannya penganut DAP. Mereka yang control pasaran semua. Betul, takkan Menteri berkaitan nak duduk diam dan jaga anak dia je kat Kementerian? Buat la kerja, kalau tak reti berhenti je dan tolong jangan susahkan Kerajaan yang memerintah.

Tolong jangan bagi alasan dengan kata kita tak boleh buat apa sebab itu bukan bidang kuasa kita dan kita tak boleh kawal harga barangan. Kalau kau jawab macam tu kau memang layak diludah muka kau. Penyokong si menteri bebal ni jangan marah sebab aku tak nak kerana dia nanti rosak pentadbiran Najib.

PM please do something. Tolong letak menteri yang lebih layak di KPDNKK. Aku cakap ikhlas hati ni sebab aku sayangkan PM dan kerajaan yang ada hari ini, Aku tak nak pasal si bebal yang bodoh nak mampos ni hancur kerajaan yanga da sekarang.

Memang betul KETURUNAN DAP yang control pasaran, gunakan ENFORCEMENT dan ajar sikit kaum yang memuja DAP ni. Dont tell me you cannot do ok. If you cannot do then FUCK OFF!

51 Responses to "CILI BERKUNYIT KASI TARUK! MINYAK SUDAH TURUN MURAH, BILA HARGA BARANG MAU TURUN? KPDNKK SILA JAWAB"

  1. Huhuhuhu.. Minyak walau dah turun pun masih x dapat menurunkan harga barang yg semakin naik. Ini tidak dapat dinafikan dan ianya terletak pada kebijaksanaan menteri yg patut mengawalnya .. Tapi hakikatnya menteri yg bodoh tu hanya tau memakan komisen free dan bersepakat dgn bangsat cina pukimak babi supaya ianya berterusan sehinggalah ada pihak yg berani pijak dan hentak kepala hasan malek tu supaya boleh berfikir dgn waras

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hny stkt mbodokn org...tp diri sdr duk pulun beri barang cina kt kedai cina...poda ciiittt

      Delete
    2. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  2. Saya setuju . Bila harga minyak turun , harga barang dan gaji patut turun sama .

    ReplyDelete
  3. Haramjadah harga barang naik seperti kilat Turun liat. Teh O ais di mamak masih RM 1.20sen. Pemborong cinabeng komunis masih tegar kawal harga barang. Menteri...???

    ReplyDelete
  4. Menteri KPDNKK dok sibut cium tangan Rosmah mana ada masa nak semak harga barangan.

    ReplyDelete
  5. Tuh la pasal KPDNKK duk men telo....harga barang dok naik lagi! Alasan harga tak turun sebab penghatar taknak turun...watefak bila naik minyak laju naik harga....apa kejadah semua nie

    ReplyDelete
  6. Setakat menteri yg ada pun utk mengampu najib baik x yah ada menteri lagi bagus la... Pukimak2 mcm ni lah yg bakal menghancurkan negara tanpa kita sedari kelak...

    ReplyDelete
  7. Amat celaka apabila harga barang tidak berganjak dan tidak menunjuk sebarang tanda turun. Kalau dahulu harga minyak naik semua barang akan tuntut naik, sebab kos transport naik. Sekarang langsung pun tak sebut pasal harga minyak turun. Sepatutnya kos/tariff pengangkutan keseluruhan nya perlu turun.....harga tambang teksi, bas, mrt, lori, bas ekspres, bot, ferry dll. Ini hanya menunjukkan bahawa peniaga-peniaga di Negara ini semua puak yang tamak dan opresif. Yang puak control "supply-chain" lanun yang utama. Di peranan dan kuasa pihak kerajaan dalam perkara ini? Bagaimana dengan harga gula, minyak masak, tepung? Bkan kah kos pengangkutan dah turun? Tidak boleh ke turunkan harga barangan ini sekadar 5-10 sen sekilo? Kepada puak-puak peniaga jangan lah gunakan alasan banjir, gst, pekerja asing susah dapat dan mahal.....Di mana NGO-NGO? Di mana persatuan pengguna-pengguna? Awat senyap? Kenapa tidak bertindak? Buat lah bantahan, demo ke atau boikot? Kerajaan seperti kehilangan punca untuk bertindak.

    ReplyDelete
  8. Memandangkan bahawa harga barangan tidak turun walaupun harga minyak dah turun, saya nak cadangkan kepada kerajaan supaya batalkan harga minyak dan kembanlikan kepada harga asal RM2.30 seliter. Biarlah keuntungan diambil oleh kerajaan utuk di gunapakai membantu rakyat atau subsidi pengangkutan awam. Buat apa beri keuntungan kepada peniaga yang tamak dan pengkhianat ekonomi.

    ReplyDelete
  9. KPDNDHEP patut buka mata dan lancar kempen turun harga barang!

    ReplyDelete
  10. KPDNDHEP patut buka mata dan lancar kempen turun harga barang!

    ReplyDelete
  11. Apa punya kimek la menteri ni... mesti ada deal ngn tokey2 cina ni.. kalau tak takkan la takleh nak turunkn harga brg.. come on la kau tu menteri kalau dah takut nak bertindak baik letak jawatan je.. ramai lagi yg berani wei! Kalau dah amik rasuah dari tokey2 fhm la aku...mmg dasar menteri pentingkan diri sendiri ni lah dia!

    ReplyDelete
  12. Selama ni kata semua brg bergantung pd harga minyak.. kalau minyak dah turun apa lagi tindakan menteri berkaitan? Nak kawal harga brg susah sgt ke? Penguatkuasaan la.. apa lagi..tak ckup Penguatkuasa amik yg sambilan pulak.. takde alasan la nak kontrol bg harga brg rendah balik

    ReplyDelete
  13. Hasan malik patut balik kg jaga reban ayam je. Benda senang cuma kawal harga brg mcm ni pun tak boleh handle. Apa dia keje goncang pelir je ke? Cam haram jadah punya menteri

    ReplyDelete
  14. Buek malu oghang pilah yo hasan malek BANGANG ni!apolah malang bona org nisemilan bermentoghikan hasan ni..malu den dgn kengkawan negoghi lain..

    ReplyDelete
  15. Kdnkk nie semua makan gaji tak buat kerja! Haramjadah nie semua patut kene buang! Negara kita negara islam! Buat kerja bkn makan gaji

    ReplyDelete
  16. ini mesti kes si menteri haram dah dibayar oleh cina2 sial utk tidak menurunkn harga barang..Tolong lah jangan bagi alasan dengan kata kita tak boleh buat apa sebab itu bukan bidang kuasa kita dan kita tak boleh kawal harga barangan. aku dah meluat dengar alasan tu

    ReplyDelete
  17. baruah btl lah hasan malek nie harga barang pun xleh nak control ke...dulu bagi alasan sbb harga minyak naik skrang ape yg naik...bodoh btl...mcm mana blh jd menteri...harap najib akn tukar menteri kdn

    ReplyDelete
  18. najib tolong lah buat something...dah sampai masa KPDNKK harus ditukar menteri yang lebih layak. jangan pasal si bebal babi yang bodoh nak mampos ni rakyat bencikan kerajaan

    ReplyDelete
  19. Menteri tlg tengok harga barang yg masih belum turun, kalau harga minyak naik dia org naik kan harga barang dan harga makanan, sekarang ni diorg buat bodoh aje , tak mau turunkan harga

    ReplyDelete
  20. semua tahu peniaga kat Malaysia ni kebanyakannya cina. Mereka yang control pasaran semua. takkan hasan malek nak tengok je Buat la sesuatu, kalau dah tak reti nak buat keje berhenti je lah..tolong jangan susahkan rakyat dan memburukkan Kerajaan yang memerintah.

    ReplyDelete
  21. Dengan turunnya harga minyak tapi harga barang tidak turun menunjukkan kwrajaan lemah dan tidak dapat membela kepwntingan rakyat! Kerajaan tak tegas! Hassen Malek harus bertaubat!

    ReplyDelete
  22. Sekarang zaman papadom, doomdays .amagadon otak manusia semua kaki lawan, pemalas mengadap smatpon memanjang.

    ReplyDelete
  23. menteri bebal punya pasal nanti pm yang kena! keluar statement bodoh kalah babi baik resign je hassan malik! jangan menyusahkan orang! kerja tak reti nak buat biar orang lain buat lagi bagus, banyak lagi orang boleh ganti tempat kau bebal.

    ReplyDelete
  24. Kenapa ya Lafizi Adun Pondan jadi jadian diam seribu bahasa sekarang. Kenapa sembunyi dbawah ketiak Adun Mak Lampir ktiak musyuok. Itulah Lafizi Pondan jadi jadian yg mulut cheebai.

    ReplyDelete
  25. Jgn risau minyak turun byk mana sekali pun harga barang ckan turun...lg akan naik adalah...menteri Kpdnkk pun dah cina...cara cina lah dia bt kat kita semua....tukar lah bg yg berfungsi duk sana....yg xde fungsi ni semua simpan bg kt dapig je nnt

    ReplyDelete
  26. Semua rakyat terutamanya orang Melayu kena sedar bahawa kuasa ekonomi di negara ini berada di tangan kami orang-orang Cina. Kami ada banyak wang dan dengan wang kami dapat mempengaruhi dan mengusai orang-orang politik. Mereka kami bela dengan cukup baik. Mereka dalam genggaman kami.

    Lihat bila harga minyak naik, banyak barangan naik harga. Kami dapat banyak untung maa dan mereka orang-orang politik boleh tumpang makan. Namun bila harga minyak turun, harga barang tak akan diturunkan kalau tak dapat persetujuan kami, tycoon besar dalam perniagaan dalam negara.

    Tak usahlah korang terjerit pekik dengan korang punya menteri Melayu, tak boleh buat apa-apa. Usahakan cari dan kumpul wang banyak dulu macam kami orang-orang Cina. Kalau tidak awak semua akan jadi seperti ANJING MENYALAK BUKIT...

    Tykar

    ReplyDelete
  27. Hoi MELAYU LEMBU!

    Macam inilah perangai awak semua orang Melayu, kalau hari cuti tengahari baru nak bangun tidur. Itu yang bekerja dengan majikan. Kalau kerja sendiri, bukan saja hujung minggu, tiap-tiap hari bangun lewat.

    Tengok kami orang cina, jam 5 pagi sudah bangun (sebelum masuk subuh). Awak orang2 Melayu harapkan azan subuh saja kuat, buat habiskan letrik saja. Macam mana orang melayu nak maju dan bersaing dengan orang cina.

    Memang dasar korang keturunan pemalas, mewarisi ciri2 LEMBUUUU, bodoh dan malas. Yang awak semua tahu ialah mengutuk kerajaan awak, mengutuk pemimpin awak dan mengutuk kami orang2 cina atas dasar dengki. Tapi usaha tak mahu.

    Pergi mampuslah UMNO dan MELAYU.

    Tykar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau la pegi mampus DAP dan PKR. Sbb kau tu hati tamak dan hati komunis tu sbb bgn pagi kira kepala hotak dan hati berfikir bagaimana,nak menipu org. Itu sj kerja sebenarnya korang menipu mengaut keuntongan tanpa berfikir kesusahan org lain. IT IS ALL ABOUT YOU, YOU N YOU N NOBODY ELSE MATTERS. Bertuhankan wang, wang, wang...name pon ada wang tu sbb ingat itu sj. Hati busok, tamak, org kau la sbb melantak daging babi semua org kau tikam sbb nak kaya punya pasal.
      Pergi mampus la kau DAP dan PKR KOMUNIS...KORANG TIDAK LAYAK TGGL D BUMI MALAYSIA. Pergi pindah d negara rusia mereka bersedia menerima komunis mcm korang. Bye,bye..chowww

      Delete
  28. dah sampai masa hasan malek harus berundur asyik meyusahkn je...tolong lah najib lantik lah menteri kdnkk yg btl2 pandai menguruskan dan x bersentokol dgn cina babi....

    ReplyDelete
  29. tukar menteri kdnkk yg bahalol nie kepada menteri yg bijak dan tahu menjaga amanah yg diberi oleh pm...

    ReplyDelete
  30. Banyak nye lembu dap bagi komen. Subsidi tu dtg bila harga dikontrol oleh kerajaan mcm minyak dulu tu. Peniaga pukimak2 dap ni patutnya turunkan harga.

    Memang dasar babi tonyot

    ReplyDelete
  31. Menteri cap Ayam keluaran Syarikat Hassan bin Malek. Modal PR untuk PRU14.

    MANIFESTO PRU14

    MINYAK NAIK BARANG NAIK
    MINYAK TURUN BARANG NAIK JUGA
    BARANG TAK TURUN KERAJAAN KITA TURUNKAN
    KERAJAAN CONTROL HARGA MINYAK
    CINA CONTROL HARGA BARANG
    CINA CONTROL MENTERI
    CINA CONTROL KERAJAAN
    RAKYAT MELAYU CONTROL KERTAS UNDI....

    SAM

    ReplyDelete
  32. memang celaka la !!!!!!minyak dah turun harga barang toya jer tak turun2!!

    ReplyDelete
  33. jangan kerana sekor ni najib dipersalahkan dlm semua hal...

    ReplyDelete
  34. Tulah lain kali jgn suka dengar mulut Cheebai i Adun Pondan jadi jadian Raspussy. Dia tu mulut najis mughalazah suka menipu, berbohong dan menfitnah demi kekasih awal dan akhir dia, I lap u, u lap me, Nuar Jubor. RAkyat kalo mampos ada ke spesis2 najis ni kisah? So please lah jgn layan pondan jadi jadian ni yg mulut cheebai ni.takde faedah

    ReplyDelete
  35. Ni semua salah hassan malek yg tau makan najis babi semata2 nak cepat jadi kaya...

    ReplyDelete
  36. UMNO dimiliki sepenuhnya dari dulu, kini dan selamanya oleh Phua Wei Seng! Cium dan jilatlah kotek tak sunatnya tu! Kah! Kah! Kah!

    ReplyDelete
  37. Sebagai langkah pertama dan utama Menteri Pengangkutan perlu arah diturunkan harga dan tariff semua jenis pengangkutan di seluruh Negara.....tambang bas, tambang teksi, tariff lori, keretapi, feri, kapal, cargo dll. Selepas itu semua jenis barangan dan perkhidmatan perlu turun, bermula dengan barangan terkawal.

    ReplyDelete
  38. Inilah masa untuk orang melayu menilai kerajasn yang kamu pilih pada PRU13. Jika PR yang diketuai oleh DAP berjaya bentuk kerajaan pada PRU14 nanti keadaan ini tidak akan berlaku.

    Taykar

    ReplyDelete
  39. Orang melayu tkde dui nk jadi pengimport.
    cuba kerajaan jadi pengimport.pastu jual padapemborong(bumiputra).tengok le cina bagan mengelupur atau tak.semua barangan keperluan di import oleh kerajaan.

    ReplyDelete
  40. nise ser gan :D hehehe
    ====================================
    mari main gan, kalo ada temen, sodara ataupun tetangga yang pengen beli kubah masjid/ musholla bisa menghubungi kita disini kubah masjid murah, mahkota kubah

    ReplyDelete
  41. Orang2 cina ada buat kesilapan masa PRU13 dulu. Sepatutnya kami tekan kerajaan bagi harga barang naik masa tu. Bila harga barang naik rakyat akan marah kerajaan BN-UMNO. Masa itu kami DAP-PKR (PAKATAN) boleh masuk jarum dan dapatkan lebih ramai lagi pengundi melayu menyokong kami.

    Tapi itu semua sudah lepas. Namun PRU14 masih ada. Kali ini awak semua akan dapat lihat, harga petrol/diesel akan makin turun manakala kos kehidupan makin naik. Masa itu ramai orang2 MELAYU LEMBUUUU akan mula terpekik terlolong marahkan kerajaan BN...jeng jeng jeng ...BN akan tumbang PRU14 nanti.

    Era pemerintahan akan jauh lebih berbeza pasca PRU14 nanti di bawah pemerintahan kerajaan PR yang diterajui oleh kami DAP.

    Pergi jahanamlah UMNO dan MELAYU.

    Tykar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang lembu hanya kamu satu orang sahaja. Kamu sangat teruja mau jadi Taykar tetapi kamu tulis nama saya salah. Saya Taykar dan bukan Tykar. Memang lembu betul kamu.

      Anyway thank you for that fantastic idea, kuasa ekonomi dalam tangan kami, naik turun harga barang keperluan kami yang menentukan. May be cina DAP will take deep consideration on your point. Many many many thanks.... from

      Taykar

      Delete
  42. kih kih kih.buat apa ko menangis kt sini.pegi ko menangis kt dap.(pinjam dailog kasim selamat)sori arr taik kar,cina bukit punya propaganda dh tk laku.

    ReplyDelete
  43. Bila letrik, beras, gula, tepong, tambang bas, Lori, LRT semua nak turun?

    Yang tu kan lebih penting.

    ReplyDelete
  44. Mana lebih menekan.tepung,gula,beras sekilo rm 2 - 3 hinggit atau barang basah seperti ikan sekilo 15 hinggit

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!