SURAT TERBUKA KEPADA MAXIS MOBILE!

Kepada CEO baru Maxis,

What is happening to your telco? Lately so many people are facing a lot of problems with your telco. From bad is getting worst now wei.

Apa nak jadi ni? Bila kalau lewat sebulan korang bar the line. Tapi servis macam haram langsung takleh pakai. DROP CALL dah memang satu kebiasaan bagi pengguna MAXIS. Ini sangat merugikan kita sebagai pelanggan.

Line internet jangan cerita la. Kadang-kadang dalam phone terpapar LTE tapi nak bukak browser mcm pakai gprs je. Tak boleh jadi macam ni Maxis. Pls buckle up or i will do a campaign for people to migrate to another telco.

If you having intrrnal problem please resolve it as we the customer are not interested to know your internal matters ok. Today I write in English so that you guys can understand better. Got it?

Aku dah letih la dengan perangai Telco kat Malaysia ni. Dah la charge mahal pastu servis macam haram. Aku tengah fikir nak hijrah ke ALTEL je ni

16 Responses to "SURAT TERBUKA KEPADA MAXIS MOBILE!"

  1. line Maxis sekarang sangat teruk. MAXIS what happen? Changkat lada Perak sekarang line selalu xde. Susah aku nak call mak aku. hampeh punya MAXIS. Please wakeup MAXIS.

    ReplyDelete
  2. Aku setuju sangat....line beruk ben macam siput jer. Harap Celcom lawan balik Iklan [1 - 0] tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa susah. jom jana pendapatan pasif sampingan bersama toneplus, dikuasakan oleh tunetalk. sambil guna, sambil buat duit,

      Delete
  3. Telco MAXIS , CELCOM sama je skang nih..

    CEO Celcom semakin gila. Nak sokong company melayu, tetapi company melayu buat tahik

    Internet punya skang charge pay per use bila dah habis kuota. sebelum ni ok je unlimited use.

    ReplyDelete
  4. Maxis kalau kat Kedah macam hampeh.....
    Papar 4G, 3G, 3G+ tapi langsung tak boleh surf....
    Apa citer ni. Kalau call, suruh setting, tanya soalan bodoh...

    ReplyDelete
  5. MAXIS memang makin teruk, aku tengah nak pikir tukar telco lain, tapi apa yang Best?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pindah ke ALTEL je..naik kan ekonomi org melayu....

      Delete
    2. apa susah. jom jana pendapatan pasif sampingan bersama toneplus, dikuasakan oleh tunetalk. sambil guna, sambil buat duit,

      Delete
  6. Betol . Maxis , Celcom dan Digi sangat terok sekarang nii . Aku pakai walkie talkie jer .

    ReplyDelete
  7. altel nak sampai tahap umobile pun tak akan berlakulahhh sampai berkurun2....jgn nak banding dgn maxis, celcom ataupun digi....kalau org tanya line apa pakai, kalau sebut altel, sy ingat org itu akan terkejang badak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko dah pakai altel ke ?
      aku g hutan lipur Sedim .. line ok jer .. yg mana pakai Celcom Digi sat ada .. sat ilang
      Maxis ..jangan cakap la
      so ... ko pakai dulu baru komen .... ngok !

      Delete
    2. apa susah. jom jana pendapatan pasif sampingan bersama toneplus, dikuasakan oleh tunetalk. sambil guna, sambil buat duit,

      Delete
    3. kenapa tak u pakai pensonic...altel...kotekonik...butohbionik...saja...taksub sgt dgn kemelayuan sendiri hingga buta pd dunia di luar sana...

      Delete
  8. Maxis,Celcom,Digi dan terbaru TM merupakan big player telco di negara yang cuma ada 40j penduduk + immigrant asing,Altel merupakan MNVO yang mempunyai band frekuensi terbesar LTE.Namun demikian,jika kita bercakap dlm soal kualiti,ini melibatkan byk faktor,dr segi kos operasi semakin meningkat,persaingan sesama sendiri dan teknologi yang melangkaui.Saya berpendapat telco2 hanya tertumpu kpd perkhidmatan data memandangkan perkhidmatan suara,sms,mms,perayauan,voicemail & sebgainya telah berkurang dengan drastik disebabkan aplikasi smartfon yg semakin smart@canggih.Jika kita lihat waktu ini,LTE lebih tertumpu kpd bandar2 besar sbb urban subscribers boleh belanja lebih berbanding dgn luar bandar.Kualiti perkhidmatan lebih teruk berlaku apabila musim perayaan berlaku,kebanyakan warga kota pulang ke kampung2,kapasiti network tidak mencukupi.Ini spt berlaku pd tahun2 80an bila bekalan letrik terputus akibat beban tenaga yang lebih di kampung2 bila warga kota pulang,Saya yakin,apabila TM dianugerahkan lesen LTE ia cuba menampung kekurangan ini.Namun demikian,telco2 yang utama seharusnya jangan cuba 'menipu' pelanggan dgn pelbagai cara spt memutuskan talian secara tiba2,caj kpd pemanggil bila tidak dijawab,hidden caj dan sebagainya sbb warga malaysia sudah jd 'internet savvy' dan semakin bijak,diluar sana ramai 'internet savvy' lebih bijak,jadi jangan buat andaian bahawa mereka ini kurang bijak

    ReplyDelete
  9. apa susah. jom jana pendapatan pasif sampingan bersama toneplus, dikuasakan oleh tunetalk. sambil guna, sambil buat duit,

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!