I'M LOVIN IT! PM SAMAN RAFIZI KERANA FITNAH!


Dah le bapok mulut macam cibai. Siang malam bikin fitnah! Amekaw! PM saman kau. Aku betul-betul happy sampai aku terpaksa guna tagline McDonalds la. 

Sekarang baru kau akan tahu langit tinggi rendah dan apa jadi ngan kes BAFIA dia ek? Takkan AG nak senyap je kot?

13 Responses to "I'M LOVIN IT! PM SAMAN RAFIZI KERANA FITNAH!"

  1. Mmg halal pun saman si lembu ni..dah makin over plak dia ni aku tgk....klu dibiarkan dia akn menjadi gmjadi lg perangai dia...dia ingat dia bgs sgt kot...tu yg mcm lembu babi tu

    ReplyDelete
  2. Rafizi menuduh setiap rm100 jualan minyak..hanya rm5 utk rakyat...rm95 samada masuk poket Najib atau beg tangan rosmah... Mmg biadap! Kalau tak senang nya hidup dia... Lepas fitnah, mintak maaf... Pastu next time fitnah lagi.... Saman je cukup2!

    ReplyDelete
  3. Saya pun dah lama risau apa dah jadi dgn kes BAFIA dia. Senyap aje. Buang kes atau sweep under the carpet. Kalau kerajaan tak dapat selesaikan kes ni sapa nak percaya dgn bank2 di Malaysia ni. Segala maklumat akaun bank semua boleh tiris. Berapa lama AG nak ambil masa nak siasat.

    Aku harap saman ni tak settle out of court .

    ReplyDelete
  4. Aku start menyampah dgn Rapiji ni masa langkah Kajang... Sejak tu kebodohannya terus meningkat saban hari...Hal ni susah dah dia nak pusing sbb dia berceramah di bdr tun razak..siap ada dalam youtube..

    ReplyDelete
  5. wajib saman lembu bodoh nie!!!!!!kimak anak haram nie langsung tak tahu nak hormat PM...lepas nie aku harap semua orang sedar dan pikir sebelom nak sebarkan pape cerita....

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah dapat tengok macam mana manusia yang berbohong dan memfitnah orang lain di duga oleh Allah untuk diambil iktibar dan renungan oleh kita sebagai sempadan. Masih riak dan takbur dengan berkata beliau merasa bangga disaman oleh PM.

    Ingat akhir zaman ni Allah bayar cash. Relak dan lihat episod seterusnya.

    ReplyDelete
  7. Siapa Rafizi

    Pengarah Strategik Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang lantang bersuara mengenai dasar-dasar kerajaan dikatakan dipecat sewaktu beliau berkhidmat di Petroliam Nasional Bhd (Petronas) suatu ketika dahulu.

    Pendedahan yang dilakukan melalui laman blog bidaman.blogspot hasil dari selidikannya menjelaskan bahawa Rafizi ketika di Petronas sering tidak hadir ke pejabat selain sering membuat tuntutan palsu.

    "Rafizi Ramli yang pernah bertugas di Petronas, sebenarnya diberhentikan ataupun ditendang keluar kerana masalah selalu ponteng dan mencuri-curi masa berkempen untuk pembangkang."

    "Rafizi dikatakan menjadikan Petronas sebagai hak milik keluarganya sdn. bhd. Bukan setakat kes ponteng kerja tetapi juga melibatkan tuntutan palsu," katanya.

    Blog tersebut turut menjelaskan bahawa, Teori 'Adam Smith' yang digunakan Rafizi ketika menyandang jawatannya kini sebagai Penasihat Ekonomi Selangor tidak membawa sebarang keuntungan selain menambah kerugian kepada negeri tersebut.

    "Apabila Rafizi Ramli dilantik pula sebagai penasihat ekonomi dalam Kerajaan Selangor, Rafizi gagal membezakan antara kepentingan aset kekal, aset sementara dan aset diapungkan."

    "Oleh kerana Rafizi terikat dengan Teori Adam Smith, sama seperti yang digunakapai bosnya Anwar Ibrahim.

    Rafizi terpaksa menjual aset-aset rakyat Selangor seperti bangunan-bangunan milik PKNS, Asrama yayasan Selangor di kampung Pandan, "Bailout" dalam
    isu Talam," katanya lagi.

    Rafizi menurut Bidamanjuga meminggirkan skop ekonomi mikro (ekonomi kecil) dengan memberi banyak tumpuan kepada skop ekonomi yang lebih besar (makro) sebagai langkah untuk mendapatkan pulangan kepada diri sendiri.

    "Sebelum diterberhentikan dalam Kerajaan Selangor, Rafizi sempat memperbodohkan rakyat Selangor dengan berusaha menjual aset-aset hartanah seperti padang permainan di Kelana Jaya, aset-aset UNISEL dan yang terbaru turut memperjuangkan Air Selangor untuk poket-poket mereka."

    "Semua aset-aset di atas ditukar secara cepat dan urusniaga melompat, yakni menghapuskan hutang-hutang sampingan dan digantikan dengan nilai-nilai lebih tinggi daripada paras hutang, untuk mendapat Tunai Segera (Cash)," ujarnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Astarafirullahalazim. Bertaubatlah Rafizi, mati nanti tak ada apa yang dibawa kedalam kubur. Masa masih ada lagi.

      Delete
  8. Rasakan! Pm diam selama ni bukan takut. Tapi masih memerhati gelagat bangang si rafizi ni. Dah terlampau melebihi batas maka mmg saman ja la akhirnya...harap2 saman diteruskan. Padan muka hang!

    ReplyDelete
  9. Baru kau tau langit tu tinggi ke rendah. Selagi tak disaman selagi itu mereka2 dlm pkr..pas dan dap ni akan memfitnah. Fitnah dah jadi makanan harian pakatan gamaknya. Lepas ni kita tgk pondan ni berani tak buat ceramah palsu lagi

    ReplyDelete
  10. Haha pdn dgn muka si rafizi lembu nie..mmg ptut sgt pm kita saman dia nie..satu tamparan hebat kena kat dia..

    ReplyDelete
  11. Dlm islam setiap tuduhan mestile dibawakan dgn saksi atau bukti.betol tak org org PAS? Setiap tuduhan tanpa bukti dinamakan fitnah betol tak org org PAS? sekarang org org PAS nak sokong atau nak bantah mangkok jamban ni kalau sokong dosa tau kata nak perjuangkan islam.ni kira subahat ni klauu x di tegur.

    ReplyDelete
  12. Takde sesiapa nak saman AG patail sbb duduk atas fail bafia rafizi?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!