TERIMA KASIH KERAJAAN MALAYSIA KERANA MENDENGAR!

Beberapa hari lepas aku ada tulis mintak kerajaan hapuskan subsidi minyak sebab harga minyak mentah dunia sedang merudum dan aku juga kata elok dibayar lebihan subsidi tu pada rakyat Malaysia sebagai one off payment untuk mereka selaraskan hidup mereka hidup tanpa subsidi minyak.

Akhirnya permintaan House PK tertunai sudah MULAI 1 Dis ini subsidi RON95 dan diesel akan dihentikan.Harga akan ditetapkan ikut pengapungan terkawal seperti RON97,DS Hassan Malek umum.

Itu petikan berita Agenda News beb. Thank you kerajaan Malaysia kerana mendengar dan bantulah rakyat yang betul-betul memerlukan. Marilah kita belajar hidup tanpa subsidi minyak.

Aku hanya blogger jalanan....tetapi kan bila minyak dunia mahal nanti. Aku yakin kerajaan akan sediakan pelan bantuan untuk meringankan bebanan rakyat. Walau pakatan selalu kata kerajaan kita zalim tapi hakikatnya kerajaan tak pernah biarkan rakyat menderita kan?

So kita dah boleh baca macai pakatan akan kata kerajaan buat macam ni sebab kerajaan takde duit la, kerajaan nak bangkrap la. Itu biasa macam-macam cerita akan keluar lepas ni.

Tapi aku percaya tanpa subsidi buat masa ini minyak ron 95 akan lebih murah lagi...kan kan kan?

111 Responses to "TERIMA KASIH KERAJAAN MALAYSIA KERANA MENDENGAR!"

  1. Kesian kau ParPu Gendot.Posting kedua kau yang mengampu KJ tu komen nak cecah sepuluh pun tak lepas walau dah lebih 12 jam on air.Nkgau tolong lah tulis sendiri komen lat situ.Kecik ati KJ nanti kalau baca.Duit dah beribu masuk kat perot busuk kau.

    Warghhhh....Kah....Kah...!!!

    Ok sekarang kita cerita PANTAT PUKIWAK menteri ayam pasola pulak.

    1.Subsidi Yellek terapung macam rambut gerbang Rosmah.Naik turun ikut penis Ah Jib atau penis Menteri Cap Ayam.

    2.Dengar cerita bakal shortlisted CEO MAS warg asing omputih glokal pukimak haram jadah ntah apa yang world citizen.

    PtuiiiHHH...!!!

    Terima KaseeeYYY....!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini sajalah penyokong pakatan haram boleh kata..idea bernas tarak..cakap pang pang macam mamak kutty Sepang dalam Parlimen. Tarak quality punya MP.

      Delete
    2. Salam encik,

      Bila pulak saya ni penyokong Pakatan.

      Harap Maklum

      Warghhhh....Kah...Kah..!!!

      Terima KaseeeYYYY...!!!

      Delete
    3. Apa salahnya orang putih jadi CEO MAS?..ini kerana tidak ada Malaysian yang sanggup pegang jawatan itu. apa yang kita hendak MAS kembali cemerlang seperti dahulu. kalau penyokong Pakatan Haram ni apa benda Kerajaan buat semua tak betul..sudah sampai masanya ada benda kita lupakan untuk rakyat Malaysia mengepalainya demi memajukan MAS.

      Delete
    4. Malaysia for malays n bumiputeras

      Delete
    5. Apa salahnya.Ok kalau itu macam tukar itu Ah Jib Ngong sama itu Mat Salleh lah.Baru memacu kejayaan negara hingga ke puncak jaya.Tak gitu...
      Otak mamat ni BEBAL LEMBAM masih nak dijajah dan takder keyakinan pada diri dan bangsa

      ChaiiiiTTT...!!!.

      Delete
    6. Sini penuh mamak house pk ni je komen....buang karen dtg blog ni....modus operandi macam red bean army!!!!mamak teh tarik oney

      Delete
    7. KAU NI BELAJAR HORMAT ORG DULU SEBELUM NAK KOMEN ORG LAIN, KENAPA DLM SEMUA HAL KAU NAK SALAHKAN ROSMAH JUGA. BILA SUBSIDI DIKURANG KRG MELALAK MCM ANJING SEKARANG KERAJAAN DAH TARIK SUBSIDI. IKUTLAH HARGA GLOBAL KAN KRG SEMUA SUKA.

      Delete
    8. Sikit2 salah rosmah. Rosmah pernah jentik telur kau berapa kali? Tak pasal2 kau sedekah pahala kau kt dia. Itupun kalau kau ada pahala, kalau tak, dosa rosmah kau pulak tanggung. Kira bodoh jugak kau ni.....

      Delete
    9. Sabarlah anjing.Nanti masa PRU kita tengok saper yang melalak macam anjing pagi petang siang malam menempel muka.Benda lain tak nak Global.Bab naik harga nak ikut global.PUKIMAK PUNYA KERAJAAN.

      Delete
    10. ramai betul pencacai2 yg cuba nak membangkang kerajaan ni

      Delete
    11. Hahaha ... Mimpilah kalau PR nak ambil kerajaan. Satu negeri pun tak terjaga. Dok tukar MB, ini plak nk jaga satu negara. Puiiihhhhh!!!! Tgklah PRU 14 nanti. Rakyat tak bongok mcm kau CapSula. Depa dah pandai nilai

      Delete
    12. Kak bedah muka kau burok!
      Zara Ashley Pundek Kutty tu syok sendiri.Manyak kasian saya sama u.

      ChaaaiiiTTT...!!

      Delete
  2. Dpd beri kt org asing lbh baik beri kat tun m mngepalai @ jdk penasihat mas. Satu negara tun m bleh majukn takkn nk majukn takat syrikat mas kerajaan x yakin kot...??? Knape pmimpin melayu asyik nk mletakkn org asing jd tuan n rakyat jd pkerja. Pmimpin malaysia blapang dada mlantik org luar jdk ketua tp kecut hati n kecut perut nk ambik anak watan sendiri? Mcm ambik pmain import bola sepak kunun nk majukn bola sepak negara...kesudahannye mkn hampeh... tgk negara maju cam jepun korea, ada ke ambik org luar...ader???


    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu bagi kat idris jala...ok gak.
      Tapi bila dah ok...tukar pulak.
      Masalahnya org2 kita sibuk nak dpt sikit sampai pening kepala CEO mas.
      Sapa2 yg dilantik biar ada otak, prestasi dan pengalaman bagus dan jgn dikuasai oleh org lain...tu syarat penting..bukan org2 parti...

      Delete
    2. Hah! Idris Jala MAS ok?

      Delete
    3. Idris Jala cair kan aset MAS. Maksud cair ialah jual. So sbb tu MAS untung dan bila atas kertas nampak MAS untung dan idris jala berjaya.

      Delete
    4. Idris Bloomberg jual aset bangunan kambus hutang,balance lebihan jual aset dikira sebagai keuntungan OK PUKIMAK apa macam tu.Esok ada hutang lagi gadai apa yang ada sampai tinggal spender.

      Delete
    5. Kapsul ..komem lo penuh dgn pukimak...

      Delete
  3. butolh parpu, ko bloggers jalanan? puii!! $$$

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah lah masuk blog org pastu maki2...kalau ko rasa hpk nie bloggers jalanan kenapa ko masuk baca dan komen kat sini...terbukti blog nie bagus kan

      Delete
    2. Ha...ah seperti masok rumah org tak beri salam. Lepas tu sudah masok mata liar belalak. Tak malu betul. Tu kepala tu klr kot mana ketila d lahirkan.

      Delete
  4. mana dia anon pembangang yang kata harga RON95 lagi mahal dari RON 97 dulu tu???... siap buat perkiraan matematik segala bagai... tapi ambil data bulan oktober... memang sah nampak pembangang kat malaysia ni spesis ketinggalan zaman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TAHU TAKPE KETINGGLAN ZAMAN DAN BODOH NAK MAMPOSSSSS.

      Delete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih Parpu kerana buang komen Zul ni.

      Delete
  6. Tunggu lagi tak dengar keluhan rakyat. Kalau Najib rasa dah jemu jadi PM , sila jangan peduli keluh kesah rakyat. Confirm PRU14 Umno tergolek. Dah la majoriti cina duk meluat dengan umno , jangan bagi melayu juga meluat kat Umno , menangis Rosmah Mansor karang sebab Bang Jib dia hilang jawatan. Heheheeeee.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ko tau cina meluat kat UMNO??? Setahu aku depa meluat kat MCA. Dok tido aje. DAP yg dok melaungkan depa fight utk Cina. Cina xde kena mengena dgn UMNO pun. Melayu yg sokong DAP pun Melayu kena cucuk hidung

      Delete
  7. Cina teramat suka klu anuar @ azizah jd pm. Senang dremote. Ltk melayu jd pm 2, 3 thn pastu selamanye cina jd pm....atau presiden trus cam singapork. Yg jd pm tu semestinyer kuturunan lim anak belanak. Sbb tu majoriti cina bsatu nk jatuhkn umno cam yg dkata anon 8:05

    ReplyDelete
  8. Tiada keadilannya bila subsidi minyak dihapuskan. Tak paham kenapa Parpu sokong. Pelarasan subsidi adalah bahasa propoganda untuk penghapusan subsidi. Apungan adalah bahasa propoganda untuk kerajaan lepas tangan dari tanggung jawab sosial kepada rakyat. Kalau macam tu, apungkan harga beras. Apungkan semua harga barangan. Barulah inflasi naik. Itulah KPI Parpu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Parpu ni kalau kau dah banyar semua benda dia sokong.Suruh dia cium lobang borit sendiri sambil menari tarian salsa pun dia buat.Yang penting ongkosnya...

      Warghhhh...Kah....Kah..!!!

      Terima KaseeeeYYY....!!!

      Delete
    2. Time si Reentry Capsule komen aku skipped..losser

      Delete
    3. Ngentot kau lah skip komen aku.Ngau siap boleh reply komen aku skip pukimak aperkebendernya badol.

      ChaiiTTT...!!

      Delete
  9. Mat sabu agaknya lebih rela cina dapigs perintah negara dari pas.......

    ReplyDelete
  10. Bhs propaganda pas ialah biar semua melayu x dpt jd pmimpin...bru puas ati...aku x dpt ko pun x leh dpt...muahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku agak setuju yg ni

      Delete
    2. Yeah ... Hidup Melayu dgn penuh hasad dengki. Sejarah tlh membuktikan Melayu mmg hebat dlm PHD. Teruskan langkahmu utk saling tikam-menikam. Cina jgn lupa hulur pisau. Jom tikam!!!

      Delete
  11. Saya tak setuju kerajaan nak hapuskan subsidi petrol RON95 . Memang benar harga minyak mentah dunia sekarang aliran menurun tapi aku yakin tak lama . Selepas ni ia akan naik kembali . Kalau minyak dunia naik kembali , takkan laa kita nak bayar RON95 sampai RM3 satu liter . Gunakan laa akal sebelum bersetuju dengan rancangan kerajaan .

    ReplyDelete
    Replies
    1. pelik aku dulu bila kerajaan bagi subsidi krg bising juga kata kerajaan tak ikut harga global bila kerajaan mansuhkan subsidi mulai 1 disember krg marah pulak kata nanti kalau harga minyak dunia naik mahal krg kena bayar mahal. salah siapa sekarang ce cite kat aku. tapi kerajaan takkan zalim dgn rakyatnya percayalah.

      Delete
    2. Kan ker kerajaan ckp; ikut harga pasaran secara TERKAWAL....awat la bengap sgt... ker masih x faham jge..kena terang satu2 n slow2...?

      Delete
  12. dulu waktu orang putih jajah tanah melayu, dia org bagi candu kat pekerja lombong yang dibawa datang dari cina. Kini bila dah merdeka dan najib jadi pm, BR1M digantikan dengan candu. Fungsi candu dan BR1M adalah sama untuk mudahkan kerja bila orang yang amblk dah 'mabuk dan ketagih'. Apa yang nak jadi disekelilingnya pun dia dah tak peduli. Sepatutnya sebagai pemerintah, carilah punca dan selesaikan. Bukannya bagi duit. Sediakan peluang kerja dan tingkatkan harga komuniti seperti sawit, getah dan padi. Ini macam penyagak je kerjanya. Bagi BR1M, bila rakyak dah leka naikkan cukai atau hapuskan subsidi dan ujudkan syarikat yg tak tentu arah. Nasib la jadi rakyat malaysia dari satu pm ke satu pm buat masalah. Inilah masalahnya bila ekonomi dah maju maka politik dijadikan satu industri untuk menghasilkan kekayaan dan kesenangan. Tidak ada lagi perjuangan untuk bangsa, agama dan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hny org yg bodo sj mnyamakn brim ngan candu. Org cerdik anggap brim rezeki tmbhn utk byr hutang, roadtax, byr kutu....

      Delete
  13. Bagus kjaan buang semua subsidi kasi rakyat hidup senang tanpa subsidi... yang pasti umno xkan klh dlm masa 3 kali pru lg sbb ada bg brim... Nnti dkt pru brim kasi 2k la n rakyat ttp akn sokong jgn risau, lps ni tarik subsidi gula tepung tong gas plk ye wahai kjaan

    ReplyDelete
  14. Mingu lepas harga minyak mentah turun.pembangkang pumpang2 ckap bila minyak tah turun.bila turun buat citer lain.orang melayu memang muka subsidi.
    aku ni kerja swasta laki bini.pndapatan isi rumah 4200k ,blum tolak epf lagi,tk dpat brim, ok je.dngan rumah, kereta, minyak.anak 3 org masih belajar.ok je, kerja le cari duit jngan pompang2 kt blog,usaha yelek,subsidi 20 cet 1 leter pun ko komplain.aku blk kg guna 30 litet tk sampai 10 hinggit.pegi kerja pakai motor 2 hinggit sehari.naik sen2 je ape citer.ada akai pakai wahai muka subsidi .

    ReplyDelete
  15. Harga minyak ni satu hari akan jatuh merudum.. apungan pun ada edges dia.. benda ni kalau tak tau jgn blagak pakar la.. subsidi ni cuma mengajar rakyat jd manja je.. tak realistik pd harga sebenar..kena belajar trend pasaran saham utk tahu status harga minyak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rc cam budak ingusan bila hbs fakta n auta

      Delete
    2. Meh aku sembur hingus hijau campur taik idung separa pepejal kat muka ko nak?

      Delete
  16. memang patut sangat..rakyat malaysia memang da hidop dalam keadaan yang manja amat sangat sampai malas nak usaha semua nak kena kerajaan bagi kerajaan tanggung...biar takde subsidi and biar harga pasaran dunia yang tentu kan..so lepas nie takleh la nak kata najib dera rakyat kan sebab minyak naik turun ikut pasaran dunia

    ReplyDelete
  17. bagus gak kerajaan buat mcm ni. biar rakyat buka mata sikit dan mula berusaha melakukan sesuatu utk memajukan diri masing2...

    ReplyDelete
  18. Coklat Cadbury disahkan Halal oleh Jakim .

    Dah berkilo kilo aku makan coklat Cadbury baru sekarang nak sahkan Halal .

    ReplyDelete
    Replies
    1. La...klu tiada keraguan bila baca ingredients n yakin halal cekek je la...

      Delete
  19. Aku setuju kerajaan mansuhkan subsidi minyak. Biarlah takyah ada subsidi langsung. Tapi kerajaan perlu bagi kebebasam kpd sykt minyak utk bagi harga termurah kpd pelanggan mengikut harga pasaran. Biarlah ada persaingan di antara mereka spt gedung barangan lain. Pelanggan mempunyai pilihan utk ke stesen mana

    ReplyDelete
  20. Berpuluh tahun kerajaan bagi subsidi tapi pembangkangkan kutuk..kemudian bagi BRIM pun kutuk juga...jauh sekali nak berterima kasih....umpama beri dengan tak beri sama sahaja......

    ReplyDelete
  21. Haha i like. Org melayu byk naik moto je pegi keje. Berapa sen je pun isi. Yg kenyang cina kopet mencekik minyak termasuk mat indon. Bagus kerajaan tarik subsidi.

    ReplyDelete
  22. Tumpang tanya Betul ke kalau guna line Maxis boleh menjerit lama-lama depan kipas ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pi duduk gua batu..bahasa iklan pun tak tahu tu belum lagi perumpamaan, bidalan, kiasan Melayu..fail betul

      Delete
    2. Yg jerit lama2 dpn kipas tu pas sbb bju hijau. Pengarah kt blkg tu dap

      Delete
  23. Satu lagi projek dahsyat kerajaan umno untuk mengkongkek kongkekkan rakyat....adoooiii aooucchhh...harga minyak naik USD100 satu barel lepas januari, matilah...petrol kat pam naik lebih RM3 satu liter...terima kasih bn...umno dan kroni2 semua....kalau mintak majikan naik gaji...takkan dia nak bagi 20% pun...kalau dapat 10% dah kira macam dapat promotion...thank you veli much umno,....sebenarnya youlah yang menjaga rakyat periuk nasi kami selama ini....sekali naik belakang kongkek depan tak mengapa...pasal keluarga kita pun umno dapat projek...tak rasalah kenaikan ini...sekadar macam kena gigit semut je....no problem...nothing an umno family cant handle...

    ReplyDelete
  24. Hasan Malek dan Ahmad Maslan akan dihapuskan!

    ReplyDelete
  25. Terhapuslah UMNO dan Babi Nasional! Rakyat akan memberontak dan hancurkan sistem raja sekali! Bagus!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang nk mberontak dan nk hancurkn sistem raja ni hny cina dap, sbb nk lantik presiden bketurunan lim k.sial.

      Delete
    2. 2.16 nak ckp rakyat tu baik2 sikit. Rakyat mana rakyat slrh msia???. Aku pon rakyat dan aku tak suka demo jalang-nan mcm dapsial gunakan org,melayu terlalak.2
      anak2 aku nak kesekolah aku nak kena pg kereja. Jgn menyusahkan aku hoi muka babi hutan

      Delete
    3. Anon 1.14, 2.15, 2..16,
      Pi mabuk la lu!!

      Delete
  26. WOI KELING BABI! KAU AKAN MATI DULU!

    ReplyDelete
  27. Rba dh jlnkn tugas mkn gaji. Masih x nk faham maksud apungan terkawal n sengaja timbulkn spekulasi mcm biasa utk mbangkang bn n kelirukn pnyokong pas n pkr yg mudah dkelirukn. Sebelum ni hrga petrol d malaysia antara yg terendh x penah plak bterima kasih. Klu kerajaan bn beri petrol free pun cina dap ni tetap undi dap.

    ReplyDelete
  28. Anwar akan turunkan harga minyak kalau PR memerintah. Najib boleh ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku percaya anwar mampu buat segalanya, liwat pun boleh , tak gamak aku ber perdana menteri kan kaki jubo.

      Delete
  29. Bukan ker manifesto PR bukan janji?

    ReplyDelete
  30. Kalau ada yang percaya dengan penghapusan subsidi harga minyak RON 95 akan turun, memang sah lah otak anda jenis lembu duduk dalam kondo.Amat mudah sekali untuk memperbodohkan penyokong UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg blaku ialah pnyokong PR yg dperbodohkn..spai satu famili pegang jawatan utama pun ternganga2 n terhangguk2 jge...

      Delete
  31. Dengar cerita Dr Mahadey tak setuju dengan cadangan kerajaan nak hapuskan subsidi petrol RON95 . Kata Mahadey terlalu gopoh kerajaan buat keputusan .

    ReplyDelete
  32. Belajarlah sedikit dari Dr M, jangan nak berlagak bodoh sombong. Kalau bukan kerana usaha Dr M, Malaysia hanya sama taraf dengan Indon dan Thailand. Tapi selepas Dr M bersara, Malaysia berada dalam reverse gear, tak nampak lagi halatuju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana taknya. Yg sorang nak berwirid2 saja. Bila gi mesy. asyik tidor. Satu hapa pasal mentadbir negara pun tak tau.

      Yg sorang lagi asyik nak berliberal saja sebab nak dapatkan sokongan kaum lain hinggakan bangsa sendiri diabaikan. Hampehhh.

      Delete
  33. Trend skang... Org lebih utamakan perkara duniawi. Melalak bila brg naik, minyak naik. Tp bila bab agama kita disentuh xnak pulak dilalakkan kecoh mcm harga barang naik. Sedangkan hidup kat akhirat la kekal selamanya bila ajal kita dah tiba. Masa tu isu brg naik ka apa ka kita dh xpk. Cuma pk dosa dan pahala je dok kita kira berapa byk utk hala tuju kita di alam barzakh. Aku xsokong mana2 pihak. Tp jgn la mana2 pihak terlalu taksub nk menjatuhkan satu pihak lawan dengan menggunakan hal2 duniawi sebagai medium. Soal ekonomi bukan perkara mudah, bukan melibatkan kerajaan semata2 tapi kuasa2 dunia termasuklah peniaga2. Aku cuma terpk 1 perkara, di thailand... Negara mereka juga melaksanakan gst lebih dahulu dr malaysia, harga minyak meraka lebih mahal dr negara kita. Tp kenapa harga barang mereka masih jauh lebih murah dr malaysia? Contoh mudah, seluar jean yg dijual di uptown, downtown bole dikatakan majoriti di borong dr thailand. Di kelantan, harga seluar jean berjenama levi's (tapi ciplak la) yg di'import' dr thailand cuma rm25 sehelai dijual di malaysia.. Maksudnya semestinya harga di thailand jauh lebih murah. Kalau sesiapa pernah ke thailand melancong pun harga makan sewa hotel jauh lebih murah drp malaysia. Kenapa thailand bole macam tu tapi tidak malaysia? Peniaga2 cina malaysia mmg kaki kaut untung melampau. Untung lebih setengah dr harga modal. Pk2 kan la. Dlm kita umat islam bergaduh pihak kapir pulak pandai gunakan kesempatan mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak ni masih dalam tahap bengap dan bodoh. Negara Thailand bukan pengeluar minyak...itupun tak paham...kalau perkara simple mcm ni dah tak boleh dipaham2kan...janganlah eksen sangat nak bawak perkara agama dan akhirat utk menakut2kan org lain....kalau awak gerenti pi syurga lain lah ceritanye....bodoh makan gst, subsidi dihapuskan pun masih dianggap baik utk rakyat keseluruhannya....pppiriiiirrrraaaahhhhh

      Delete
    2. Amat setuju dgn 7.45. Org cina d msia ni mmg cekik darah org melayu. Pembeli org melayu dan sekarang ambil negara ni pon mereka gunakan org melayu hancur sesama kita dgn cukup halus skali. Tak habis2 dgn cerita welfare mereka. Org melayu mmg byk belas dgn bangsa asing tapi dgn melayu byk phd. Aku pelik. Aku lagi doakan org islam kayaraya jadi dapat menolong mereka dlm kesusahan. Org cina mereka tolong antara satu sama lain. Mereka chongcheng depan kita pon kita tak tau. Aku tau sikit2 bahasa cina mereka mmg pandai bermuka2 dan berpura2 . All about money to them.

      Delete
    3. Anon 7:59. Stuju apa yg dkata anon 7:45. Harga kain pasang 4 meter masih x jauh bbeza bbanding harga 10 thn dulu sbb yg jual tu bukan cina. Tp harga hand beg naik bganda2 berbanding 10 thn dulu sbb bidang jualn cina. Klu bina rumah dmonopoli melayu n bumi tentu harga x gila mcm skrg. All about to betray bn government

      Delete
    4. Ni aku anon 7:45 balas kepada anon 8:02... Yup mmg malaysia pengeluar minyak tp hasil keuntungan jual minyak tu dicover bg hospital, bg pendidikan, buat jalan raya buat itu ini... Ko try la p tya org thai.. Hospital kerajaan depa pun harga rawatan mcm hspital swasta. Tgk la negara dorg industri apa utk naikkan negara? PELACURAN. kalu ko sggp bini, anak ppuan, mak akak, adik ppuan ang keja lagu tu xpela kot.. Ait... Ko berbahasa spt ko ltkkan agama tu xpenting pulak. Soal agama ni, soal no pertama.. Kalo ko belakangi agama bkn aku yg rugi. Ko menjawap la dgn Allah sok. Aku ni xsempurna tp insyaAllah la stakat ni bole la bezakan antara org yg berjuang pertahankan agama atau pertahankan harga barang mana yg lebih penting.

      Delete
    5. Anon 7:59 masih blur. Isu yg dperkatakn ialah d thailand wp minyak 4 kali ganda lbh mahal dpd malaysia tp masih dpt kekalkn harga barangan 4 kali ganda lbh murah dpd malaysia. Ini jelas mnunjukkn game business yg dpermainkn oleh peniaga cina malaysia dgn mperbodohkn rakyat melayu n kerajaan bn. Impaknya rakyat melayu marahkn kerajaan bn. Pesalah sebenar yg naikkn harga sewenang2nya iaitu peniaga cina bole tsenyum bangga n puas sbb dh bjaya mperbodohkn kedua2 kerajaan bn n rakyat. Yg paling teruk ialah kerajaan bn yg ada kuasa semcm buntu xde idea nk slesaikn isu nie. Kerajaan bn biarkn diri mrk jd punch bag n pada masa sama beri bunga lg kt cina2 nie. X tau spai bila kerajaan bn akan ada pmimpin yg benar2 berkualiti utk mnangani isu2 ini. Atau rakyat melayu n bumi sendiri perlu bsatu n bangkit mnentang manipulasi peniaga cina n kelemahan kerajaan.spai bila rakyat nk dperbodohkn oleh peniaga cina yg sesuka hati naikkn harga?

      Delete
    6. 11.12..kamu salahfaham. Baca betul apa saya tulis. 8.14 lebih faham.
      Pertahankan agama.? Saya berada d putra jaya mengenai kes kalimah Allah.

      Delete
  34. Parpu. sila dengar apa saya cakap. Kamu ini pundek.. Bila harga minyak Ron 97 di turunkan, harga Ron 97 RM 2.50. Harga minyak Ron 95 ialah rm 2.35.. Beza hanya 20.0 sen. semua orang miskin , kaya, bodoh attau pandai akan isi ron 97. kerajaan pandai . rakyat bodohkan. .kamu sokong. pundeklak lah lu. pi jilat burie mmmmmm.

    ReplyDelete
  35. Maka mula menyalak lah pakar2 minyak pembangkang.. kononnya depa paling pandai dlm bab harga minyak ni. Sampai bila nak harap subsidi.. umpama hidup bertongkat sepanjang masa..bila lagi nak belajaq jalan dengan kaki sendiri? Bongok tak habih2!

    ReplyDelete
  36. Turun harga minyak. Jangan exited sangat lah. Ini semua wayang Najib mahu tolong bussines cina. Itu hari bila RON 95 naik 20 sent , harga barang2 turut dinaikan oleh peniaga cina dengan alasan kos pengeluaran meningkat , kos pengangkutan meningkat. Mulai disember 2014 harga minyak mungkin turun. Apa korang ingat peniaga cina akan turunkan harga barang kah atas alasan minyak turun harga. Hanya cina gila saja yang akan turunkan harga barang.

    Pi mai pi mai yang untung cina , yang sentiasa dalam kerugian adalah melayu. Najib main wayang dengan harga minyak peniaga cina untung. JPJ main wayang pasal eksosari kereta cina taukey eksosari untung. Melayu boleh apa ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm mana pulak di thailand? Negara mereka juga melaksanakan gst lebih dahulu dr malaysia, harga minyak meraka lebih mahal dr negara kita. Tp kenapa harga barang mereka masih jauh lebih murah dr malaysia? Contoh mudah, seluar jean yg dijual di uptown, downtown bole dikatakan majoriti di borong dr thailand. Di kelantan, harga seluar jean berjenama levi's (tapi ciplak la) yg di'import' dr thailand cuma rm25 sehelai dijual di malaysia.. Maksudnya semestinya harga di thailand jauh lebih murah. Kalau sesiapa pernah ke thailand melancong pun harga makan sewa hotel jauh lebih murah drp malaysia. Kenapa thailand bole macam tu tapi tidak malaysia? Minyak naik ka.. Xnaik ka, gst buat ka, xbuat ka dah nama peniaga2 cina malaysia mmg kaki kaut untung melampau. Untung lebih setengah dr harga modal. Pk2 kan la. Dlm kita umat islam bergaduh pihak kapir pulak pandai gunakan kesempatan mereka. Skru sebijik pun dia nak charge. Menipu jgn kata la... Beli handphone, kata barang ori.. Pdhal bateri, earphone, charger habis dia tukar yg xori. Kita bukan tau.

      Delete
  37. Aku xmo kata apa.. Aku cuma terbayang alangkah bahagianya kalu malaysia ni 100% melayu dan bumi je mcm kebanyakkan negara dlm dunia ni termasuklah negara China dan India. Kalau 100% melayu dan bumi kat malaysia nih, bertukar parti yg memerintah malaysia pun kita xrisau. Tetap org kita yg memerintah. Tp skang ni kdaan lain.. Risau jatuh pemerintah drp org kita, nek pemerintah bkn drp org kita atau pun nek jgk org kita, tapi dikawal dan dibalacikan sekutu dia yg bukan org kita. Hbs jd liberal malaysia nih. Peliwat dihalalkan, khalimah Allah agama len bole pakai, murtad jgn kata la.. Makin bersepah la masa tu, syiah pun merata2. Yg plg aku risau bila bukn org kita memerintah nti dia bg kerakyatan pd bangsa2 dorg dr negara asal dorg mcm apa jd kat singapura. Bg puak dorg majoriti dlm malaysia. Time ngundi puak dorg majoriti. Memang menang la.. Last2 kaum dorg yg dok dalam parlimen dan dun. Habis perlembagaan dia ubah. Masa tu org kita nak kata apa? Jgn kena pijak, kena ludah masa tu nak menyesal dah xguna. Tp macai2 yg taksub sokong puak2 peliwat, syiah, anti melayu xnampak. Asal kena sogok barang murah, minyak turun, agama, bangsa tanahair lebuh pun xpe...

    ReplyDelete
  38. next pru kita mansuh kan umno dan bn.rakyat khusus nya org melayu mesti belaja hidup tanpa umno dan bn.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Balaci pembankang @ rba yv bcita2 nk rampas kuasa slps rampas ekonomi

      Delete
  39. Awas TSUNAMI MEGA PRU14 !!!!!

    Hangpa ingat tak macamana perancangan DAP menawan Penang.

    Pru 10 - projek tanjung 1 - kantoi
    Pru 11 - projek tanjung 2 - kantoi lagi
    Pru 12 - projek tanjung 3 - Penang masuk kantong DAP

    Tsunami cina ini sebenarnya bermula dari ...

    Pru 12 - tsunami mini - DAP dapat Penang
    Pru 13 - tsunami maxi - dalam BN Umno saja yang menang.
    Pru 14 - tsunami mega - ???????? Watch up.

    Persediaan untuk menghasilkan TSUNAMI MEGA telah pun bermula pada tahun 2014 , digerakan oleh DAP , melalui pendaftaran pemilih dikalangan setiap orang cina berumur 21 tahun , pendaftaran akan berjalan sepanjang masa , ibu bapa cina diberi tanggung jawab mempastikan setiap anak mereka yang berumur 21 tahun mendaftar sebagi pemilih , mereka nak sokong DAP atau sokong BN bukan isu , yang penting mereka layak sebagai pemilih. Itu belum diambil kira tentang penemuan segelintir orang cina yang memiliki mykad tetapi langsung tidak faham bahasa melayu. Pelik ????

    Bagaimana persediaan di pihak orang melayu. Umno buat apa ? Pas buat apa ? Tidor lagi kah ?

    Hulk Hogan

    ReplyDelete
  40. Negar dh hilang baru kecoh nk angkat senjata...merempat..

    ReplyDelete
  41. 40k bangla tu adalah propaganda dap utk mnutup 40k pati cina yg dpt ic free. Org cina dlm kerajaan main peranan...?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 1107

      Ini yang kita bimbang. Macam mana ada cina pegang Mykad tapi tak faham BM. Dia cina mana mari ? Adakah dia cina Malaysia ? Adakah dia cina import ? Siapa import ? Apa tujuan ?

      Saya duk nampak DAP punya kerja lah ni. Ini cina import akan diberi Mykad , so pada hari mengundi mereka ini akan pangkah DAP.

      Kita minta SPR siasat. Kita minta Imigresen kalau terjumpa buat siasatan & lapor kepada JPN.

      Kita minta SPR buat saringan sebelum beri kertas undi.

      1. Tanya apa saja soalan dalam bahasa melayu - boleh jawab tanpa ragu , lulus ambik kertas undi.

      2. Guna biometric scanner utuk mengesan cap jari - yang gagal panggil polis ambil dan serah kepada Imigresen.

      Zahid Hamidi kena proaktif , jangan tunggu arahan Najib. Ini bukan nak selamatkan Najib. Najib tak penting pada kita. Kita nak selamat negara daripada jatuh ke tangan DAP seperti jatuhnya Penang. Biar Najib kena tipu dengan cina , tapi kita jangan kehilangan kuasa di bumi sendiri.

      Otai Umno

      Delete
    2. Nak tau mcm mana dorg bole dummie mykad dah bg pd warganegara China utk tambah kaum depa dlm negara kita? kematian bayi baru lahir dirahsiakan kemudian diseludup atau beli bayi dari warganegara China kemudian bayi tersebut didaftarkan atas nama bayi yg telah meninggal tersebut. Kaedah yg sama dilakukan bg kematian kerana sakit dan kemalangan. Tidak didaftarkan kematian sakit dan kemalangan. Mykad si mati diberi kpd pati china. Lelaki berkahwin dgn ppuan warganegara china secara tak langsung si ppuan akan menjadi warganegara malaysia sbb ikut suami. Dorg pulak xde halal haram, ppuan simpanan banyak. Anak2 luar nikah lahir drp mereka menambahkan bangsa2 mereka di negara kita. Macai2 bodo dihasut dengan brgan n minyak naik. Hal duniawi.. Supaya bergaduh sema kita. Tp mereka sedikit pun xterkesan dengan barang dan minyak naik. Perniagaan di malaysia siapa control? Import hand bag dr negara china harga cuma rm2 satu tp jual kat malaysia rm30 untung xigt dunia. 1 dunia tau barang2 china murah ma... Sesama depa jual harga murah dgn kita depa jual harga mahal. Dorg control sume. Kalau kerajaan control sume harga barang xde sape nak berniaga dlm malaysia la jwpnye sbb keuntungan dah dikawal. Gaji kita sikit? Gaji kita je yg sikit sesama dorg gaji mahal walau si cina tu sama pangkat dengan si melayu. Penah korg tgk payslip depa? Suma diviralkan. Kemudian dorg buat provoke kata barang nek minyak naik. Pdhal dorg xterkesan pun. Kemudian bapak2 ayam, taukey judi suma sapa? Dorg bukan ada halal haram. Duit haram pun halal bg dorg. Pastu sapa xtau dorg ni kuat menipu dlm meniaga. Handphone saje ckp la.. Kata barang ori... Tp spare part ori sume hbs dia tukar dengan xori. Kalau beli handphone kat luar negara dorg bg kotak yg masih seal lg. Kat malaysia dh xde seal.

      Delete
  42. Aku cadang kan kerajaan mansuhkan sekolah jenis kebangsaan ni. Sekolah ni lah lubuk melahirkan anak2 racist dan mengukuhkan semangat perkauman dan anti Islam dan Melayu. Agenda tersembunyi disampaikan melalui sekolah2 ini. Apa perlu sek jenis kebangsaan ni? Bg aku lgsg xfleksibal. Mansuh kan saje. Biar 1 jenis sekolah saje diguna pakai. Kewujudan sekolah ni pun bukan ada dlm perlembagaan tp cuma ehsan dr pemerintah. Jd jika ehsan ini disalahgunakan dan dijadikan medium untuk merosakkan negara jd ianya xperlu wujud dlm negara. Malah kuwujudan sekolah ni semakin demand. Cuba anak2 melayu nk bersekolah di sekolah jenis kebangsaan cina. Confirm direject sbb syarat nak masuk sekolah mereka perlu tau berbahasa cina kononnya mudah untuk berkomunikasi. Bahasa cina bukan bahasa kebangsaan ok. Jika mereka kata sek jenis kebangsaan ini adalah untuk mendidik bahasa dan budaya mereka di sekolah kebangsaan bole wujudkan klas khas bahasa cina dan budaya cina di mana semua kaum pun bole sertai. Tak perlu ditubuhkan sekolah baru khas utk org cina dan india. Kalau nk perpaduan ini caranya. Lgpun cina dah xsokong kerajaan. Jd apa perlu kita asyik menjaga hati mereka. Jaga hati pulak org yg sokong kita iaitu orang melayu. Sbb dap dh berjaya confirmkan kerjaan hilang undi cina jgn hilang pulak kita undi org melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Singkirkan najib baru boleh hapus sekolah varnikular kerana najib bapa skolah vernikular n penjilat tegar cina.

      Delete
  43. Ds najib sibuk mmikirkn mcm mne nk tarik undi cina. Sdgkn klu najib beri petrol free n brim rm 1 juta pun cina tetap undi dap sbb matlamat mereka nk rampas kuasa. Pd masa sama dap sibuk mengimport pati cina utk tambah pengundi d kawsan dap kalah tipis. Bila pmimpin2 melayu umno n pas nk cerdik?

    ReplyDelete
  44. Nak tau mcm mana dorg bole dummie mykad dah bg pd warganegara China utk tambah kaum depa dlm negara kita? kematian bayi baru lahir dirahsiakan kemudian diseludup atau beli bayi dari warganegara China kemudian bayi tersebut didaftarkan atas nama bayi yg telah meninggal tersebut. Kaedah yg sama dilakukan bg kematian kerana sakit dan kemalangan. Tidak didaftarkan kematian sakit dan kemalangan. Mykad si mati diberi kpd pati china. Lelaki berkahwin dgn ppuan warganegara china secara tak langsung si ppuan akan menjadi warganegara malaysia sbb ikut suami. Dorg pulak xde halal haram, ppuan simpanan banyak. Anak2 luar nikah lahir drp mereka menambahkan bangsa2 mereka di negara kita. Macai2 bodo dihasut dengan brgan n minyak naik. Hal duniawi.. Supaya bergaduh sema kita. Tp mereka sedikit pun xterkesan dengan barang dan minyak naik. Perniagaan di malaysia siapa control? Import hand bag dr negara china harga cuma rm2 satu tp jual kat malaysia rm30 untung xigt dunia. 1 dunia tau barang2 china murah ma... Sesama depa jual harga murah dgn kita depa jual harga mahal. Dorg control sume. Kalau kerajaan control sume harga barang xde sape nak berniaga dlm malaysia la jwpnye sbb keuntungan dah dikawal. Gaji kita sikit? Gaji kita je yg sikit sesama dorg gaji mahal walau si cina tu sama pangkat dengan si melayu. Penah korg tgk payslip depa? Suma diviralkan. Kemudian dorg buat provoke kata barang nek minyak naik. Pdhal dorg xterkesan pun. Kemudian bapak2 ayam, taukey judi suma sapa? Dorg bukan ada halal haram. Duit haram pun halal bg dorg. Pastu sapa xtau dorg ni kuat menipu dlm meniaga. Handphone saje ckp la.. Kata barang ori... Tp spare part ori sume hbs dia tukar dengan xori. Kalau beli handphone kat luar negara dorg bg kotak yg masih seal lg. Kat malaysia dh xde seal.

    ReplyDelete
  45. Semua Melayu malaysia telah habis dperbodohkn cina....yam seng...

    ReplyDelete
  46. Kerajaan tak perlu guna alasan hapuskan subsidi supaya harga minyak boleh turun.

    Apa yang berlaku sebenarnya Kerajaan yang dah lama bercadang nak hapuskan subsidi dapat peluang terbaik untuk laksanakan rancangan itu bila harga minyak dunia turun. BRIM tak disebut sebagai alasan kali ini sebab ramai yang hangin satu badan bila perkataan itu disebut sebagai punca subsidi dihapuskan.

    Kenapa jadi tragjedi November? Sebab nak balance kan akaun 2014 yang negatif. Nak tutup akaun kan. Nak kirakan bayar bonus orang gomen Januari depan. Kenaikan gaji MP dan Senator lagi. Nasib baik ada GST tahun depan. Boleh lah bagi bonus lagi untuk pujuk hati orang gomen!

    Sebenarnya Kerajaan boleh je turunkan harga minyak, walaupun masih ada subsidi. Bila harga minyak dunia turun, Kerajaan akan untung sebab margin susbsidi rendah!

    Tapi Kerajaan sudah tidak sudi nak bagi subsidi minyak kat rakyat lagi. Kerajaan sudah muak dengan rakyat. Ingat rakyat tak boleh muak dengan Kerajaan ke?

    ReplyDelete
  47. Turun naik RON 95 tak de kena mengena dengan aku. Tapi bila Najib dok hilangkan subsidi RON95, aku tak sangka Parpu dok puji.

    RON95 adalah minyak untuk mereka yang memerlukan subsidi. Orang kereta besar tak isi minyak RON95. Takut rosak injin katanya.

    Bro, kalau nak tarik subsidi pun agak-agaklah. Ini RON95 pun jadi mangsa. Kalau tak nak bukan warganegara dapat subsidi, kasi check itu IC lah. Tak pun boleh slide mycard ke ape kat pam minyak tu.

    Tak baik buat lagu ni kat rakyat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru ngko tahu betapa PUKIMAKNYA Parpu Yenddeyy Pundeey Sappedek.Gendot ni janji duit masuk semua boleh jalan.

      Terima KaseeeeYYY...!!!

      Delete
  48. Kasian sama madbull punya species. Najib kasi minyak naik cina juga yang dikata buat untung. Saya rasa banyak bertuah jadi cina. Thank you god. Kalau jadi melayu untung rempit saja.

    Hahahaaa. Ada pilihan lagi baik tak mahu , cuba lah DAP satu kali , tengok melayu Singapore hidup senang dan mewah dari melayu malaysia apa.

    Taykar

    ReplyDelete
  49. Menipu dan cina mmg dh sebati. Kawan aku ada master degree nk beli kereta pun x mampu kat singapork.. kerja pun x setaraf dgn kelulusan...

    ReplyDelete
  50. PR memerintah semua turun. Harga minyak turun, pendidikan percuma, Tol mansuh. Gaji minimum Rm 1200.00 sebulan. Hak sama rata, sama rasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasi chance DAP satu kali. Tidak bagus tukar balik kepada BN. Belum cuba belum tahu. Takut bila sudah cuba mahu selalu. Macamana ? PRU14 try satu kali tengok.

      Taykar

      Delete
  51. Dont think so kau kominis. Better gulung your tikar and sleep beside chin peng grave.
    Melayu dah d perbodohkan oleh lee kuan yew sekor,lagi muka babi tu dan limkitsial komunis kau nak buat sama kpd org melayu msia. Mana boleh try try apa kau ingat ni cincin ke nak try try senang klr masok. Nak pasal klr masok boleh cuba honey anuwar ibrahim kau tu. Dia suka part klr masok.
    cuba dgn kau dulu klr msk tgk kau suka tidak.
    Hati,komunis,lahanat d bakar oleh neraka jahanam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa itu NERAKA JAHANAM. Itu rosak punya neraka kah ? Kalau rosak hwaaaa manyak sinang olang boleh lali kuluar apa. Elok punya neraka tadak kah ?

      Delete
    2. Dlm lu punyer kitab lu tada bace ka? Patut la lu manyak jahat n bodo jger...

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!