SYABAS PWTC, RAKYAT DIDEKATI MAKLUMAT DIBERI

Semasa mesyuarat Dewan Tertinggi BN, PM ada minta komponen gerakkan jentera untuk terangkan touch point bajet 2015

Tapi nampaknya semua orang tengah bersuka ria di Perhimpunan Agung UMNO.. termasuklah mereka yang mengaku pejuang maya dan pejuang sebenar mempertahankan UMNO dan Barisan Nasional. 

Pejuang pejuang sama inilah jugak yang membelasah untuk tembolok sendiri bertuankan mereka yang membayar mereka. Mereka lupa, memperjuangkan kebaikan Barisan Nasional dalam membela nasib negara.

Bajet 2015 merupakan bajet rakyat namun pejuang pejuang ini tidak pernah beri sedikit ruang untuk memberi maklumat betul tentangnya. Rakyat cuma disogok oleh fitnah dan cerita dongeng pembangkang tentang polisi Barisan Nasional.

Oleh itu, langkah untuk memberi maklumat tentang Bajet 2015 melalui paparan LED di PWTC harus dipuji. 

Kepada pihak lain,bila lagi nak  bergerak? Asyik PM dan TPM saja ke yg buat? Korang ni bila nak mula? Ke seronok nak cerita pasal kereta besar dan rumah besar serta bini baru je korang nak cerita ni?

Ketua bahagian? Ketua Cawangan? Ketua pemuda bahagian dan cawangan? Ketua wanita bahagian? Ketua puteri cawangan? Takkan nak cerita pasal pi melancong luar negeri dan resipi memasak je?

Bukan nak menuduh tapi memang pastu kan? Kan? Kan? 

48 Responses to "SYABAS PWTC, RAKYAT DIDEKATI MAKLUMAT DIBERI"

  1. Tak laa semua tapi kebanyakan pemimpin UMNO pentingkan diri sendiri dari memperjuangkan nasib melayu .

    ReplyDelete
  2. Parpu .. apa ko cakap mmg betul.. apa Tun.M kata mmg tepat.. aku tak cakap tempat lain, tempat aku lah..tanah penghujung Selatan Benua... ketua macm haram jadah... biro semua tidor... tpi nak cerita pasal perjuangan..kerana tak mahu derhaka pd mak bapak aku.. lama dah aku keluar UMNO...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedih....lawan lah mereka. Kau bertanding. Bantu UMNO.

      Delete
    2. Betul tu.depa ni bukannya nak jawatan utk bantu melayu tapi nak bantu poket dan konco2je.puak2ni melayu pun sanggup di juaalnya

      Delete
  3. Pakatan Rakyat lebih baik dari umno. Pemimpin PR lebih baik dari Najib.

    DAP - PKR - PAS - UMNO .... yang mana satu pilihan anda ?

    LKS - HA - AI - NR ..... siapa yang terbaik jadi PM ?

    Anda yang tentukan, tiada paksaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sokong rafizi jadi PM!!!!!

      Delete
    2. Meh kita tengok:

      LKS TIDAK LAYAK KERANA RASIS DAN PENYUMBANG KEPADA 13MAY1969,
      HA.. Tiada bakat kepimpinan besar, untuk kelompok kecil okay.
      AI.. Yang ni no no no..dia dah biasa dalam kerajaan apa dia buat semua org tahu sebab itu dia hidup mewah hari ini..dicampor dengan moralnya sekarang, hancus Malaysia. katakan tidaaaakkkkk.

      Delete
    3. Tidakkkkk tak mau dua bapok jadi pm. Tidakkkk kpd komunis 13mei tidakkkk tidak mahu tidak ingin tidak relaaa kpd pengfitnah negara yg hobi melaga2kan melayu bergadoh sesama sendiri. Tidakkkkk

      Delete
  4. PAU hanya akan menjadi medan utk UMNO melaungkan kata2 retorik.. perjuangan Islam lah..perjuangan bangsa Melayu la.. semua itu hanya lakonan lawak semata2..sama seperti lawak jenaka di konvensyen PKR atau muktamar PAS. Semuanya hanya utk bagi org seronok. PAU hanya ibarat pesta sahaja...abis pesta..smua balik tido dan tidak ada apa2 yg bergerak.

    Najib..sepatutnya berundur dgn cata terhormat seperti Pak Lah. Sentimen fi peringkat bawah menunjukkan UMNO bukan pilihan utama. Di bandar besar di Selangor..UMNO dan BN bole ucapkan selamat tinggal. Rakyat dah makin x percaya. Bukan sebab PR hebat..tapi sebab UMNO semakin hancur.

    ISA dihapuskan. Lambakan mat2 hitam dan mat arab atas nama student visa makin membimbangkan. Itu x masuk lagi indon dan bangla. Rakyat di bandar dah x rasa selamat. Kos sara hidup makin tinggi. Tindakan Najib sebab nak popular, bagi gaji minimum RM900 buat kos barang makin melambung. Bagi BR1M dgn buang subsidi minyak membuatkan rakyat makin meluat.

    selagi Najib memerintah..rakyat yg jd pengundi atas pagar, akan ikut saranan Tun M.. tarik balik sokongan pada.Najib dan UMNO. Buang menteri2 yg bagi jawapan mcm budak x sekolah. Beri peluang pada.lapis2 muda..jgn asyik menteri kitar semula sahaja..

    Zaman terbaik adalah dibawah Tun M..selepas itu..semua hanya nk popular dan rakyat diabaikan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku percaya ISA akan dikembalikan selepas pembentangan kertas putih IS.

      Delete
    2. Betul tu Zallman.pau ni ibarat mcm pertandingan pidato sekolah je.dah abis masing2 pakat balik.lupa dah yg dibahas.setiap tahun mcm tu,melayu dok mcm ni jugak yg susah terus susah.kaum cina makin kaya melayu dok mcm tu le jugak......tak jadi ape pun.yg kenyang pemimpin bhgian cawangan n puak2 pembodek depa ni.jawatan hanya batu loncatan utk buat duit,utk dpt projek dsb.yg lagi bangsat dpt projek di ali baba pulak.........

      Delete
    3. PAU ibarat majlis MLM. Tayang kereta mewah, ucap2, tepuk2, seronok2. Tapi bukan semua maklumat tentang pemimpin UMNO yang dipaparkan dalam blog adalah benar. Dalam banyak keadaan, pemimpin peringkat cawangan tidak beroleh apa2. Peruntukan hanya turun ke bahagian, bukan ke cawangan. Orang bahagianlah yang mewah dan moncah, kata orang Perak. Pemimpin cawangan yang sehaluan dengan bahagian tak dapat apa pun sebenarnya. Kalau sehaluan dengan orang bahagian, mungkinlah dapat sisa-sisa yang orang bahagian bagi. Fitnah besar kalau kata cawangan dapat peruntukan. Bahagian yang dapat peruntukan terus. Cawangan hanya bergantung kepada belas kasihan bahagian.

      Kalau kata banyak pemblog ni tulis suka2 hati pun mungkin ada benarnya sebab mereka sendiri pun macam kebanyakan pemimpin atasan UMNO yang mereka kritik, tidak bermaklumat tepat.

      Delete
  5. 1.kebanyakkan perwakilan umno yang sijilnya setaraf aziz rahimm jee!!masing-masing tukang anggok jee!!
    2.bedegaq-degaq puak perasuah ni kununnya membela melayu!!sedangkan semuanya adalah kuli cina belaka!!masing-masing kununnya kontraktor!!dibelakang depa adalah cina-cina !!mereka semuanya ali didepan baba!!!
    3.rasuah dah jadi budaya!!ada berani depa bahaskan bab rasuah!!semuanya pemakan rasuah belaka!!!
    4.ketam-ketam bersidang untuk syok sendiri!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan kena kaji knape ali baba trus berlaku. Org melayu jgn terlalu inferior mnyalahkn melayu krn perkara ini berlaku. Di sini lah peranan PAU mncungkil isu n msalsh peniaga bumiputera yv bhssrat berniaga. Kbnykn tender kerajaan mmerlukn modal shingga jutaan rm. Dlm klompok peniaga bumi yg biasa boleh dbilang yg ada modal sbnyak itu. Mrk xde pilihan lain kecuali tpaksa bkongsi dgn pniaga cina yg akhirnya cina yg mmonopoli keuntungan. X blehkh pau ini mhasilkn satu kaedah atau dasar atay syarat yg mbantu peniaga bumi bniaga dgn lbh mudah, bukannya syarat yg mrugikn melayu. Cukup2 la kita mhina bangsa sendiri sbaliknya beri ideac@ jln utk mngatasi isu yg kita x gemari itu. Kpd anon 7:16 apakh anda telah kenal pasti punca yg mnyebabkn rasuah dan apakah idea anda utk atasi isu ini. Ramai melayu bminat bniaga n ada bakat serta potensi cuma mrk xde modal yg bnyk. Jd apa pilihan yg mrk ada? Bgmana sikap pnjawat awam yg berkaitn dgn isu ini? Beri jln mmajukn peniaga bumi, zakat pun akan btambah serta nama bangsa kita lbh kuat, InsyaAllah..

      Delete
  6. secalit aje yang bersemangat Melayu yang lain nak kuasa, jawatan supaya cepat jadi kaya, UMNO kena tukar dari atas kebawah. yang kayaraya semua yang diatas termasuklah so call macai, kronis dan keluarga mereka. semangat Melayu 10% semangat kuasa dan wang 90%.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju UMNO kena tukar dari atas kebawah, dan PKR seriphan UMNO perlu dimansuhkan. mereka lagi teruk tentang rasuah, fitnah, LGBT

      Delete
    2. Hehe nurul izzah anak kpd sesiapa? Nenek jijah isteri kpd siapa? Lge anak kpd siapa? Karpal sinki bapak kpd siapa? Bknkah ini parti keluarga? Dap tidak pernah tukar president dari masa 13mei sampai skrg. Sandiwara apa yg mereka sedang main dan penyokong2 d permainkan. Oooo sedapnya kena,m#-@.

      Delete
  7. Tahukah anda bahawa UMNO hampir dinamakan UMO pada asalnya? Namun, cadangan daripada Pendeta Za'ba telah dipersetujui ramai maka lahirlah nama UMNO seperti yang kita semua kenali hari ini.

    ReplyDelete
  8. Saya setuju dengan ramalan KS Lee. Najib lupa Tsunami Cina PRU13 telah berjaya mengubah lsndskap politik Malaysia. DAP sudah mempunyai taring yang sudah cukup tajam yang menggerunkan kita orang melayu. Kejayaan DAP menjana gelombang tsunami jangan dipandang rengan oleh perwakilan umno yang sedang bersidang. Tsunami 14 yang dikatakan oleh KS Lee akan dijanakan oleh DAP pada skala yang lebih besar. Najib hilang jawatan tidak perlu kita tangisi tetapi jika PUTRAJAYA BERTUKAR TANGAN itu lah yang akan orang melayu ratapi zaman berzaman. Singapore jatuh ketangan cina sampai kiamat melayu tidak dapat ambil balik. Dan Penang juga berkeadaan yang sama. Orang melayu wajib menerima strategi DAP lebih terancang daripada strategi umno. Cuba analisa dan kaji perancangan DAP di Penang mengujudkan tekanan kepada orang melayu disana. Umno tidak berupaya menekan orang cina supaya tidak dapat bangun membina kekuatan politik, pemimpin umno mudah dibeli dengan wang oleh orang cina.

    Jika DAP menjadi kerajaan mampukah orang melayu membeli pemimpin mereka dengan wang ??????????????

    Otai Umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah gerun dengan DAP.UMNO perlu DILUPUSKAN.Dikala kita berada dibawah pemerintahan PR, Raja-Raja Melayu adalah benteng terakhir kita.Apakah perbezaan Melayu bersama UMNO atau tidak bersama UMNO.Kita tetap didiskriminasi dan rata-ratanya jauh lebih rendah taraf sosiaekonominya dengan kaum lain.UMNO ada atau tidak ada sudah bukan satu masalah orang Melayu.Fungsinya hanya sebagai proxy kaum lain untuk MENGHAPUSKAN melayu secara halus dan senyap.MAMPHOSLAH KAU UMMNO!

      Delete
    2. X tau saper mamphos dulu kan...

      Delete
    3. Hello RBA kau tak payah bodek jubor DAP. DAP menang kerana keCINAAN NYA DAN DICAMPUR pengaruh Anwar yang against bangsa sendiri maka CINA pun termakan. Apapun PRU 13 menyaksikan 92% Cina menolak UMNO/BN tetapi dengan kekuatan majoriti melayu dan bumiputra Sabah/Sarawak BN bentuk Kerajaan.

      Delete
  9. Sedih tengok UMNO sekarang ni, akar umbi kita lemah. ketua cawangan rata-rata tak berfungsi. yang mereka tahu minta peruntukkan dari MB. untuk apa peruntukkan tu hanya Allah yang tahu. had kelayakkan mesti ada terutamanya kelayakkan pendidikan.

    ReplyDelete
  10. Saya bimbang Tsunami 14 terjadi betul2. Umno akan bungkus atau umno tinggal terkonteng2 dalam BN. Salahnya 200% kerana Najib.

    ReplyDelete
  11. Perhimpunan Perompak Penyamun Bertauliah.

    PRU 14 aku plan mau tanam ini UMNO hidup-hidup sampai lenyap.Percayalah......UMNO takkan berubah apa-apa malah akan jadi lebih TERUK,TAMAK DAN HALOBA.

    Akan tiba masanya PUKIMAK-PUKIMAK BABI HANJENG dalam UMNO ni akan tahu langit itu tinggi atau rendah.Gelombang yang akan datang bukan kuasa dari PAS dan PR PUKIMAK tapi dari kuasa rakyat yang berhempas pulas setia hari memerah keringat dan dianiaya.PR akan mendapat benefitnya kerana kita sudah tiada pilihan.Sekurang-kurannya UMNO lenyap dimukabumi ini untuk selamanya.

    Kuasa Rakyat Adalah Muktamad.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diwaktu UMNO MAMPHOS dan LENYAP benteng terakhir oran Melayu untuk mengekalkan hak mereka hanyalah bergantung kepada Raja-Raja Melayu.Raja-Raja Melayu adalah benteng pertahanan orang Melayu dikala PR memerintah dan MAMPHOSNYA UMNO.

      DAULAT TUANKU!

      Delete
    2. Ko ingat ni zaman melaka abad ke 15 ker? Klu PR MMERINTAH perlembagaan bleh di ubah. Dulu singapork pun ada sultan skrg ada presiden cina

      Delete
    3. Salah satu kekuatan yang ada pada Raja Melayu sebagai contoh Cina makan Babi awal- awal kena reject tempel muka nak jadi MB masa di Perak dan Selangor.Dan jika nak meminda dan menghapuskan Hak Orang Melayu rasanya perlu ada persetujuan dari Raja-Raja Melayu.Ngkau jer BODOH.Ingat pihak Istana tu cuma keluarkan Perutusan Hari Raya jer ker.

      ChaiiiiTTTT.....!!!

      Delete
    4. ReentryCapsule... selamat berkenalan dan berbincang. Jangan maki-maki ya....
      Banyak sekali tulisan anda yang penuh dengan kemarahan dan kebencian kpd UMNO. mesti ada sesuatu yang membuat anda begitu benci UMNO. Itu hak anda...

      Pada saya pula, saya sangat sayangkan UMNO. Najib saya tak sayang langsung sebab dia pemimpin yang lemah. Najib patut turun dan serah pada TPM yang lebih berkaliber. UMNO harapan majority orang Melayu. PKR hanya boneka DAP. Hati-hati dengan DAP

      Delete
    5. Itu mimpi kau lah RBA Cina pariah. Ingat senang ke..PRU13 PR telah lakukan yang terbaik tetapi gagal, jangan haraplah PRU14 nak menang.

      Delete
  12. Sayang Melayu tak semestinya masuk UMNO tapi tak akan sesekali masuk Pakatan Bangsat. Buat kerja demi Melayu, Islam dan Raja bila PRU atau PRK tetap pangkah BN dan UMNO. Tak payah nak rebut-rebut jawatan dalam UMNO, lebih baik enjoy hidup ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti Masjid dah kena tarah dengan jentolak pun u mau enjoy lagi ka brader?

      Delete
    2. Yg tu berlaku kat negeri2 bwh PR..

      Delete
    3. Anon 11.17, saya sangat setuju dengan anda. Saya tak dapat apa-apa kontrak dari UMNO tapi kami adik beradik hamper semua dapat biasiswa untuk sambung belajar, dalam dan luar Negara. Ayah kami hanya pekerja biasa. Tapi hari ini hampir semua kami memiliki asset yang berguna dan menjadi middle class Malay. Actually ada yang sudah jadi jutawan dalam bentuk asset. Mmg dalam UMNO ada yang kaki rasuah, tapi ramai juga yang berjasa macam Tun M.
      Jangan sesekali sokong PR sbb mereka bersama hantu Cina DAP.

      Delete
    4. Adalah termaktub rasuah ujud kerana adanya PEMBERI, siapakah yang selalu memberi untuk mendapatkan benda-benda kepentingan mereka, seperti nak menyeludup, nak license, nak itu dan ini tetapi tak mereka tidak mahu mengikut saluran betul yang mereka mahu dapatnya dengan pantas. Iadi kita mesti bunuh PEMBERI RASUAH lepas tu tidak ada rasuah lagi. Dalam DAP ramai tauke-tauke cina pemberi rasuah yang aku heran mangkok diatas tu kata DAP tadak rasuah. poooorah.r

      Delete
  13. Berebut lah sementara boleh . Nanti selepas datang Tsunami 14 umno tinggal teloq saja.

    ReplyDelete
  14. MAHU UMNO TAPI TAK MAHU NAJIB

    ReplyDelete
  15. Berita PAU 2014

    Wakil Pemuda Umno Pulau Pinang puji CM LGE .

    Wakil Wanita Umno Kelantan desak bahasa mandirin dan Tamil dijadikan subjek elektif wajib di semua SK.

    Bukti perjuangan DAP sudah boleh diterima oleh orang melayu.

    KS Lee

    ReplyDelete
    Replies
    1. KS Lee,
      Cerita sikit, apa yang dipuji tentang LGE.

      Delete
    2. Yang istimewanya LGE ni, tak dak hujan pun RAINBOW tetap ada...hik...hik..hik

      Delete
    3. Ksleeches sebok dgn bgn komtar. Twin tower ke bgn talikom ko kun fayakun bgn tu akan runtuh. Dorang ni tak boleh grasp perkara2 begini

      Delete
  16. Pemilihan perwakilan dap n pkr pyn penuh dgn sandiwara n darah...muahaha...hak ahli2 sdr pun dkantoikn dr mngundi. Itu pun bru perintah negeri, klu perintah negara sah2 cam komunis atau autokratik.

    ReplyDelete
  17. Syabas kepala hotak !!! ucap syabas apa pada Najib lembek ni!!??
    Dia yg cipta masalah... pandai2 pi hapus ISA, nak hapus Akta hasutan.. then dia pura2 menyelamatkan... bodohnya perwakilan UMNO.. terjerit2 bangun sokong Najib... ptuihh laahhh...

    entah apa yg ada dalam kepala otak Najib ni dengan macam2 masalah jenayah yang tak dapat nak di kawal nya tiba2 kerja nak mansuh hapus akta..

    lepas kena ugut dan tahu dia akan jatuh, dan kebangkitan TS Muhyiddin, then dia umum nak kekal AKta HAsutan.. bodohnya orang UMNO yg memuji Najib.. sampai bila nk biarkan puak penjahanam UMNO spt Najib, KJ, Ku Nan, Pudin setan PR, menteri2 angguk tu kekal dlm UMNO?


    Najib ni sama shj dengan KETUM dan KJ.. bermain wayang pandai.. di PAU melayu sana melayu sini..menjerit2 ... macam nk buh pelempang je.. isi tak tera mana.. jerit je lebih.. bodoh Najib.. PM paling teruk dalam sejarah UMNO... puas untuk kelirkan dan liberalkan Melayu!!

    Blog pariaparpu ni takyah cakaplah.. memang konco penjilat Najib.. sbb tu banyak entry pasal TS Muhyiddin atau pro Melayu.. yg banyak pro liberal je yg pariaparpu ni suka highlight!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amma.U manyak betul juga kalu.Saya kasi sama u Satu Billion like la macha.

      Terima KaseeeeYYY....!!!!

      Delete
    2. Kau jeles dia pro melayu apasal ..kau kafir ye?? Kafir mmg gitu apa melayu nak buat jalan betul semua korang anti. Kau puja tokong ohhh tak pa..letak limau segala hapa laa tak pa. Baling kelapa la depan rumah baling duit kertas ohh itu tak pa.. Kau kafir ye?? Kafir mmg gitu berdengki pd manusia lain

      Delete
    3. Weii kafir 2.32pm, aku ckp parpu paria ni puak pro liberal, tak suka Islam, sbb tu parpu paria ni tak minat nk letak entry pro Melayu mcm TS Muhyiddin, parpu paria ni penjilat tegar kem liberal dlm UMNO yg diketuai Najibgorr! Yg ko menyalak mcm anjing apesao? Ko tu la kafir laknat.. mak bpk ko kapir jgk!

      Delete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!