PANAS BERAPI! LUAHAN PARPUKARI BERAPI TENTANG UCAPAN TIMBALAN PRESIDEN UMNO YANG MESTI DIBACA!

Seronok tengok TPM berucap tadi. BERAPI-API! Bila dengar memang terbakar darah dibuatnya. Seolah-olah bila dia cakap kita nak bangun dan terus menjerit! Hidup UMNO! Memang terasa macam tu! Tetapi bila kenangkan balik Ketua Bahagian dan Ketua Cawangan yang dah uzur dan tak relevan serta penyekatan yang mereka buat. Terus mati pucuk rasanya...

Ya Pemuda, Puteri dan tulang belakang UMNO wanita sendiri terjerit-jerit kat bawah menyokong apa yang diperkatakan oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin yang sangat saya hormati. Ini bermakna pucuk pimpinan parti tahu memang UMNO menghadapi masalah. Apa yang diperkatakan oleh 'OLD MAN' TUN M memang benar. KLIK SINI

Kita boleh kata suruh Tun M duduk diam-diam dan jangan bersuara, tetapi kita ada fikir ke orang tua sangat sayangkan parti UMNO dan bangsa melayu ni? Kita semua nak tunjuk pandai dan nak sokong BOS of the day saja demi nak jaga tembolok kita? Bukankah kita sepatutnya menegur UMNO untuk berubah? Walau dah berjuta kali suruh berubah tapi UMNO masih sama? Jangan la macam tu..

Kita mahu PM dan Tun M bersatu dan kalau tak boleh nak membantu jangan la jadi batu api nak tambah cili kan? Kita kena berdoa supaya mereka bersatu dan UMNO terus utuh menjadi PEOPLE CHAMPIONS! Bila dia tegur kita terima la dan perbaiki. Tak payah la nak serang dia balik dan nak tunjuk besar kepala kita kan?

Anyway apa yang diperkatakan oleh TPM tadi memang tak lari dari apa yang diperkatakan Tun M dalam blog beliau iaitu Chedet.cc - kita semua tahu di bahagian dan cawangan-cawangan orang yang dah expired dan tak relevan masih dok pegang jawatan seolah-olah nak menongkat langit!

Aku setuju dengan permintaan TPM, kalau sudah lama, maka undurlah dan beri peluang kepada muka baru. Ini ada yang dah pernah jadi Ketua bahagian, jadi wakil rakyat lepas bersara masih mau jadi ketua cawangan lagi. Dan disebabkan dia takut hilang jawatan maka dia tak benarkan cawangan dia lebih dari 50 orang. Apa ni beb? Dah macam ni pun masih nak pentingkan diri sendiri ke?

Sudah-sudahlah tu, orang melayu memang perlukan UMNO sebab terbukti parti lain memang tak boleh nak bela bangsa melayu. PAS gagal dan takut dengan DAP, PKR bukan parti melayu dan DAP semua tahu komunis chauvinist. APa pilihan kita ada? Takde beb, hanya UMNO saja dan pemimpin-pemimpin UMNO bahagian dan cawangan sudah mula kena fikir tentang masa depan anak cucu.

Duit ni cari banyak mana pun memang tak pernah cukup. Bersyukurlah dengan apa yang ada. Kalau dah tahu diri sudah tidak relevan dan tidak disukai maka berundurlah. Jangan beli sokongan dengan wang ringgit. Aku bukan nak menuduh tetapi ini adalah hakikat. Kelak nanti disebakan kita gila kuasa anak cucu semua tergadai.

Rakyat Malaysia memang perlukan UMNO tetapi UMNO yang lebih hebat dan boleh menjadi denyutan rakyat. Bukan UMNO yang dah tua dan outdated serta masih dalam zaman Jurassic seperti DAP dan PAS yang masih simpan pemimpin yang dah patut masuk muzium! Kenapa perlu ikut orang lain? Kita kena buat sesuatu yang baru. Inilah masanya kita nak tengok ketua-ketua bahagian dan ketua cawangan yang sudah tdak relevan mengundurkan diri dan beri spesis baru untuk menduduki jawatan tersebut.

Aku dapat feel apa yang Timbalan Presiden UMNO sampaikan tadi, tapi adakah mereka yang sepetutnya sudah tidak relevan ini mendengar? Apakah ini akan manjadi satu lagi perhimpunan yang cakap berapi dan berdegar-degar lepas habis semua lupa? Kita yang akan menentukan masa depan parti. Mulakan dengan pegorbanan EGO yang tidak mebawa faedah serta undur sebagai wira!

Nak tulis lagi ke? Tak payah la kot. Cukup la tu. Kalau reti bahasa memang dah faham apa yang TPM cakapkan tadi. Kalau memang nak parti hancur dan musnah maka duduk la situ dan kita semua tunggu UMNO ditalkinkan. Kalau dulu aku cakap macam n mungkin ada yang gelak, sekarang benda ni tak mustahil lagi dah. Rakyat mahukan UMNO tetapi dengan ROH YANG BARU!

Terima kasih kerana sudi membaca luahan hati PARPUKARI

87 Responses to "PANAS BERAPI! LUAHAN PARPUKARI BERAPI TENTANG UCAPAN TIMBALAN PRESIDEN UMNO YANG MESTI DIBACA!"

  1. tapi kann kann ucapan Tan Sri Muhyidin tu banyak ditujukan pada Khairi Jamaludin dan pemuda exco umno dia.

    Ala...Kawan baik ko best friend ko tu juga kann kannn...ehhh lu bukan ke kaki kipas KJ dah lupa?

    kih kih kih kih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh kj mmh ok apa..negara kita ni mmg perlukan pemimpin yg muda mcm kj tu baru lah negara kita ni akan lebih maju....

      Delete
    2. Mana ko tau TPM tuju kpd KJ?? Andaian sendiri kan??? Lebih baik ko senaraikan pemimpin senior yg TPM maksudkan dari ko buat andaian yg sememangnya takleh nk terima akal. KJ adalah antara pemimpin yg berani bersuara. Takkan dia plak nk undur diri

      Delete
    3. KJ...
      just a piece of ass hole..
      Hasil dr politik wang..
      Rasuah..

      Saper KJ ?
      Just menantu Pak Lah
      Nothing more..
      Nothing less...


      FUCK U KJ !!!

      Delete
    4. Let's ZUMBA YEH yeh,
      MESTI INGAT DIA ADA CHINA DALAM PEJABAT DIA.......... AKU KURANG YAAKIN.....
      RAMAI PEMUDA DARI KAMPUNG TAK TAHU.......

      Delete
    5. KJ SI PENGKHIANAT!! KAMI TIDAK AKAN LUPA APA YANG KJ BUAT KETIKA ZAMAN TUN DOL LANSKAP!!

      Delete
  2. PAS TIDAK AKAN TINGGALKAN PAKATAN RAKYAT

    Pas dihina terok oleh orang melayu dan penyokong Umno. Semua itu kerana Pas enggan keluar dari PR setelah Pas berperang dingin dengan DAP atas beberapa isu. Cabar mencabar diantara kedua-dua pemimpin parti ini berlaku tidak kesudahan. Mungkin sebahagian orang melayu rasa terhina bila Pas seperti dihalau oleh DAP supaya meninggalkan PR.

    Sekali fikir memang saya juga rasa Pas tidak ada maruah , hidung tidak mancong pipi tersorong-sorong , bermuka tebal. Yang tajam aqal dapat membaca maksud DAP iaitu DAP lebih suka Pas belah dari PR. Adanya Pas dalam PR memberi masalah kepada DAP dalam menangkis propaganda lawan iaitu MCA dan GERAKAN.

    KENAPA PAS ENGGAN KELUAR PR ?

    Saya rasa lebih selamat Pas terus bersama PR untuk berlawan dengan Umno. Lawan sebenar Pas ada lah Umno , walau MCA dan GERAKAN juga parti komponen BN tetapi Pas tahu nasibnya bila berlawan dengan MCA dan GERAKAN , Pas akan kecundang walau pun dikawasan melayu. Kerana orang cina bukan seperti orang melayu dalam urusan memilih wakil rakyat. Saya sendiri mahu bangsa saya menjadi jurucakap untuk membela bangsa saya di DUN / Parliament , saya tidak yakin Pas akan membela nasib orang cina PR dalam DUN / Parliment walau Pas itu merupakan komponen dalam PR bersama DAP , walau saya penyokong DAP tetapi dalam keadaan serupa itu naluri saya meminta saya undi calon MCA / GERAKAN kerana mereka adalah cina yang sudah tentu akan memperjuangkan hal-hal berkenaan orang cina. Jika saya undi Pas hanya kerana dianya dalam PR bersama DAP , saya sebenarnya telah tersilap membuat pilihan. Akan bersambung.......

    KS Lee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lantak kau nak pilih sapa kau nak.
      Klau kami ckp pon mmg tikar @ks leleh saja tak mau faham. Bloody who cares you vote for.

      Delete
  3. Apa yg tun m ckp tu mmg betul....tp biasa lah benda betul mmg pahit...susah org nk terima...kan bgs kl pemimpin2 umno yg dah senior tu pk blk apa yg tun m tu ckp n bg peluang kat org2 baru utk majukan lg negara kita ni..udah2 lah tu..mcm mana negara nk maju klu semua pemimpin2 umno pk poket sendiri je...bg lah peluang kat anak cucu plak yg bekerja keras utk memajukan negara kita ni...

    ReplyDelete
  4. Sambungan by KS Lee ......

    PAS AKAN RUGI BESAR JIKA KELUAR PAKATAN

    Saya percaya para pemimpin Pas nampak risiko hitam yang akan berlaku kepada Pas jika Pas keluar PR samada untuk bergerak sendirian atau bergabung dengan Umno. Umpama mata gergaji tolak kulit terluka tarik juga kulit terluka. Pas dalam serba tidak kena sekarang. Pas tahu untuk berlawan dengan Umno dia perlu sokongan cina , tanpa sokongan cina Pas tidak mampu untuk kalahkan calon Umno , walau dia bertanding di kawasan melayu 70% dan bukan melayu 30%. Kata lah kekuatan Umno dan Pas 50-50 , dalam keadaan ini sokongan bukan malayu menjadi penentu. Jika Pas bukan komponen PR lagi , adakah anda ingat cina khasnya akan sokong Pas ? Tetapi jika Pas itu sebahagian daripda PR maka orang cina walau mereka tidak senang kepada Pas kerana berperang dingin dengan DAP , tidak rugi dalam jangka kehadapan memenangkan Pas. Memenangkan Pas sebenarnya adalah satu bentuk tindakan tidak langsung untuk menghalang Umno menjadi terlalu dominant dalam BN. Sekarang kerana Umno terlalu dominant maka barisan anggota kabinet telah dimonopli oleh Umno , nampak seolah adalah Kerajaan Umno dan bukan Kerajaan BN.

    Jika Pas masuk bertanding sendiri-sendiri berlawan dengan Umno , peluang Pas menang sangat tipis , kerana hanya orang Pas saja yang sokong Pas , orang melayu PKR dan bukan melayu bebas buat keputusan sama boikot Pas atau menyokong Umno sebagai tindakan menghukum Pas kerana mengkhianati PR.

    Saya hujah Pas akan kalah kerana malayu kini pecah 3 - saya andaikan jika ada 10,000 melayu disatu-satu kawasan - 6000 adalah melayu Umno , 3000 adalah melayu Pas dan 1000 adalah melayu PKR. Sebab itu saya berkata tanpa sokongan bukan melayu Pas can't get thru. Jika bukan melayu boikot pengundian pun peluang menang tetap memihak kepada Umno. Melainkan jika 80% bukan melayu menyokong Pas maka peluang Pas mencerah dikawasan pengundi melayu 70% & bukan melayu 30%.

    Atas perkiraan ini lah kita nampak Pas buat bodoh dan muka tebal terus berada dalam PR. Dan saya ramal Pas tidak akan berani tinggalkan PR biar apa pun DAP kata kepadanya.

    KS Lee

    ReplyDelete
    Replies
    1. KS Lee, menarik tulisan anda. Pandangan sy pula, UMNO boleh memerintah Malaysia bersama sokingan Melayu dan Bumiputera Sabah dan Sarawak. UMNO perlu terima hakikat, 90% Cina tdak akan undi BN keraba Cina nekad bersama DAP untuk rampas kuasa Melayu. PKR sekadar kuda tunggangan DAP.

      Lim Kit Siang adalah contoh Cina DAP yg rakus, tidak ada jiwa Malaysia dan anti Melayu.

      UMNO yg rugi kerana terlalu melayan Cina yg tidak sokong mrk. Seoaturnya UMNO dan BN bg biasiswa dgn nisbah 80 : 20. 20 itu untuk Ciba dan India yg miskin.
      BN buat rumah mampu milik jg nusbah 80:20. Utk Mekayu, tidak kira UMBO @ PAS.

      Krisis MB Sekangor menunjukkan ramai pemimpin PAS yg jati diri mrk penuh dgn Iskam dan Melayu.

      UMNO jgn malu utk lebihkan Melayu dlm semua aspek dan bantu org India dan Cina yg miskin.

      Masalah UMNO skrg ialah terdapat golongan perasuah dan pentingkan kroni. Kalau UMNO berani gugurkan orang2 ini, UMNO ajan disokong oleh majoriti Melayu.

      Cina yg ingin rampas kuasa, biar mrk dgn DAP. Sebab dulu mrk bersama KOMUNIS. Pd sy, Cina DAP dan KOMUNIS adalah sama....JAHAT DAN TIDAK LANGSUNG BOLEH DIPERCAYAI.

      Delete
    2. Andaian anda salah, sebab anda assume undi Melayu tu statik. Jelas dari PRU 13, PAS dapat undi Cina tapi hilang undi Melayu. Orang Melayu sedar yang PAS adalah adik dalam PR dan selagi mereka kekal dalam PR agenda Islam PAS akan terus terbengkalai. It's a zero sum game - kejar undi Cina, hilang undi Melayu dan sebaliknya. Jadi PAS kena buat pilihan, undi siapa lebih penting bagi mereka.

      Anda juga harus ingat apa sebenarnya matlamat PAS. Ianya bukan setakat menang pilihanraya, tapi untuk mendirikan pemerintahan menurut prinsip Islam. Apa guna menang pilihanraya jika akhirnya pemerintahan dimonopoli PKR dan DAP dan jadi lebih sekular dari BN?

      Delete
    3. Aku x berapa setuju tentang pas dpt undi cina tu.mmg betul cina undi pas tapi kita kena paham kenapa.undi tu utk dap.kalau pas kalah maknanya dap pun akan kalah.hati hati dgn dap ni dia baik ada makna.ekonomi mrk dah kuasai jgn biar kerajaan meraka kuasai.nanti susah melayu jugak.

      Delete
    4. Semua dari mereka dap pas pkr nak jatoh BN anyway anyhow all the way fitnah. Ks leleh@tikar is playing physco game. Itu hajat mereka no 1. Waspada.

      Delete
  5. umno ni sbnarnya mmg kuat...tapi x digunakan dgn betul oleh pemimpin..ini sbb pemimpin yg ada pemimpin patung,penakut...pemimpin bisnes...

    ReplyDelete
  6. Memenangkan Pas sebenarnya adalah satu bentuk tindakan tidak langsung untuk menghalang Umno menjadi terlalu dominant dalam BN. Sekarang kerana Umno terlalu dominant maka barisan anggota kabinet telah dimonopli oleh Umno , nampak seolah adalah Kerajaan Umno dan bukan Kerajaan BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. UMNO bkn dominant. Nampak dominant sbb MCA n MIC dah mcm tak wujud. PR tau musuh mereka adalah UMNO sbb MCA n MIC dah kalah sblm perang. Skrg hanya UMNO shj yg perlu ditumbangkan. Dan benda ni boleh dibuat dgn pemimpin2 yg sedia ada yg bodoh sombong. PR tak perlu bekerja keras, hanya tunggu n lihat kemusnahan UMNO

      Delete
    2. Zara Ashley, insyaallah UMNO tidak ajan tumbang jika mrk segera beruvah. Secara peribadi, Najib yg patut resign sbb dia dan isteri adalah libility kpd parti. Standard Najb sama dgn Pak Lah. Siapapun tak respect kecuali melihat beliau sbgi Presiden parti. Pemimpin mesti mcm Tun. Mcm mana benci pun, rakan dan musuh akan membaca teguran beliau. Tun sentiasa dpt 2/3 dlm pilihanraya. Tp Najib dan Pak Lah,jdkan UMNO hambar. Aku ahli UMNO tp sy tidak seronok dgn perjuangan UMNO yg terkini. UMNO perlu kembali kpd perjuangan asal untuk agama, bangsa dan negara.

      Delete
    3. Zara Ashley, insyaallah UMNO tidak ajan tumbang jika mrk segera beruvah. Secara peribadi, Najib yg patut resign sbb dia dan isteri adalah libility kpd parti. Standard Najb sama dgn Pak Lah. Siapapun tak respect kecuali melihat beliau sbgi Presiden parti. Pemimpin mesti mcm Tun. Mcm mana benci pun, rakan dan musuh akan membaca teguran beliau. Tun sentiasa dpt 2/3 dlm pilihanraya. Tp Najib dan Pak Lah,jdkan UMNO hambar. Aku ahli UMNO tp sy tidak seronok dgn perjuangan UMNO yg terkini. UMNO perlu kembali kpd perjuangan asal untuk agama, bangsa dan negara.

      Delete
    4. Semasa Pak Lah jadi PM, ramai yg tak suka dia. Ramai suka bila Najib gantikan Pak Lah. Tetapi apa yg jadi skrg? Sekiranya lps ni, Muhyidin ambil alih, adakah perkara yg sama tidak akan berlaku?? Sekiranya ia berlaku, maka jelas sekali, UMNO tiada pemimpin yg benar2 berkaliber selepas Tun M.
      Pokok pangkalnya adalah pemimpin2 UMNO tidak memainkan peranan spt zaman Tun M. Najib terlalu ambil sikap kesederhanaan sehingga tidak menegur straight right in the face pada pemimpin2 yg lemah. Memberi teguran seperti melepas batuk di tangga. Adakah slps PAU ni, akan ada perubahan atau hanya berkobar2 semasa PAU??? Sama2 lah kita nantikan.

      Delete
    5. Insyaallah Muhyiddin lebih baik dr Najib. Pak Lah ialah sejarah kebodohan pemimpin UMNO. Kerosakan yg dia buat pd UMNO sukar dibaiki oleh Najib. Najib yg ingin kelihatan baik tp sebenarnya lemah. Dulu org Melayu akan tunggu ucapan Presiden UMNO termasuk org PAS yg rasional. Skrg aku sendiri berat hati nak dengar. Sebab apa? Ucapan yg tiada tindakan dan pemantauan. Yg lebih teruk tidak sedar diri sendiri yg perlu berundur.

      Delete
    6. Anon 9.06
      Sy tidak ada sebut undi Melayu statik. Undi Melayu pd UMNO akan berubah mengikut siapa yg memumpun parti.

      Sy tak berminat bercakap tentang DAP sebuah parti jahat.

      Ttg PAS, sy hormat kecuali Mat Sabu yg jahat mcm DAP.

      Matlamat PAS tak jd masalah pd saya sbgi orang Islam. Yg susah hati matlamat PAS ialah org kafir.

      Yg sy mahu, UMNO menjaga Melayu dan Islam. Rakyat keturunan lain jg perlu dilayan seperti peruntukan perlembagaan. Cina berjiwa komunos dan India yg tidak tahu bersyukur, jgn dilayan.

      Jangan salah faham.... kalau pembangkang yg pro Malaysia, mrk dialu alukan.
      Pemimpin UMNO yg lemah tidak diperlukan.

      Delete
    7. Umno perlu rancang strategi baru utk sokongan rakyat.org skrg xde masa utk pergi kempen atau ceramah.umno kena kerap dgn rakyat.pemimpin kena cari rakyat bukan rakyat cari pemimpin.cthnya wakil rakyat x perlu pegang byk jawatan sehinggakan nak cari yb punyala susah.tu yg buat org meluat.memanjang sibuk.lepas mng nak tgk muka yb setaun sekali pun susah.ketua cawangan dan bahagian pun sama jugak sibuk cari projek buat duit.pemimpin perlu byk masa dgn rakyat..jgn jadi pemimpin 5 taun sekali utk pru aje.turun le masuk kg sekali sekali g le ke masjid utk berjamaah lepak sat kt kdai kopi atau join remaja main bola.

      Delete
  7. Anon 119

    Yang awak post diatas tu mungkin salah satu sebab Najib rasa hebat dapada Tun M. Tun mungkin orang tua nyanyok pada Najib. Dia tak sedar melayu pun dah tumpang meluat kat Umno kerana dia lah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan zaman pak la yg sengaja klrkan ai sbb benci kpd tun m. Simple.

      Delete
  8. Botomline Ucapan TSM...Najib Letak Jawatan..dengan seluruh Bala Tentera Liberalnya... Hisamtokmudin, Kharry, Nazeri aRsis...

    Aman lah Melayusia.

    ReplyDelete
  9. UMNO memang diperlukan oleh orang melayu sebab bangsa melayu memang ditindas...tetapi saya akui orang melayu mudah lupa dan phd mereka sangat tnggi dikalangan bangsa sendiri...sikap pilih bulu dan kroni nie perlu dihapuskan kalau nak maju kehadapan...sampai bila kita nak bangsa kita dipijak? Janga bandingkan diri kita dengan kemampuan orang lain tetapi cuba tengok apa yang kita ada dan dari sana gandakan usaha nya dalam membentuk masyarakat dan negara islam yang maju

    ReplyDelete
  10. Sebab utama aku xsuka pas nie sebab dorang sembang sahaja berlandaskan agama islam tapi still sanggup bergabung tenaga dengan puak al kafirun untuk menentang saudara sesama islam...renung kan lah

    ReplyDelete
  11. Masalahnya pemimpin UMNO yg senior masih rasa dia tu relevan. So pasai apa plak nk letak jawatan??? Bos kena le ckp right on the face .., wa tak perlukan lu lagi sbb lu dah tak relevan. Bagi budak baru ganti tempat lu. Ada bran??

    ReplyDelete
  12. Ramai yang menyertai UMNO lupa perjuangan asal untuk mempertabatkan bangsa dan ugama tetapi ramai yang menyertai UMNO untuk mencari harta dan pangkat...

    ReplyDelete
  13. Memang berapi ucapan TS mlm tadi. UMNO akan berjaya kalau ikut nasihatnya. Aku yg bukan ahli UMNO ni pon terasa nak join UMNO.

    Tapi.... nampak gaya mcm biasa ...hangat2 tahi ayam. Masing2 start pointing finger. Masing2 kata dan perasan dia ok...

    Hampassss semuanya.

    ReplyDelete
  14. UMno dah mula jadi parti elitis..anak beranak pun banyak juga..tengok Semberong..Ketua Pemuda budak KL tapi anak sedara Hishamuddin.Turun ke Semberong satu tahun 3 kali

    ReplyDelete
  15. Ahli UMNO sendiri mau pikir la. Dah brapa kali Tun M dah sound, PM dah tegur, TPM pun dah cakap, kalau mmg takde perubahan dalm PAU ni, mmg good bye to UMNO. Welcome PR as the new goverment. Anuwar as PM ... Oh no!!!

    ReplyDelete
  16. bila sebut UMNO orang akan cakap : cepat jadi kaya, gila dan guna kuasa, rasuah, sombong, pembodek, suka dibodek, jadi orang tengah jual projek, kronis, semua ada lah. Berubahlah UMNO dari pemimpin tertinggi hingga ke pemimpin bahagian dan cawangan terutama dibandar. ahli UMNO yang dibawah tahu apa yang berlaku kami bukan bodoh dan bukan yes man.

    ReplyDelete
  17. Ramai warlord yang masuk parti lawan bila disisihkan.
    Tak payahlah bagi contoh!

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  19. Pecat aje semua ketua cawang yg mengamalkan undi popular. Apa yg susah sgt? Ini adalah virus dlm UMNO. Kita kena bunuh sblm ianya menular lagi teruk. Kita hendakkan pemimpin yg pentingkan perjuangan parti politik, bkn politik wang. UMNO kena ada badan yg memantau perkara ini, dan hadapkan pada lembaga disiplin sekiranya mmg sah berlaku salahguna kuasa

    ReplyDelete
    Replies
    1. ketua cawangan saya dah letak jawatan walaupun dia naib ketua bahagian. jawatannya di pangku oleh timbalannya yang lebih muda. cuma ketua wanitanya umur dah hampir 70 masih nak bertanding. kami mmg nak muka baru tapi kami kenang jasa tak nak dia aib klau klah tp bla tak da yg lwn dia besar kepala plak. mungkin kami cadang muka baru pemilihan tahun depan. dan harap lepas ni jgn tangguh2 persidangan takut berpecah...

      Delete
  20. 1.majoriti perwakilan setaraf kelulusan azez rahim jee!!kekuatan dok harap membodek jee!!kalu rosmah suruh jilat punkoq dia!!rasanya sanggup mamat tuu!!!
    2.nawaitu utama majoriti perwakilan dan pemimpin umno adalah untuk kayakan diri dan keluarga!! tak payah tunding pada orang lain!!mat det sendiri sibuk jutawankan anak-anak dia!!apatah lagi menteri dan lain-lain!!TPM dulu semasa jadi mb johor dah terkenal sebagai mb 10%!!!!dan sekarang hampir semua puak-puak umno tu adalah puak 10%!!pemakan-pemakan rasuah semuanya!!
    3.dan faktanya adalah umno sudah ditolak mentah-mentah oleh orang melayu bandar dan pinggir bandar!!semua ibu negeri dimalaysia!!bermula dari kangar hingga kota kinabalu dikuasai oleh pR!!
    4.kekuatan umno hanyalah di felda-felda!!malah najib sendiri hanya menang di pekan yang mempunyai beberapa felda!!kemenangan pun disebabkan unsur ugutan kepada peneroka!!itu jeee!!!
    5.kalu ikut undi popular!!Bn hanya menang 48% undi dan Pr 52%!!!memang dah SAH!!!BN aka umno dah lah pada pilihanraya tempohari!!!
    6.kalu mat det masih jadi PM!!dah lama bn bungkuih!!!itulah faktanya!!tak payalah dia syok sendiri!!pak lah adalah penyelamat bn dulu!!!itulah realitinya!!
    7.faktor rosmah!aziz rahim!!sharijat lembu!!1MDB!!!menyebabkan orang melayu dah nak termuntah pada umno!!!tak payahlah syok sendiri!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang penting BN menang dan memerintah malaysia...PRApa ada?

      Delete
    2. Anon 7.52
      Jawapan saya yg no
      1. Sy tak minat Azeez. Tp Azeez jauh lebih baik dr Mat Sabu.
      3. Tak betul. Nurul Izzah menang sbb u di Cina. Kawasan Melayu nengundi Rj Ning Chik. Di PP, kawasan majiriti Melayu mengundi UMNO *Balik Pulau, Tasik Gelugor dan K Batas)
      5. BN dpt 48 % undi , solid undi Melayu. PR dpt 52% undi Cina. Apa yg hendak dibanggakan dgn undi Cina yg ingin rampas kuasa?
      6. Pak Lah penyelamat BN....Sorry. itu PM terbodoh. Jambatan ke 2 Pulau Pinang bukti kebodohan dia. Hantu lebih ramai guna dr manusia. Pak Lah sama dgn Najib.

      Delete
    3. Dakwaan Melayu bandar tolak UMNO tak berasaskan fakta. BN kalah di kawasan bandar semata-mata sebab di bandar ramai orang cina. Di KL, Selangor dan PP, peratus undi Melayu untuk BN dlm PRU 13 sekitar 65%, jauh lebih tinggi dari Kedah, Tganu dan Kelantan. Orang Melayu tak kira di mana akan mengundi parti yang mereka lihat lebih mementingkan Melayu dan Islam.

      Delete
    4. Benar bung..
      Pak lah PM paling bodoh
      Nanti dah termasuk Tun najib pun...
      Pak lah tetap terBodoh
      Najib bodoh jer

      Delete
    5. X yah la merak sgt dek menang kt kwsan bndar. Kawsan bdr tu majoriti cina yg undi dap, pkr n pas. Dlm pru13 undi melayu kpd bn mningkat. Hrp pru14 bn lbh realistik letak calon melayu kt kwsn melayu, letak calon cina mca gerakn kt kwsn cina. Golongn prof bandar yg undi pas sbb tetap yakin pas pejuang Islam wp kena auta oleh pas. Ds najib kena fokus melayu n bumi, jgn la mnyembah undi cina krn ia mnyakitkn melayu dan mnunjukkn kelemahn pm yg hny mampu merayu n mberi berkali2 wp dpndang hina...melayu cukup tkesan dgn cara pm begini...

      Delete
  21. tak baik salah kan najib sorang....aku tanya korang...korang cuba jawab....

    ...(1) ada tak anak najib yg support lgbt dan ambiga mati matian secara terbuka melawan kerajaan dan bangsa melayu dan agama islam?
    ...(2) ada tak anak beranak sedara mara rosmah, bin atau binti Mansor, yg najib letak di segenap GLC, Banks, Tenderers, and major Government bodies to lead?
    ...(3) ada tak najib bagi bisnes kat anak anak dia, bin dan binti najib, terang terangan dalam almost all major government tenders? sampai lemas longlai kecewa peniaga-peniaga melayu tak mampu melawan, apabila nak cuba masuk tender kerajaan besar dan kecik?
    ....(4) ada tak najib bawak ke parlimen sampai lulus, usul atau aktiviti mengurang kan kuasa raja? sehingga hilang taring raja dan sultan hari ini?
    ....(5) ada tak najib sokong anti hadis mcm kasim ahmad secara terang terangan mencabar umat islam melayu sejagat?
    ....(6) ada tak najib bagi bisnes on silver platters to ytl, tans, lims, tiongs, dan beberapa kerat oligarch melayu, secara terbuka, yg berani mencabar mgt GLC dan Agensi kerajaan yg terpaksa mengahadapi dan memberi laluan anak emas kpd taikun taikun ini?
    ....(7) ada tak najib maki hamun lim kuan yew depan rakyat, di dada dada akhbar melayu, tetapi, sebenar nya berbaik mesra abang adik, niaga bersama, dibelakang tabir?
    ....(8) ada tak najib maki hamun US dan barat, tetapi lembut mesra akur bila berdepan dgn US sehingga membenarkan kapal nuklearnya lalu (berlabuh?) dikawasan kita?
    ....(9) ada tak najib mengejar pembangunan industri sekeras kerasnya, sehingga segala pertanian kampong hancur luluh, anak semua jadi pekerja kilang mengejar kemewahan sementara, kebun terbiar, dan segala benda makanan asas kena import?
    ...(10) najib ke yg bela anwar ibrahim, dari sehina hina taraf, pendemo pengacau penipu dari zaman students, sehingga hampir jadi PM negara?
    ...(11) najib ke yg pecat anwar in a very very messy way sampai nak hancur negara hari ini, tahi dari zaman dulu dibawa ke akhir zaman?
    ....(12) najib ke yg pilih pak lah jadi PM?

    memang untung siapa jadi PM selepas tungku, tun razak, tun hussein...malaysians, melayu, umno, islam, masih intact...organic growth, tiada budaya pelahap, .....

    memang rugilah siapa yg jadi PM selepas si pulan....menerima malaysia yg diambang kehancuran perpecahan akibat budaya virus pelahap yg ditanam dalam dalam....

    memang melayu dalam dilema....cha tetap cha...mummy tetap mummy.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau buta ke?najib tu telunjuk lurus kelingking berkait.....lemah dan bebal....

      Delete
    2. weii penjilatjubornajib 8.59AM!!
      bodoh bahlol otak ko yer..sama pembelit mcm Nuar jubo
      Najib tak pelru nak arahkan Polis atau ATM tangkap LGBT.. cukup die senyum dan berselfie dengan Obama...buat bodoh je apa2 menda nk hina Agama ke..Sultan ke.. Melayu ke.. then everything done.. hapuskan akta2 yg mengacau perosak2 dan besarkan parit utk Haramjadah PR ni teruskan kerja mereka.. Najib just senyummm..

      ko bodoh ke tk blh pikir?

      Delete
  22. Atas perkiraan ini lah kita nampak Pas buat bodoh dan muka tebal terus berada dalam PR. Dan saya ramal Pas tidak akan berani tinggalkan PR biar apa pun DAP kata kepadanya.

    Petikan Dari posting KS Lee

    Hinanya Pas pada pandangan cina DAP. Pas muka tebal kerana mengharap undi cina , adakah Pas rasa dihargai oleh DAP ? Memang macam melukut Pas dilayan oleh rakan dalam PR. Bubar saja Pas tu supaya orang melayu senang buat perhitungan untuk berdepan gelombang kebangkitan cina DAP.

    ReplyDelete
  23. PUNDEKPARPU.. kah..kah..kah kalau jenis PARIAPARPU ni pandai bermuka2. Ko tu kan penjilat tegar Najib AhGorr.. Apa yg TS Muhyiddin lontarkan semalam bukan shj untuk ludah muka KJ ZUMBA tapi sbrnya nk tuju atas kepala NAJIBngok!

    SURUH NAJIB KERAT TELOR DIA KASI SAIFUDDIN ABDULLAH LELONG KAT ANWAR LA.. !!!
    Sama2 PUNDEK.. kalau tak kerana NAJIB melafazkan janji taat setia untuk terus menjilat CINA dan sekolah parasit Cina.. dan berjanji untuk terus hapuskan segala2 yg melindungi MELAYU.. tak perlulah TS Muhyiddin nk tajamkan ucapan utnk BOSnya yag BLUR lagi PENJILAT Liberal tu!!!

    PUNDEKPARPU.. ko jangan berlakon lah ye.. ko mesti bengang dan PANASSS dgn terjahan Tan Sri Muhyiddin Yassin.. esoklusa ko akan dpt lah 'ARAHAN ATASAN' utn keluarkan entry cerita mengutuk dan nak jatuhkan TS Muhyiddin pulak kan.. betul tak PUNDEKPARPU??

    kah...kah..kah korang percayalah dgn 'sokongan' parpukari @Parpupariapundek ni!! dia ni cukup bahaya punya blogger parasit dlm UMNO...

    :)

    ReplyDelete
  24. TAHNIAH TAN SRI!!TERBUKTI TAN SRI SEORANG YANG BERPRINSIP DAN BERDARAH UMNO!!TAPI MASIH RAMAIKAH ORG UMNO TULEN DALAM UMNO!!!!!!!!!!!!ZURIAT UMNO KETIKA INI DIPENUHI SI BANGSAT!!!!!!!!! KEBACULAN PEMUDA TERUS DIPERSOALKAN!! MENJADI PEMUDA LIBERAL DAN CENTRIST!! APA LANCAU KETUA PEMUDA!! BARU HARI NI DALAM UCAPAN ANAK OMAK SI PENGKHIANT BERCAKAP PASAL MELAYU!!! NAK TERGELAK BILA APA YANG DIPERKATAKAN TAN SRI DITUJUKAN KEPADA rembau most wanted!! SEBELUM PRU 13 PERKARA INI TELAH DIPERKATAKAN!! DAN MALAM SEMALAM TERBUKTI SELAMA INI PEMUDA SIBUK DENGAN PROJEK SEHINGGA HAMPIR TEWAS PADA PRU13!! PENGREMAJAAN UMNO TIDAK TERKECUALI KEPADA KEPIMPINAN PEMUDA YANG LESU DAN BACUL!! PERCAYALAH MEREKA YANG DIATAS PENTAS SEMALAM HANYA MENDENGAR!!

    IPOHMARLEY

    ReplyDelete
  25. Umno parti keramat org melayu. Takkan hilang umno di dunia ini. Malah aku yakin umno akan bertambah kukuh bilamana pas semakin jadi keldai tunggangan dap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setakay dok keramat
      Tp yg dok pegang jawatan
      Sekor2 mcm biawak..
      Unta ostolia lg keramat der !!

      Delete
    2. Parti Mungkin Keramat..
      Perjuangan, Sangat Sangat Keramat..
      Para Pemimpin Keramat?
      Para Penyokong dan Pengundi Keramat?

      Kalau kau rasa Pemimpin dan Penyokong Parti Hari ini adalah Keramat...maka wajib kau tengok PANTUN NIH!!!!

      https://www.youtube.com/watch?v=-WrWC415jJ8

      Delete
  26. Najib sudah jadi liabiliti kepada Umno. Jika Umno kalah PRU14 , puncanya adalah Najib. Saya cadang Umno buat tinjauan pendapat swam siapa orang melayu mahu antara Najib dengan Muhyidin.

    Kalau Najib masih menerajui Umno , tiada undi dari saya dan keluarga untuk Umno. Untuk apa undi Umno kerana bila menang Najib jaga cina lebih dari melayu.

    Najib mahu ambil hati cina , buatlah tinjauan rambang keatas cina , tengok berapa orang sokong Umno BN. Cina tidak akan sokong Umno lagi , cina sudah tidak mahu Umno lagi. , PRU14 kalu cina , India dan melayu ramai boikot calon Umno BOLEH MENANG KAH ?

    Macai2 Umno jangan over syiok sangat.

    ReplyDelete
  27. saya rasa, kalau anda nak muhyidin naik...hentikan segala cubaan mengkait kan dia dengan tun mahathir, atau perkasa....

    hentikan segala kebodohan ini seolah olah muhyidin proksi mahathir...sekutu mukhriz....

    tidak sama sekali...

    biarkan muhyidin bergerak berkata on his own accord, he is a man of his own right...bukan bayangan mahathir...muhyidin jauh lebih clean...

    linking him to mahathir makes those yg benci mahathir, fed up dgn najib, turut menjauhi muhyidin...

    give muhyidin a chance....support him on his own rights and his own label.. era mahathir dah berlalu...cukuplah....

    ReplyDelete
  28. Kalau Cina beri sokongan sekali pun apakah Najib akan gadai hak kita Melayu? KPI Najib ialah menatang penuh Cinababi dlm MALAYSIA ni?
    Tk sedar ke di Kedah Cina dh mula bakar2 kedai Melayu, bakar Al-Quran??

    Cina dh semakin mengganas utk perangi Melayu jika Najib dibiarkan.
    Kerana tiada ISA dan ketegasan Cinababi tak hairan siapa lagi!!

    ReplyDelete
  29. Rasis kamu semua , apa cina bukan rakyat kah , apa salah kah Najib membantu cina pula , sudah puluh tahun cina tolong undi Umno supaya BN menang , apa kerajaan BN beri untuk balas baik cina , cuma baru PRU12 dan 13 sahaja Najib peduli cina .

    Sini saya lihat melayu Umno Madbull semua hentam Najib , konon Najib lembek dengan cina , konon Najib takut cina , Najib mesti bantu cina sebab kerajaan sebelum Najib langsung tidak peduli nasib cina , sedangkan melayu dapat bantuan yang berbagai , adilkah seperti itu ?

    Jangan nampak dan tuduh DAP rasis tetapi orang yang sokong Umno sangat2 perkauman dan anti kepada DAP . Saya mahu warning penyokong Umno ini DAP pertubuhan lulus ROS serupa Umno juga . It is uncivilised and not human you people to accuse us like communist .

    Kepada PM Mohd Najib , terus membantu orang cina , thank you for you had deliver to the chibese. , and I wish to say TO HELL with Umno supporters who criticised your kindness helping Chinese community .

    TO HELL YOU MADBULL....
    .

    ReplyDelete
    Replies
    1. GO TO HELL YOU MADPIG..BABI!! 4.59!!
      Buat apa peduli pasal CINA BABI Pendatang.
      Sudah duduk senang Melayu tak kacau pun sudah untung
      Kalau Melayu mengamuk halau masuk laut mana lagi susah??

      Bodoh lah lu pencacai BABI!!
      Najib support CINA utk jahanamkan Melayu!!
      UBAH nama jalan pun CINABABI marah.. ingat ini tanah CINABABI punya ka??
      RASIS BABI ok? mau rampas semua hak orang lain.
      Tak cukup semenanjung skrg mau rosakkan Sabah Sarawak.. LANCAU lah lu CINBABI!!

      Najib lagi support u CINABABI.. no more become PM lah next PRU..dia mesti JATUH punya!!
      BABI go to HELL lah!! No other races in Malaysia that most trouble makers except CINA makan BABI punya bangsa!!

      Delete
    2. Anon 4.59
      Hanya Vima berjiwa Malaysua sj layak menjafi rakyat Malaysia.
      Najib jika terus bantu KOMUNUS DAP, memang hayatnya dlm UMNO tidak panjang macam Pak Lah.
      DAP KOMUNIS memang ingin rampas kyada UMNO. Sebab itu peliwat pun anda sokong.

      Cina PP yg kurang ajar telah booo Najib. Najib memang tak ada maruah jika masih terhegeh hegeh dengan Cina KOMUNIS.

      Cina China yg datang je Tanah Melayu yg telah jaya raya, asalnya profesion mrk ialah buruh lombong, angkut tong najis dan kongsi gelap. Skrg mrk sudah jadi rakyat (akibat "kebodohan" UMNO) mrk ingin ramoas kuasa bersama Anuar dan Mat Sabu.
      Jadi tentera patut buat apa saja p Anjing Gila KOMUNIS INI.

      Delete
  30. Ketua ketua cawangan UMNO terlalu pentingkan diri sendiri . Niat dah tak betol . Masuk UMNO bukan nak memperkuatkan kedudukan melayu tapi masuk UMNO sebab nak buat harta seberapa banyak yang mungkin . Tu sebab UMNO jadi semakin lemah . Lama lama besok aku fedap aku sokong aje DAP .

    ReplyDelete
  31. Anon 504 pm

    Bijak. Pilihan bijak jika awak memilih DAP. Jika dalam Umno awak sudah lihat mereka mengkayakan diri dan puak sedang nasib awak tidak terbela , DAP mengalu awak bersama kami. DAP UNTUK SEMUA.

    ReplyDelete
  32. My DAP Bro 459

    If we Chinese did not create Tsunami Cina in PRU13 , do you think Najib to care us like what he doing now . Jangan harap lah . I have the feeling all Chinese if I say WE GAIN from the tsunami that we had created . And if we do the same or even create much bigger tsunami in PRU14 then we will GAIN MORE BIGGER GAIN . In PRU13 is not all Chinese together with us , hopefully after seeing the GAIN we received thus encourage all Chinese to join us creating MEGA TSUNAMI in PRU14 .

    KS Lee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mega tsunami babicina? Buatlah.. kita halau kamu cinababi mcm biawak lari masuk lubang.Melayu PAS sudah terkena kencing tipu dgn cinababi. Ini kali pru14 melayu akn lawan cinababi solid! Takdak ld istilah mca gerakan itu semuan musuh lancau!
      jgn balas komen cinababi dgn english. Kita psiko babicina dgn terus ckp bahasa melayu!

      Delete
  33. Melayu thinks about ultras tsunami of melayu in pru14 to sweep out all pengkhianat negara n agama

    ReplyDelete
  34. Hwaaaa. Melayu pun mahu ikut cina bikin Tsunami juga. Bercakap ikut lidah cina. Sekarang politik juga ikut cara ini. Jangan marah ... melayu memang lalang

    China bikin tsunami , melayu bikin tsulaksa atau tsumihun lah pula. Hahaaaahaaaaaaaa.

    2kar

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2kar 832

      You are right , Malay and lalang are identical. Let them be what they are.

      KS Lee

      Delete
  35. Siapa berani nafi kejayaanTsunami 13

    1. Penang kekal dengan DAP
    2. Selangor kekal dengan PKR
    3. Ghani Othman kalah kepada LKS
    4. Ali Rostam kalah kepada PKR
    5. MCA gulung tikar
    6. GERAKAN bungkus
    7. BN gagal kekalkan majoriti 2/3 diparliment.

    Cukup lah saya senaraikan 7 saja. Apa macam ?

    KS Lee

    ReplyDelete
    Replies
    1. KS Lee sangat bagus, kamu tonjolkan ciri DAP jahat yg ada pada kamu. 1 hingga 7 itu semuanya betul. Sekarang sy tambah.
      8. Di PP, LGE dan LKS sudah jdkan negeri ini nenek moyang mrk punya.
      9. Masjid Negeri PP secara sistenatik dijurangkan aktiviti hujung minggu hingga menyebabkan Ustaz yg selalu mengajar sudah tidak diudang.
      10. Menghasut Cina PP menyokong DAP komunis.
      11. Kawasan Cina tidak diganggu perniagaan walaupun mengganggu lalulintas tp kawasan Melayu diganggu.
      12. SJKC jd sarang KOMUNIS DAP
      13. Private sektor bayar gaji tinggi pd Cina dan India tp rendah pd Melayu
      14. Tidak ada apa pun yg LGE buat di PP kecuali meneruskan apa yg BN byat dan tokong LGE hanya ajan salahkan BN jika ikritikan terhadap dia.
      15. CINA di MALAYSIA sudah kembali ke era PKM tp kini dibawah KOMUNIS DAP.
      TAHNIAH.

      Delete
  36. Cerita sebenar PAS adalah parti miskin. DAP adalah bos dan majikan PAS. kalau PAS engkar maknanya miss soruu...lah. Pertelingkahan antara PAS dan DAP adalah wayang je.

    Masa PRU13 berapa banyak sumbangan DAP pada PAS? Suka tak suka PAS mesti tunduk pada DAP. Cina sebenar hendak perintah Malaysia. Halangan besarnya adalah UMNO. Hanya Melayu saja yang boleh hancurkan Melayu. DAP sudah dapat menggenggam ' balls' PAS. Dengan semangat PAS yang kononnya Islamik sebenarnya mempunyai sifat dengki, cemburu, dendam, jahat dan ego maka senang DAP melacurkan PAS untuk membutakan orang2 Melayu yang sememangnya buta.

    Dengan menguna kepintaran fitnah, bohong dan dengki PAS berjaya menghancurkan umat Melayu Islam tanpa sedar. Keuntungannya dirasai oleh Cina. Jangan terperanjat satu hari nanti semua parti Cina akan bersatu dan halau orang Melayu kehutan.

    PAS akan bertepuk menang tapi bogel duduk bawah kolong. Fikirkanlah masa depan anak cucu kita bergantung pada kebodohan atau kepandaian kita.

    ReplyDelete
  37. Last2 Melayu berjihat. Bom orang Cina. Kalau Cina menang saya percaya rusuhan kaum terbesar akan berlaku. Akhirnya yang paling rugi Cina. Melayu memang sudah biasa hidup susah. Kau tenggok Cina Malaysia akan jadi boat people. Aku memang menunggu next 13 May. Parang panjang pun dah siap.

    ReplyDelete
  38. Ramalan kejayaan Tsunami 14

    1. Umno gagal rampas Penang
    2. Umno gagal pertahan Perak
    3. Umno gagal rampas Selangor
    4. Umno tidak lagi dominant di parliament
    5. MCA tidak ada wakil di parliament
    6. GERAKAN tidak ada wakil di parliment
    7. LKS kekal menang
    8. Putrajaya bertukar tangan

    Ramalan saja. Kalau jadi bagus. Kalau bukan 8 , 7 pun sudah okay. Apa macam ?

    KS Lee

    ReplyDelete
    Replies
    1. KS Lee
      Apa macam? Mari kita ramalkan.
      1-8 berlaku.
      Tp belum sempat LKS angkat sumpah jd PM, dia sudah mati accident mcm Karpal Singh. Ha ha....cross my dead bidy...mampus di negeri Perak, Sultan yg Karpal Singh derhaka.

      Awak dengar sini, Raja Raja Melayu, Tentera, Rejimen Askar Melayu, Polis akan berganding bahu menyelamatkan Malaysia dr KOMUNIS DAP.

      Delete
  39. Anon 1024

    Malaysia negara democracy bukan ? Setiap 5 tahun rakyat diberi peluang untuk memilih kerajaan yang mereka mahu. Seperti kamu cakap , ada kah democracy itu ?

    KS Lee

    ReplyDelete
    Replies
    1. KS Lee
      Betul Malaysia negara demokrasi dan Raja Berperlembagaan. Kami tak akan benarkan spesis KOMUNUS DAP meramoas negara ini.
      DAP ialah Cina KOMUNIS yg tiada jiwa Malaysia.
      Cina Nalaysia tidak tahu mengenang budi UMNO dan Mekayu yg melayan mrk dgn baik.
      Satu lg, DAP dan PKR menyokong peliwat. Tidak dapat diterima.
      PAS akan bela Melayu jija UMNO tewas. Masa itu Cina DAP akan sedar langit tinggi atau rendah.

      Delete
    2. KS Lee
      Betul Malaysia negara demokrasi dan Raja Berperlembagaan. Kami tak akan benarkan spesis KOMUNUS DAP meramoas negara ini.
      DAP ialah Cina KOMUNIS yg tiada jiwa Malaysia.
      Cina Nalaysia tidak tahu mengenang budi UMNO dan Mekayu yg melayan mrk dgn baik.
      Satu lg, DAP dan PKR menyokong peliwat. Tidak dapat diterima.
      PAS akan bela Melayu jija UMNO tewas. Masa itu Cina DAP akan sedar langit tinggi atau rendah.

      Delete
    3. KS Lee
      Sy ingin bertanya, kenapa Cina DAP benci dengan UMNO yg banyak membantu Cina?

      Kenapa dengki bila lihat ramai midke class Melayu. Adajah DAP suja tenggok Melayu miskin mcm 1870an?
      Cina DAP jenis Cuna tamak dan tak tahu bersyukur ka?

      Cuba kamu luahkan hati kamu. Sy hendaj dengar.

      Delete
    4. Anon 1243

      Tidak benar kamu sangka buruk DAP benci umno. Cuma umno musoh politik DAP. Serupa Pas anggap umno musoh politik walau mereka sama bangsa dan agama. Perlawanan hanya atas perkara politik. Urusan lain tidak musoh.

      Hanya lihat sini penyokong umno over reaction, hujah tdak yang bernas, maki hamun saja yang mereka pandai. Ini cara kalau semuka mungkin gadoh.

      KS Lee

      Delete
    5. KS Lee.....sy jg baca Malaysia Kini dan Malaysia Insider. Di sana jg ramai Cina India dan Melayu yg suka over reaction dlm semua hal. Mrk ini jahil dlm berhujah.

      Tentang PAS n UMNO, kami akan bersatu bila melibatkan hal Islam dan Melayu.

      Kamu kata UMINO musuh politik DAP. Sy kata UMNO mmg musuh politik DAP yg sering mengganggu hak Mekayu dan Islam. Kalau DAP tidak kacau hak Melayu, Melayu tak akan musuhi DAP .

      KEBIADAPAN Cina Teresa KOK, menyebut Makasua sbgi MALAI SI sgt kurang ajar dan menghina Melayu.

      Utk pengetahuan anda sy ada ramai kawan Cina yg berjuwa Malaysia.

      Anda walsupun penyokong DAP, boleh jd kenalan sy.

      UMNO tidak perfect tp UMNO jg terlalu banyak jasa pd Malsysia.

      Delete
  40. Anon 120

    Thank you to be polite. I like the way you are. You are not like guys who behave like Mad dog, Mad pig and Mad bull.

    KS Lee

    ReplyDelete
    Replies
    1. You re welcome. What and who ever we soupport, remember Malaysia is our belove country..
      Kita boleh ada perbincangan profesional, anytime.
      Nite.

      Delete
    2. You re welcome. What and who ever we soupport, remember Malaysia is our belove country..
      Kita boleh ada perbincangan profesional, anytime.
      Nite.

      Delete
  41. Well KS Lee, please remember the non Malays are bound with the social contract. The contract can be revoked anyway should the Malay privileges are threatened. Under the Malaysian Constituencies the King may redraw the special treatments given to the non Malays should they "kurang Ajar". The King's decision cannot be challenged at any world courts event the Commonwealth Court, United Nation Justice court, ICJ and even Queen's Counsel Court.

    So know where you stand and should you disagree with Malaysian laws, the door is always open for your migration to any countries whom you feel that Chinese and Indian are given Justice. Actual Non Malays are not invited and we also never shoo them off either.

    So KS Lee hit the road.

    ReplyDelete
  42. Anon 9.29
    Don't ask them to migrate....they should stay here. But ask them to obey to Malaysia. Respect each other and don't become selfish. Jika mereka terus mengganggu, UMNO tak akan diam. Yang jahat menghasut Cina hingga bencikan kerajaan ialah DAP, Anuar dan Mat Sabu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Pukimak2 ni patut di pancung je. Kalau Melayu mengamok ISIS pun kalah.

      Bersedialah Melayu untuk hapuskan petualang negara

      Delete
  43. Berita PAU 2014

    Wakil Pemuda Umno Pulau Pinang puji CM LGE .

    Wakil Wanita Umno Kelantan desak bahasa mandirin dan Tamil dijadikan subjek elektif wajib di semua SK.

    Bukti perjuangan DAP sudah boleh diterima oleh orang melayu.

    KS Lee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau Melayu tahu berbangsa Cina maka lagi senang kita tahu hati Cina yang busuk tu. Belajar bahasa asing semoga kamu tidak tertipu.

      Delete
  44. Jangan layan KS Lee ni bangsa tak cibuk bontot konek penuh dengan tahi palat. Dia marah pada orang Melayu kerana Mak dia pernah kena rogol oleh orang Melayu. Betul tak KS Lee?

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!