PANAS BERAPI! BENARKAH NAJIB FLIP FLOP DAN FATHUL BARI SAMAKAN NAJIB DENGAN NABI?

UMNO: PM Najib berkata Akta Hasutan 1948 akan dikekal dan diperkukuhkan.

Apabila PM umumkan akta hasutan akan dikekalkan dan diperkukuhkan maka berkokok la cacai pakatan san segelintir penyokong kerajaan yang mengatakan yang Najib adalah pemimpin FLIP FLOP. Takde pendirian sebab dulu dia yang kenalkan akta harmoni bagi memggantikan dengan akta hasutan.

Memang benar Najib ada cakap sebegitu. Aku tak nafikan tapi sebagaimana yang kita tahu Najib adqlah seorang pemimpin yang mendengar keluh kesah dan segala input dari rakyat. 

Walau dia dah buat keputusan untuk menggantikan akta hasutan dengan akta harmoni yang dikemudiannya dimanipulasikan oleh BAR COUNCIL dengan membentangkan cadangan mereka sebagai cadangan PM namun setelah meneliti desakan rakyat makandia mengubah keputusan untuk mengekalkan akta hasutan.

Takkan la korang tak nampak benda ni? PM kita memang samgat terbuka orangnya dan sekiranya rakyat majoriti mahu sesuatu dikekalkan maka dia alan ikut. 

Rentetan dari peristiwa ini Ustaz Fathul Bari telah ditanya kepada beliau olej wartawan Sinar Harian akan pendirian beliau tentang isu ini maka dijawab Usyaz Fathul bahawa Rasulullah SAW juga selalu mendengar cadangan dari para sahabat beliau.

Sebagai contoh Ustaz Fathul kata didalam Perang Uhud Rasulullah telah bermusywarah dengan para sahabt bliau tentang strategi perang dan Rasulullah mahukan mereka bertahan dan berperang didalam kota kerana mereka lebih tahu segala jalan masuk ke kota.

Tetapi didalam musywarah itu majoriti para sahabat mahukan peperangan itu berlaku diluar kota maka Rasulullah memgikut keputusan majoriti dan berperang diluar kota.

Tetapi malang sekali statement Ustaz ini telah dimanupulasi oleh segelintir pemgamal media yang tidak bertanggungjawab dan mereka meniuduh Ustaz Fathul kata taraf PDah macam Rasulullah. Kenapa boleh jado macam ni?

Apakah mereka ni faham atau tidak apa yqng diperkatakan oleh Ustaz Fathul Bari ini? Apa bodoh sangatkah mereka ini? Dimana tanggungjawab seorang pengamal media bile berita sebegini boleh diputar belit? Korang ada otak kan? Fikir la sendiri.

Berbalik pada keputusan PM yang dikatakan flip flop kerana mahu akta haistan dikekalkan. Aku tetap mengatakan Najib adalah seorang gentleman dan bukan seorang flip flop. 

Beliau mendengar denyut nadi rakyat. Beliau ikut sahaja apa yang rakyat majoriti mahukan. Ini baru betul pemimpin beb. Because he listens. Setuju?

Kalau korang rasa artikel aku ni jenis artikel menjilat pemimpin. Ada aku kesah? Aku sokong keputusan yang baik dan aku akan pertahankan PM dengan keputusan beliau ini. Sama macam keputusan beliau untuk menghapuskan subsidi minyak. Ianya akan menguntungkan rakyat.

Kalau korang nak maki hamun aku pasal ini silakan sebab aku sangat setuju dengan tindakan PM ni. Bila ada benda yang aku tak setuju dengan PM maka seperti biasa aku akan bantah.

Sekian. Terima kasih

PARPUKARI IS BACK

23 Responses to "PANAS BERAPI! BENARKAH NAJIB FLIP FLOP DAN FATHUL BARI SAMAKAN NAJIB DENGAN NABI?"

  1. Tak de apa yg salah menjadi pemimpin yg mendengar keluhan akar umbi ahli party sendiri dan kelugan majority rakyat yg mahu melihat negara ini selamat dan aman. Tak payah la pembangkang atau pro kerajaan yg Najib silent opposer nak kata najib flip flop atau kejadah lain. Yg penting NEGARA INI SELAMAT DAN SEJAHTERA sebab Najib mendengar cakap dan keluhan akar umbi.

    ReplyDelete
  2. Baru tahu ke macai pakatan bodoh, saya dah lamaaaaaaaaaaa tahu...

    ReplyDelete
  3. Pemimpin yg bagus adalah seorang pemimpin yg mendengar luahan da. Rintihan hati rakyatnya.. Sudah sampai masanya kita rakyat malaysia bersatu padu menyokong kepimpinan najib kerana adanya segelintir bangsa pukimak yg cuba menghuruharakan negara kita dgn berbuat onar . Ada juga yg menjadi api dalam sekam dan menunggu masa utk pucuk pimpinan kita bertikam sesama sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. KAK BEDAH hoiii..

      najib tu nabi siapa?.

      Delete
    2. ada ahli PAS dulu pun pernah samakan nik aziz dengan nabi, apa citer lak?

      Delete
    3. nik aziz dgn najib siapa lebaih islam?. umno pun ada keturunan nabi.

      Delete
    4. Apa ke bangang ni??? Najib bkn Nabi. Najib ikut apa yg Nabi pernah buat. Adakah dgn ikut tindakan Nabi, PM dah jd Nabi?? Apa ke bangang sgt pembangkang ni?? Ohh aku lupa ... Depa kan pembangang.. Hehehe

      Delete
  4. BILA NAJIB KEKALKAN AKTA HASUTAN TU MCM2 TUDUHAN DILEMPARKAN PADA NAJIB SAMPAI ADA YG KATA NAJIB FLIP FLOP TAPI PADA HAKIKATNYA NAJIB VUAT KEPUTUSAN SELEPAS MENDENGAR PENDAPAT RAKYAT DAN TAK SEMUA PM YG BERSIKAP MCM NAJIB . PEMBANGKANG AJE YG TAK PUAS HATI SEBAB MEREKA KAN NAK BEBAS BERSUARA N BERTINDAK TAPI DGN ADANYA AKTA NI MAKA TERBATAS SEGALA PERGERAKAN MEREKA TU.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Satu langkah bijak.tahniah pm.....satu amaran untuk kaki penghasut puak pembangkang.
      Cayalah....bro najib

      Delete
    2. Cayalah Nabi Najib

      Delete
    3. Nabi Najib umno tidak boleh jawab apa itu najis mualazah?
      Islam ala ala umno.

      Delete
    4. Dalam PAS ada juga yang lagi teruk. Ingat tak spender putih, khalwat dengan bini orang, kuliah pukul 3 pagi, terima kalimah Allah digunakan oleh kafir, menolak parpaduan ummah.

      Yang lagi dahsyat ada ustad budak menyamakan TGNA sama dan setaraf dengan Nabi Muhammad. TGNA tidak menyangkal dan tidak menasihat ustad tetsebut dan juga tidak menafikannya.

      Najib dan UMNO tidak menyatakan beliau nabi. Jangan fitnah

      Delete
    5. Hanya org yg kurang ilmu agama shj yg akan samakan Najib dgn Nabi. Cth yg ustaz Fathul bagi adalah yg terbaik yg menunjukkan Najib ikut landasan agama Islam. Sepatutnya penyokong PAS bangga dgn pendekatan PM

      Delete
  5. design website baru pundek mcm muka pundek juga....like shit....patutlah tottenham selalu kalah sebab org yg sokong dia mcm shit....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak suka jangan masuk. Asik sakit hati je. Pergilah ke kerengge, tukar tuib dan banyakkan dosa fitnah

      Delete
    2. Errr ... Bkn penyokong MAN UTD ke sbb they are THE REDS. Glory Glory Parpu Kari

      Delete
  6. Cuma stu saje yang terlerai , Akta Hasutan , pembaziran penyelewangan rasuah pemimpin dan penjawat awam masih belum selesai.

    ReplyDelete
  7. Kak Bedah,jika kenyataan yang diterjemahkan oleh Dr.Hartini itu benar, kenapa pihak berkuasa tidak ambil tindakan. Ini hasutan tahap serius yang boleh ditahan dibawah ISA. Bila tiada tindakan dari pihak berkuasa, kita kan menganggap ini semua permainan murahan UMNO.

    ReplyDelete
  8. Flip flop tu bunyi orang menutuh ke? sapa2 yang kuat menutuh, cuba ceta cuba ceta.

    ReplyDelete
  9. Aku tabek pada DS Najib..cara dia sebijik macam ayahanda Tun Razak!

    ReplyDelete
  10. Jangan malu atau segan nak flip flop dalam sesuatu polisi demi kepentingan rakyat dan negara. Mendiang bekas PM Singapura Encik Lee Kuan Yew juga ada flip flop dalam polisi2 yang tidak menjadi dan beliau sendiri mengatakan beliau tidak rasa malu untuk pusing balik.

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!