PANAS WEI! PAU KALI INI UMNO NAK BUAT PERUBAHAN BESAR - NO MORE BODEK TAPI MEMBELA NASIB RAKYAT MALAYSIA!

I
Hmm dah dekat dah perhimpunan paling besar parti yang memerintah negara ini iaitu Perhimpunan Agung UMNO. Kali ini aku dapat rasakan ada sedikit kelainan. Aku difahamkan ada satu comitte telah ditubuhkan yang diketuai oleh Hishamuddin Hussein dan dibantu oleh Ismail Sabri sebagai timbalan dan Razali Ibrahim serta Rosnah Shirlin.

Khabarnya comitte ini bertanggungjawab untuk memastikan mereka mengumpul segala permasalahan rakyat yang sedang dihadapi sekarang ini. Mereka juga dipertanggungjawabkan agar perwakilan kali ini bukan hanya memuji dan memuja perbahasan ucapan Presiden.

Kali ini nampaknya PAU akan menjadi medan untuk membela nasib rakyat marhaen. Banyak usul yang akan diketengahkan antaranya adalah tentang. akta Hasutan, kos sara hidup dan banyak lagi yang lebih dekat pada hati rakyat.

Aku juga dengar UMNO mahu menjadi The Real People's Champion semula seperti satu masa dulu. Seronok aku bila dengar benda-benda macam ni.

Aku jarap sangat perhimpunan kali ini menkadibsatu permulaan untuk perjuangkan nasib rakyat marhaen. Harap para perwakilan berani untuk menyuarakan kebenaran. No more BODEK please!

Semua dah cantik ni. Kita harap apa yang diperjuangkan oleh comitte yang terdiri dari nama yang aku sebut diatas tadi supaya menjadi realiti. 


45 Responses to "PANAS WEI! PAU KALI INI UMNO NAK BUAT PERUBAHAN BESAR - NO MORE BODEK TAPI MEMBELA NASIB RAKYAT MALAYSIA!"

  1. Mudah untuk mendapat kepercayaan dan sokongan orang melayu khas nya kepada UMNO.
    1. Jangan haapuskan Akta Hasutan
    2. Wujudkan kemabali ISA
    3. Paling terbaik - Najib akui kesilapan mentadbir negara dan tamatkan segala konsultan tidak perlu dalam pentadbiran

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu. Dan berhenti mengatakan kita perlukan sokongan bukan melqyu. Sbb dah jelas masa pru 13 mereka janji nak sokong kerajaan beri mcm2 mereka ambil tapi pada hari pengundian mereka tetap tidak undi bn. Kenapa Pm tetap kata demikian. Puak ni dah belot mereka ambik apa yg diberi tapi undi tetap pilih dap. Org Umno kena kaji. PM kena tahu. Jgnlah leka lagi. Pada perhimpunan Umno perwakilan mesti bangkit pertahan hak kita. Sedarkan sesiapa yg tidak sedar tu. Hanya org melayu yg akan membantu Umno Bn bukan kaum lain.

      Delete
    2. Saya sokong dan setuju 100%..ISA perlu dikembalikan dan Akta Hasutan dikekalkan.

      Delete
    3. Kerajaan dan kepimpinan Melayu mesti dikekalkan.Ingat 92% Cina menolak UMNO/BN dalam PRU13. Yang memenangkan UMNO/BN ialah majoriti Melayu dan Bumiputra. PRU14 nanti tak perlu lagi beri gula-gula kepada SJKC. dULU PAS hasut penyokongnya""UMNO beri beras kita makan, umno beri kain kita pakai, UMNO beri duit kita ambil tapi undi PAS""dan orang Cina pun sudah berbuat begitu. Najib jangan lenggok-lenggok Mak Minah lagi.

      Delete
    4. Tak guna di kembalikan jika penguatkuasan macam tahi ceret.
      Semua medan peperangan umno tewas, seperti cyber dimestic & international, membanyakan ahli, mendekati pengundi baru & ahli sedia ada, menjuarai isu rakyat MO umno tabur duit.
      Kenapa umno tidak mahu menjuarai isu2 agama islam? Hempok 10 billion utk mantap kan syariah dan hapus undang bawaan brirish dan demokrasi yunani Ada BERANI?
      insyaallah Allah swt bantu apabila kita junjung agama Islam.

      Delete
  2. Kena suap dgn duit..projek ..senyaplah pembahas2 tu nnti

    ReplyDelete
  3. melayu kena rasis sbb nak pertahan hak melayu n menjaga islam...jangan jadi penakut n lembek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong!!! bangsa lain menuntut macam-macam akan hak bangsa mereka tak dikata rasis, bila Melayu cakap dicop rasis yang bangangnya Melayu sendiri yang tentang, UMNO ni masa perhimpunan aje yang cakap berapi--api tapi habuk tak ada, buang masa aje.

      Delete
  4. Tiada tempat utk pemimpin lembik. Pemimpin patut berasa malu dan rasa x berguna jk d bwh kpimpinannya agama, bangsa n tanah air dperlekehkn serta gagal mberi nilai tambah ketamadunan bangsa.

    ReplyDelete
  5. Masa PAU punyelah tehegeh-hegeh nak membodek melayu, melaungkan slogan hidup melayu bla bla bla......Lepas PAU, mereka pasti akan kembali ke tabiat asal iaitu membodek cina.

    ReplyDelete
  6. Semasa PAU semua pemimpin UMNO akan bertukar menjadi pendekar melayu terulung. Di pentas PAU mereka akan berpencak silat dengan penuh semangat sambil menghunus keris. Tapi akhirnya orang melayu tetap kecewa kerana ianya hanya lakonan semata-mata sebijik macam teater muzikal yang gah cuma untuk seketika sahaja. Orang melayu tidak akan terpedaya lagi dengan pelakon-pelakon sebegini. Cukup-cukuplah menipu orang melayu. Dah muak dan mual melihatkan pemimpin UMNO baru nak menyebut soal agenda melayu sedangkan sejak PRU yang lepas, kita jarang mendengar pemimpin melayu benar-benar serius nak membela dan mempertahankan hak melayu. Melayu tidak akan tertipu untuk kali kedua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. RBA dah masuk blog ni.

      Delete
    2. Sesiapa jua yang mengkritik UMNO pasti akan dilabel sebagai RBA. Inilah yang menyebabkan UMNO terus lesu dan lembik serta tidak bermaya untuk berjuang demi orang-orang melayu. Patutlah generasi muda menjauhi UMNO kerana setiap kritikan pasti akan diberi label tertentu.

      Delete
    3. ANON 10:54 AM. Cina yang kritik BN mesti RBA.
      Yang ni : http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/11/25/Move-to-legalise-highland-illegals/
      Betul ke?

      Delete
  7. jadikan perhimpunan agung umno tempat untuk mengkritik kelemahan parti sendiri, bukan medan untuk mengutuk parti lain

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kedua-duanya perlu mengkritik parti sendiri dan parti lain..kan puak kau berjuang kebebasan bersuara.

      Delete
  8. pemimpin umno ramai yg jadi macai cina dap,,,penakut dgn kapir harbi

    ReplyDelete
  9. Bagus la kalau semua perbahasan tentang masalah yg dihadapi oleh orang melayu dan idea2 utk memperbaiki kelemahan tersebut...kita dah lost, x de wawasan mcm kapal di tgh lautan yg terumbang ambing tanpa hala tujuan....kalu mcm tu ini baru betul2 perhimpunan UMNO....terlalu byk kelemahan org melayu patut di bahagikan ke byk bahagian seperti pelajaran, teknologi, bisnes, pertanian moden, perikanan, korporat, dll...semoga perhimpunan ini bermulanya revolusi org melayu maju

    ReplyDelete
  10. Cakap bergegarGegar semasa Paul 14... Hasilnya habis perhimpunan... Sejuk lembut PAU...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau silap ada beberapa usul telah pun di peraktikkan.

      Delete
    2. Semasa PAU memanglah panas. Lepas tu, PAU jadi sejuklah. Sebab tu kena makan PAU panas-panas baru sedap.

      Delete
  11. Inilah masanya untuk mengkritik dan memberi cadangan kepada pihak atasan UMNO.

    ReplyDelete
  12. Aku harap pow kali ni blh menyelesaikan masalah rakyat dgn baik...jgn tambah lg masalah sudah...biasa lah dlm byk2 org umno ada ramai gak yg hati busuk x puas hati bila bt benda elok..drg tau nak pow org je...so kali ni sudah2 lah pow utk diri sendiri pow lah utk rakyat jugak k

    ReplyDelete
  13. dorang perlu mengritik diri sendiri dan kaji semula semua aspek kelemahan mereka....mereka tidak perlu mengritik parti lain tapi perlu memberi penambah baikan kepada diri dan parti sendiri...buang pengampu dan teruskan kepada kemajuan dan pembangunan..sebab kalau diberi kepada kroni semua x dapat manafaatnya.....pikir jangka panjang bukan jangka pendek

    ReplyDelete
  14. Heyyyy. Macai Umno standard Mat Rempit. Umno buat perubahan atau tidak , cina tidak akan beri peluang Umno lagi. Enough 57 years sudah.

    Jangan ingat hubungan DAP - Pas sekarang kecoh akan mempengaruhi sokongan cina kepada DAP. Pas ada atau tidak dalam PR tidak kesan kepada DAP kerana Pas tidak akan berani lawan dikawasan selamat DAP , Pas gerenti kalah kalau masuk. Peranan besar Pas kepada DAP adalah untuk melemahkan Umno. Kita DAP tahu, dimana umno letak calon disitu Pas letak calon. Dan saya jamin walau hubungan DAP - Pas dingin kami tidak akan boikot calon Pas bila lawan umno. Jika boikot itu ialah sangat tidak bijak dalam political strategy planning.

    Lu orang sekarang bersorak gembira DAP - Pas nampak macam gadoh. Ialah standard pemikiran Mat Rempit macam itu lah.

    2kar


    ,

    ReplyDelete
  15. Heyyyy. Macai Umno standard Mat Rempit. Umno buat perubahan atau tidak , cina tidak akan beri peluang Umno lagi. Enough 57 years sudah.

    Jangan ingat hubungan DAP - Pas sekarang kecoh akan mempengaruhi sokongan cina kepada DAP. Pas ada atau tidak dalam PR tidak kesan kepada DAP kerana Pas tidak akan berani lawan dikawasan selamat DAP , Pas gerenti kalah kalau masuk. Peranan besar Pas kepada DAP adalah untuk melemahkan Umno. Kita DAP tahu, dimana umno letak calon disitu Pas letak calon. Dan saya jamin walau hubungan DAP - Pas dingin kami tidak akan boikot calon Pas bila lawan umno. Jika boikot itu ialah sangat tidak bijak dalam political strategy planning.

    Lu orang sekarang bersorak gembira DAP - Pas nampak macam gadoh. Ialah standard pemikiran Mat Rempit macam itu lah.

    2kar


    ,

    ReplyDelete
  16. Usul Pertama:
    Menteri Kewangan mencadangkan supaya hutang sebanyak RM400 juta yang diberikan oleh Kerajaan Persekutuan kepada Malaysia Debt Ventures Berhad (MDV), sebuah syarikat dimiliki Menteri Kewangan (Diperbadankan), ditukar dari hutang kepada ekuiti pada nilai yang sama.

    Usul Kedua:
    Menteri Kewangan mencadangkan supaya baki hutang sebanyak RM475.59 juta yang diberikan oleh Kerajaan Persekutuan kepada Prasarana Malaysia Berhad (Prasarana), sebuah syarikat dimiliki Menteri Kewangan (Diperbadankan), ditukar dari hutang kepada ekuiti pada nilai yang sama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1.tulah kerja umno!!!rembat duit rakyat melalui syarikat syok sendiri!!!
      2.puak-puak perasuah yang kununnya membela rakyat!!!

      Delete
  17. Melayu akan hilang di dunia.. Banyak kes yg masuk surat khabar adalah melayu. Kes dadah, buang bayi, rogol, ragut, mati kemalangan, rumah terbakar, perpecahan dalam parti politik, sumbang mahram, pengangguran itu semua menyebabkan Bilangan orang melayu di Malaysia akan berkurangan. Tapi kalau Melayu ramai pun tak ada guna. Sebab golongan kaya, profesional semuanya cina. Bila DAP dapat berkuasa tunggulah kehancuran Melayu.. Melayu hanya tinggal kuasa. Bilangan Melayu yg mati setiap hari ada dalam surat khabar ditambah lagi kes jenayah. Tak ada apa yg tinggal untuk melayu. 


    Bilangan kapir , india, cina DAP makin bertambah. Mereka semua golongan profesional tak ada kes jenayah setiap hari.. Fikirkan Melayu apa perlu buat.

    ReplyDelete
  18. Haiyaaa. Jangan bersedih. Tukar saja. Bukan Umno saja tahu perintah. Lain parti pun boleh apa. DAP sudah ada pengalaman perintah Penang , Penang sekrang lebih bagus dari dulu. Datang lah melancong Penang tengok mata sendiri. Itu sebab Umno setengah gila mahu rampas balik Penang.

    2kar

    ReplyDelete
    Replies
    1. LU bodoh la ,itu Cina tipu pun lu caya tuiih....

      Delete
  19. irzan menafikan perniagaannya yang bermasalah telah diselamatkan oleh kerajaan atas pengaruh bapanya, Perdana Menteri. Apakah Mirzan lupa bahawa rakyat tahu hal yang sebenarnya. Tidakkah bekas Menteri Kewangan, Anwar Ibrahim telah mendedahkan kepada umum bahawa wang Petronas sebanyak RM1.8 bilion telah digunakan untuk menyelamatkan syarikat Konsortium Perkapalan Berhad (KPB), milik Mirzan anak Mahathir? Adakah Anwar berbohong dan memfitnah Mirzan? Tidakkah Mahathir sendiri mengaku hal ini di Parlimen. Tetapi dia berdalih dengan mengatakan bahawa dia tidak campurtangan dalam transaksi Petronas, KPB dan MISC (Perbadanan Perkapalan Antarabangsa Malaysia).

    ReplyDelete
  20. Kontroversi Pusat Fidlot Nasional (NFC) berbangkit selepas Laporan Ketua Audit Negara 2010 pada 24 Oktober 2011 ,yang menyatakan keluarga Senator Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil mendapat pinjaman mudah RM250 juta dan tanah seluas 5000 ekar (2,023 hektar) di Gemas,Negeri Sembilan .NFC tidak diberikan tanah secara percuma seluas 5,000 ekar .Sebaliknya 1,500 ekar (607 hektar) tanah di Negeri Sembilan diberikan secara pajakan daripada Perbadanan Menteri Besar Negeri Sembilan. Jika berjaya, Malaysia akan menjadi 'Belanda Timur'.

    Shahrizat adalah Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat. NFC adalah projek ternakan lembu yang tendernya dimenangi oleh keluarga Shahrizat.[1] Pengerusi Eksekutif NFC ialah Datuk Dr. Mohamad Salleh Ismail dan Ketua Pegawai Eksekutif NFC ialah Wan Izran Mohamad Salleh.

    Noh Omar menjelaskan bahawa Syarikat Agro Science Industries Sdn Bhd, salah sebuah daripada dua syarikat yang dipilih untuk menjayakan Pusat Fidlot Nasional telah diberikan sejumlah pinjaman daripada RM250 juta yang diperuntukkan dan juga geran sebanyak RM6 juta melalui kementerian pertanian.Tetapi Rafizi mendakwa Projek Pusat Fidlot Nasional bernilai RM73.64 juta adalah projek yang tidak berjaya . RM250 juta itu bukan geran, tapi pinjaman mudah - perlu dibayar semula.

    ReplyDelete
  21. an Sri Tajudin Ramli tidak perlu membayar RM589 juta wang yang dihutangnya daripada Pengurusuan Danaharta Nasional Bhd kerana ia sebahagian daripada penyelesaian luar mahkamah yang dicapai dengan beberapa syarikat-syarikat berkaitan kerajaan (GLC) bulan lalu.

    Ini disahkan kepada Malaysiakini oleh sumber dalaman selepas ahli parlimen Petaling Jaya Utara Tony Pua pada 15 Februari lalu mendakwa terdapat penyelesaian rahsia yang dicatatkan oleh Mahkamah Rayuan di antara bekas pengerusi Malaysia Airlines (MAS) dan beberapa GLC.

    ReplyDelete
  22. Artikel di bawah dah 3 hari dan sejak itu tidak ada lagi berita susulan mengenai kes pinjaman RM32juta tanpa faedah Bank Rakyat yang diberikan kepada peniaga jutawan karpet Deepak Jaikishan.

    ReplyDelete
  23. Pr mmg hebat dlm mfitnah. Mcm mne plak cerita bwh tikar pembangkang? Bersumberkan soroskini apa nk heran...?

    ReplyDelete
  24. PR mmg hebat mfitnah umno bersumberkn soroskini..x heran pun. Cerita buruk sdr sorok n simpan kemas

    ReplyDelete
  25. Mana2 negara gomen tiada yg perfect. Korang sj negara SA dlm kutuk2 isis dia,sendiri bekerja kuat dgn america kamcing kuat israel.
    Jika,pembangkang jadi gomen islam akan berkubur. Mahu ke Pas? Sayang Pas ni parti sakit jiwa sbb byk sangat sikat benci (hati hitam) sesama org islam umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. We don't want Umno and don't want Pas. Umno malay and islam. Pas also malay and islam. We happy with DAP and PKR because both are multi racial and multi religion.

      Delete
    2. Of course u do bcoz u r dap

      Delete
  26. Byk perubahan yg umno dah bawa pada org melayu juga islam.. berbanding pas yg cuma tau hanggok arahan dap kan? Apa jasa pas pada org melayu dan islam? Habaq mai sat

    ReplyDelete
  27. cukup2 la jadi kaki bodek,skrg mase tuk berubah.pewakilan UMNO kene berani bersuara.dah tiba masenye mereka merpejuangkan nasib rakyat terutamanya org melayu,stop jadi kaki bodek sure semua bende boleh berubah

    ReplyDelete
  28. udah2 la da masa buat sesuatu untuk kaum sendiri....baru la dapat sokong kukuh...jangan asyik keje nak gosok bodek mintak itu ini tapi kebajikan kaum sendiri terabai

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!