CILI KASI TARUK! APAKAH MASIH WUJUD UMNO DI SELANGOR? PM SUDAH NAIK MALU DENGAN UMNO SELANGOR!

Kenyataan keras yang dibuat oleh Najib dalam sebuah majlis anjuran UMNO Selangor di PWTC sebenarnya bukanlah sesuatu yang menghairankan.

Perihal UMNO Selangor yang sememangnya diketahui masih lagi hidup melamun dengan angan-angan kosong, walaupun pada masa yang sama, kualiti dan tahap kepimpinan UMNO Negeri berada di bawah takah seperti parti yang tidak pernah bertanding dalam sebarang pilihanraya, sudah diketahui dan menjadi bahan bualan.

Ketiadaan iltizam dan kesungguhan UMNO Selangor untuk merampas negeri Selangor dari Pakatan Rakyat, khususnya PKR, malah ada pula ADUN UMNO Selangor yang tiba-tiba jadi terlebih bijak seperti ADUN Kota Damansara, memperlihatkan bagaimana harapan pengikut-pengikut setia UMNO Selangor hanya menganyam angan-angan dan impian kosong.

Semuanya kerana politik dan perbalahan sesama sendiri, bukannya kerana kekuatan Pakatan Rakyat.

Kali terakhir pilihanraya kecil di Selangor adalah di Kajang. Kajang menyaksikan kekalahan calon Barisan Nasional. Sekalipun calon Barisan Nasional adalah MCA tetapi masalah kekalahan tersebut berpunca dari UMNO sendiri.

UMNO yang tidak berani merampas kedudukan calon tersebut sekalipun telah diketahui para pengundi Cina tidak akan memberikan undi kepada calon-calon dari MCA. Sebaliknya, masalah UMNO Kajang, Hulu Langat dan Semenyih begitu meruncing sehinggakan jumlah ahli UMNO yang boikot untuk keluar mengundi jauh lebih ramai berbanding majoriti kemenangan Wan Azizah.

Apabila ditanya, masalah tertuding kepada ADUN Semenyih. Kenapa?

Sendiri cari jawapan!

Kekalahan teruk dan memalukan UMNO pada PRU-13 lalu juga berpunca daripada sabotaj dan perbalahan dalaman terutama apabila kita melihat sendiri apa yang berlaku di Sepang. Begitu juga ketika perebutan jawatan Ketua Bahagian. Yang diketahui bermasalah, tetapi menjadi orang-orang tertentu, menang jawatan tetapi sehingga sekarang, gagal berfungsi dan mengukuhkan UMNO Selangor.

Tidak dinafikan, UMNO Selangor memang ada bikin program. Tetapi KESEMUA PROGRAM tersebut dibuat hanya untuk syok sendiri. Hanya untuk di kalangan ahli-ahli. Hanya untuk 'pembetulan' peruntukan, bagi membolehkan sebahagian daripada AJK melancong atas alasan kursus, retreat dan sebagainya.

UMNO Selangor sampai sekarang masih lagi terkapai-kapai. Masih gagal menambat perhatian generasi pengundi muda Selangor. Masih gagal dengan pendekatan yang sangat ketinggalan dan syok sendiri dengan alasan 'ketiadaan bajet'.

Kalau Presiden UMNO pun berasa malu dengan UMNO Selangor, bagaimana dengan ahli-ahli dan para penyokong marhein UMNO yang lain?

Sampai sekarang, yang kuat melalak hanyalah AJK Bahagian... itu pun sesama sendiri. Berhadapan dengan musuh sebenar, mereka lebih banyak menikus. Yang mereka sibukkan sekarang adalah projek-projek yang tidak lagi dapat dinikmati sepertimana yang dinikmati pada zaman UMNO-BN menjadi Kerajaan Negeri.

Justeru, apa fungsi Ketua-Ketua Bahagian UMNO Selangor yang dikatakan sangat berkuasa? Ahli-ahli dan para penyokong UMNO Selangor masih tidak melihat sebarang usaha konkrit untuk mendapatkan Selangor kembali. UMNO Selangor sudah semakin hampir mencapai taraf UMNO Kelantan yang sebenarnya tidak pernah mahu menang kerana bimbang peruntukan tidak sampai ke tangan Ketua Bahagian lagi.

Sungguh pelik, tidakkah UMNO Selangor berasa malu apabila orang ramai menggelakkan program-program yang dibuat hanya untuk kalangan sendiri dan sebenarnya tidak pernah berhasrat untuk diperluaskan kepada kalangan yang enggan menyokong UMNO?

Dengan kelemahan MCA, MIC, GERAKAN dan PPP di Selangor, nampak gayanya, marah Najib itu sebenarnya hanyalah satu RETORIK semata-mata kerana Najib gagal melihat masalah sebenar di dalam UMNO Selangor.

House PK: Apakah UMNO Selangor masih ada? Tolong la jangan suruh blogger upahan serang peribadi kita ya! Ini PM kata, kalau nak serang maka serang la orang yang berkata kan? Tapi aku memang takde selera tengok UMNO Selangor! Yb Halimahton ada lagi ke? SELANGOR CHRONICLES

Nampaknya kita kena cari banyak lagi kisah menarik UMNO Selangor di Selangor la mana lagi kan? HARUS DIINGAT USIK PM, SIAP AKU BESIT KORANG! MUAHAHAHAHA

48 Responses to "CILI KASI TARUK! APAKAH MASIH WUJUD UMNO DI SELANGOR? PM SUDAH NAIK MALU DENGAN UMNO SELANGOR!"

  1. Tolong sampaikan kepala butoh kepada Najib! Pukimak Najib ni hanya pandai berkata-kata. Sebelum ini dia jugak yang jadi pengerusi UMNO Selangor dan menyebabkan UMNO dan BN tetap kalah. Lagi satu, beranikah pukimak babi sial ni bercakap begini di Majlis MIC, MCA dan Gerakan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni mmg bebal le. Tak faham ke artikel atas tu. Dah PM ckp UMNO yg tak buat keje. Jgn nk tuding jari kat org lain kalau diri sendiri pun x betul. Kalau setakat maki hamun, baik ko baca sepatah2 apa yg tulis tu. Simpan sikit kebodohan tu utk ari esok

      Delete
    2. AnonymousNovember 1, 2014 at 6:03 PM

      Najib Cakap pon, Teks orang sediakan..sebab Najib nie BLURRRR...

      UMNO Lemah, Presiden UMNO BLURR..

      Pengerusi UMNO Selangor, Presiden UMNO Selangor patu letak jawatan kerana GAGAL..

      Tukar semua pucuk pimpinan kalau Najib Blurr benar2 nak ubah Selangor..

      Kalau Tak Ahli UMNO Pecat atau Tukar ajer Presiden UMNO yg Blurr Memanjang..

      Bini sendiri pon tolak bahu Najib Blurr ketika di Jakarta lantikan presiden Indo-Jokowi..

      Ini Fakta... Najib Memang Blurrr

      aku sokong AnonymousNovember 1, 2014 at 5:31 PM.. tapi maki-makian menunjukkan tahap kemarahan orang melayu sudah memuncak???

      Tak Paham Lagi kau pon sama blurrr ajer lah

      Delete
    3. Aku setuju 100% dengan kamu, walaupun bahasamu kesat.

      Delete
  2. Aku cukup bangga dan happy dgn statement PM kali ini. Akhirnya PM dah tunjuk taring dia. Sound awal2 pd UMNO negeri utk buat keje utk menang hati rakyat. Sbb aku pasti ramai yg menyokong PM tapi menyampah dgn UMNO negeri sbb aku pun mcm tu. Last2 aku tak keluar undi dan aku happy bila calon UMNO kalah sbb memang depa tak buat kerja. So, apa yg PM ckp mmg betoiiii 100%.

    ReplyDelete
  3. UMNO Selangor R.I.P

    ReplyDelete
  4. Pada aku biar la umno selangor ni mati terus..ketua bahagian umno selangor pandainyer sekadar dlm bahagian..G7 bahagian semuanyer dinosaur politik yg x tau malu..biar la mampus.entah biler la org muda nk diberi peluang..noh omar...hmm..hauuuss!

    ReplyDelete
  5. Noh Omar dah x relevan dah. Buang dia dulu, baru boleh UMNO Selangor sembuh. Skrg ni tgh tenat. Sikit lagi dah nazak

    ReplyDelete
  6. Lantik khalid ibrahim dan hassan ali ketuai umno selangor...yg lain2 tu lucutkan shj jawatan mrk kalau x mau ikut perubahan yg hendak di buat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoiii bodoh,khalid org pr la bangang

      Delete
    2. Dah kena buang la bodoh.....

      Delete
  7. Pemimpin umno selangor wajar ditukar yg baru.... Dah tak relevan yg ada sekarang... Orang x hormat dan tak pandang... Kalau tidak PR yg celaru tu juga yg akan memerintah....

    ReplyDelete
  8. Noh Omar... Tolong ler Letak Jawatan..

    Tak Tahu malu ker, orang selangor dan Pengundi Selagor Tak Nak kau woooi Noh Omar..

    ReplyDelete
  9. Hallo kawan2

    Aku dah lama perhati Umno Selangor. Semua orang menyalahkan Nor Omar. Aku berani kata dengan Najib , kalau dia sediri lead Umno Selangor pun Umno tak boleh dapat Selangor lagi dah. Sentiment pengundi bukan melayu di Selangor adalah sama dengan di Penang. Melainkan ada tahaluf siyasi Umno dan Pas di Selangor.

    Kasihan Najib dia termimpi2 party komponen BN - MCA , MIC & GERAKAN akan berjaya mengikat hidung pengundi2 bukan melayu untuk PRU14.

    KASIIIHAAANNNN DIAAAA........

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kesian org selangor. Lebih sokong kafir dari org islam sendiri. Rumah urut sex bebas tumbuh mcm cendawan lepas hujan pun masih tidak sedar diri. Awak org melayu tapi sekongkol dgn musuh islam dappig
      Betul ke. Sejahat2 parti component BN tidaklah mereka sekurang ajar dappig. Sedarlah melayu selangor kau org menjual negara kita pd org kafirlaknat. Selama ini awak hidup senang disebabkan Umno. Jgn cuba nafikan. Bila org dah bagi budi jgnlah balas tuba. Org melayu mesti pandai berterima kasih. Tanya mak bapak kalau tidak tahu balas budi.

      Delete
    2. Org Melayu Selangor bkn semuanya undi PR sbb suka. Tapi mereka ni terpelajar, nmpak sgt kelemahan UMNO dan BN. Barang naik sbb BN takut dgn peniaga Cina xberani kawal harga barang. Undi PR sebab hukum BN

      Delete
    3. Orang cina bertindak secara sistematik letak fan ramaikan orang cina disetiap kawasan.cuma orang melayu aja tak sedar fan masih beperang sama sendiri.Dah lama merika lakukan bangunkan taman perumahan ....disub bandar.....tingalah melayu dikampong dgn bilangan kecil.....

      Delete
  10. MB baru Selangor pun pandai cuci longkang n potong rumput...Macam mana UMNO nak menang kat Selangor pru nanti kalau x berubah?

    ReplyDelete
  11. Lembab bila untuk parti tapi pantas bila berebut projek.

    ReplyDelete
  12. sama la yg dok berucap tu pun lembab

    ReplyDelete
  13. Sorry la. Umno jsngan mimpi nak rampas Selangor. Najib mimpi siang hari tu.

    ReplyDelete
  14. Apa citer umno shah alam?? Malu laaa...aku tgk berita dulu umno selangor buat konvensyen di dlm selangor.skrg pula di Pwtc.nmpk Sgt dah start merempat.aku sebagai pengundi atas pagar memang menunggu pemuda...puteri dtg kawasan aku untuk menarik para golongan belia masuk parti,sampai skrg aku tgk langsung tak derr.kalau ada pun program utk mreka jeee.syok sendiri.malanglahh...

    ReplyDelete
  15. Eleh masa ds Najib jadi pengerusi umno selangor dulupun, dia gagal selesaikan isu '2 nakhoda'...datuk zin badak dgn ds noh. Itupun salah satu penyebab umno/bn kalah di selangor. Sekarang pandai je nak nuding jari pulak..settle dgn isteri tersayang dulu..!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zin badak ni kaki bodek dan kaki kelentong....patut dipulaukan

      Delete
  16. Lantik aje Azmin Ali jd Pengerusi UMNO Selangor..atau lantik AZWAN Ali

    ReplyDelete
  17. Sori nak ckp la bro..umno sgor dah arwah dan k.o dah..selagi noh n shukor n ketua2 bhgn yg lama x di tukar beb.

    ReplyDelete
  18. Sori nak ckp la bro..umno sgor dah arwah dan k.o dah..selagi noh n shukor n ketua2 bhgn yg lama x di tukar beb.

    ReplyDelete
  19. Noh Omar tgh sibuk urus dan membelek bini-bini dia... Jgn harap nak tawan Selangor balik... lebih baik dia tawan bini baru utk kepuasan anu dia...

    ReplyDelete
  20. Buat le sesuatu yg bukan ahli boleh ikut.dulu2 banyak pertandinga bolasepak anjuran pemuda umno.sekarang jarang boleh nampak pemidang pertandingan.buat peryandingan memancing ke,lama2 minat orang kt selangor makin bertambah.bukannya buat trip utk ahli2 umno je.

    ReplyDelete
  21. Orang melayu sayang Umno , tapi karenah para pemimpin Umno menyebabkan mereka meluat dengan Umno.

    PRU14 , MB masih Azmin juga rasanya.

    ReplyDelete
  22. Hoi! blogger UMNO x de kisah pasal RON95. Harga minyak dunia satu litre rm1.72

    ReplyDelete
  23. UMNO musnah sebab pemimpin utama "lembam dan dungu". Tak ada keberanian membuat keputusan. Terus lantik pemimpin yg gagal untuk mengetuai UMNO Selangor. Lihat bgm Idris Josoh merampas Terengganu dr PAS. Kerja berterusan sepanjang 4 tahun. Selangir buat apa? Hayun saja...

    ReplyDelete
  24. ucapan kat Selangor dengan ucapan kat Terengganu mana lagi power......yg kat Selangor nie muntah aku dengar dia pun serupa....

    ReplyDelete
  25. Orang orang seperti isa samat,tengku adnan,ahmad mazlan ,kj,h20,nazri,noh omar,din badak dan ramai lagi.....orang inilah membuat anak muda dan orang melayu merasa muak pada UMNO ada faham...oh lupa nak senaraikan nama najib razak sekali

    ReplyDelete
  26. Harga minyak ron95 akan ditentukan 4hb nnti la bebal.. Dah tau bebal, bykkan la membaca..

    ReplyDelete
  27. Cirita bes : http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/barisan-approved-petaling-jaya-church-site-in-2001-says-mbpj-councilor
    Kalau ikut pandangan Ishak Maarof x de rumah ibadat bangsa pendatang boleh di bina kat S'langor?????????????????? Sebab mereka minoriti.

    ReplyDelete
  28. parpukari Ubat Gigii, Saifool KY Jelly..

    Benggali dan jubur tak dapat dipisahkan...heheheheh

    sekian

    ReplyDelete
  29. Mustapa positif Umno boleh ambil alih Kelantan - Sinar Harian 2.11.2014

    Nasihat kita - Biar lah Kelantan dengan Pas. Jaga Perak , Melaka dan NS jangan sampai terlepas macam Selangor. Kelantan negeri 90% melayu biar lah dia dengan Pas , Umno jadi pembangkang pun dah okay dah.

    ReplyDelete
  30. Pemimpin termasuk MP/DUN DAP turun padang mendaftar rakyat Malaysia kaum cina sebagai pemilih. Sekarang jugak pemimpin-pemimpin DAP sedang berusaha mengalihkankan penyokong-penyokong dari kawasan undi yang mereka menang dengan majority tinggi ke kawasan undi majority melayu dan penyokong UMNO/BN. Orang-orang UMNO sedang buat apa semenjak PRU13 yang lalu? Masih sibuk membodek menteri-menteri UMNO untuk dapat kontrak? Bila nak mula kerja? Atau berkerja apabila PM atau TPM dating kawasan? Betul cakap DSNoh......buat event syok2 sendiri dengan dihadiri oleh orang-orang UMNO yang sama dan re-cycle. Bila UMNO nak dapat penyokong baharu kalau semua yang mendaftar adalah penyokong cina DAP? Orang UMNO yang lembab suruh pencen jer biar yang betul2 nak berkerja jadi pemimpin.

    ReplyDelete
  31. Bodoh macai Umno. DAP bukan daftar orang cina saja , orang melayu dan India pun kami daftar. Kami pergi rumah ka rumah , kalau dalam perumahan ada rumah melayu pun kami pergi daftar. Dia mahu undi siapa itu bukan masalah kami. Kami tak paksa mereka yang kami daftar mesti undi DAP. Kami cuma terangkan DAP adalah party semua bangsa dan semua agama. Kami bukan seperti Umno atau Pas.

    Kenapa Umno dan Pas tidak masuk kampong kasi daftar penduduk kampong tidak kira cina atau India atau melayu ?

    Sudah lah tak buat kerja , lagi mahu sangka buruk kepada kami. Kami DAP buat ini untuk tolong SPR la ngok , tolong SPR itu tolong kerajaan la ngok , tolong kerajaan itu tolong Umno/BN la ngokkkkk.

    ReplyDelete
  32. Populariti Najib semakin menurun mengikut kajian Merdeka Centre. Kalau ada PRK lagi , BN susah nak menang , itu lak pukulan maut minyak naik dan GST.

    ReplyDelete
  33. Umno selangor masih tiduq lena tak sedaq2 lagi ka?? sampai kekayaan selangor diperabis pakatan baru nak sedaq kot

    ReplyDelete
  34. PARPUNDEK..
    kalu ko tu betul berani..
    tak payah lah main sipi2... ko bwk entry Najib punca kelemahan UMNO dan juga keselamatan negara.
    Tak payah lah cari kambing hitam Noh Omar.

    Bodoh PARPUNDEK.. ko nk mentakedarah byk mana wang haram utk jd penjilat?? haha??

    ReplyDelete

Aku bagi korang komen bebas kat sini tapi aku harap korang kena bertanggungjawab dengan komen korang. Marilah kita raikan demokrasi dengan lebih beradab dan bertanggungjawab.

BERANI BUAT BERANI TANGGUNG LA YEA!